Syy, miksi keskipituinen nainen painaa 50-75kg olematta lihava

Yläpääaivotraksuttam

Naisia on olemassa erilaisia.

Lihakseton laiha, lihasta kokonaispainosta 10-11kg

Tyypillinen pienilihaksinen missi, lihasta kokonaispainosta 12-15kg

Keskiverto urheileva nainen, lihasta kokonaispainosta 16-19kg.

Keskiverto hieman lihaksekkaampi urheileva nainen, lihasta kokonaispainosta 20-25kg

Kehonrakentajanainen/Bodyfitness, lihasta kokonaispainosta 26-35kg.

Huom! Kaikki esimerkin naiset ovat normaalipainoisia! Siitä voitte päätellä, miten eri naiset painaa eri verran olematta lihavia. Voit vaikka ajatella norminaisten ryhmästä, että kaikilla on rasvaa keskimäärin sama määrä. Vain lihasmäärä eri.

80

5926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -------

      Mitähän tällä koitetaan todistaa?

    • otsikko kertoo

      Kertoohan otsikkokin jo vastauksen, mitä todistetaan. Yleensä luullaan, että kaikilla normaali naisillakin ois vain missimäärä lihasta ja siksi odotetaan naisen painavan vain alle 60kg ollakseen hoikka. Älytöntä. Lihas vie naisellakin pienemmän tilan, mutta silti painaa läskiä enemmän.

      • -----------

        Niin sinä odotat?

        Suurin osa kommentoivista miehistä sen sijaan kirjoittaa, että painolla ei ole mitään merkitystä, vaan sillä miltä nainen näyttää. Paino on suuntaa-antava.


    • 8+10

      Muistaakseni juuri sinä ------------- olet jossain muussa ketjussa kirjoittanut, että jos ei ole lihasta, naisen ihannepaino olisi alle 60kg, oli pituus sitten mitä vain välillä 160-75cm. Et näytä sinäkään ymmärtävän, että ihan tavallisilla naisillakin on suuri ero lihasmassan painossa ihan normaalipainon sisällä. Tietenkin merkitsevin on se, miltä näyttää, eikä paino. Et vain sinäkään näytä ymmärtävän, miltä mikäkin paino näyttää missäkin ihan normaalissa ruumiinrakenteessa. Ihan perusnaisillakin lihasmäärä saattaa heittää 10kg:kin. Etkö sitä tajua?

      • luuhuu

        Eniten kyllä mielestäni vaikuttaa luusto naisen luonnolliseen painoon ja malliin. Joillakin naisilla(melko harvoilla silti) voi olla todella paksut, isot ja rotevanmalliset luut, vaikka pituus olisi naisen keskipitua.


      • -------

        Homman juoni onkin siinä, että naiset "arvioivat"/uskottelevat itselleen, että lihasta on enemmän kuin onkaan. "Kyllä minä saan painaa 85 kg koska minulla on lihasta." Ja taisin puhua näkyvästä lihaksesta?

        60 kg riittää 180 cm asti, niin että henkilö on vielä normaalipainoinen. Tälläinen henkilö on jo reippaasti yli ihannenaiseni pituuden jolloin en normaalisti muutenkaan huomioisi sellaista ihmistä mitenkään.

        Ja edelleen BMI/paino on vain suuntaa-antava. Ulkonäkö ratkaisee.


      • "mielestäsi"..
        luuhuu kirjoitti:

        Eniten kyllä mielestäni vaikuttaa luusto naisen luonnolliseen painoon ja malliin. Joillakin naisilla(melko harvoilla silti) voi olla todella paksut, isot ja rotevanmalliset luut, vaikka pituus olisi naisen keskipitua.

        mä mittautin luumassani. 165 pituutta. luumassaa 2,48kg koko luuranko. Luu on hohkaista, eli täynnä mikroskooppisen pieniä reikiä. Luuydin ei ole luuta vaan kaikkea muuta. Verisuonia ja hermotusta. Ei luut paina paljonkaan, ne ovat kevyitä ja niiden pitääkin olla kevyitä ja joustavia.

        Eli se siitä, mikä "mielestäsi" vaikuttaa.


      • ttttt9
        ------- kirjoitti:

        Homman juoni onkin siinä, että naiset "arvioivat"/uskottelevat itselleen, että lihasta on enemmän kuin onkaan. "Kyllä minä saan painaa 85 kg koska minulla on lihasta." Ja taisin puhua näkyvästä lihaksesta?

        60 kg riittää 180 cm asti, niin että henkilö on vielä normaalipainoinen. Tälläinen henkilö on jo reippaasti yli ihannenaiseni pituuden jolloin en normaalisti muutenkaan huomioisi sellaista ihmistä mitenkään.

        Ja edelleen BMI/paino on vain suuntaa-antava. Ulkonäkö ratkaisee.

        minä ainankin saan painaa 67kg vaikka olen vain 164 pitkä,läskiäkään ei ole yhtään.ja eiköhän jokainen nainen saa painaa juuri sen verran kuin painaa ilman mitään tekosyitä.


      • N.T.
        "mielestäsi".. kirjoitti:

        mä mittautin luumassani. 165 pituutta. luumassaa 2,48kg koko luuranko. Luu on hohkaista, eli täynnä mikroskooppisen pieniä reikiä. Luuydin ei ole luuta vaan kaikkea muuta. Verisuonia ja hermotusta. Ei luut paina paljonkaan, ne ovat kevyitä ja niiden pitääkin olla kevyitä ja joustavia.

        Eli se siitä, mikä "mielestäsi" vaikuttaa.

        Luusto ei välttämättä paina paljoa, mutta kyllähän sillä on vaikutusta onko luustoltaan "roteva" tai siro. Ihan jo vaikka sen taatta, että isoluisella lihasten täytyy olla suuremmat/pidemmät jotta yltävät päällystämään kaiken sen luualan. Sitä myöten ihoa on enemmän. Ja tottakai luonnolliselle ja terveelle rasvakerrokselle on enemmän pinta-alaa.


      • Life is good
        ttttt9 kirjoitti:

        minä ainankin saan painaa 67kg vaikka olen vain 164 pitkä,läskiäkään ei ole yhtään.ja eiköhän jokainen nainen saa painaa juuri sen verran kuin painaa ilman mitään tekosyitä.

        Hmmm. Minä taas olen 162 ja painan 55. Läskiä on. Itse olen sitä mieltä, että painoindeksi ei kerro, luut painavat puolen kilon tarkkuudella kaikilla naisilla saman - se mikä merkkaa on rasvaprosentti. Se ei valehtele. Itselläni n. 27 ja toivoisin sen olevan noin 23.

        Mutta kyllä, jokainen saa olla niinkuin on. En myöskään ymmärrä miksi joidenkin miesten möläytyksille pitäisi antaa painoarvoa. Useiden keskustelupalstamiesten naistuntemus on hyvin teoreettisella tasolla..


      • ljuhojh
        Life is good kirjoitti:

        Hmmm. Minä taas olen 162 ja painan 55. Läskiä on. Itse olen sitä mieltä, että painoindeksi ei kerro, luut painavat puolen kilon tarkkuudella kaikilla naisilla saman - se mikä merkkaa on rasvaprosentti. Se ei valehtele. Itselläni n. 27 ja toivoisin sen olevan noin 23.

        Mutta kyllä, jokainen saa olla niinkuin on. En myöskään ymmärrä miksi joidenkin miesten möläytyksille pitäisi antaa painoarvoa. Useiden keskustelupalstamiesten naistuntemus on hyvin teoreettisella tasolla..

        Minulla on pituutta 168 ja painoa 62. Jos painoani kysytään, siis miehet, sanon 59, koska se vaan kuulostaa paremmalta... Hölmöä, tiedän.

        Mutta siis saan jatkuvasti kuulla, että olen todella hoikka. En itsekään tiedä, mistä haluaisin laihduttaa. Kyllä minä bikineissä voi huoletta kulkea, ja katseita kerään vain hyvässä mielessä.:)


      • 19+17
        Life is good kirjoitti:

        Hmmm. Minä taas olen 162 ja painan 55. Läskiä on. Itse olen sitä mieltä, että painoindeksi ei kerro, luut painavat puolen kilon tarkkuudella kaikilla naisilla saman - se mikä merkkaa on rasvaprosentti. Se ei valehtele. Itselläni n. 27 ja toivoisin sen olevan noin 23.

        Mutta kyllä, jokainen saa olla niinkuin on. En myöskään ymmärrä miksi joidenkin miesten möläytyksille pitäisi antaa painoarvoa. Useiden keskustelupalstamiesten naistuntemus on hyvin teoreettisella tasolla..

        Itse kun olin tuota luokkaa (163cm, paino 55 kg) moni luuli että sairastin anoreksiaa. Pelkkää luuta ja nahkaa, vaatteita ei tahtonut löytää kun vain lastenosastolta. Sairaudesta se johtui, ei anoreksia kuitenkaan. Kun tästä selvisin ja tulin terveeksi lähti paino myös nousemaan, nyt painan 63 kg ja olen normaalin näköinen. Treenaan ja kyllä, lihakseni näkyy.
        Rasvaprosentteja en ole mittaillut kun peilistä jo näkee, jos lihakset erottuu selvästi niin ei sitä rasvaa ole liikaa.
        En ole asiantuntija mutta veikkaisin että tämä on hyvin pitkälti kiinni ruumiinrakenteesta, miten rasva ja lihakset asettuvat eri ihmisille.


    • 17+14

      160-175cm :D Ei 75cm.

    • 12+16

      Luuhömpötyksen voi unohtaa. Ihmisten luiden paino ei voi heittää kuin korkeintaan kilon saman sukupuolen eri edustajilla. Tietysti on eroja siinä, että kenellä on leveämpi lantioluusto tai rintakehäluusto jne, mutta painoon se ei juurikaan vaikuta. Se vaikuttava tekijä on lihasmäärä ja rasvamäärä.

      • kyl juu

        vaikka isommat luut voi kyllä aiheuttaa isommat lihakset, varsinkin lantioluusto. Mutta olet oikeassa


    • 6+1

      Mistä hemmetin uskottelemisesta/arvoinnnista puhut lihasmäärässä? Jos lihasmäärä on mitattu kehonkoostumusanalyysissä. Se ei ole mitään uskottelemista. Täyttä totta se sitten on. Tuo esimerkkisi 85kg painavasta naisesta on jo vähän yläkantissaan järjetön, koska ylipainoonhan se jo viittaa puhuttaessa keskipituisista naisista. Parempi esimerkki olisi vaikka 175cm/75kg painava nainen, joka on normaalipainoinen. Jos hänen painonsa todistettavasti koostuu missimäärää suuremmasta normaalista lihaksesta, hän ei ole pätkääkään lihava/roteva. Esimerkkini naisella saattaa olla vielä 5-10kg liikaa rasvaakin, ihan mitattuna. Siksi eivät lihakset erotu. Jos hän laihduttaa tuon 5-10kg puhdasta rasvaa pois, hän on helvetin timmi 65-70kg painava pitkä, hoikka nainen. Etkö vieläkään tajua, että se lihasmäärä voi olla suuri sen rasvan allakin ja siksi nainen painaa enemmän? Lihaserottuvuushan tulee vasta, kun rasvamääräkin on naisella n. 15% luokkaa. Lisätään vielä, että missimäärän lihaksinen nainen olisi yhtä löysä painossa 65kg, kuin esimerkin suurilihaksinen 75kg painava nainen.

      • -------

        Kehonkoostumusanalyysikin on suuntaa-antava, eikä tarkalleen määrittele miltä ihminen näyttää. Totta kai paremmalla pohjalla ollaan, jos on todennettua näyttöä mistä se paino koostuu. Vaan kuinka monella on?


    • 15+3

      Nykyään aika monella naisella on todennettua näyttöä kehonkoostumusmittauksessa mitatusta painonsa koostumuksesta. Tietenkin eri mittaustavat saattavat antaa jonkin verran eriäviä tuloksia, mutta hyvän suunnan tilanteestaan saa, jos aina mittaa samalla mittalaitteella. Ei varmasti kaikki naiset ole käyneet mittaamassa, mutta nykyään tuosta mittaamisesta tullut lähes villitys ja yhä useammat käy mittauttamassa itsensä.

      • ---------

        Hyvä sitten. Itsepetoksen mahdollisuus pienenee.

        Näin yleensä todettakoon, että koko 'ihannenainen' -juttu on pirun paljon yksinkertaisempi kuin naiset ajattelevat. Naispuolinen kaverini, jonka kanssa puhutaan kaikesta suoraa kysyi joskus, että "mitenkäs tämä asia oikein menee". Hänellä oli pientä ongelmaa löytää miestä.

        Selvitin sitten juttua koko illan ja puolet yöstä. Uskomatonta, miten tietyt luultavasti naisten itsensä kehittelemät ihannenaiseen liittyvät hypoteesit jylläävät. Palstan porukan tapaan myös hänen oli vaikea uskoa, että 95% näistä olettamuksista on ihan täyttä roskaa.

        Hän ei muuttanut itsessään mitään sen perusteella, mitä minä sanoin, vaan mietti asiaa varmaan 2-3 päivää ja, kun taas näimme sanoi, että "ei saatana, näin sen varmaan täytyy olla". Nyttemmin tekee tiettyjä asioita toisin ja kyllä on vientikin parantunut.

        Ja tässä ei ole kyse mistään sellaisesta, että olen/kuvittelen olevani mikään guru asiaan liittyen. Miehet vain noin niinkuin keskimäärin ajattelevat ihmisistä melko samalla lailla ja väkisinkin tässä on asiasta käsitys muodostunut. Kyse on vain viimekädessä siitä, että on välitön suhde millä viesti saadaan perille myös naiselle. Parisuhteessa tälläinen ei ikinä toimi koska tilanteessa vallitsee eturistiriita. Sama pätee useimpiin ystävyyssuhteisiin.


    • 2+16

      Ihan hyvä pointti, mutta ei liity paino- ja lihasjuttuun.

      Jos epäilet ------ jonkun naisen vain luulevan olevansa lihaksikas, kysy herranjestas sentään naiselta suoraan, että paljonko sun lihasprosentti ja rasvaprosentti on. Jos naisen osaa vastatata, hän kuuluu porukkaan, joka tietää, eikä vain luule.

      • -------

        Ei mun tartte kysyä. Kyllä sen habituksesta näkee, mitä sieltä alta löytyy.


      • 22kg lihasta
        ------- kirjoitti:

        Ei mun tartte kysyä. Kyllä sen habituksesta näkee, mitä sieltä alta löytyy.

        Ei näe. Habituksesta ei nimenomaan näe, mitä siellä ihon alla on. Itselläni ainakaan ei näe. Hämmästyvät joka kerta kun käyn tutkittamassa asian ja vähän väännän käden puristuvoimaa ja tekevät testit.


    • 13+18

      Olen huomannut, että naisilla tunne ohjaa todella voimakkaasti sitä, miltä oma tai muiden ulkomuoto näyttää. Naisen on aika vaikea uskoa siihen, että painaisi liikaa. Nykynaisilla on hyvin vääristynyt kuva siitä, mikä on normaalia, ja ilmeisesti ihmiset eivät sitä tiedostakaan, koska ylipaino ja anoreksia ovat ongelmia.

      En myöskään tajua, miksi joku nainen vartavasten haluaa näyttää isolta. Kaikille ei todellakaan sovi samanlainen liikuntamuoto. Kevyelle ja hoikalle naiselle sopii voimaharjoittelu, kun taas vähän rotevammalle naiselle mieluummin aerobinen urheilu. Massaa se on liika lihasmassakin, tosin 95%:ssa tapauksista kysymyshän ei ole siitä, että liikaa on sitä lihasta vaan nimenomaan rasvakudosta.

      Mielestäni naiselle on kunnia-asia olla hoikka. Tässä ylipainoisten maailmassa todella voi ihailla sitä, että nainen pitää huolta elopainostaan.

      • ,,,,,,,,

        Tämä kirjoitus olisi ihan hyvä muuten, mutta naisen tilalle voisi laittaa "ihminen" tai "nainen ja mies". Ihan sama pätee kyllä myös miehiin, kyllä ne miehetkin tuppaavat kieltämään ylipainonsa, kuvittelevat vain olevansa miehekkään rotevia.

        Ylipaino on enemmän miesten ongelma kuin naisten, tämä nyt jo pitäisi kaikkien asiasta kiinnostuneiden olla tiedotusvälineistä kuullut.


      • ----------
        ,,,,,,,, kirjoitti:

        Tämä kirjoitus olisi ihan hyvä muuten, mutta naisen tilalle voisi laittaa "ihminen" tai "nainen ja mies". Ihan sama pätee kyllä myös miehiin, kyllä ne miehetkin tuppaavat kieltämään ylipainonsa, kuvittelevat vain olevansa miehekkään rotevia.

        Ylipaino on enemmän miesten ongelma kuin naisten, tämä nyt jo pitäisi kaikkien asiasta kiinnostuneiden olla tiedotusvälineistä kuullut.

        Jos kysyt ihmiseltä painoa niin näkisin kyllä, että mieheltä se vastaus vielä helpommin irtoaa.


    • Hyvät naurut!!

      No jopas oli tärkeää tietoa eli nyt me sitten kaikki tiedämme...voihan vitalis!!!!

    • 18+10

      Naisista puhuttaessa sen höpinän lihaksista voi unohtaa. Lihasmassaansa vetoavat ovat aina niitä vähän isompia tyttöjä muutenkin. Kukaan Janni Hussin (163/53)tai vaikka sen Bodyrock.tv:n Zuzanan (166/57) tyyppisellä kropalla varustettu nainen ei ole missään määrin kiinnostunut painonsa selittelystä koska tuollaiset vartalot eivät yksinkertaisesti paina mitenkään mahdottoman paljon. Ei vaikka lihasta on. Jos vartalo painaa 75 kg niin ei ketään kiinnosta mistä se paino koostuu, vaan ainoastaan se, että se vartalo myös näyttää siltä, että se painaa 75 kg.

      • -----

        Juuri näin.


      • 10+10

        Etkö surkuhupaisa poju tiedä, että kyseisen Janni Hussin rasvaprosentti on vain hälyttävät 12% ja siksi hän painaa vain 53kg. Lisäksi hän on lyhyt. Lisäksi 53kg on hänen kisapaino.

        Esim. kun kehonrakentajista puhuit. Jutta Gustafsberg 170cm, kisapaino 62kg, kisan ulkopuolinen paino 68kg.

        Normaali rasvaprosentti, jolla kuukautiskierto ja terveys säilyy on naisilla pienimmillään n. 17%

        Lisäksi kyllä kehonrakentajia kiinnostaa paino. Painorajat, kun ovat kisoissa alle 52kg, tasan/yli 52kg ja tasan/yli 57kg. Kyseisissä painoissa naisten rasvaprosentti sitten yleensä 10-13% paikkeilla.

        Ei ole lihavien selittelyä. Ihan normaalipainoiset kyseessä. Yleensä paljon lihasta omaava, pitkä 75kg painava nainen näyttää 65kg painavalta. Pienilihaksinen 75kg painava nainen sen sijaan näyttääkin 75kg painavalta ja pahimmassa tapauksessa saattaa näyttää jopa 85kg painavalta, vaikka painaa vain 75kg.


      • 6+6
        10+10 kirjoitti:

        Etkö surkuhupaisa poju tiedä, että kyseisen Janni Hussin rasvaprosentti on vain hälyttävät 12% ja siksi hän painaa vain 53kg. Lisäksi hän on lyhyt. Lisäksi 53kg on hänen kisapaino.

        Esim. kun kehonrakentajista puhuit. Jutta Gustafsberg 170cm, kisapaino 62kg, kisan ulkopuolinen paino 68kg.

        Normaali rasvaprosentti, jolla kuukautiskierto ja terveys säilyy on naisilla pienimmillään n. 17%

        Lisäksi kyllä kehonrakentajia kiinnostaa paino. Painorajat, kun ovat kisoissa alle 52kg, tasan/yli 52kg ja tasan/yli 57kg. Kyseisissä painoissa naisten rasvaprosentti sitten yleensä 10-13% paikkeilla.

        Ei ole lihavien selittelyä. Ihan normaalipainoiset kyseessä. Yleensä paljon lihasta omaava, pitkä 75kg painava nainen näyttää 65kg painavalta. Pienilihaksinen 75kg painava nainen sen sijaan näyttääkin 75kg painavalta ja pahimmassa tapauksessa saattaa näyttää jopa 85kg painavalta, vaikka painaa vain 75kg.

        http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1467398/janni-hussi-dubaissa-paino-nousi-10-kiloa

        Janni Hussin paino nousi 10kg. Kasvattaa lihasta.


    • .........

      mun mitat on 161/64 ja varmasti kuulostaa siltä, että olen läski monen mielestä. Sujahdan kuitenkin s -kokoon ilman, että mitään jäätäviä makkaroita puristuu joka puolelta. Ei mulla kyllä kamalasti lihasmassaakaan ole, koska en niin säännöllisesti käy puntilla. Moni minua lihavampi saattaa painaa vähemmän.

      • ,,,,,,

        Se, mikä vaatekoko on, ei ole ihan suoraan verrannollinen siihen, miten läski on. Vaatekokoon vaikuttaa eniten rinnan- ja lantionympärys sekä pituus. Hyvin hoikka ja pitkä voi harvemmin pitää s-kokoista housua, takkia, tai pitkähihaista paitaa näyttämättä hieman hupaisalta, koska lahkeet ja hihat ovat auttamattoman lyhyet. Samoin jos ei halua lyhyehköissä paidoissa selän ja vatsan kovin pilkottavan.

        Paidoissa rinnanympärys on se, joka määrittää vaatteen koon. Pienirintaiselle menee xs ja s, mutta jos pienikokoisella on suuret rinnat, kooksi on valittava isompi, vaikkei läski olekaan.


      • ------
        ,,,,,, kirjoitti:

        Se, mikä vaatekoko on, ei ole ihan suoraan verrannollinen siihen, miten läski on. Vaatekokoon vaikuttaa eniten rinnan- ja lantionympärys sekä pituus. Hyvin hoikka ja pitkä voi harvemmin pitää s-kokoista housua, takkia, tai pitkähihaista paitaa näyttämättä hieman hupaisalta, koska lahkeet ja hihat ovat auttamattoman lyhyet. Samoin jos ei halua lyhyehköissä paidoissa selän ja vatsan kovin pilkottavan.

        Paidoissa rinnanympärys on se, joka määrittää vaatteen koon. Pienirintaiselle menee xs ja s, mutta jos pienikokoisella on suuret rinnat, kooksi on valittava isompi, vaikkei läski olekaan.

        Rasvaa ne on rinnatkin.


    • 8+7

      Kun vain ymmärrätte, että ei tarvitse tavallisen naisenkaan olla alipainon rajoilla bmi:ssä 18.5 ollakseen hoikan ja siron näköinen. Jos lihastakin löytyy pienen rasvaprosentin lisäksi, on ihannepaino yleensä lihasmäärästä riippuen normaalipainon alaraja 5-10kg. Painoindeksissä tuo tekee bmi 20-22.

      Onko tämä vieläkin liian vaikeaa?

      Joo, kyllä peilikin ja vaatekoko näyttää hoikkaa, vaikka paino ei ole normaalipainon alarajalla. Vaatteet kokoja 34-36 mahtuu suuremmassakin painossa vallan hyvin jos paino koostuu lihaksesta.

      • -------

        Tuntuu, että intät nyt sisko ihan itsesestäänselvyyksiä.


      • 16+20

      • 15+17
        ------- kirjoitti:

        Tuntuu, että intät nyt sisko ihan itsesestäänselvyyksiä.

        Ei vaikuta olevan sinulle vieläkään selvää ------. Jos miettisit tätäkin pari päivää lisää.


      • ---------
        15+17 kirjoitti:

        Ei vaikuta olevan sinulle vieläkään selvää ------. Jos miettisit tätäkin pari päivää lisää.

        Ei tää asia mulle mikään ongelma ole, notta mitäs sitä turhaa miettimään.


      • 20+5
        --------- kirjoitti:

        Ei tää asia mulle mikään ongelma ole, notta mitäs sitä turhaa miettimään.

        Oletko jo valmis kumoamaan väitteesi, että hoikka nainen saisi painaa vain alle 60kg, pituuden ollessa 160-175cm?

        Uudet painorajat ovat?


      • --------
        20+5 kirjoitti:

        Oletko jo valmis kumoamaan väitteesi, että hoikka nainen saisi painaa vain alle 60kg, pituuden ollessa 160-175cm?

        Uudet painorajat ovat?

        Kuten jo muutamaankin otteeseen todettu: paino on vain suuntaa-antava. Kaikki riippuu siitä, miltä nainen näyttää. Kuitenkaan, jos lihasta ei juurikaan ole, on mielestäni perusteetonta painaa yli 60 kg tuon pituisena.


      • en luovuta
        -------- kirjoitti:

        Kuten jo muutamaankin otteeseen todettu: paino on vain suuntaa-antava. Kaikki riippuu siitä, miltä nainen näyttää. Kuitenkaan, jos lihasta ei juurikaan ole, on mielestäni perusteetonta painaa yli 60 kg tuon pituisena.

        Jos lihasta on todellakin kehonkoostumusanalyysissä mitattuna 16-25kg, eli normaalisti, mutta missejä enemmän, paljon saa painaa 160-175cm nainen? Etkö pysty vastaamaan? Uudet painorajat?


      • ----------
        en luovuta kirjoitti:

        Jos lihasta on todellakin kehonkoostumusanalyysissä mitattuna 16-25kg, eli normaalisti, mutta missejä enemmän, paljon saa painaa 160-175cm nainen? Etkö pysty vastaamaan? Uudet painorajat?

        Kuten jo muutamaankin otteeseen todettu: paino on vain suuntaa-antava. Kaikki riippuu siitä, miltä nainen näyttää. Kuitenkaan, jos lihasta ei juurikaan ole, on mielestäni perusteetonta painaa yli 60 kg tuon pituisena.


      • 4+12
        ---------- kirjoitti:

        Kuten jo muutamaankin otteeseen todettu: paino on vain suuntaa-antava. Kaikki riippuu siitä, miltä nainen näyttää. Kuitenkaan, jos lihasta ei juurikaan ole, on mielestäni perusteetonta painaa yli 60 kg tuon pituisena.

        Onko sulla lukihäiriö :D Tuossahan lukee, että JOS LIHASTA TODELLAKIN KEHONKOOSTUMUSANALYYSISSÄ MITATTUNA...

        Olen jo muutamaan otteeseen kysynyt, että JOS LIHASTA ON. En kysynyt, että jos LIHASTA EI JUURIKAAN OLE :D

        Sä et osaa vastaa? Yrittäisit edes.


      • --------
        4+12 kirjoitti:

        Onko sulla lukihäiriö :D Tuossahan lukee, että JOS LIHASTA TODELLAKIN KEHONKOOSTUMUSANALYYSISSÄ MITATTUNA...

        Olen jo muutamaan otteeseen kysynyt, että JOS LIHASTA ON. En kysynyt, että jos LIHASTA EI JUURIKAAN OLE :D

        Sä et osaa vastaa? Yrittäisit edes.

        Vaikea niille on mitään absoluuttista arvoa asettaa. Ihmiset ovat yksilöitä. En muista oliko se jo tässä ketjussa, mutta tärkeintä on se miltä näyttää, ei se mitä painaa. Painoindeksiäkään ei sovellu lihaksikkaille ihmisille kovin hyvin. Kuten jo aiemmin todettu 60 kg sellanen ohjeellinen maksimi, jos ei näkyvää lihasta ole. Jos on, maksimia on hankala määrittää.


      • 7+5
        -------- kirjoitti:

        Vaikea niille on mitään absoluuttista arvoa asettaa. Ihmiset ovat yksilöitä. En muista oliko se jo tässä ketjussa, mutta tärkeintä on se miltä näyttää, ei se mitä painaa. Painoindeksiäkään ei sovellu lihaksikkaille ihmisille kovin hyvin. Kuten jo aiemmin todettu 60 kg sellanen ohjeellinen maksimi, jos ei näkyvää lihasta ole. Jos on, maksimia on hankala määrittää.

        Et osaa sitten näköjäänkään vastata.

        Oman näkemykseni mukaan alla olevissa painoissa nainen on hoikka ja näyttääkin hoikalta jos lihasta on hieman enemmän. Tökin jäätä puikolla vielä hieman lisää. Ymmärrät varmaan silti, että vaikka nainen painaisikin esim. alle 60kg, se ei tarkoita automaattisesti lihaserottuvuutta ja pientä rasvaprosenttia?

        160cm 55kg
        165cm 59kg
        170cm 63kg
        175cm 67kg

        Huom! ihan normaalit hieman enemmän liikkuvat naiset.

        Edellä mainituissa painoissa rasvaprosenteissa 18-23%. 12%:han ei ole naisille normaali rasvamäärä. Ihanne on yleensä keskimäärin 20%.


      • ----------
        7+5 kirjoitti:

        Et osaa sitten näköjäänkään vastata.

        Oman näkemykseni mukaan alla olevissa painoissa nainen on hoikka ja näyttääkin hoikalta jos lihasta on hieman enemmän. Tökin jäätä puikolla vielä hieman lisää. Ymmärrät varmaan silti, että vaikka nainen painaisikin esim. alle 60kg, se ei tarkoita automaattisesti lihaserottuvuutta ja pientä rasvaprosenttia?

        160cm 55kg
        165cm 59kg
        170cm 63kg
        175cm 67kg

        Huom! ihan normaalit hieman enemmän liikkuvat naiset.

        Edellä mainituissa painoissa rasvaprosenteissa 18-23%. 12%:han ei ole naisille normaali rasvamäärä. Ihanne on yleensä keskimäärin 20%.

        No johan nyt toki!


      • 17+16
        ---------- kirjoitti:

        No johan nyt toki!

        Ymmärrätkö? Perustele jos et ymmärrä. Johan nyt toki???


      • ------------
        17+16 kirjoitti:

        Ymmärrätkö? Perustele jos et ymmärrä. Johan nyt toki???

        Да.


    • 6+11

      Eva Wahlströmin rasvaprosentti myös maksimissaan 15%. Lähempänä 10-12% todennäköisesti. Huomaa jo kuvista.

      Jillian Michaels myös rasvaprosentti 12-13%.

      Normaalirasvoilla 20-22% painasivat n. 10kg enemmän.

      • 5+3

        Nii-in. Ja ylirasvoilla painaisivat vielä enemmän. Mutta kun pointti tässä koko ketjussa tuntuu olevan se, että olisi jotain piilolihasta ja/tai lihas saisi aina naiset painamaan esim. sen 75 kg. Mutta kun ei se mene niin. Ensinnäkin sen lihaksen kyllä erottaa ja siksi toisekseen se lihas ei paina niin paljon kuin täällä annetaan ymmärtää. Se 75-kiloinen nainen ei paina 75 kiloa niiden lihasten takia vaan sen rasvan takia. Ilman sitä ylimääräistä rasvaa se painaisi suht isoillakin lihaksilla sen 50-60 kg kuten lihaksikkaat, mutta vähärasvaiset naiset tuppaavat painamaan.


      • 7+3
        5+3 kirjoitti:

        Nii-in. Ja ylirasvoilla painaisivat vielä enemmän. Mutta kun pointti tässä koko ketjussa tuntuu olevan se, että olisi jotain piilolihasta ja/tai lihas saisi aina naiset painamaan esim. sen 75 kg. Mutta kun ei se mene niin. Ensinnäkin sen lihaksen kyllä erottaa ja siksi toisekseen se lihas ei paina niin paljon kuin täällä annetaan ymmärtää. Se 75-kiloinen nainen ei paina 75 kiloa niiden lihasten takia vaan sen rasvan takia. Ilman sitä ylimääräistä rasvaa se painaisi suht isoillakin lihaksilla sen 50-60 kg kuten lihaksikkaat, mutta vähärasvaiset naiset tuppaavat painamaan.

        Tyh...lle on vaikea selittää. Yritän vääntää rautalangasta. Ensinnäkin lihasmassa ja lihaserottuvuus ovat eri asia. Lihasta ihmisellä on kehossa, joko se luontainen määrä kehotyypin mukaan, tai hankittu lisämäärä punttauksella, tai kuihdutettu alimäärä kitukuurilla. Kehotyypit ovat ektomorfi, mesomorfi ja endomorfi.

        http://www.fastnews.fi/wp-content/uploads/2011/07/kehotyypit.jpg

        Lihaserottuvuus syntyy, kun rasvamäärä lihaksen päällä on tarpeeksi pieni. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että onko lihasta 35kg vai 15kg, kunhan rasvaa vain on lihaksen päällä miehillä kokonaispainosta noin 5% ja naisella noin 12%, syntyy lihaserottuvuus.

        Normaali rasvamäärä normaalipainoisella miehellä on ihannetilanteessa yleensä n. 15% ja naisella normaalipainossa ihannetilanteessa n. 22%.
        Normaali rasva% miehellä 8-20%
        Normaali rasva% naisella 18-30%

        En ole väittänyt, että jokainen nainen painaisi lihaksella aina 75kg. Otsikossahan lukee, että keskipituiset eli 160-175cm naiset voi painaa 50-75kg olematta lihavia tai näyttämättä lihavilta,koska lihasmäärät vaihtelee. Lähempänä 75kg pätee toisessa esimerkissä vain pitkiin 175cm naisiin. 175cm/75kg, bmi 24,5, normaalipaino. Lyhyempien normaalipainon rajat luonnollisesti alemmat. Jos esim. 75kg painavalla naisella on lihasta 30kg, on hänellä rasvaa kokonaispainosta 16kg ja rasvaprosentti 21,3%. Hänellä ei ole ylimääräistä rasvaa. Ei paina rasvan takia 75kg. Jos esimerkin nainen pudottaisi rasvansa kisakuntoon, sitten hän painaisi keskimäärin 65kg rasvaprosentissa 10-12%. Normaalitilanteessa tuo on naiselle aivan liian vähän rasvaa ja kuukautiset lähtee. Jos esimerkin nainen mielii painaa normaaleissa rasvoissa lähemmäs 60kg tai alle, hän joutuu laihduttamaan pois lihasta.

        Toisekseen yleensä vain missilihaksisia lihaksikkaammilla ja täten hieman painavemmilla normaaleilla naisilla on rasvaprosentti ihanteellinen ja kroppa timmin hoikka. Huom. timmi ei tarkoita naisella lihaserottuvuutta, vaan yleistä hoikkuutta ja pömpöttömyyttä. Missien kokonaispaino koostuu usein suuremmasta osasta rasvaa, kuin lihasta.


      • 15+13
        7+3 kirjoitti:

        Tyh...lle on vaikea selittää. Yritän vääntää rautalangasta. Ensinnäkin lihasmassa ja lihaserottuvuus ovat eri asia. Lihasta ihmisellä on kehossa, joko se luontainen määrä kehotyypin mukaan, tai hankittu lisämäärä punttauksella, tai kuihdutettu alimäärä kitukuurilla. Kehotyypit ovat ektomorfi, mesomorfi ja endomorfi.

        http://www.fastnews.fi/wp-content/uploads/2011/07/kehotyypit.jpg

        Lihaserottuvuus syntyy, kun rasvamäärä lihaksen päällä on tarpeeksi pieni. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että onko lihasta 35kg vai 15kg, kunhan rasvaa vain on lihaksen päällä miehillä kokonaispainosta noin 5% ja naisella noin 12%, syntyy lihaserottuvuus.

        Normaali rasvamäärä normaalipainoisella miehellä on ihannetilanteessa yleensä n. 15% ja naisella normaalipainossa ihannetilanteessa n. 22%.
        Normaali rasva% miehellä 8-20%
        Normaali rasva% naisella 18-30%

        En ole väittänyt, että jokainen nainen painaisi lihaksella aina 75kg. Otsikossahan lukee, että keskipituiset eli 160-175cm naiset voi painaa 50-75kg olematta lihavia tai näyttämättä lihavilta,koska lihasmäärät vaihtelee. Lähempänä 75kg pätee toisessa esimerkissä vain pitkiin 175cm naisiin. 175cm/75kg, bmi 24,5, normaalipaino. Lyhyempien normaalipainon rajat luonnollisesti alemmat. Jos esim. 75kg painavalla naisella on lihasta 30kg, on hänellä rasvaa kokonaispainosta 16kg ja rasvaprosentti 21,3%. Hänellä ei ole ylimääräistä rasvaa. Ei paina rasvan takia 75kg. Jos esimerkin nainen pudottaisi rasvansa kisakuntoon, sitten hän painaisi keskimäärin 65kg rasvaprosentissa 10-12%. Normaalitilanteessa tuo on naiselle aivan liian vähän rasvaa ja kuukautiset lähtee. Jos esimerkin nainen mielii painaa normaaleissa rasvoissa lähemmäs 60kg tai alle, hän joutuu laihduttamaan pois lihasta.

        Toisekseen yleensä vain missilihaksisia lihaksikkaammilla ja täten hieman painavemmilla normaaleilla naisilla on rasvaprosentti ihanteellinen ja kroppa timmin hoikka. Huom. timmi ei tarkoita naisella lihaserottuvuutta, vaan yleistä hoikkuutta ja pömpöttömyyttä. Missien kokonaispaino koostuu usein suuremmasta osasta rasvaa, kuin lihasta.

        "Otsikossahan lukee, että keskipituiset eli 160-175cm naiset voi painaa 50-75kg olematta lihavia tai näyttämättä lihavilta,koska lihasmäärät vaihtelee."

        Ja tässä juuri mentiin metsään. 75 kg painava nainen näyttää 75 kiloa painavalta. Ei ole olemassa mitään piilolihasta, joka maagisesti saisi naisen painamaan 75 kilogrammaa, mutta näyttämään siltä kuin painaisi 55 kg. Toki Eva Wahlström, tai Janni Hussi, tai Jill Michaels, tai Zuzana Light olisivat nykyistä painavampia 175 cm pitkinä, mutta eivät he silti painaisi 75 kg. Ja sitten jos heille iskettäisiin se 10 kg läskiä siihen lihasten päälle, niin kas kummaa kun eivät enää näyttäisikään siltä kuin nyt näyttävät, vaan alkaisivat olla mallia Taina Uppa ja Mikaela Ingberg. Molemmat toki kauniita naisia, mutta myöskin näyttävät siltä, että painavat enemmän kuin Janni Hussi, Eva Wahlström, Jill Michaels tai Zuzana Light.


      • 20+3
        15+13 kirjoitti:

        "Otsikossahan lukee, että keskipituiset eli 160-175cm naiset voi painaa 50-75kg olematta lihavia tai näyttämättä lihavilta,koska lihasmäärät vaihtelee."

        Ja tässä juuri mentiin metsään. 75 kg painava nainen näyttää 75 kiloa painavalta. Ei ole olemassa mitään piilolihasta, joka maagisesti saisi naisen painamaan 75 kilogrammaa, mutta näyttämään siltä kuin painaisi 55 kg. Toki Eva Wahlström, tai Janni Hussi, tai Jill Michaels, tai Zuzana Light olisivat nykyistä painavampia 175 cm pitkinä, mutta eivät he silti painaisi 75 kg. Ja sitten jos heille iskettäisiin se 10 kg läskiä siihen lihasten päälle, niin kas kummaa kun eivät enää näyttäisikään siltä kuin nyt näyttävät, vaan alkaisivat olla mallia Taina Uppa ja Mikaela Ingberg. Molemmat toki kauniita naisia, mutta myöskin näyttävät siltä, että painavat enemmän kuin Janni Hussi, Eva Wahlström, Jill Michaels tai Zuzana Light.

        175cm/75kg, lihasta 30kg/rasva% 24% vs. 175cm/75kg, lihasta 15kg, rasva44%

        Näyttävätkö saman kokoisilta? Eivät.
        Kumpi näyttää hoikemmalta? isolihaksisempi ja vähärasvaisempi.

        Eli ei mennä metsään.

        Toinen esimerkki.

        170cm/70kg,lihasta 26kg/rasva% 25% vs. 170cm/60kg, lihasta 13kg, rasva%35

        Näyttävätkö saman kokoisilta? Suurinpiirtein kyllä.

        Kehonkoostumus siis todellakin ratkaisee, minkä kokoiselta nainen näyttää.

        Mikä hemmetin piilolihas :D ? Näethän itsekin, että Mikaela Ingberg (174 cm, 67 kg) omaa ihan huomatenkin lihasta enemmän, kuin esim. Sara Chafak (172cm, 56kg). Mikaela painaa lihaksen vuoksi enemmän.

        http://suomenkuvalehti.fi/s/mediagallery/2012/1/16/738448/wj162112v.jpg

        http://1.bp.blogspot.com/-1-AIMpxvrhQ/TxHG476fGYI/AAAAAAAABBA/Dhj__C_JKNE/s1600/04_Sara_Chafak.jpg


      • 4+19
        20+3 kirjoitti:

        175cm/75kg, lihasta 30kg/rasva% 24% vs. 175cm/75kg, lihasta 15kg, rasva44%

        Näyttävätkö saman kokoisilta? Eivät.
        Kumpi näyttää hoikemmalta? isolihaksisempi ja vähärasvaisempi.

        Eli ei mennä metsään.

        Toinen esimerkki.

        170cm/70kg,lihasta 26kg/rasva% 25% vs. 170cm/60kg, lihasta 13kg, rasva%35

        Näyttävätkö saman kokoisilta? Suurinpiirtein kyllä.

        Kehonkoostumus siis todellakin ratkaisee, minkä kokoiselta nainen näyttää.

        Mikä hemmetin piilolihas :D ? Näethän itsekin, että Mikaela Ingberg (174 cm, 67 kg) omaa ihan huomatenkin lihasta enemmän, kuin esim. Sara Chafak (172cm, 56kg). Mikaela painaa lihaksen vuoksi enemmän.

        http://suomenkuvalehti.fi/s/mediagallery/2012/1/16/738448/wj162112v.jpg

        http://1.bp.blogspot.com/-1-AIMpxvrhQ/TxHG476fGYI/AAAAAAAABBA/Dhj__C_JKNE/s1600/04_Sara_Chafak.jpg

        Lasketaan lisää samasta esimerkistä.

        170cm/70kg,lihasta 26kg/rasva% 25% vs. 170cm/60kg, lihasta 13kg, rasva%35

        Ajatellaan ihanteeksi rasva% n.20%.

        170cm/70kg,lihasta 26kg/rasva% 25%, laihduttaa 5kg puhdasta rasvaa ja painaa sitten 65kg. Lihas pysyy samana 26kg, mutta rasvaprosentti alenee ja on nyt 20% (painoindeksi 22,5)

        170cm/60kg, lihasta 13kg, rasva%35, lisää lihasmassaa 7kg ja pudottaa puhdasta rasvaa 9kg. Lihasmassa on nyt 20kg, mutta rasvaprosentti alenee ja on nyt myöskin n. 20%. (painoindeksi 20)

        Nyt kumpikin ovat yhtä timmejä ja vähärasvaisia. Isompilihaksinen painaa silti 7kg enemmän, koska hänellä on lihasmassaa enemmän.

        Eikö olekin yksinkertaista, jos hieman pysähdytte miettimään :) ?

        Ei ne pienilihaksiset timmiksi haluavat naiset salilla turhaan saa personal trainerilta ohjeeksi kasvattaa hieman lisää lihasmassaa. 7kg:n lihaskasvatus nyt on jo utopista naiselle mielestänikin, mutta ei täysin mahdotonta vuosien työllä. Yleensä vastaavalle tapaukselle ehdotetaan n. 3kg:n lihaskasvatusta ja tyytymistä aluksi rasvaprosenttiin 23%.


      • 6+2
        4+19 kirjoitti:

        Lasketaan lisää samasta esimerkistä.

        170cm/70kg,lihasta 26kg/rasva% 25% vs. 170cm/60kg, lihasta 13kg, rasva%35

        Ajatellaan ihanteeksi rasva% n.20%.

        170cm/70kg,lihasta 26kg/rasva% 25%, laihduttaa 5kg puhdasta rasvaa ja painaa sitten 65kg. Lihas pysyy samana 26kg, mutta rasvaprosentti alenee ja on nyt 20% (painoindeksi 22,5)

        170cm/60kg, lihasta 13kg, rasva%35, lisää lihasmassaa 7kg ja pudottaa puhdasta rasvaa 9kg. Lihasmassa on nyt 20kg, mutta rasvaprosentti alenee ja on nyt myöskin n. 20%. (painoindeksi 20)

        Nyt kumpikin ovat yhtä timmejä ja vähärasvaisia. Isompilihaksinen painaa silti 7kg enemmän, koska hänellä on lihasmassaa enemmän.

        Eikö olekin yksinkertaista, jos hieman pysähdytte miettimään :) ?

        Ei ne pienilihaksiset timmiksi haluavat naiset salilla turhaan saa personal trainerilta ohjeeksi kasvattaa hieman lisää lihasmassaa. 7kg:n lihaskasvatus nyt on jo utopista naiselle mielestänikin, mutta ei täysin mahdotonta vuosien työllä. Yleensä vastaavalle tapaukselle ehdotetaan n. 3kg:n lihaskasvatusta ja tyytymistä aluksi rasvaprosenttiin 23%.

        Lisäys, kun unohtui merkata.

        170cm/60kg, lihasta 13kg, rasva%35, lisää lihasmassaa 7kg ja pudottaa puhdasta rasvaa 9kg. Lihasmassa on nyt 20kg, mutta rasvaprosentti alenee ja on nyt myöskin n. 20%. (painoindeksi 20)

        Hän painaa nyt 58kg, jos ette osanneet laskea :D


      • 9+3
        6+2 kirjoitti:

        Lisäys, kun unohtui merkata.

        170cm/60kg, lihasta 13kg, rasva%35, lisää lihasmassaa 7kg ja pudottaa puhdasta rasvaa 9kg. Lihasmassa on nyt 20kg, mutta rasvaprosentti alenee ja on nyt myöskin n. 20%. (painoindeksi 20)

        Hän painaa nyt 58kg, jos ette osanneet laskea :D

        Lisättäköön vielä, että tämän ymmärtäminen toden teolla vaikuttaa vaativan hieman keskitasoa parempaa matikkapäätä :D

        Onnea matkaan silti!

        t Ap

        ps. olen nainen


      • 5+7
        20+3 kirjoitti:

        175cm/75kg, lihasta 30kg/rasva% 24% vs. 175cm/75kg, lihasta 15kg, rasva44%

        Näyttävätkö saman kokoisilta? Eivät.
        Kumpi näyttää hoikemmalta? isolihaksisempi ja vähärasvaisempi.

        Eli ei mennä metsään.

        Toinen esimerkki.

        170cm/70kg,lihasta 26kg/rasva% 25% vs. 170cm/60kg, lihasta 13kg, rasva%35

        Näyttävätkö saman kokoisilta? Suurinpiirtein kyllä.

        Kehonkoostumus siis todellakin ratkaisee, minkä kokoiselta nainen näyttää.

        Mikä hemmetin piilolihas :D ? Näethän itsekin, että Mikaela Ingberg (174 cm, 67 kg) omaa ihan huomatenkin lihasta enemmän, kuin esim. Sara Chafak (172cm, 56kg). Mikaela painaa lihaksen vuoksi enemmän.

        http://suomenkuvalehti.fi/s/mediagallery/2012/1/16/738448/wj162112v.jpg

        http://1.bp.blogspot.com/-1-AIMpxvrhQ/TxHG476fGYI/AAAAAAAABBA/Dhj__C_JKNE/s1600/04_Sara_Chafak.jpg

        "Näethän itsekin, että Mikaela Ingberg (174 cm, 67 kg) omaa ihan huomatenkin lihasta enemmän, kuin esim. Sara Chafak (172cm, 56kg). Mikaela painaa lihaksen vuoksi enemmän."

        Edelleen se pointti on siinä, että Mikaela Ingberg ei näytä Sara Chafakilta. Kun tämän ketjun otsikosta ja avausviestistä voisi jotenkin kuvitella, että tarkoituksena on todistaa ettei paino korreloi ulkonäön kanssa koska joku painaa lihaksen takia eikä rasvan takia. No paino kuitenkin korreloi myös ulkonäön kanssa ja miehiä kiinnostaa ulkonäkö eikä paino. Sara Chafak voisi painaa vaikka 100 kiloa ja miehet tykkäisivät.


      • 20+1
        5+7 kirjoitti:

        "Näethän itsekin, että Mikaela Ingberg (174 cm, 67 kg) omaa ihan huomatenkin lihasta enemmän, kuin esim. Sara Chafak (172cm, 56kg). Mikaela painaa lihaksen vuoksi enemmän."

        Edelleen se pointti on siinä, että Mikaela Ingberg ei näytä Sara Chafakilta. Kun tämän ketjun otsikosta ja avausviestistä voisi jotenkin kuvitella, että tarkoituksena on todistaa ettei paino korreloi ulkonäön kanssa koska joku painaa lihaksen takia eikä rasvan takia. No paino kuitenkin korreloi myös ulkonäön kanssa ja miehiä kiinnostaa ulkonäkö eikä paino. Sara Chafak voisi painaa vaikka 100 kiloa ja miehet tykkäisivät.

        Ketjun tarkoituksena on tuoda esiin ja ymmärrykseen, että paino ei korreloi suoraan hoikkuuden kanssa. Avainsana kehonkoostumus. Ihan sama onko esimerkin kasvot luokkaa Tarja Halonen vai Angelina Jolie.


      • 3+4
        20+1 kirjoitti:

        Ketjun tarkoituksena on tuoda esiin ja ymmärrykseen, että paino ei korreloi suoraan hoikkuuden kanssa. Avainsana kehonkoostumus. Ihan sama onko esimerkin kasvot luokkaa Tarja Halonen vai Angelina Jolie.

        165/50 on hoikka, vaikka olisi vedessä kelluen kasvatettu. 75 kg on aina vähän muhkumpi tyttö, vaikka olisi rasvaprosentti 0. Tai oikeastaan varsinkin, jos on rasvaprosentti 0.


      • voi luoja
        3+4 kirjoitti:

        165/50 on hoikka, vaikka olisi vedessä kelluen kasvatettu. 75 kg on aina vähän muhkumpi tyttö, vaikka olisi rasvaprosentti 0. Tai oikeastaan varsinkin, jos on rasvaprosentti 0.

        On myös 175/56kg hoikka, vaikka olisi vedessä kelluen kasvatettu. 65kg on aina vähän muhkumpi tyttö, vaikka olis rasvaprosentti 0, JOS ON LYHYT. Tai oikeastaan varsinkin, jos on rasvaprosentti 0.

        Oletkos vähän tyhmä edellinen? :D


      • jjilji
        5+3 kirjoitti:

        Nii-in. Ja ylirasvoilla painaisivat vielä enemmän. Mutta kun pointti tässä koko ketjussa tuntuu olevan se, että olisi jotain piilolihasta ja/tai lihas saisi aina naiset painamaan esim. sen 75 kg. Mutta kun ei se mene niin. Ensinnäkin sen lihaksen kyllä erottaa ja siksi toisekseen se lihas ei paina niin paljon kuin täällä annetaan ymmärtää. Se 75-kiloinen nainen ei paina 75 kiloa niiden lihasten takia vaan sen rasvan takia. Ilman sitä ylimääräistä rasvaa se painaisi suht isoillakin lihaksilla sen 50-60 kg kuten lihaksikkaat, mutta vähärasvaiset naiset tuppaavat painamaan.

        itse olen 162 pitkä ja painan nimenomaan lihasten takia 67,rasva/lihas prosentin olen mittauttanut eikä ylimmääräistä läskiä ole.painon mukaan ei voi määritellä että kuinka paljon läskiä on.


      • kirrrrdddd
        15+13 kirjoitti:

        "Otsikossahan lukee, että keskipituiset eli 160-175cm naiset voi painaa 50-75kg olematta lihavia tai näyttämättä lihavilta,koska lihasmäärät vaihtelee."

        Ja tässä juuri mentiin metsään. 75 kg painava nainen näyttää 75 kiloa painavalta. Ei ole olemassa mitään piilolihasta, joka maagisesti saisi naisen painamaan 75 kilogrammaa, mutta näyttämään siltä kuin painaisi 55 kg. Toki Eva Wahlström, tai Janni Hussi, tai Jill Michaels, tai Zuzana Light olisivat nykyistä painavampia 175 cm pitkinä, mutta eivät he silti painaisi 75 kg. Ja sitten jos heille iskettäisiin se 10 kg läskiä siihen lihasten päälle, niin kas kummaa kun eivät enää näyttäisikään siltä kuin nyt näyttävät, vaan alkaisivat olla mallia Taina Uppa ja Mikaela Ingberg. Molemmat toki kauniita naisia, mutta myöskin näyttävät siltä, että painavat enemmän kuin Janni Hussi, Eva Wahlström, Jill Michaels tai Zuzana Light.

        itse olen 164 pitkä ja painan 69 kiloa,läskiä ei ole yhtään ja kaikki luulevat että painan korkeintaan 60 kiloa,lääkärikin hämmästyi painostani koska en näytä yhtään 69 kiloiselta. salilla olen treenannut aktiivisesti 2 vuotta.


    • lihas=läskiä

      Olen normaalipainoinen, en harrasta tavisliikunta enempää, eli 1-3 tuntia viikossa ja ehkä hyötyliikuntaa.

      Pari viikkoa sitten tutkitusti selvisi että lihasmassa on 22 kg!! En bodaa, harrastan lähinnä hyötyliikuntaa, töissäkäynti kuormittaa vähän sekä uimista ja vesijumppaa tai lenkkiä, mutta en ole koskaan kasvattanut tarkoituksella lihasgrammaakaan. Itse en hämmästynyt. Selitys: geenit. Sisarukset saavat muskeleita lähes pelkästä salin ympäri kiertämisestä. Pitkäkestoista voimaa on, leposyke 39, pitkäkestoinen kunto luokkaa kova kunto. Sekään ei hämmästyttänyt minua.

      Siti: mua pidetään ja on aina pidetty pullukkana sohvaperunana. Kun ei ole hoikka pajunvarsi, on läski, oli se massa sitten lihasta tai rasvaa. Kun on hoikka, on "urheilullinen".

      • lihas=läskiä

        ja tarkasti ottaen en uskalla mennäkään puntille :) Arvatkaa miksi?


    • laihaläski

      Hehh onhan se vähän todennäköisempää olla lihaksikas, hoikka, timmi kroppainen, rasvaton jne, jos sattuu työkseen olemaan malli/ fitness-harrastaja tmv. Jos sun TYÖ on näyttää hyvältä/ tietynmuotoiselta, niin sulla on luultavasti sponssit saleille ja runsaasti aikaa käyttää treenaamiseen.
      Tietty isot propsit niille sporttimimmeille jotka kunnon päivätyön (väh. normitunnit oikeaa työtä, ei siis mitään kameroille keikistelyä tmv.) ohella myös urheilevat.

      Samahan se on kaikkien niiden (maailmantähtien) kanssa jotka TYÖKSEEN näyttää hyvältä: mallit, laulajat, näyttelijät... Koko elanto perustuu ulkonäköön, on omat personal trainerit ja ravintoterapeutit kellon ympäri, ja jos ei jaksa urheilla niin on riittävästi rahaa imasta ylimääräset fläsät veks kirurgilla. Tottakai näyttää hyvältä kun ei juuri muuta teekään kuin huolehtii itsestään.

      En yritä perustella ylipainoa, sen kertyminen on aina ihan omasta laiskuudesta ja elämäntavoista kiinni, turha sitä on itkeä ja selitellä parhain päin vaikka kuinka v*tuttais. Tuntuu vaan välillä et ihmiset unohtaa missä se ylipainon raja häilyy. Monilla normipainoisilla naisilla on pömppis tai jenkkikset - läskin puolelle menee sit kun ko. extrat alkaa muistuttaa enempi tynnyriä tai pelastusrengasta.

      Mut normaalipaino ei vaan ole ylipainoa, vaikka joita kuita toisten löllöt kuinka ärsyttäisi. Paino on ihan eri asia kuin se kropan malli. Onko Suomessa enempi löllöjä kuin timmejä (nuoria) naisia? No todellakin. Onko Suomessa enempi ylipainoisia kuin normaalipainoisia (nuoria) naisia. No ei ole.

      • ,,,,,,,,

        Nykyisin nuorten ihmisten (niin naisten kuin miestenkin) joukossa on enemmän ylipainoisia kuin koskaan ennen. Samoin on sitä toista ääripäätä hieman enemmän kuin ennen, eli urheilullisen hoikkaa. Kuntoonsa ja vartalon ulkonäköön huomionsa kiinnittäviä ihmisiä on enemmän kuin ennen, näkeehän sen jo näissä keskusteluissakin. Ennen kaikki oli suht tasaisemman hoikanpuoleisia, katsokaa vaikka jotain videoita 1970-luvulta. Tietysti aina on ylipainoisia ollut, ja tämäkin on vaihdellut ja vaihtelee edelleenkin maantieteellisestikin jopa vain Suomen rajojen sisäpuolella.

        Kaikenikäisistä naisista ylipainoisia on kolmasosta, miehistä puolet. Olisikin mielenkiintoista tietää miten osuus menee nuorissa ihmisissä (ja mihin ikähaarukkaan sen nuoruudenkin sitten rajaa).


      • olet oikeassakin
        ,,,,,,,, kirjoitti:

        Nykyisin nuorten ihmisten (niin naisten kuin miestenkin) joukossa on enemmän ylipainoisia kuin koskaan ennen. Samoin on sitä toista ääripäätä hieman enemmän kuin ennen, eli urheilullisen hoikkaa. Kuntoonsa ja vartalon ulkonäköön huomionsa kiinnittäviä ihmisiä on enemmän kuin ennen, näkeehän sen jo näissä keskusteluissakin. Ennen kaikki oli suht tasaisemman hoikanpuoleisia, katsokaa vaikka jotain videoita 1970-luvulta. Tietysti aina on ylipainoisia ollut, ja tämäkin on vaihdellut ja vaihtelee edelleenkin maantieteellisestikin jopa vain Suomen rajojen sisäpuolella.

        Kaikenikäisistä naisista ylipainoisia on kolmasosta, miehistä puolet. Olisikin mielenkiintoista tietää miten osuus menee nuorissa ihmisissä (ja mihin ikähaarukkaan sen nuoruudenkin sitten rajaa).

        70 luvulla todella oltiin hoikempia. Ei ollut valmisruokia, kymmeniä metrejä pitkiä karkki, sipsi ja juomahyllyjä, kaikki tehtiin itse, ei ollut yhtä toimivaa liikennettä, ihmisillä autoja, moni asia tehtiin vaikeamman kautta. Tosin, jos saisin itse valita kasvattaisinko lapseni 70-luvun kotikutoisilla appeilla vai nykyajan ruoalla, en kahta kertaa miettisi. Tosin silloin 70-luvulla ei tiedetty terveellisestäkään ruoasta sitä, mitä nykyään.

        Pääsääntöisesti sekä liika hoikkuus, että ylipaino on molemmat paino-ongelmia. Kummankin osalta energian saanti ja kulutus sekä ihmisen hyvinvointi ei ole kohdallaan. Eli lähestymistapa molempiin ongelmiin voi olla sama: korjata ruokavalio ja syödä ja liikkua sopivasti. Molemmilla, sekä liian laihoilla, että liian lihavilla perusongelma on lopulta sama, sopivan ruokavalion ja liikuntamuodon löytyminen ja nauttiminen on vaikeaa molemmille.


      • 6+20
        olet oikeassakin kirjoitti:

        70 luvulla todella oltiin hoikempia. Ei ollut valmisruokia, kymmeniä metrejä pitkiä karkki, sipsi ja juomahyllyjä, kaikki tehtiin itse, ei ollut yhtä toimivaa liikennettä, ihmisillä autoja, moni asia tehtiin vaikeamman kautta. Tosin, jos saisin itse valita kasvattaisinko lapseni 70-luvun kotikutoisilla appeilla vai nykyajan ruoalla, en kahta kertaa miettisi. Tosin silloin 70-luvulla ei tiedetty terveellisestäkään ruoasta sitä, mitä nykyään.

        Pääsääntöisesti sekä liika hoikkuus, että ylipaino on molemmat paino-ongelmia. Kummankin osalta energian saanti ja kulutus sekä ihmisen hyvinvointi ei ole kohdallaan. Eli lähestymistapa molempiin ongelmiin voi olla sama: korjata ruokavalio ja syödä ja liikkua sopivasti. Molemmilla, sekä liian laihoilla, että liian lihavilla perusongelma on lopulta sama, sopivan ruokavalion ja liikuntamuodon löytyminen ja nauttiminen on vaikeaa molemmille.

        Täh? Oon syntynyt 70-luvun loppupuoliskolla ja tiedoksi vaan niin ainakin meillä oli kotona terveellistä ruokaa. Paljon terveellisempää kuin nykypäivän mössöt. Liekö syy siihen että vanhempani ovat sitten normiväestöä jonkun verran fiksumpia? Älä viitsi yleistää.


    • vcxvcxvcxvcxxc

      Ja jos ihmiset vain viitsisivät laittaa profiileihinsa sen kuvansa niin tältäkin keskustelulta vältyttäisiin.

      Jos on kuvaton profiili ja pelkkä paino on näkyvissä niin tuon painon ollessa suuri profiili sivuutetaan. Yleensä ihan aiheesta, koska hyvässä kunnossa oleva ihminen todennäköinen laittaisi profiiliinsa kuvan.

      Juuri muuta tilannetta ei tule mieleen missä yksittäistä ihmistä arvioitaisiin pelkän painon perusteella, jolloin tällä asialla olisi joku merkitys.

      • 12+20

        Juuri näin. Lisäksi kuvan pitää olla kokovartalokuva, jotta totuus ihmisestä tulee esiin. Pelkän naamakuvan perusteella tapaus voi olla melkein mitä vain 50-100kg väliltä. Kaikille ei kerry naamaan läski pahemmin. Siltikin tosiaankin vain oikeasti hoikat/hoikan näköiset/normaalipainoiset uskaltaa laittaa profiiliin kokokroppakuvan.


    • .......

      perusakoilla on läskiä vaan liikaa, teillä mitään lihasta ole. Onko tää nyt uusi selitys ylipainolle? 50-60kg on hyvä paino naiselle. Tuosta yli menevät pitäis kaasuttaa.

      • pierusulle

        Kaikki naisethan ovat juuri Sinua varten. "taputtaa päätä"


      • 1+11

        Kaikki yli 75 kiloiset miehet pitäs kaasuttaa??? Tollo mikä tollo.
        Jäis hyvällä lykyllä 15% aikuisväestöstä jäljelle.


    • joopajoo3

      Kyllä vaan...ikänään en ole 60kg painanut.
      Tällä hetkellä olen painavampi kuin nuorempana ja en ole läski vaan normaalikokoinen ja minua ei pidetä läskinä, mutta sopivan muodokkaana.
      Lisäksi kuntoilen ja minulta löytyy sopivassa suhteessa lihasta kroppaani nähden..
      En todellakaan aijo laihduttaa koskaan itseäni edes siihen 60 kg.olisin pelkää luuta ja nahkaa ja posket lommolla.
      Ja minua myös pidetään kauniina ja sopivan muodokkaana naisena.
      Ja mitä väliä yleensäkkään paljonko nainen painaa .
      Mitään mittoja en aijo laittaa tähän, järentöntä mittanauhojen kanssa pelleillä kun peili se kertoo kyllä kaiken.

    • jullema

      Entäs rintojen koko? Luulisi että esim. E-kupin rinnat lisää naisen painoa. Paljonkohan rinnat painaa?

    • nättimummeli

      Olin n. 40- ikävuoteen asti 53- 60-kiloinen, paitsi raskauksien lopulla painoin enimmillään 65kg. Pituutta on vain 161cm ja vuosien myötä paino on lisääntynyt jo 75- kiloon. Elämäntapasairauksia ei ole ja tunnen itseni muutenkin terveeksi, paitsi raskaat työt toivat vuosien myötä nivelrikon polviin ja toiseen olkapäähän. Rankka jumppa ei enää onnistu, joten liikun minkä liikun pyöräillen, enkä jaksa syyllistää enää itseäni sillä, että en mahdu painotaulukoiden mittoihin. Peilikuva kertoo kyllä keskivartalo- ongelmasta, mutta mitä välii:?) Näen, kuulen, haistan, maistan ja muutkin aistit toimivat normaalisti, joten olen mielestäni ikääni nähden ( 60 ) aivan normaali ihmiskuntaan kuuluva ihminen :D

    • siinäpäarvoitus;D

      En tiedä mistä johtuu, kehonmallikin vaikuttaa varmaan. Olen myös aika isoluinen. Mutta mutta... Painan n. 10kg enemmän kuin useat kanssasisareni, mutta olen pienemmissä mitoissa kuin useimmat sen 10kg minua vähemmän painavat. Miehet, selittäkääs? En ole mikään huippulihaksikas.

    • Clarissa1

      Iän mukaan tulee myös painoa lisää, kuulin jossain että 2-3 kg 10 vuoden jaksoissa olisi normaalia.
      Minuun se on aikakin täsmännyt, olen 165 cm.

      16 v = 46 kg
      26 v = 49 kg
      36 v = 52 kg
      46 v = 55 kg
      56 v = 58 kg

      Eniten minua ihmetyttää, että vaatteet siltä ajalta kuin painoin 52 kg ovat vielä täysin sopivat ja istu-vat yhtä hyvin kuin aikaisemmin, elikkä vartalon malli ei ole muuttunut vaikka painoa on tullut lisää,
      erittäin hoikaksi minua edelleen kutsutaan, kilot ovat jotenkin jakautuneet niin tasaisesti.
      Nuorena ajattelin kauhulla painon nousua, kuvittelin olevani läski, jos painaisin lähemmäs 60 kg, onneksi niin ei käynyt.

    • syster Greene

      Terveen ihmisen painosta on luumassaa noin10%.
      Että se siitä "suuresta luustosta". Perehtykää anatomiaan!

      • kummallinen..

        No mä en ole sitten ihan terve, oma luumassani on aivan järjetöntä. Olen 164 cm ja paino 50-52 kg vaihtelee. Vaatekokoni 38-40. Lihaksia ei yhtään tai en ainakaan ole koskaan treenannut. Näytän tässä painossa jo suorastaan luisevalta, rintakehässä luut paistaa läpi joten olen alipainon rajoilla, mulle sopis paremmin joku vähint. 65-70 kg. Ja kaikki todellakin sanoo, että olen isoluinen ja luisevan näköinen.

        Olen todella leveä harteinen ja rintakehäinen ja selkä pitkä ja leveä ja kasvot voimakkaat varsinkin leukaosa. Sinällään aika epäsopusuhtaista kasvoissani kun kasvot ovat kuin 7 leivän uuni niin niihin on ympätty sitten oikein pienet olemattomat huulet, silmät ja nenä eli ne sopis paremminkin todella pieneen ja siroon naamatauluun.

        Alavartalo näyttää taas ylävartaloon nähden pieneltä, olematon peppu ja lantio.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe