Olen miettinyt palveluosuuskunnan perustamista yritystä jonka omistaisivat työntekijät. Nykyään on todella vaikea saada turvallista työpaikkaa minkä varaan voisi ja uskaltaisi rakentaa tulevaisuuttaan. Monia työ-osuuskuntia tutkineena ja kahden työ-osuuskunnan kaatumisen nähneenä henkilönä olen huomannut sen että toisin kun väitetään toimiala pitää rajata mahdollisimman pieneksi eikä liian laajaksi seka meteli sopaksi. Toimialaksi olen ajatellut: Kiinteistönhoito, pintaremontit, siivouspalvelut, metsuripalvelut ja maatalouslomitukset. Toimialueeksi Tornio, Kemi, Ii, Oulu, Raahe, Pulkkila, Iisalmi, Nilsiä, Kuopio ja Joensuu aluetta. Eli pahimpia työttömyys alueita pitkin poikki suomen. Mitä mieltä olette ideasta.
Töitä työväelle eikö niin?
Canis Lupus
2
190
Vastaukset
Jos saat kokoon riittävän pääoman niin mikä ettei kannata kokeilla. Osuuskuntakin tarvitsee pääomaa alkuun päästäkseen, tarvitaan työkaluja, autoja, ehkä metsäkoneita jne. ja syödäkin pitää kunnes parin kolmen kuukauden kuluttua alkaa maksuja virrata kassaan joskin pidempäänkin voi joutua odottelemaan.
Jos on hyvä idea niin yrittäminen on hyvä työllistymisvaihtoehto. On aivan sama onko osakeyhtiö vai osuuskuntayrittäjä tai yksinyrittäjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial191754Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1441738Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3111390Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221108Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2091092- 1391048
- 285975
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3945- 11945
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49898