Katsastutin 1.9TD -99 octavian ja läpi meni. Nyt alkoi kuulumaan etupäästä sellainen kolahdus monttuun ajettaessa.
Mitenkä vahva tämä etupään rakenne oikein on ja onko se sama kuin jossakin audeissa, joissa etupään apurunko on pahimmassa tapauksessa pitänyt vaihtaa?
Olisiko kenelläkään vastaavaa kokemusta?
Etupään kolahdus
11
4946
Vastaukset
- WW man
myy mulle maksan 500E
- Golf IV
..Golffissa ilmeni juuri tuollainen vika. Semmoinen ontto klonksaus, etenkin juuri montuissa, kun pyörä putosi äkisti alaspäin. Korjautui vaihtamalla kallistuksenvakaajan kumit. Huollon mukaan hyvin yleinen vaiva Golffeissa, osasi suoriltaan nimetä ongelman, kun vähän puhelimessa selostin.
Niin, liekö sama Octaviassasi. En niin tarkkaan tunne noiden osien ja teknikoiden yhteneväisyyksiä.- skodaaudivw
Golf,Audi A3 ja Octavia ovat täysin samoja alustaltaan sekä tekniikaltaan.Katsokaa vaikka Motonetin sivulta niin kaikki autojen osat samoja, lukuunottamatta erillaisia korin osia valot yms.
- Octavisti
Sana ontto kuvaa hyvin kolahdusta, ei hirveän terävä ääni. Eli siitä selviäisi vain kumit vaihtamalla?
Alkup viesti tuli kahteen kertaan, sori.- Golf IV
näin minä selvisin, ja moni muu. Nuo kumipuslat mitkä vaihdettiin, ovat kuulemma pikkaisen paksummat kuin alkuperäiset, jotka ajan myötä olivat kulahtaneet sillä seurauksella että alkaa kuulumaan se "plop" ajettaessa monttuun. Kumit eivät kuulema maksa paljon mitään, mutta itseltäni Volkkarin huolto velotti muistaakseni 150e niiden vaihtamisesta (itse en osaa tehdä yhtään mitään). Moni on kauhistellut hintaa, ei kuulemma vastaa ihan työstä koituvaa vaivaa. Mutta pääasia ettei enää klonksu.
Luulisin, että sama vaiva sinullakin. - huollot
Golf IV kirjoitti:
näin minä selvisin, ja moni muu. Nuo kumipuslat mitkä vaihdettiin, ovat kuulemma pikkaisen paksummat kuin alkuperäiset, jotka ajan myötä olivat kulahtaneet sillä seurauksella että alkaa kuulumaan se "plop" ajettaessa monttuun. Kumit eivät kuulema maksa paljon mitään, mutta itseltäni Volkkarin huolto velotti muistaakseni 150e niiden vaihtamisesta (itse en osaa tehdä yhtään mitään). Moni on kauhistellut hintaa, ei kuulemma vastaa ihan työstä koituvaa vaivaa. Mutta pääasia ettei enää klonksu.
Luulisin, että sama vaiva sinullakin.skoda huolto oulun Aineella velottaa 60€/h
- Golf IV
huollot kirjoitti:
skoda huolto oulun Aineella velottaa 60€/h
joo, omani huollatin VW Stockmann Herttoniemessä Helsingissä.
- jokuvaan
Golf IV kirjoitti:
joo, omani huollatin VW Stockmann Herttoniemessä Helsingissä.
Eli onko vika alatukivarren puslissa ? Omassani samankaltainen kolahdus ja ilmeisesti alatukivarren taaempi pusla rikki.
- Golf IV
jokuvaan kirjoitti:
Eli onko vika alatukivarren puslissa ? Omassani samankaltainen kolahdus ja ilmeisesti alatukivarren taaempi pusla rikki.
minulle itselleni ei kerro tuon taivaallista nuo kallistuksenvakaajat tai alatukivarret. Senpä takia on toki huollossa hyvä kiskoa hintaa:)
- taavi
Golf IV kirjoitti:
minulle itselleni ei kerro tuon taivaallista nuo kallistuksenvakaajat tai alatukivarret. Senpä takia on toki huollossa hyvä kiskoa hintaa:)
... tuntuu kalliilta.
- toinen Octavisti
Mulla kolisteli myös etupää oikealta puolen, ja samoihin aikoihin alkoi samalta suunnalta kuulua kovaäänistä narinaa. Narina kuului sisälle asti vain pienessä vauhdissa ja loivissa kuopissa. Jostain kuulin vinkin, että pusliin rasvaa ja äänet häviää. Multa löytyi jotain silikoni-sprayta, joten suihkin sitä kallistuksenvakaajan ja rungon välisiin pusliin ja vähän muihinkin pusliin, mitä sieltä alustasta löytyi.
Yllätyksekseni myös kolina on nyt hävinnyt narinan kera. Kai ne puslat alkaa oleen tiensä päässä (yli 180tkm jo), mutta odotellaan nyt kauanko silikooni-hoito kestää :).
ps. sekaannuksien välttämiseksi, minä 'Octavisti' olen skriivaillut täällä jo parisen vuotta, kun tämä viestin aloittaja 'Octavisti' on tuoreempi vierailija. Hiukan turhan geneerinen nikki tämä, myönetään :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75703
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381