Toiveissa olisi tulevaisuudessa muuttaa metsän/maaseudun rauhaan. Lähin naapuri saisi olla mieluiten yli 2km päässä. Lähin kaupunki saisi olla maksimissaan 30-40 km päässä. Onko mahdoton yhtälö esim. Itä-Suomessa tai Lapissa. Tarkoituksena olis ostaa rantatontti metsää tms. suojavyöhykkeeksi. Maan hinta voisi olla 100 000€, maksimissaan 200k€. Kivitaloon ja pienehköön rantasaunaan/mökkiin olisi käytössä maksimissaan 300-400k€. Yhteensä n. 500 k€.
Talon pitäisi olla kestävä ja varma, vähän töitä, kyllä talon pitää itsekseen pysyä kasassa
-Miten hoitaa vedensaanti? Onko liittymää? Oma kaivo ja pumput?
-Miten paljon oman tien rakennus maksaisi?
-Akustot sähkökulun tasaamiseksi ja aurinkopaneelien yms. energian varastoimiseksi. Aggregaatti varavoimaksi, jos sähkökatko kestää.
-Pihatöitä tarvitsee tietysti tehdä, mutta sen voi ratkaista käyttämällä kiveä, kunttaa yms. jota ei tarvitse erityisemmin hoitaa verrattuna nurmikkoon ja kukkapenkkeihin.
-Lumityöt (6 pyöräinen mönkijä lumitykin tai puskulevyn kanssa), puutyöt mikäli myrsky kaataa tielle.
Miltä kuulostaa? Onko kaupunkilaisen horinoita?
Korvessa asuminen, mitä pitää hinnassa huomioida
mitenksä nyt
3
390
Vastaukset 3
- No on
horinoita
- 12ddd
Aika mahdottomalta tuo yhtälö tuntuu. Ehkäpä muutama vuosikymmen sitten tuo olisi ollut Suomessa mahdollista mutta ei kyllä enää.
- jlskh.
Ite asun korvessa ja ei tuo nyt niin mahdottomalta kuulosta. Uusia taloja täällä vaan harvemmin näkee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html5901424Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän43787Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl470680Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll5539- 34519
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin28494Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37490- 40485
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE151438- 22432