kristillisiin uskontoihin. Tämä käy selkeästi ilmi raamatusta, joten näitä instituutioita uskonnossaan vaalivat toimivat raamatun vastaisesti. Suuremmitta yllätyksittä voi todeta, että kyseessä ovat juuri ne, jotka muutenkin läytävät raamatusta sellaista mitä siellä ei ole, kuten kolmiyhteisen jumalan.
Papit ja kirkko eivät kuulu
qwerty
18161
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 63 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
Vastaukset 18
Vanhimmat
Raamattu ei tunne polkupyörääkään. Kuitenkin näin jehovantodistajan polkevan tuolla perkeleellisellä laitteella kenttätyössä.
Tulee mieleen katolilainen Isä Camillo tuosta polkupyörästä. Onko jehovantodistajuudessa katolilaisia vaikutteita näinollen?
Kuuluuko kristinuskoon Amerikassa toimiva eskupaikka, sillä Raamatun kirjoittamisen aikoihin ei koko mannerta vielö oltu löydetty.
Raamatussa ei myöskään mainita lehtien jakamista oevlta ovelle, joten miten valirtaan ne asiat, mitkä ovat oikein, ja miten valitaan väärät valinna kuten kirkot.
Temppeleitä on aina ollut.
Onko valtakunnansali jollakin lailla parempaan toimintaan rakennettu kuin satoja vuosia vanhat kirkot ja katetraalit?
Mitä raamattu asiasta sanoo?
Raamattu ei tunne sanaa Valtakunnansali.
Aha? Mutta tunnetaanko siellä rakennus, joka vastaa valtakunnansalin toimintaa?
Tai kirkkorakennuksen toimintaa?
Mitäkö Raamattu sanoo siitä, että "Onko valtakunnansali jollakin lailla parempaan toimintaan rakennettu kuin satoja vuosia vanhat kirkot ja katetraalit?" En löydä Valtakunnansaliakaan Raamatusta. Samantasoisia kokoontymispaikkoja lienevät kuin kirkot ja katedraalitkin.
Kirjoitin tuossa, että Ramattu ei tunne sanaa Valtakunnansali. Ihmeekseni huomasin, että viesti on ilmoitettu asiattomaksi.
Tunteeko Raamattu siis kuitenkin sanan Valtakunnansali? Mistäköhän kohtaa Raamattua sen voisi löytää?
Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin, joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu. Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija. Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut. Gal 1 ->
**Käytit monikkoa. Mitkä ovat "kristillisiä uskontoja"?**
Mielenkiintoinen kysymys.
On vain yksi Kristus, Jeesus,
luulis että on vain sitten yksi kristinuskokin?
Niin sitä helposti luulisi. Myös islamilaisilla on Jeesus Kristus niinkuin jehovantodistajillakin, mutta eivät ne ole kristinuskoa, vaan aivan omia uskontojaan.
Jehovan todistajat ovat kristillinen uskonto, islam sen sijaan ei.
Ei jehovantodistajuus ole kristinuskoa, vaikka hyvin yrittävät sellaiseksi naamioitua. Yhtä paljon islamilaisuus ja mormonismi on kristinuskoa kuin jehovalaisuuskin.
Uskonto ja USKO ovat täysin eri asioita.Usko on Jumalan lahja,ja uskonto liitetään selvästi farisealaisuuteen.Apt.26:5..Uskonnolliset ovat tämän maailman hengen alaisuudessa jonka jumala on saatana.Jos joku rakastaa tätä maailmaa,ei Jahven/Jehovan rakkaus ole hänessä.1.Joh.2:15-27..Tähän maailmaan liittyy kaikki uskonnot ja sen jäsenet,jotka ovat juopuneet antikristus hengestä,eivätkä halua edes herätä tästä hengellisestä juopumuksesta.ilm.17:1-6..Johannes ihmettelee itsekin tätä.jae 6..tätä antikristus henkeä on vaikea erottaa,sillä se matkii taitavasti Jumalan henkeä ja Jeesusta.ilm.6:1-2,.tekee ihmeitä,ilm.16:10-16..,jopa valitut saattavat eksyä?Luuk.18:8..,Matt:24:21-24.
Jehovantodistajuus on kristinuskoa, se on sitä oikeasti enemmän kuin nykyinen valtakristillisyys. Se, että kirkoilla on saneluvalta määrätä mikä uskonto on kristillinen, tarkoittaa vain sitä, että monopoliasemassa oleva instituutio päättää kriteereistä, ei muuta. Nykyinen kristinusko ei ole sen Jeesuksen kanssa juuri missään tekemisissä, jota tuo aikalainen mies oikeasti oli. Tosin todistajatkin ovat siitä aika kaukana, koska he nojaavat protestanttiseen raamattuun.
Kristillisyydessä on muutenkin aina ollut erilaisia lahkoja ja variaatioita, niin ennen kuin nykyäänkin. Aina ovat toiset esittäneet erilaisia kriteereitä milloin millekin asialle.
Uskonnonvapaus toteutuu huonosti itseään monoteistisinä pitävissä uskonnoissa.
Ulkopuolisille puhuttaessa kristillisyydestä
käytettiin sanaa ”Tie” (Ap 9:2; 19:9, 23; 22:4),
ja vastustajat sanoivat sitä ”nasaretilaisten lahkoksi”
tai pelkästään ”täksi lahkoksi” (Ap 24:5; 28:22).
http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/1200000967
LAHKOKSI kutuminen ei siis ole tosi kristitylle mitenkään uutta :)
1.Timoteukselle 3:1" Nämä sanat ovat luotettavat. Jos joku tavoittelee valvojan
virkaa, niin hän haluaa hyvää työtä. 2 Valvojan tulee sen tähden olla nuhteeton,
yhden vaimon mies, kohtuullinen tavoissaan, tervemielinen, järjestystä noudattava, vieraanvarainen, pätevä opettamaan, 3 ei juoppo rähisijä, ei toisia lyövä, vaan järkevä, ei riidanhaluinen, ei rahaa rakastava, 4 mies, joka johtaa hyvin omaa huonekuntaansa ja jonka lapset ovat alamaisia kaikella vakavuudella
5 ( jos tosiaan joku ei osaa johtaa omaa huonekuntaansa ,kuinka hän voi pitää
huolta Jumalan seurakunnasta?). 12 Olkoot avustavat palvelijat yhden vaimon miehiä, jotka johtavat hyvin lapsia ja omaa huonekuntaansa.
Ja nämä raamatunkohdat ovat UM. mukaan.