Finnfoam tai eps vs. villa?

Homefobia

Kuulin sellaisen jutu, että Teijo-Talojen "parakeisst" olisi löytynyt homevaurioita huonsoti asennetun Finnfoamin takia. Sen kun pitäisi toimia kosteussulkuna eli asentaa todella tiiviisti mikä ei näemmä aina onnistu ja puurakenteet lahoavat.

Onko perinteinen villa ja muovi sittenkin parempi ratkaisu, jos lähdetään siitä, ettei taloon haluta hometta ja lahoa? Runko tulee tietysti paksummaksi mikä maksaa... Nyt siis rakennetaan itselle eikä toiselle.

Kertokaapas onko noita uudenlaisia eristeitä mahdollista saada tiiviiksi vai olisiko fiksua kuitenkin laittaa se muovikin niin kuin villojen kanssa?

4

7489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei fobiaa

A) Finnfoamin voi saada aivan yhtä tiiviiksi, tai epätiiviiksi kuin muovitkin

B) Finnfoam eristään yhtä paljoin kuin villa

Eri eristeitä SPU, EPS ja XPS. Finnfoam on tuotenimi.

• wsxcv

voihan niihin uretaanisaumakohtien päälle vetää lastalla ohuen kerroksen vaikka polyuretaanikittiä jos epäilee ettei pidä, itse kun tein laajennuksen tosta finfoamin seinälevystä joka on 21cm paksua niin laitoin vain siihen 7cm osuuteen uretaanivaahdon,,,,,,,, se 21 cm finfoami ei pidä sitten yhtään ääntä ulkona,,,laitoin ulkopuolelle kaksi tuulensuojagyprokkia päällekkäin ja yläpohjaan samoin niin nyt on suht ok.

• minävaantaas

kivivilla on paras äänen eristäjä, sitten taitaa tulla sahanpuru ;)

• Näin on
        minävaantaas kirjoitti:

kivivilla on paras äänen eristäjä, sitten taitaa tulla sahanpuru ;)

Finfoamin eli XPS eristeen eristyskyky on tosiaankin sama kuin Styroxin tai villan, tuote sekoitetaan usein uretaaniin jonka eristyskyky on parempi.
        XPS sopii parhaiten kaivantojen eristämiseen puutalon eristämiseen huonosti. Tahtoo linnun laulukin kuulua läpi, kivivilla merkittävästi parempi myös paloturvallisempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe