Ostetaan kaksi kissanpentua

T.ja.J

Haluaisimme ostaa kaksi kissanpentua. Toivoisin että pennut saapuisivat uuteen kotiinsa joulukuun lopussa tai tammikuun alussa ja olisivat luovutusikäisiä niihin aikoihin. Toivon pentujen olevan maatiaisia koska olemme avomiehen kanssa huomanneet olevamme lievästi allergisia rotukissoille.

Kissojen sukupuolella ei ole väliä, mutta parhaassa tapauksessa sinulla olisi tarjota kaksi tyttöpentua.

Toivoisimme että kissat olisivat luonteeltaan ihmisrakkaita ja hellyydenkipeitä, meiltä riittää aikaa kissojen (melkein) ympärivuorokautiseen paijaamiseen ja leikittämiseen.

Jos sinulla on tarjota kaksi suloista kisua kulukorvausta vastaan (myös ilmaiseksi lahjoitetut kisut hyväksytään:)) niin ota yhteyttä.
Toivoisimme että ottaisit yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen [email protected] niin kerrome lisää itsestämme, ja siitä millaisen kodin voisimme tarjota kissoillesi.

3

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmettelee.

      Miten voi olla allerginen rotukissoille, mutta ei maatiaisille?

    • t.ja.j

      En tiedä... Tuntuu vain siltä. Kun olen tavannut yhden ainoan kissan jolle olen allerginen ja se on rotukissa, kaikki muut kissat joita olen tavannut ovat olleet maatiaisia. Itse selittäisin sen niin että kun rotukissoja on jalostettu niin niille on vahingossa muodostunut piirre joka saa turkin hilseilemään enemmän. Tai tuollaisen teorian olen ainakin kuullut..

      • ei ole totta

        Olisiko kannattanut lukea tuon toisenkin laittamasi ketjun vastineet, siellä on kyllä mainittu myös tuosta allergisuudesta, ettei se ole rotukohtaista. Ei rotukissoilla ole mitään sellaista piirrettä joka lisäisi allergisuutta aiheuttavia valkuaisia. Teorioita on varmaan yhtä monta kuin on niiden kertojaakin, se ei kuitenkaan tee niistä teorioista totuuksia.

        Kukaan ei ole allerginen esim. kissan karvalle, näinkin on väitetty hamassa menneisyydessä. Vaan allergia aiheutuu jonkin tietyn valkuaisen liiallisesta määrästä, henkilölle (tai myös eläimelle) jolla on taipumus allerigoihin. Jotkut on allergisia esim. tomaateille ja mansikalle, mutta muut aineet ei sitä aiheuta. Osa eläinallergioista selittyykin yllättäen lemmikin alustana käytettyjen heinien allergisoivalla ainesosalla, vaikka omistaja luulee olevansa allerginen itse eläimelle. Samoin osa kissa-allergikoista onkin todellisuudessa allergisia kissanhiekalle.

        Pitkäkarvaisia kissoja osa sietää ja lyhytkarvaiset aiheuttaa allergiaa. Tämä selittyy hyvin usein sillä, että pitkäkarvaisia kissoja pestään, jolloin ihohilsettä ei ole tai niiden ihohilse ei pääse niin helposti pitkän karvan pinnalle. Osa lyhytkarvaisista taas voi olla ilman hilsettä, koska karva on niin "harvaa", ettei hilsettä juurikaan muodostu (rexit esim.). Mutta sekään "totuus" ettei karvattomat aiheuttaisi allergiaa, ei pidä paikkaansa, koska nekin voi hilseillä.

        Kissan virtsa on myös yksi valkuainen joka allergiaa aiheuttaa. Tästä syytä esim. pentukissat ja urokset usein aiheuttaa oireita naaraskissoja enemmän. Turkkiaan nuolemalla kissan syljen valkuaiset siirtyy turkin pinnalle ja silloin karvanpituudesta ei ole mitään apua. Ihan samoin kuin ihminen voi olla allerginen kissalle, voi myös kissa olla allerginen omistajansa ihohilseelle. Niin ihmeellinen on maailma :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe