Taas yksin kotona aknen takia

Eristäytynyt

Tänään on taas lauantai ja olisi ollut kiva ilta tiedossa kaveriporukassa saunoen, käyden paljussa ja ruokaa laittaessa. Jätin menemättä. Meikkasin kaikilla joe blascoilla ihoani ja yritin saada naamaa kuntoon, mutta en vain saanut. Itkin pari tuntia tätä asiaa ja samalla hävetti kun tiedän, että on ihmisiä joilla on vaikeita asioita, vaikka syöpä tai muuta hirveää. Mutta päätin kirjoittaa tänne, koska tiedän, että on muitakin iho-ongelmaisia jotka tietävät miltä tuntuu kun hävettää ihan älyttömästi oma naamansa.

Syön roa-kuuria tällähetkellä, elämäni ensimmäistä kertaa. Mikään muu ei ole auttanut. Ihoni on parantunut huomattavasti jo parissa kuukaudessa mutta kun roa kuivattaa ihoa ja ihon alla on yhä patteja niin näytin kamalalle yrittäessäni riekaleista muhkuraista ihoani laitattaa nätiksi.

Masentaa juuri nyt niin tajuttoman paljon. Tämä raivostuttava akne on vuosien aikana vienyt kyllä itsetuntoni niin nolliin kuin olla ja voi vain. Olen jäänyt lukemattomia kertoja kotiin koska peilistä on katsonut niin järktttynyt ihovammainen tyyppi, että vaikka miten olisi yrittänyt ottaa itseään niskasta kiinni, niin ei ole onnistunut, koska mieliala on ollut niin alhaalla ihon vuoksi.

Usein olen kyllä mennyt vain reippaasti, mutta ihon ollessa huonona koko fiilis on huono ja ei voi keskittyä mihinkään muuhun kuin ihonsa ajattelemiseen ja ylitulkitsemaan toisten katseita. Tulee entistä kamalampi olo kun tuntuu, ettei kellään tämän ikäisellä ole enää finnejä.

En syö herkkuja, en lisäaineita enkä edes viljaa. Olen lukenut kaikki mahdollisen aknen luonnonmukaisesta hoidosta, lisäravinteista ja stressittömyydestä. Omalla kohdallani mikään sinkistä, ruokavalioon tai d-vitamiiniin ei ole tuonut mitään apua.

Elämäni on pyörinyt tämän naaman ympärillä 7vuotta. Tämän ajan olen hävennyt aina itseäni, vältellyt sosiaalisia tilanteita, eristäytynyt...Joskus en ole kehdannut mennä kauppaankaan kuin lippalakki päässä iltahämärässä. Töissä sentään on pakko ollut käydä.

Milloin tämä roa kuuri auttaa oikein? En jaksaisi odottaa, kohta on 3kk täynnä. Poskissa ihon alla on edelleen patteja odottamassa pintaan nousua. Iho on poskista epätasainen, pattinen. Muualta iho on puhdistunut jo hyväksi.

Mietin kokoajan, miten elämäni muuttuu jos saan tästä lääkkeestä avun! Voin käydä uimahallissa, voin saunoa ystävien kanssa, voin jäädä joskus jollekin yökylään... En pelkäisi enää loisteputkivaloja, enkä keväthankia jossa ihon sinipunaiset jäljet korostuvat! Voisin olla ilman meikkiä. Nukkua aamuisin pidempään kun ei menisi niin kauaa naaman peittämiseen. Voisin olla jotenkin yksi toisten joukossa. Normaali ihminen normaalilla iholla.

Ryven siis itsesäälissä täällä lauantaita. Tiedän sen olevan typerää, olisin voinut mennä vain reippaasti muiden kanssa ja olla välittämättä. En vaan pystynyt siihen tänään. Siksipä sitten istun täällä pimeässä itkuisilla silmilläni ja mietin jos kehtaisi mennä vuokraamaan vaikka elokuvan, että olisi edes jotain tekemistä.

Kumpa olisin ottanut sen roa kuurin jo vuosia sitten!

47

2405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sgjosojg

      Tiedän kyllä miltä sinusta tuntuu. Olin todella masentunut ihostani 2-3 vuotta sitten ja kun otin roa-kuurin, tuntui että kaikki finnit vain RÄJÄHTI ja tilanne oli pahempi kuin koskaan. Mikään meikki ei auttanut vaikka meikkaamiseen meni todella kauan aikaa aamuisin. Itkin lähes joka ilta kun pesin naamaani ja tulehtuneita patteja koski. Olin varma, etten koskaan parannu aknesta. Söin 8kk roaa ja kaikki mustapäät hävisivät, finnejä tuli ehkä 1 viikossa mutta sekin oli pientä. Silti muistin itseni aina paisenaamana, kuuri ei kuitenkaan korjaa itsetuntoa. Lisäksi minulle jäi syvät ja todella rumat arvet, jotka on yhtä paha asia kuin itse finnit. 6kk kuurin jälkeen finnejä ei juuri tullut. Nykyisin koko ajan pieniä patteja naamassa mutta en halua uutta kuuria enää ottaa sivuoireiden takia... olin kuin ihan eri ihminen kuurin aikana, lääke masensi minua entisestään ja mielessä oli pelottaviakin asioita. Kuivuus myös sai arvet näyttämään pahemmilta. Nyt 20-vuotiaana seurustelen ensi kertaa ja poikaystäväni pitää järjen päässä ja piristää kun masentaa. Edelleen häpeän naamaani, en voi mennä kavereille yöksi, vain vanhempani, appivanhempani ja paras kaverini ovat nähneet minut ilman meikkiä viimeisen 3v aikana. Elämää voittaa kuitenkin, enää ei onneksi tarvitse sinkkuna murehtia tätä. :)

    • Ap_

      Kiitos kun kerroit tuon:) Piristi vähän kun vastasit. Juuri tuo kipu vaivaa minuakin. Kun pesen meikit illalla niin näitä toisen posken patteja särkee kamalasti. Samoin leukaperässä on muutama iso, syvällä oleva patti jotka särkevät kokoajan. Onneksi ihoni on kuitenkin parantunut jo vähän, mutta tämä kuuri tosiaan nostaa kaiken ihon pintaan :( En millään jaksaisi odottaa, että ne olisivat kaikki jo nousseet.

      Jotenkin tällähetkellä olen kyllä ihan itsesäälin vallassa. Itkettää kun jo eilen illalla pakkasin laukun tälle päivälle valmiiksi ja katsoin nätit vaatteet mitä lattaisin. Sitten tänään käytin paljon aikaa meikkaukseen ja kiharsin hiuksianikin ja sitten vain kauhukseni totesin, etten kertakaikkiaan voi lähteä. Se ilo illasta oli jo mennyt niin pahasti, että sama kai se on istunko masentuneena kotona vai siellä illanistujaisissa. Ei saisi näin antaa periksi ja lannistua, mutta olkoot tää ilta nyt tällainen itseääli-itku-masennusilta.

      Voi että osaa ihmistä surettaa tämä iho :( Minulla tämä alkoi kun e-pillerit piti lopettaa 7vuotta sitten terveydellisistä syistä. Siitä lähti samantien iho huononemaan ja loppua ei näy. Alkuun lääkärit lohduttelivat, että kestää muutaman kuukauden kun oma hormoonituotanto palautuu normaaliksi ja iho sitten paranee. Niin ei vaan koskaan käynytkään.

      Voi kumpa tämä tästä vielä :(

    • pollyxxxx

      Voi, tiedän tosi hyvin miltä sinusta tuntuu! Jos laskisin kaikki kerrat jolloin olen jättänyt menemättä johonkin tai tekemättä jotakin naaman takia, niitä olisi miljoonia....Olen puolet elämästäni kärsinyt aknesta, 12-vuotiaasta. Olen kokeillut eri antibiootteja ja lääkkeitä, omega3:sta, d-vitamiinia, a-vitamiinia, merisuolaa, hammastahnaa, kookosmaitoa, sinkkiä, sitruunaa, jojobaöljyä ja muita öljyjä, pro-activia, tyrnivoidetta, etanavoidetta, skinorenia, basironia, bepanthenia ja kaikenlaisia voiteita geelejä, en jaksa luetellakkaan.. Ja ainoa mikä on toiminut on se, etten ole tehnyt naamalleni yhtään mitään! Siis ei voiteita, eikä varsinkaa näitä ihme pesuaineita mitä mainostetaan muka aknen pesuun garnierit muut. Ajan myötä akneni on kyllä parantunut, mutta jos vahingossakaan laittaisin jotain kaupan voidetta iholleni niin yhdessä illassa olisi näppyjä täynnä. Nykyään ostan voiteeni apteekista ja rasvaan vaan silloin kun iho on tosi kuiva. Arvet ja punoitus ovat nykyään pahempi ongelma, olen ajatellut jotain happohoitoja, esim. salisyylihappo. Finnejä minulle tulee enää lähinnä menkkojen aikaan ja joskus muutenkin. Normaalina viikkona ehkä muutama. Tiedän että esim. tuo ROA,mitä syöt voisi vaikuttaa niin että koko aknen saa "tapettua". Itse en ole juuri tuon ihon kuivumisen takia sitä kokeillut ja myöskään sen takia että olen niin kyllästynyt lääkekuureihin. Tetralysaalit sun muut eivät auttaneet kuin sen hetken kun niitä söin.. Mutta, tsemppiä sinulle, toivottavasti roa toimii ja muista kans kokeilla oikeanalaisia voiteita ja katso miten ihosi reagoi! :)

    • kondorikotka

      Liityn klubiin. Ei huvita mihinkään lähtee pahasti on tulehtunut, onneksi on punaviiniä lievittämään tuskaa.

    • AP_

      Kiitos kaikille sympatiasta. Tuntuu hyvältä, että on ihmisiä jotka tietää mitä tarkoitan, vaikkakaan ei ole kivaa, että kukaan kokee ylipäätään tällaista :(

      Minä en voi juoda edes punaviiniä tämän roa-kuurin aikana. No ei se haittaa. Nyt on vähän parempi mieli kuin aiemmin. Olin siis aivan masentunut ja tuntui, ettei tästä elämästä vain tule mitään. Tunsin itseni niin äärettömän rumaksi ihmiseksi ihoni takia. Pakko vain yrittää pitää toivoa yllä, että tämä lääke muuttaisi mun elämän. Muuten en tiedä mitä tehdä enää...

      En voi missään nimessä hyväksyä elämääni tai itseäni elämään loppuikääni tällaisella iholla. En vain kykene. Jos roa ei auttaisi, niin joutuisin varmaan hakemaan jonkun psyykelääkityksen, että voisin elää tämän kanssa.

      En jaksa enää itkeä ja olla maassa aknen takia. En jaksa aina hävetä ja peitellä. Kaikki on niin työlästä ja vaikeaa... Joku vaateostoksilla käyntikin. En ole vuosiin mennyt sovituskoppeihin koska en kestä vilaustakaan naamastani niissä loisteputkivaloissa. Ostan sokkona vaatteenikin. En käy ystävien kanssa ostoksilla, hävettäisi liikaa siellä kirkkaudessa. Siksi oon käynyt aina yksin nopeasti varomasta vilkaisemasta peileihin missään.

      Minnekään kauppojen kuten sokos, stokman yms kosmetiikkapuolelle en ole mennyt aikoihin. Hävettäisi liikaa.

      Talvisin on pahinta kun iho on ollut kirjavana sinipunaisia jälkiä ja epäonnistuneita peittely yrityksiä meikeillä. Aurinkoinen talvinen ilma, valkoisella naamalla on hirveää. Valkoisessa naamassa kaikki korostuu moninkertaisina ja muutenkin iho on talvisin aina kamalan näköinen.

      Itselläni menkat aiheuttaa monta kipeää pattia leukaperiin ja poskiin. Muulla ajalla niitä ei tule, mutta kaikki nämä syvällä olevat patit eivät kerkeä edes parantumaan kierron aikana. Siksi ne lisääntyy ja muutenkin nuo jättävät arpia.

      Ihotautilääkäri suositteli jo 2 vuotta sitten roa-kuuria. En suostunut siihen vaan uskoin vielä silloinkin sinnikkäästi, että vika on ruoassa yms missä milloinkin. En ymmärrä miten olin niin typerä! Aina vain yritin uusia juttuja. Minäkin olen kokeillut aivan kaikki ne samat mitä nim. pollyxxxx kirjoitti. Samat voiteet ja kaikki.

      Olisi kiva kuulla mitä käytät nykyisin rasvana? Minulla tällähetkelle aqualan L ja humektan. Nyt poskien iho hilseilee pahasti. Aion syödä tätä roacutani vaikka hamaan hautaani asti jos muu ei auta...tai tuskin sitä saa kyllä niin kauan syödä :( Mutta sitten joku mielilääke, että pysyy järjissään :(

      • pollyxxxx

        Minä pesen naamani Aqualan voiteella, jättää ihanan pehmeäksi ihon. Voiteena käytän Ceralania.


      • kaisa3171

    • toivoo on

      Jollei luonnonmukainen hoito auta, niin sitten lääkäriltä lääkettä sen tueksi.

      http://www.nujerraakne.fi/

      Iho tarvitsee myös rasvaa kroppaan.

      Tyrniöljy on hyvä valinta.

      Hyviä rasvoja:

      Kala, pähkinät, siemenet, manteli, avokado, kananmuna, kylmäpuristetut öljyt. Kylmäpuristuksen ansiosta öljyn rasvahappokoostumus ja vitamiinit säilyvät luonnollisessa muodossaan. Eläinrasvat (luomu parasta). EI MARGARIINIA


      Hyvää rasvaa tulisi saada vähintään gramma per painokilo (normaali paino). Hyviä rasvoja tarvitsemme kasvuun ja kehitykseen sekä yleisterveyden ylläpitämiseen. Tämä rasva on ruoansulatuksen, aivojen, solujen ja aineenvaihdunnan kannalta välttämätöntä. Mm. hormonaalisten viestien toimivuus on kiinni rasvasta.



      Suomalaisen ravitsemussuosituksen mukaan aikuisten tulisi saada päivittäisestä energiansaannista 25-35 % rasvoista. Lasten rasvantarve on suurempi.

      Oman rasvantarpeensa pystyy laskemaan yksinkertaisen kaavan avulla:

      Energian tarve päivässä (kcal) x (25-35) / 100 / 9 = rasvan määrä päivässä (g).

      Esimerkiksi 2000 kilokaloria päivässä tarvitsevan rasvantarve on 56-79 grammaa.

      Tämä rasvan tarve ei mitenkään täyty "kevytmyrkyillä" ja epäterveellisellä margariinilla.

      • 17 + 9

        Eläinrasvoja??

        Salli minun nauraa! Ai niin, jos on luomua, sehän on vielä parempi! Taidankin mennä tästä vetämään pekonia ja voita, katsotaan paraneeko iho. Kolesteroliarvot ei ehkä tykkää hyvää, mutta mitäpä en tekisi hyvän ihon vuoksi.

        Aloittajalle (jos enää luet tätä ketjua): Hyvä, että hait lääkehoidon. Toivotaan, että se auttaa. Toivon ja uskon niin. Kaikkea ei voi ruokavaliollakaan korjata, toki terveellinen ruokavalio on elämän perusjuttuja. Se, mikä sitten on terveellistä, jakaakin sitten mielipiteet vahvasti.


    • 334l5643j

      Nyt olet jo syönyt Roaa 3 kk, ei enää pitkään tarvi odottaa kun finnit on veks. Ja jos ne uusii, ota heti perään uusi kuuri. On se kumminkin parempi kuin että itsetuntosi laskee vielä nykyisestä. Roa tosiaan vaikuttaa joillakin mielialaan, muista se, ei sun nykyiset fiilikset ole "normaaleja".
      MIehet ei käytä meikkejä ja aknehan voi niillä olla yhtä paha. Mun mielestä ei ole hyvä meikata, sillä sitten vaan korostuu ero meikeissä tai ilman etkä voi koskaan olla oma ittes. En myöskään usko, että se tekee hyvää aknelle, työntää siihen päälle kaiken maailman voiteita.
      Mä luulen myös, että sun suhteellisuudentaju on vähän hävinnyt matkan varrella. Ei kukaan tuijottele toisen naamaa niin tarkasti kuin mitä itse peilin edessä. Yritä ajatella jotain muuta kuin naamaas, se kun ei auta.
      Tsemppiä sulle!!!

    • AP_

      Tuo nujerra akne opas on tuttu, moneen kertaan luettu juttu ja sen ohjeet on kaikki testattu. Uskon, että usea paranee aknesta ruokamuutoksilla ja uskoin siihen omallakin kohdalla, mutta itselläni on niin sitkeässä, ettei ihan oikeasti auttanut.

      Rasvaa käytän reilusti: kalaöljy, avokadoöljy, helokkiöljy, oliiviöljy ja voi. Margariinia en ole vuosiin käyttänyt. Myös kookosöljyä menee. Vaihtelen päivittäin rasvoja, mutta käytän niitä reilusti, sillä muuten atooppinen ihoni ja kuivat hiukseni kärsivät. Tyrnejä syön päivittäin koska vanhemmillani kasvaa omalla maalla sitä. Mustikkaa, mustaherukkaa ja muita marjoja syön myös päivittäin, joka aamu smoothien joukossa.

      Kalaa syön viikoittain ja myöskin riistalihaa tai luomu naudanlihaa. Luomumunia syön lähes päivittäin. Leipää en syö, muutakuin oma tekemää siemenleipää, missä ei ole gluteiinia. Mitään valmisruokia, karkkeja yms en ole syönyt aikoihin.

      Lisäravinteina menee d3vitamiini ja sinkki, välillä b-vitamiinivalmiste.

      Minä olen vuosien varrella lukenut kaiken aknesta ja sen hoidosta ja kokeillut ihan tosi kaiken. Kehon happamuusteoriankin testasin, mutta esim.perhepiirissäni olin ainut, jolla oli emäksinen keho testiliuskan mukaan.

      Ei minulla roa ole vaikuttanut lainkaan mielialaan. Olen kokenut aknenaamaisena vähän väliä mielen olevan maassa. Mieliala tuntuu olevan sidoksissa siihen miten pahana naaman iho on. Ehkäpä ihon tarkkailu on pakonomaista, mutta on hyvin vaikea olla välittämättä kun naamassa on ollut sinipunaisia syvällä olevia, kipeitä patteja. Kyllä se häiritsee vaikka miten yrittäisi olla välittämättä. Ilman meikkiä en voi kyllä ajatellakaan olevani. Käytössä ollut jo vuosia aidot mineraalimeikit, jotka eivät tuki ihoa.

      Ulkoilen myös päivittäin 6-8 tuntia. Teen ulkotyötä suurimman osan päivästä. Vettä juon 2litraa päivä. Joten kyllä itse olen kaikkeni tehnyt :(

      Kokeilin KAIKEN ennen roaa. Sitten annoin periksi. Olisi vaan pitänyt jo aikaisemmin :(

      • koita kestää

        Mä olen omalla kohdalla alkanut miettiä, että aiheuttaakohan noi öljyt ja pähkinät, joita mäkin syön päivittäin, mulle nää paiseet. Mäkin oon jättänyt gluteenit pois jne. mutta vaikka iho parani, ei lähimainkaan kokonaan. Oon vaan alkanut ihmetteleen, kun ihon kunto vaihtelee niin paljon viikonkin sisällä, että olisko sillä tekemistä liian rasvan, etenkin pähkinöiden kanssa.
        Mut en mä usko, että sun akne johtuu ruokavaliosta tai elintavoista. Jotkut sanoo, että akne ei ole sairaus vaan oire, mutta kyllä se ainakin joillakin ihmisillä on sairaus. Ja siihen on paras lääke roa. Nyt vaan kuuri loppuun, kyllä elämä siitä valostuu!


    • symppaava

      Tsemppiä ja jaksamista aloittajalle, tuli viestistäsi mieleen omat pahimmat akneajat. Roan söin ensin murrosiässä ja sitten lukion jälkeen, molemmilla kerroilla paransi aknen täysin vaikka jätti arvet. Muutaman vuoden kuluttua ongelma kuitenkin palasi, tosin lievempänä. Kipeitä paiseita erityisesti leuan ympäristössä, muttei enää koko naama niiden peitossa.

      Ahdistus asiasta oli kova ja panostin valtavasti ruokavalioon, elämäntapoihin ja lisäravinteisiin. Nämä auttoivat mielestäni, mutta eivät taannet täysin tervettä ihoa. Pääsin aknesta eroon vasta bentsoyyliperoksihoidolla (niin kuin se neuvotaan acne.org sivustolla; iho totutetaan hitaasti runsaaseen määrään 2,5 % bp.ia 2 kertaa päivässä, muuten hoidetaan erityisen hellästi ja varovasti). Tämä on vihdoin mahdollistanut jokseenkin normaalin elämän, yökyläilyn, matkustelun, meikkaamisen jne. Ainoa ongelma on ihon kuivuminen ja hilseily kosteuttamisesta huolimatta. OIenkin nyt hankkinut Lumie Clear aknelampun jolla aion korvata ainakin toisen päivittisistä hoitokerroista; tässä vaiheessa en uskalla sanoa sen enempää kuin että hyvältä vaikuttaa.

      Älä luovuta, kohtalotovereita löytyy ja parannuskeinoja myös!

      • giinnostunut

        Hei mua kiinnostaa toi lamppu! Kuinka kauan olet jo käyttänyt? Kerro sitten minkälaisia tuloksia saat. Mistä hommasit lampun ja paljonko maksoi? Onko siinä sininen ja punainen valo?


    • Susakk
    • aknestakärsivä

      Apteekista Nix 5% voide yöksi ja neoamiseptidin aamulla pyyhkimiseen. Kyseessä on huono immuniteetti ja demodex punkkejen liika määrä.

      Demodexsolution myy myös tähän voiteita ja pesunesteitä!
      http://www.demodexsolutions.com/

    • 100 nmol/l

      Pesetkö kasvosi oikein? 7 vinkkiä hellävaraisempaan kasvojen puhdistukseen

      http://ht.ly/ftrlf

    • AP_

      Pesen ihoni myöskin aqualan L-rasvalla ja satunnaisesti lumenen sensitive touch puhdistusaineella. Eli en käytä kuivattavia aineita ikinä. Kuorin ihoani tarpeen mukaan herkälle iholle tarkoitetuilla aineilla.

      Olen joskus kuullut tuosta teoriasta, että etenkin ruusifinnissä syynä olisi jokin ihopunkki. Se kyllä kiinnostaisi, täytyy lukea aiheesta enemmän.

      Joskus olen miettinyt aiheuttaako jokin vuotava suoli aknea? Tai jokin imeytymishäiriö, maksan heikko toiminta? Ruoka-aineallergia, stressihormonit? D-vitamiinin, sinkin yms minkä milloinkin puute...Liian vähäinen vedenjuonti, viljat jne jne jne...

      Minä olen käynyt mm. akupunktiossa, iriologilla, homeopaatilla, funktionaalisella ravintovalmentajalla. Olen testannut kaiken. Kävin jossain ihmeen valohoidoissakin, jotain magneettivaloa, en edes muista (huh huh) !

      Homeopaattisiin aineisiin meni kauheasti rahaa ja kaikkeen muuhun mitä olen kokeillut. Ruokavaliotestit ovat olleet itselläni pitkiä, enkä ole niissä luovuttanut parin viikon jälkeen. D-vitamiinia olen syönyt jopa 150mikrog annoksella, iho ei parantunut. Sinkkiä olen testannut 130 mg päivässä, ei auttanut.

      En tiedä onko kohdallani sitten joku hermovika päässä, että stressaan niin paljon tätä ihoani ja muita asioita, että akne ei ole parantunut? Vai onko kyse vuorotöistä kun olen aina töissä ja milloin mikäkin vuoro?

      Finnejä tulee edelleen poskiin. Roaa takana kohta 3kk. Tosin nämä finnit ovat sellaisia jotka ovat olleet ihon alla jo kauan. Kai nyt vain nousevat sitten pintaan. Itsetunto kuitenkin aika matalalla tällähetkellä ja mieli maassa, mutta on vain oltava kärsivällinen ja antaa lääkkeelle aikaa.

      Hirveesti voimia vaan kaikille saman p*skan kanssa taisteleville. Tää on yhtä p*skaa ei voi muuta sanoa :(

      • ikiakne

        En tiedä lohduttaako tämä, mutta itseäni ei ole auttanut yhtikäs mikään ja olen kärsinyt aknesta jo 35 vuotta. Haudassa kai helpottaa... Mutta kaikkeen tottuu.


      • roaonmyrkky

        Minulla tuo Nix 5% voide auttaa. Sitä laitetaan yöksi. Saa apteekista. Olen myös tilannut tuolta demodexsolutionilta tuota ointmenttia koska se tappaa noita talipunkkeja
        90% aknesta tulee tuosta punkista.

        http://www.demodexsolutions.com/vpasp6.5/shopexd.asp?id=25

        Länsimainen lääketiede on suurimmaksi osaksi rahastusta.


    • pohojanmaalla

      Jaetut sympatiat ja tunnontuskat täältäkin.
      Olen koko ikäni kärsinyt atooppisesta ihosta, lapsena ja teininä vielä käsivarteni ja kainaloni olivat vähänväliä ruvella. Kaikki synteettisestä kuidusta tehdyt vaatteet olivat pannassa, nykyisin käsivarteni voivat paljon paremmin mutta nyt ongelmat ovat nyt kasvoissa, käsissä ja hiuksissa.

      En enään edes yritä käyttää meikkejä, tulokset olivat teini-iässä katastrofaalisia ihoni rasvoittuessa, turvotessa ja mustapäittyessä vielä pahemmin. Sensijaan panostan peseytymiseen ja syväkuorintoihin yms.

      Marketeissa myytävät mitkälie clearacilit ovat pääsääntöisesti aivan liian voimakkaita vähääkään allergisoituville ihotyypeille. Tilaan shampooni ja pesuaineeni Dermosililtä. Sen lisäksi käytän essex-voidetta, reseptillä saa isomman tonkan joka on yhdelle ihmiselle todella riittoisa.

      Minua ottaa erityisesti päähän että jos vähänkin syön jotain epäterveellistä niin seuraavana päivänä naama taas tuhoisassa kunnossa.
      Toiset ihmiset elävät roskaruualla ja heidän ihonsa ei ole moksiskaan!

      Lisäksi olen hermostuvaisuuteen taipuvainen ja vihaan tunnetta kun hermostuessani otsani alkaa hiottumaan. Käytän muuan apteekin ainetta joka tappaa hienhajun (toinen elämääni vaikeuttanut ongelma, kiitos myrkyn ei tarvitse enään sitä miettiä).

      Toinen mikä auttoi oli täysi ruokavalioremontti. Syön runsaasti kasviksia ja hedelmiä sekä juon runsaasti vettä (noin litra päivässä, jos juon ruokajuomana muuta niin sitten vähempi vettä. Tarkoitus ei ole huuhtoa itseään pöntöstä ales!), en kuitenkaan välttele rasvaa ja lihatuotteitakaan. En kiellä itseltäni mitään, syön vain kohtuudella.

      Loppujenlopuksi ulkonäkö on sellainen asia johon voi vain tiettyyn pisteeseen saakka itse vaikuttaa. Tiedän että voisin vaikuttaa itse ehkä vielä enemmänkin, mutta en ole pänttäytyvää ihmistyyppiä. Pikkuhiljaa olen pääsemässä sinuiksi itseni kanssa ja alan keskittymään muihin asioihin.

    • fairie
    • Saman kärsinyt :)

      Tiedän tunteen ap :) Ei ole kivaa kun naama pahassa kunnossa ja itsetuntoon se tietenkin vaikuttaa. Itse täytin äsken 24 v. ja vielä jokunen pieni finni putkahtaa esille otsassa tai suun ympärillä (mutta se on niin pientä siihen nähden mistä on kärsinyt että ne kyllä kestää). Voin lohduttaa sillä että 99% roa-kuuri parantaa ihoa ellei poista aknen "täysin" oma iho onneksi ohenin sen verran että enään ei ole mahdolista saada niitä isoja patteja sinne alle.

      Itsekkin välttelin aina saunoja, kirkasta valoa, muitten kuin läheisimpien kavereiden kanssa olemista, ihmisten silmiin katsomista, hunoryhtisesti kävelyä peittääkseni naamani ym..Tästä on jäänyt sellainen tapa että vieläkin omastam ielestäni "tlrkeen hyvän ihoni" kansa meikkaan vielä pimeässä jotta näkisin vaan kasvojen piirteet mutta ne yksittäisiä kohtia sillä inhoan katsoa itseäni peilistä, ihana poikaystäväni yrittää saada itseäni nauramaan asialle sekä laittamaan valot päälle meikatessani joten välillä rämplää valot päälle kun oon vessassa meikkaamaassa :P
      Mutta ei se itsetuntu helposti nouse... joku sanoi mulel koulussa että kamalaa ihosi olisi varmasti parempi jos et söisi kauheasti huonoa ruokaa etkä meikkais.... Syön ja söin myös silloin 90% terveellisemmin kun muut ihmiset ja meikkasin vaan sen takia että yritin peittää kauheuksia.

      Itse söin siis 2006 ~7 kk roa-kuurin jonak aikana olin aivan "pilvessä" ja kuuria nostettiin kokoajan 1 tabletista/päivä -> 4 tablettia yhtenä päivänä ja 3 toisena. Iho kuivui ja näytin kieltämättä frankkentain "hirviöltä" omasata mielestäni kuurin aikana. Oma ihoni oli niin paha enne kuuria että en pystynyt nukkumaan vatsalleni naama tyynyssä sillä finni patteja särki, koko naama oli kuin rupikonnan näköinen, olin kokeillut kaikki maailamn voiteet, dietit ja antibiootiit. Sain tarpeekseni tästä kun itsetuntoni oli nin nollissa että en edes halunnut lähteä enään ulos kotoa ja pyörryin kivusta äitini yrittäessä auttaa puristamalla kipeätä pattia poskesta :S

      Tällä hetkellä 5 v. kuurin lopettmaisen jälkeen olen kuin uusi ihminen ihana poikaystävä elämässäni joka ei ollut uskoa kun näytin pari kuvaa entisestä minästäni, paljon kavereita, sosiaaliset tilanteet sujuvat ongelmitta sekä voin hymyillä ja katsoa ihmisiä silmiin häpeämättä :D

      Paljon haleja, kovaa uskoa tulevaisuuteen sekä yritä kestää se helpottaa kohta ja elämä kääntyy paremmaksi sen voin luvata. Itse käynyt saman läpi ja vielä täällä henki pihisee :D

    • AP__-

      Voi miten ihanasti kirjoitit :) Kiitos kun kerroit oman tarinasi.

      Minulla tosiaan roa-kuuri noin puolessa välissä, mutta sitä jatketaan jos tarve vaatii. Ja jatkan kyllä heti jos vaatii sitä. Roa aiheuttaa sivuvaikutuksia, että tuntee kyllä kehossaan, että jotain voimakasta lääkettä syö, mutta tän kestää kyllä. Mikään sivuvaikutus ei ole ollut sietämätön, päinvastoin kuin tämä akne on oli loppujen lopuksi.

      Minä kanssa olen vuosia meikannut hämärässä ja teen sitä yhä. Tästä saan ihmettelyä, miksen laita valoja, mutta en kestäisi ikinä nähdä kirkkaissa valoissa ihoni kuntoa ilman meikkiä. Mieleni pysyy parempana kun katson vain hämärässä peiliin. Vaikkakin se kuulostaa kauhean surulliselle kun sen näin tähän kirjoittaa :(

      Ihon kunto on parantunut kuurin aikana, mutta yhä posket ovat ongelmallisia. Finnejä ei ole paljoa, mutta ne muutamat mitä on, ovat syvällä ihon alla ja suuria. Leuka ja otsa ovat jo parantuneet.

      Oma ihotautilääkärini oli sata varma, että kuuri poistaa akneni ja auttaa että olen kuulemma turhaan huolissani. Uskon nyt sitten hänen sanaansa ja otan rennosti.

      Normaalisti tähän vuodenaikaan ihoni on ollut kohta pahimmillaan. Sen kunto on joka vuosi romahtanut lokakuussa ja pahentunut kokoajan kevääseen saakka, kunnes vasta toukokuussa auringon paistaessa iho on alkanut toipumaan. Tulkitsin sen joskus d-vitamiinin puutteeksi, mutta olin väärässä koska suuretkaan 125mikrog päiväannokset eivät vaikuttaneet ihoon mitenkään.

      Nyt siis vaihtuu kohta joulukuu ja ihoni on parempi kuin minään näinä vuosina olisi ollut tähän aikaan. Kiitos vain roan :)

    • vreya

      Tulin täältä etsimään vertaistukea iho-ongelmiin ja löysin kerrankin asiallisen keskustelun!

      Itselläni ei akne ole vielä noin paha, enkä ole jättänyt ikinä menemättä minnekään sen takia. Söin yläasteella pari pitkää antibioottikuuria ja ne auttoivatkin ihoon, mutta en enää 18v ole halunnut uutta kuuria sivuvaikutusten takia.

      Iho on siitä tasaisesti mennyt pahemmaksi ja syksyllä kyllästyin ja päätin hakea taas apua ja varasin ajan ehkäisyneuvolaan terveydenhoitajan kehotuksesta.
      Sain siis e-pillerit, joiden piti auttaa akneen. Kotona kun luin pakkausselosteen oli siinä yleisenä sivuvaikutuksena akne. Ihmettelin tätä, mutta onhan särkylääkkeissäkin mahdollisena sivuvaikutuksena päänsärky niin ajattelin että selosteeseen laitetaan vain kaikki mahdolliset oireet. Apua ei ole e-pillereistä ollut! Käyttämäni merkki zoey on kallis ja pahentanut ihoani huomattavasti.
      Ensimmäistä kertaa minulle on tullut näitä todella kipeitä finnejä, ennen haitat oli vain ulkoisia. Tämä on laskenut mielialaa ja ensi kertaa myös en halua katsoa peiliin. Peili paljastaa tämän nykyään koko naamassa olevan aknen, sekä lihomiseni lisää itseinhoa.
      3 kk kontrollissa pyysin pillereiden vaihtoa, nyt alkamassa uudet pillerit ja odotukset kovia! Uudet pillerit ovat ensisijaisesti tarkotettu ainoastaan aknen ja rasvaisen ihon hoitoon, eikä ehkäisyyn, joten odotan näiden todella toimivan.

      Onko kellää kokemusta voiko e-pillereiden lisäksi aloittaa antibioottikuurin jos pillerit eivät tehoakaan akneen tai teho on heikko?

    • 1960++

      Olen kärsinyt aknesta 30-vuotta,oln kokeillut kaiken mitä markkonoilla on
      lievää vaikeampaan akneen,tuhlannut kymmeniä tuhansia euroja
      roskaan mikä autta vain hieman ja vähänaikaa, siksi minua suututta suunnattomasti nämä foliohattuiset höpöttöjät täällä joita muka suolahoito-sinivalo-gluteiinittömyys sun muut humpuukithoidot ovat auttaneet,
      ja muka 90% aknesta johtuu,TALIPUNKEISTA!!! Höpö höpö,akne johtuu vain ja ainoastaa liiallisesta hormoonitoiminnasta ja sen yksilöllisestä vaikutuksesta
      rasva-aine vaihduntaan sekä talituotantoon,
      Ainoa hoito mikä minulla on auttanut on 2 kahden vuoden välein otettua Roa
      kuuria,se rauhoitti talituotannon ja aknen ,muttei valitettavasti arpia poista,
      puhdistusaineena kokeituani satoja erilaisia parhaaksi olen havainnut Acomaxin laktoosi pesunesteen joka on kallis 14€ mutta riittää 3 kk ajaksi,
      se ei kuivata ihon pintaa jaa tuki samalla ihohuokosia, suosittelen lämpimästi.
      Tsemppiä kaikille.

    • EntinenKaunisPoika

      Mua vituttaa eniten se että mulla ulkonäöllisesti pirun hyvät geenit, olen hyvässä kunnossa ja kaikki on kunnossa - kunnes akne tuli ja otti kaiken pois. Ei edes kovin paha, mutta koska arpia jää mulle helposti niin hain roaccutanin ja nyt iho on punoittava ja tulehtunut 10 kuuripäivån jälkeen. Jokaisesta ihon rasvauskerrasta on tullut lisää finnejä mutta muuten parantaa ihon kuntoa. Siinäkin sitten joutuu punnitsemaan vaihtoehtoja.

      En ole poistunut kotoa juurikaan viimeisen kuukauden aikana. Akne pyörii mielessä 24/7 ja kohta hajoo pää tähän paskaan

      Noh, nyt puntille, vaikka sekin vain pahentaa aknea. Saa kuitenkin edes hetkeksi ajatukset pois aknesta . Ja tähän aikaan saa olla siellä yksin :)

    • 60-lukulainen

      1960 kirjoitti tuossa ylempänä melkein täsmälleen kuin olisin itse kirjoittanut, alkuosan varsinkin.
      Itse olen 1960-luvulla syntynyt ja tappelen naaman ihon kanssa edelleen. Tukkeumia, keltaista mönjää, mustapäitä, couperosaa, Kaikkien ikävaiheiden ongelmat löytyvät naamastani *peukku* < "sarkasmia".

      Kaikkea olen kokeillut paitsi roaa, jota en saa muista terveydellisistä syistä ottaa.
      Aqualan L tekee muuten huonoa minun iholleni, Humektan menettelee jotenkin.Parhaiten niin, että pesen sillä naamani, mutta en käytä vettä, vaan Helmi-vanua pyyhkimiseen (muut vanut ärsyttävät!).

      ACO:n pinkissä pikkupullossa -Face young- oleva päivävoide on yllättäen paras. Olin erittäin, erittäin skeptinen tuonkin voiteen suhteen (on hajustettu ja muutenkin "kaikki" voiteet, joiden on pitänyt sopia juuri minun iholleni, ovat tehneet vaan kahta kamalammaksi), mutta on ollut positiivinen ylläri!

      Ja se piti vain todeta vielä, että kyllästyminen on maksimissaan, kun saa kuulla satoja kertoja tiedusteluja "Oletko koskaan käynyt kosmetologilla/ihotautilääkärillä?"
      "Oletko koskaan kokeillut hoitoa x?"
      Jne. #@)&¤$grrr.
      Juu en ole kokeillut.
      Ihan olen antanut olla.
      Kun tosiasiassa rahaa on palanut järkyttävät määrät ihoon ja kokeiluja on enemmän kuin direktiivit kohta sallii!

    • s_ss1

      Kun rupesin lukemaan aloittajan viestiä niin se on kuin itseni kirjoittama. Olen nyt 18 vuotta ja aknesta olen kärsinyt noin 6 vuotta, eikä akneen tunnu löytyvän mitään parannus keinoa. Ruokavalion olen muuttanut terveellisemmäksi ja käyn päivittäin lenkillä(ilman meikkiä tietenkin) sekä käytän kasvon puhdistus aineita.

      Kuinka monta kertaa olenkaan meikannut useamman tunnin ajan, mikä kuitenkin päätyy vaan ahdistukseen ja kohta istun sohvan nurkassa itkemässä. Tuntuu vaan että tämän aknen takia jään kaikesta paitsi, en kehtaa mennä minnekkään ilman meikkiä hyvä että enään oman perheenkään parissa. Parhaimpiakin ystävien tapaamista siirtelen aina naaman kunnon takia, ja se jos mikä masentaa kun tajuaa ettei voi enään kohta poistua omasta talosta eikä tavata ketään.En ole käynyt pariin vuoteen kenellekään yökylässä, paitsi siskollani enkä sinnekkään enään kehtaa mennä vaikka omasta siskostani onkin kyse.
      Herään aamulla 2-3 tuntia aikaisemmin meikkaamaan ja silloinkin tuntuu että aika ei riitä mihinkään ja huonompina päivinä yritän peittää itkukurkussa naamaani mikä vain lisää ahdistustani. Jos olen menossa lomalle stressaan ihan älyttömästi millainen valaistus ja peilit siellä on en halua katsoa itseäni kirkaista valoista enkä liian läheltä, tuntuu niin säälittävältä kun muilla ihmisillä on vakavia sairauksia ja minä voivottelen vain naamastani mutta ei sille voi mitään. Vielä kauheampaa on kaupan sovituskopit siellä en enää uskalla katsoa naamaani tai muuten tulee pakokauhu ja haluan vain äkkiä kotiin. Ei tee mieli edes katsoa omaa naamaa peilistä.

      Nyt talvella on kamalaa kävellä pakkasessa saati sitten lumipyryssä pihalla koska kaikki finnit ja arvet näkyvät pakkasen ansiosta viisikertaa paremmin. Tuntuu vain niin masentavalta kuinka akne voi pilata elämän. Kun naama on pahassa kunnossa itsentunto on ihan nollassa enkä kehtaa katsoa ihmisiä silmiin ja tuntuu että ihmiset tuijottaisivat ja kaikki aika menee vain miettiessä omaa pärstääni ja mitä muut ajattelee. Parempina päivinä sitten taas ei ole tietoakaan siitä että muut katsoisivat ja on vaan niin onnellinen eikä tarvitse stressata olenkaan. Toivoisin vain että tämä paranisi ja nopeasti!

    • symppaava

      Hei taas!
      Aloittaja taisi kirjoittaa olevansa vuorotöissä. Siitä tuli mieleen:

      Oman kokemukseni mukaan huono / epäsäännöllinen nukkuminen vaikuttaa ihon kuntoon selvästi heikentävästi. Nyt on tullut tutkimuksiakin, joiden mukaan sekä vuorokausirytmin vaihtelu että valosaaste nukkumatilassa aiheuttavat varsinkin naisilla hormonaalisia ongelmia, lisäten jopa syöpäriskiä. Aika pienikin valoaltistus yöllä riittää estämään melaniinin tuotannon jolloin uni jää kevyeksi eikä keho ehdi palautua. Googlettamalla löytyy lisätietoa.

      Vuorotyöhön tms. voi olla vaikea vaikuttaa, mutta tämän voi tehdä jokainen:
      - Nuku mahdollisimman pimeässä huoneessa (sälekaihtimet, verhot). Meidän makuuhuonetta ei saa kovin pimeäksi joten käytän unimaskia (poikaystävä kutsuu silmälapuiksi ;)). Yölamput ehdottomasti pois.
      - Vältä näyttöpäätteiden tuijottamista ainakin tuntia ennen nukkumaanmenoa.
      - Mahdollisuuksien mukaan "luonnollinen" vuorokausirytmi --> nukkumaan ennen puoltayötä ja herätys aamulla.
      Kannattaa kokeilla, jos ei helpota aknea niin ainakin parantaa yleistä terveydentilaa ja jaksamista!

      Edelleen myös kehottaisin kaikki kärsiviä kokeilemaan paikallishoitoja. Itselläni tuntuu toimivan erinomaisesti valohoito (Lumie Clear) aamuisin ja bentsoyyliperoksidi (2,5%) iltaisin. Pesu Avecydillä.

    • huono iho

      En voi kun sanoa että ihan kuin minun tarina.. Tänään olisi pitänyt mennä viettämään uuttavuotta ja olinkin ensin innoissani lähdössä toiselle paikkakunnalle juhlimaan kavereiden kanssa sitä. MUTTA, masennuin taas niin paljon kun yritin saada kasvoja meikattua kuntoon että totesin jälleen kerran, ei, tästä ei tule mitään ja peruutin lähdön. Nyt siis kökötän varmaankin vanhempien luona koko illan, jos vaan kehtaan sinnekkään lähteä. Olen stressaillut ihostani jo varmaan 3vuotta ja ennenkin perunut menemiset: uudenvuoden, synttärit, vapun ja juhannuksen ihoni takia. En vaan pysty, ahdistaa! Olen nyt myös syönyt roaa päälle 3kk..Jospa se siitä lähtisi parantumaan.. Olen vaan niin eristäytynyt kaikesta.

    • Aloittaja.......

      Minä aloittaja täällä. Olen ihan paniikissa, koska olen lähdössä uuden vuoden viettoon. Olen meikannut tunteja, peilannut tunteja ja olen tällähetkellä pakokauhun partaalla. Kyllä tässä menee mielenterveys ei voi muuta sanoa. Kamala olo ja häpeä. Ei tunnu hyvältä, nyt pakko mennä. Mies sanoo, että naamani on hyvä. Roa on auttanut, mutta iho on tosi ohut ja näitä arpia en saa millään piiloon.

      Olen laittanut vaikka mitä peiteainetta ja en vaan saa hyvää tulosta. En tiedä yhtään millaiset valot siellä on päällä yms..

      Mieliala on tosi alhaalla kyllä. Masentaa. Hyvää uutta vuotta kaikille. Koittakaa pärjätä.

      :(

    • Ikuinensinkku

      Älä kitise, sulla sentäää ON mies...

      • ::::::::::::::::::::

        Ei tässä miesten takia omaa ulkonäköä itketä. Ääliö.


      • pollyxxxx
        :::::::::::::::::::: kirjoitti:

        Ei tässä miesten takia omaa ulkonäköä itketä. Ääliö.

        Ei tietystikkään itketä. Minä ite kuvittelisin jo olevani varmaan naimisissa jos ei tätä pirun aknea olisi. Kyllä se miesasioitakin edistäisi jos iho on hyvässä kunnossa :)


      • plopplop2
        pollyxxxx kirjoitti:

        Ei tietystikkään itketä. Minä ite kuvittelisin jo olevani varmaan naimisissa jos ei tätä pirun aknea olisi. Kyllä se miesasioitakin edistäisi jos iho on hyvässä kunnossa :)

        Ei akne, estä löytämästä miestä xD Voi hemmetti mitä te ajattelette...
        Luuletteko, että joku tulee ja puree, jos te lähdette viihteelle ynm. ihan vaan sen takia, että teillä on tämä sairaus...
        Sen kun lähtee, ei se ketään kiinnosta ja ihan hyvin on vientiä ja sen yritystäkin ollut aina, vaikka naama kukkii hullun lailla,

        Ei sen tarvi silti omaa elämää pilata.. Se, että te ryvette siinä itsesäälissä, voisitte vaikka ruveta elää elämäänne.


    • hertta

      kovis :d

    • minna88.

      Niin, pointti tuskin oli se, että pelkästään vastakkaisen sukupuolen takia täällä itkettäisiin. Mutta varmasti kuulostaa naurettavalta kitinältä sellaisen korvaan, joka ei ole koskaan elämässään ollut kontaktissa vastakkaisen sukupuolen kanssa aknen takia. Siis tyyliin:

      "Siis ei hirveetä ku en saa tätä aknee kuriin, tää on pilannu mun elämän täysin. Onneks sentää mies on tukenu mua aina täs. Vi*uttaa vaan ku noi kaverit koko aja pyytää johonki bileisii enkä uskalla mennä aknen takia."

      Tottakai ikävä tilanne, mutta onko oikein kirjoittaa että akne on pilannut koko elämän jos on mies ja on kavereita ja on bilekutsuja pöydällä jne. Älkää liioitelko ongelmianne, masentaa vaan niitä joilla akne on oikeasti pilannut koko elämän.

      Oma tarina:

      Akne alkoi 13-vuotiaana ja sen jälkeen naama on ollut pahemman näköinen kuin frankestainilla konsanaan. Viimeksi mulla oli kaveri 14-vuotiaana. Miestä en ole koskenut koskaan, koulun tansseissakaan jäin ulkopuolelle kaikesta. Eipä se häiritse oikeastaan yhtään, ei ole nimittäin yhtään edes toivoa moisesta. Varmaan jonkun toisen yhtä ruman saisin, mutta en sellaista halua, mielummin olen yksin. Ja älkää tulko valittamaan tästä asenteesta, se on mun oma asia. Muutamia `kavereita` on jotka aina välillä tulevat juttelemaan mulle opiskelupaikassani, yksi mies ja yksi nainen. He ovat täysin normaaleja. Ongelma siinäkin on se, että he eivät ole tarpeeksi hyviä näyttelijöitä, se sääli paistaa läpi väkisin kaikesta vaikka kuinka yrittävät oikeasti olla luonnollisia. Kultaisia ihmisiä ovat ja kyllähän se vähän piristää päivää kun joku tulee juttelemaan, vaikka se tuntuukin siltä että olisi maksanut jollekin että pitäisi seuraa.

      Kuulostaa vissiin aika katkeralta tilitykseltä. No, en ole kuitenkaan ainakaan merkittävästi masentunut. Saan elämäniloa muista asioista. Esimerkiksi musiikin kuuntelusta, nettikaverini kanssa keskustelemalla, tietokonepelien pelaamisesta, TV:n katselusta jne. Elämä on elämisen arvoista näinkin, eikä itsemurhan teko ole juuri ajankohtainen asia minulle.

      Edes minä en voi sanoa aknen pilanneen koko elämääni. Se on vienyt minulta kaiken sosiaalisen elämän pois, kyllä, mutta elämässä on muitakin asioita. Mutta minulla on siis ihan jumalaton tää akne, ette voi edes kuvitella. Ja kaikkea on kokeiltu, ainoa jäljellä oleva konsti on asian hyväksyminen, ja siinä olen jo aika pitkällä kun kymmenen vuotta on takana.

      Niin, eipä tässä kirjoittelussa mitään pointtia ollut. Yrittäkää vaan pitää mittakaava jotenkin asioissa mukana.

    • MATTI.L.

      "Aknelaiset",oletteko kokeilleet ohjetta ,1,5-2.0 l/vrk vettä(puolituntia ruokailuun)aa-
      mupäivisin ja OMEGA 3:A KOLME KAPSELIA E-EPAA jonka vahvuus 650mg.Voi ot-
      taa yhdellä kertaa.Omega 6 on roskaruuan vaikuttava aine joka pitää yllä tulehdus-
      ta,aiheuttaen aknepatit.Omega 3 taas estää tulehdusta.Optimi suhde on 1:1 tai
      4:1 väliltä.Länsimainen ruoka on usein jopa 30:1.Joten ei ihme jos tulehdus jatkuu.
      (professori SIMOPOULOS on tutkinut omega3/omega6 suhdetta).Itse olen saanut
      avun e.m.kuurilla.Kuitenkin on syytä mainita ,että omega3:akin on sellaisia jotka pa-
      hentavat aknea(itsekin törmännyt siihen)Olen kärsinyt yli 55 vuotta aknesta ,vaikka
      olen käyttänyt professoritason iholääkäriä apuna ,jo vuonna 1963.Roaa en ole käyt-
      tänyt, syynä hurjat sivuvaikutukset.LUE HETKESSÄ TÄYDELLINEN IHO materiaali.

    • jarkko123453

      MATTI L. mee muuaalle noiden poppakonsteines. Jos on AKNE, niin ei omegat ja vedenjuonnit auta. Jos on sillointällöin muutama ihonäppylä voi saada jotain hyötyä noista, ainakin placebon merkeissä.
      Todelliseen akne ihosairauteen, ei ole kuin roaccutan ja basiron joka auttaa tiettyyn pisteeseen asti.
      Tämä professori SIMOKOLIOOSI ja sinä MASA saatte puolestani haistaa pitkän paskan.

    • MAATI.L

      Kommentti JARKKO 123453:lle.Jos olet vaivautunut tutkimaan AKNE-materiaalia
      netistä ym. on useita kommentteja, että ROAKAAN ei auta.Jotkut ovat ottaneet kol-
      mekin kuuria peräkkäin,silti AKNE jatkuu?Itse en ole keksinyt tätä reseptiä,vaan
      olen sen lukenut Kiina-/Suomilääkärin kirjoituksesta,vuodelta 2006.Otsikkona on
      HETKESSÄ TÄYDELLINEN IHO.(256 kommenttia,yli 50000 lukijaa ja yli 7000 hen-
      kilöä jotka ovat saaneet avun akneen.Toivotaan ,että maksasi kestää ROAN haitta-
      vaikutukset ym.silmäongelmat ja varsinkin auttaa akneesi.Silloinhan ei tarvitse lä-
      hetellä "PASKATERVEISIÄ" aknesairaille.

      • onko näin

        Roakuurista puhuttaessa yleensä paketti on yksi kuuri, eli jos joku syönyt 3 kuuria on syönyt 3 pakettia. Itselläni kanssa kolme kuuria ja oon siis syönyt 6kk lääkettä. Määrätty siis lisää sitä mukaa miten iho voi.


    • nojust.

      No ei todellakaan ole yksi paketti = yksi kuuri. :D Siinä tapauksessahan kaikki roan syöneet olisivat vetäneet jo 5 kuuria, Herää :)

      • onko näin

        Ai oho, olinpas typerä :D


    • sanoeiaknelle

      Useat asiakkaani ovat kärineet iho-ongelmista, kuten aknesta tai couperosasta. Käy sivuillani http://www.aloeverakellari.com ja ota selvää. Aloe Veran tiedetään vaikuttavan suotuisasti ihoomme. Sivuiltamme löydät täydelliset ratkaisut iho-ongelmiin. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos haluat henkilökohtaista opastusta.

    • 12345abcde

      Hei! Onko tämä kuuri minkä olette syöneet akneen, niin alkuperäinen Roaccutan-kuuri vai jokin niistä rinnakkaisvalmisteista? Esim. Isotretonoin Actavis " minulla näyttää nyt siltä että tämä rinnakkaisvalmiste ei auta ja nyt pidetään tauko lääkkeistä ja aloitetaan sitten uudestaan sillä oikealla roaccutan lääkkeellä

      • koettuonmontakrt

        Apteekissa sanoivat joskus,että on ihan sama lääkeaine,mutta vain eri nimellä tietty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      662
      4906
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3529
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      155
      3268
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      169
      2518
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2339
    6. 257
      1923
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1477
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1373
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1359
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe