Kuulin sellaisen jutu, että Teijo-Talojen "parakeisst" olisi löytynyt homevaurioita huonsoti asennetun Finnfoamin takia. Sen kun pitäisi toimia kosteussulkuna eli asentaa todella tiiviisti mikä ei näemmä aina onnistu ja puurakenteet lahoavat.
Onko perinteinen villa ja muovi sittenkin parempi ratkaisu, jos lähdetään siitä, ettei taloon haluta hometta ja lahoa? Runko tulee tietysti paksummaksi mikä maksaa... Nyt siis rakennetaan itselle eikä toiselle.
Kertokaapas onko noita uudenlaisia eristeitä mahdollista saada tiiviiksi vai olisiko fiksua kuitenkin laittaa se muovikin niin kuin villojen kanssa?
Finnfoam tai eps vs. villa?
4
7489
Vastaukset
- Ei fobiaa
A) Finnfoamin voi saada aivan yhtä tiiviiksi, tai epätiiviiksi kuin muovitkin
B) Finnfoam eristään yhtä paljoin kuin villa
Eri eristeitä SPU, EPS ja XPS. Finnfoam on tuotenimi. - wsxcv
voihan niihin uretaanisaumakohtien päälle vetää lastalla ohuen kerroksen vaikka polyuretaanikittiä jos epäilee ettei pidä, itse kun tein laajennuksen tosta finfoamin seinälevystä joka on 21cm paksua niin laitoin vain siihen 7cm osuuteen uretaanivaahdon,,,,,,,, se 21 cm finfoami ei pidä sitten yhtään ääntä ulkona,,,laitoin ulkopuolelle kaksi tuulensuojagyprokkia päällekkäin ja yläpohjaan samoin niin nyt on suht ok.
- minävaantaas
kivivilla on paras äänen eristäjä, sitten taitaa tulla sahanpuru ;)
- Näin on
minävaantaas kirjoitti:
kivivilla on paras äänen eristäjä, sitten taitaa tulla sahanpuru ;)
Finfoamin eli XPS eristeen eristyskyky on tosiaankin sama kuin Styroxin tai villan, tuote sekoitetaan usein uretaaniin jonka eristyskyky on parempi.
XPS sopii parhaiten kaivantojen eristämiseen puutalon eristämiseen huonosti. Tahtoo linnun laulukin kuulua läpi, kivivilla merkittävästi parempi myös paloturvallisempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713