Olen 15-vuotias tyttö ja kiinnostunut käärmeistä. Mutta toivon lemmikiltä kuitenkin että se osoittaisi kiintymystä, enkä olisi sille vain käsi joka antaa ruokaa. Miten käärmeet suhtautuu omistajiinsa?
Käärmeen omistajat!
5
581
Vastaukset
- käärme housuissa
Kiintyy niiin että kun työnnät ruokaa niille niin ne nappaa sun sometkin siinä samalla.....sillee vielä ettei ne irrota otetta ollenkaa....ett sellanen kiintymys !
- tyyppi 12345
sä et tiedä mistään mitään käärme housuissa tyyppi! mulla on itellä viljakäärme ja se ei ole koskaan napannu mun sormista ne on ihan erinlaisia otuksia kun sä luulet. Ainakin tosta sun tekstistä päätellen sulla ei ole edes koskaan ollu semmosta.
- yerthrtyeh
Käärme ei ole niin sanottu käsilemmikki. Tykkää olla enimmäkseen omissa oloissaan ja stressaantuu jos jatkuvasti pitelee käsissään. Suositeltavaa kuitenkin on käsitellä käärmettä 1-2 kertaa viikossa, riippuen miten käärme reagoi. Jotkut eivät anna mielellään ollenkaan käsitellä. Suosittelen viljakäärmettä ensimmäiseksi käärmeeksi. itse hankin sukkanauhakäärmeen. Aluksi ei halunnut käsissä pysyä, mutta nyt puolen vuoden jälkeen ei ole ongelmaa. Tämä kuitenkin hieman vaativampaa lajia, kuin viljis. Käärme oppii haistamaan omistajansa (näin ainakin sanotaan) Muuten eivät erityisemmin "kiinny" omistajaan kuten kissat tai koirat :) et saa siltä mitään huomattavaa vastarakkautta :) Jos sitä kaipaat käärmeeltä, niin kannattaa harkita vakavasti käärmeen hankkimista uudelleen.
- Kääröjä
Mulla kolme käärmettä,kaksi kuningaspythonia ja yksi kuningasboa. Minä olen sitämieltä,että käärmettä ei kannata ottaa,jos haluu kiintyvän ja paijattavan lemmikin. Käärmeet haluu olla omissa oloissaan ja eivät tosiaankaan kaipaa silittelyjä.
- 4+18=?
Samaa mieltä kuin pari edellistä: jos haluat sylilemmikin jota silitellä, älä ota käärmettä. Käärme ei kiinny omistajaansa ja haluaa olla itsekseen. Käärmeitä ei tungeta vieraiden syliin tunniksi kerrallaan ja sen kanssa ei voi mennä ulos. Käärmettä ei myöskään päästetä terraariostaan "jaloittelemaan". Lisäksi useat lajit ovat päivisin piilossa, eli eipä niitä myöskään jokapäivä pääse näkemään :)
Käärmettä ei siis kannata ottaa vain sen vuoksi, että se olisi "cool" ja erilainen lemmikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2134312
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.212329Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062195Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341839- 1811614
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut271521Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111283Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2201235- 391202
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1331170