Kuka tulee mukaan? Lopetetaan juominen tai ainakin pakko vähentää!! Ja tänne pitää raportoida miten pärjää. Olisi kiva jos oisi joku mukana tsemppaamassa!
Lopettamis skaba!
290
6746
Vastaukset
- Kylmät kädet
Hieno kampanja. Itse en kykene osallistumaan.
- jenniepk
Voithan koittaa ainakin vähentää?:)
- heheheehee
Kerrankin olen samaa mieltä kanssasi.
- AAskeleet
Ei kannata luvata katteettomia.
Itselläni on onnistunut jo vuodesta 2007 päivä kerrallaan. - Ollin tumput
jenniepk kirjoitti:
Voithan koittaa ainakin vähentää?:)
Hai.Tai ainakin koettaa mun neulomia lapasia
- Omais-"hoitaja"
Kuka voi vähentää väkisin?
Pitää haluta parantaa elämänlaatuaan.
Jos palstalla on nuoria ihmisiä, niin vakavasti neuvon ajattelemaan jo pelkästään sitä rahanmenoa, jonka alkoholi aiheuttaa elämän aikana.
Ei ole mikään vitsi, että moni on juonut kivitalon hinnan ennen kuin maksa meni.
Kallis maksa.
Perheessäni on alkoholisti, joka juo joka päivä olutta useamman tölkin, pikkupullon koskista ja 2 l punaviinikanisterin parissa päivässä. Jatkuvasti tämä. En pysty sanomaan, koska hänellä olisi ollut viimeksi selvä päivä. Varmaan monta kuukautta sitten.
Hänellä ei ole ollut vuosikymmeniin varaa hammaslääkäriin, joten hän on nyt hampaaton.
Hän ajaa 25 v. vanhalla autolla, koska ei voi vähentää viinan juontiaan sen vertaa, että saisi maksettua uudemman. Ihmeellisesti on onnistunut aina välttämään rattijuopumussyytteet. Koskaan ei ole jäänyt kiinni.
Mikään puhuminen ei auta, sillä alkoholismi on sairaus, eivät muutkaan sairaudet parane sillä, että joku käskee parantua.
Monen nuoren itsevarman ihmisen kannattaisi miettiä, miten elämä jatkuu, jos ei hillitse intoaan viinamäen riennoissa. - Pirkko V.
Omais-"hoitaja" kirjoitti:
Kuka voi vähentää väkisin?
Pitää haluta parantaa elämänlaatuaan.
Jos palstalla on nuoria ihmisiä, niin vakavasti neuvon ajattelemaan jo pelkästään sitä rahanmenoa, jonka alkoholi aiheuttaa elämän aikana.
Ei ole mikään vitsi, että moni on juonut kivitalon hinnan ennen kuin maksa meni.
Kallis maksa.
Perheessäni on alkoholisti, joka juo joka päivä olutta useamman tölkin, pikkupullon koskista ja 2 l punaviinikanisterin parissa päivässä. Jatkuvasti tämä. En pysty sanomaan, koska hänellä olisi ollut viimeksi selvä päivä. Varmaan monta kuukautta sitten.
Hänellä ei ole ollut vuosikymmeniin varaa hammaslääkäriin, joten hän on nyt hampaaton.
Hän ajaa 25 v. vanhalla autolla, koska ei voi vähentää viinan juontiaan sen vertaa, että saisi maksettua uudemman. Ihmeellisesti on onnistunut aina välttämään rattijuopumussyytteet. Koskaan ei ole jäänyt kiinni.
Mikään puhuminen ei auta, sillä alkoholismi on sairaus, eivät muutkaan sairaudet parane sillä, että joku käskee parantua.
Monen nuoren itsevarman ihmisen kannattaisi miettiä, miten elämä jatkuu, jos ei hillitse intoaan viinamäen riennoissa.Käräytä, kaveri, jos ajaa humalassa. Jos ei mene kuskin henki, voi mennä jonkun ulkopuolisen henki.
Juopolle puhuminen ei auta, mutta soitto poliisille auttaa. - Jartza
AAskeleet kirjoitti:
Itselläni on onnistunut jo vuodesta 2007 päivä kerrallaan.Minulla vuodesta 2003
- .....
Jartza kirjoitti:
Minulla vuodesta 2003
Minulla perjantaista.
- Ihana elämä
AAskeleet kirjoitti:
Itselläni on onnistunut jo vuodesta 2007 päivä kerrallaan.Minä lopetin juomisen kerralla kokonaan 5 vuotta sitten, tupakoinnin samalla. Oli varmasti elämäni parhaita päätöksiä. On elämä ollut paljon mielekkäämpää ja aamut ilman rapulaa ihania. Rahakin on mennyt takuulla parempaan osoitteeseen. En missään tapauksessa palaisi entiseen aikaan. Suosittelen!!! Ei mitään vähentämistä koska se harvalla onnistuu vaan heti kokonaan lopetus.
- kyllästynyt0786
kylmät kädet heti trollaamassa... ei helvetti
- ilmanen känni eri
..... kirjoitti:
Minulla perjantaista.
Minulla vapusta alkaen - yhtä kesäistä kaatokänniä lukuunottamati... niin kovast tuputtivat.
- http://pelimieskerho
Ollin tumput kirjoitti:
Hai.Tai ainakin koettaa mun neulomia lapasia
- Kylmät kädet
kyllästynyt0786 kirjoitti:
kylmät kädet heti trollaamassa... ei helvetti
Huvittaa nuo trollaus-väitteet, sillä en koskaan edes liioittele kirjoituksiani, oli aihe mikä tahansa.
- Anonyymi
Pirkko V. kirjoitti:
Käräytä, kaveri, jos ajaa humalassa. Jos ei mene kuskin henki, voi mennä jonkun ulkopuolisen henki.
Juopolle puhuminen ei auta, mutta soitto poliisille auttaa.Käräyttäminen on rumaa.
Pidä oma autosi tien puolella, se riittää!
- K k
Joku väitti, että keksin kertomukseni AA-kerhon piikkiin.
Olisikin se totta. I really hope so.- AAskeleet
Ei AA:n piikkiin mitään voi luvata.
Ei AA ota kantaa mihinkään, eikä sillä ole mielipidettä mistään, saati siellä ei tarvitse luvata mitään.
Ainoa vaatimus on halu lopettaa juominen. - Kylmät kädet
AAskeleet kirjoitti:
Ei AA:n piikkiin mitään voi luvata.
Ei AA ota kantaa mihinkään, eikä sillä ole mielipidettä mistään, saati siellä ei tarvitse luvata mitään.
Ainoa vaatimus on halu lopettaa juominen.Mutta voisi ajatella, että joku fanaattinen AA-kerholainen mielellään keksisi anonyyminä tarinat virkavallan kanssa sekoiluista ja sisärenkaan puristuksista kylkiluiden alapuolelta sekä kuoleman kaipuusta.
Se saa monet epäröimään rappioalkoholistin "uraa" ja tuo varmasti lisää väkeä kerholaisten piiriin. Kuten Masennus-palstalla eräs totesi jotain tyyliin: "Huh, onneksi en ole noin alhaalla..".
http://www.youtube.com/watch?v=V3paFdzsCg8
- 999
juon seuraava kerra viimene päivä tätä vuat
- Kaarinan hymy
Hai,halu onkin lähdettävä itsestä eikä neuvojasta.
- 12 paukun ilta
"juon seuraava kerra viimene päivä tätä vuat "
WAU,sepä "suoritus"...!
Ihminen joka ei voi olla kuukautta ilman viinaa vaikeuksitta on ALKOHOLISTI! - Huh hah hei ja .....
12 paukun ilta kirjoitti:
"juon seuraava kerra viimene päivä tätä vuat "
WAU,sepä "suoritus"...!
Ihminen joka ei voi olla kuukautta ilman viinaa vaikeuksitta on ALKOHOLISTI!iHANKO TOTTA?
Minusta pitää siis tulla alkoholisti........ - 12 paukun ilta
Huh hah hei ja ..... kirjoitti:
iHANKO TOTTA?
Minusta pitää siis tulla alkoholisti........Sinä olet jo alkoholisti jos tuo kuukausi lman viinaa tekee tuskaa.
- Olet jo.....
Huh hah hei ja ..... kirjoitti:
iHANKO TOTTA?
Minusta pitää siis tulla alkoholisti........Myönnä pois vaan.
- Oulumies10
Su-ma yö tuli ryypättyä, vikat jopa väkisten koska aamulla oli niin paska olo, että päätin nyt yrittää vähentää/lopettaa joten join kaiken pois jotta ei kiusaus iskisi samantien.
Maanantai menikin aika heikossa kuosissa joten en oikeastaan kyennyt edes lähtemään ostamaan tuttua ja turvallista kaljakonttia.
Nyt tiistaina olo oli oikeastaan aika hyvä ja energinen, kävin juoksemassa 6km lenkin ja tein kotitöitä.
Sittenhän se toki iski, teki mieli palkita itsensä, hakea olutta, mutta päätin ajoittaa kaupassa käyntini klo21 jälkeen ja kun pääsin kaupasta kotiin, tein oikein tuhdin iltapalan niin lähti juomishimo ja olo on nyt oikeastaan loistava, tuuletenkin jo itsekseni, että tokaa yötä nytten mennään ja selvinpäin.
Huomenna varmasti on taas kova taistelu iltapäivästä, palkitsenko parin päivän raittuiteni, eihän se yksi olut mitään.. mutta kun minulla se lähtee AINA lapasesta ja juon lopulta kunnes sammun.
Noh, raportoin lisää huomenna!
T.Oulu-alkkis- jenniepk
Joo ihan samanlaista ollut itelläkin! Tämä taistelu on jokapäiväistä. Aina se että meneekö ostamaan kaljaa vai ei, ja sitten se että montako ostan. Olen niin kyllästynyt tähän ja siksi haluan lopettaa. Tiedän että tulen varmaan ratkeamaan mutta ainakin yritän vähentää ja kirjoittaa miten pärjään.
- loppiainen
jenniepk kirjoitti:
Joo ihan samanlaista ollut itelläkin! Tämä taistelu on jokapäiväistä. Aina se että meneekö ostamaan kaljaa vai ei, ja sitten se että montako ostan. Olen niin kyllästynyt tähän ja siksi haluan lopettaa. Tiedän että tulen varmaan ratkeamaan mutta ainakin yritän vähentää ja kirjoittaa miten pärjään.
Sama ongelma! Kun ruokakauppa on alkoa vastapäätä ja kaupassa on käytävä lähes joka päivä käyn aina samaa taistelua.
Jos ostan vain kolme - neljä olutta käy usein niin että lähden myöhemmin hakee lisää. Jo yks olut saa sen enemmän, enemmän himon liikkeelle. - ex oli alkkis
loppiainen kirjoitti:
Sama ongelma! Kun ruokakauppa on alkoa vastapäätä ja kaupassa on käytävä lähes joka päivä käyn aina samaa taistelua.
Jos ostan vain kolme - neljä olutta käy usein niin että lähden myöhemmin hakee lisää. Jo yks olut saa sen enemmän, enemmän himon liikkeelle.Etkö voisi ostaa kaupasta kerralla 3-4 päivän ostokset, jottei kaupassa tarvitsisi käydä joka päivä -> kiusaus helpottaisi?
- wiiwi2
jenniepk kirjoitti:
Onnea Teille kaikille ja tsemppiä.
Itselleni tulee nyt vuosi raittiina ja ei se aina helppoa ole ollut. - maksan lepuutusta
ex oli alkkis kirjoitti:
Etkö voisi ostaa kaupasta kerralla 3-4 päivän ostokset, jottei kaupassa tarvitsisi käydä joka päivä -> kiusaus helpottaisi?
Totta. Kerralla useamman päivän tavarat ja sitten ei lipsumisia, ei ns. palkitsemista mistään vaan kun tekee mieli, siirrä mielitekoa, esim. lähtemällä lenkille. Kun heikko hetki menee ohi tunnet voittaneesi vaikeimman, eli itsesi.
Jos kotona ei ole juotavaa, ei voi juoda. Vahva pystyy päättämään milloin ottaa mutta heikko ei.
Tätä kun jatkat, muutaman päivän päästä et enää ajattele juomista. Kalenteriin rasti milloin onnistuit voittamaan itsesi.
Itsellä on takana 2,5 vuoden ja toinen 3v tipaton kausi. - loppiainen
ex oli alkkis kirjoitti:
Etkö voisi ostaa kaupasta kerralla 3-4 päivän ostokset, jottei kaupassa tarvitsisi käydä joka päivä -> kiusaus helpottaisi?
Helppo noin päätellä. Ostan kolmen aikuisen ruoat päivittäin joten maitoakin kuluu noin kolme litraa päivässä. Aina on jotain jota puuttuu.
Siinä sitten menet kun työnnetään rahat kouraan ja kärvistelet ostanko vai enkö osta? - loppiainen
maksan lepuutusta kirjoitti:
Totta. Kerralla useamman päivän tavarat ja sitten ei lipsumisia, ei ns. palkitsemista mistään vaan kun tekee mieli, siirrä mielitekoa, esim. lähtemällä lenkille. Kun heikko hetki menee ohi tunnet voittaneesi vaikeimman, eli itsesi.
Jos kotona ei ole juotavaa, ei voi juoda. Vahva pystyy päättämään milloin ottaa mutta heikko ei.
Tätä kun jatkat, muutaman päivän päästä et enää ajattele juomista. Kalenteriin rasti milloin onnistuit voittamaan itsesi.
Itsellä on takana 2,5 vuoden ja toinen 3v tipaton kausi.Totta puhut, itselläni on kovat keskustelut kun on kauppaan lähtö. Asun ns, ostoskeskuksen vieressä joten parikymmentä metriä ja se on siinä.
Siitä olen onnellinen etten ole alkanut pubihommiin koska noin viistoista vuotta sitten istuin tosiaan harva se ilta pubissa ja siitä käytöksestä on todella vaikea luopua.
Ei ole ketään houkutuslintuja niinsanoakseni, vain syvä sisäinen tuskatila mikä johtunee lapsuudesta ilman rakkautta vaikkakin raittiit vanhemmat.
- Ex deeku
Mukana ollaan. Tullu dokattua aika reippaasti,melkein päivittäin useita kuukausia.
Sama juttu,ei osaa ottaa muutamaa karkaa aina käsistä.- Oulumies10
Kuinkas kauan olet ollut nyt juomatta?
Itellä alkaa se 3.päivä joka on ainakin kokemuksesta ollut yksi pahimpia kompastuskiviä. On mukamas osoittanut, että voihan sitä olla juomattakin, jos sitä sen pari hakisi ja kaupassa hintavertailun takia ottaa sen lavan ja vannoo kassalinjalla itselleen, että max 6 saat juoda, aamulla onkin vain jämät jäljellä laatikon pohjalla.
Yöt ovat perseestä näin kun yrittää pitää breikkiä ja vähintäänkin vähentää käyttöä. Uni on erittäin katkonaista ja levotonta, hikoilee ja kääntyilee ja toivoo kelloa katsottueen, että olisi jo aamu. Nyt nukkunut sen pari tuntia ja heräsi siihen kun lehti tipahti luukusta eikä mitään toivoa nukahtaa uudelleen. Päivällä kostautuu kun sitä tahtoisi puuhastella kaikkea, että energiatasot alhaiset.
Tsemppiä kaikille janoisten sankaruudesta eroon pyrkiville! - jenniepk
Jep. Ehkä yksi keino olisi ostaa vain muutama, eikä hirveitä packkeja. Mietin itse sitä että nyt kun viikonloppu tulossa ja olen aina tottunut juomaan, että jos en pysty olla juomatta, niin ostan korkeintaan muutaman.
- Helmipöllö
Oulumies10 kirjoitti:
Itellä alkaa se 3.päivä joka on ainakin kokemuksesta ollut yksi pahimpia kompastuskiviä. On mukamas osoittanut, että voihan sitä olla juomattakin, jos sitä sen pari hakisi ja kaupassa hintavertailun takia ottaa sen lavan ja vannoo kassalinjalla itselleen, että max 6 saat juoda, aamulla onkin vain jämät jäljellä laatikon pohjalla.
Yöt ovat perseestä näin kun yrittää pitää breikkiä ja vähintäänkin vähentää käyttöä. Uni on erittäin katkonaista ja levotonta, hikoilee ja kääntyilee ja toivoo kelloa katsottueen, että olisi jo aamu. Nyt nukkunut sen pari tuntia ja heräsi siihen kun lehti tipahti luukusta eikä mitään toivoa nukahtaa uudelleen. Päivällä kostautuu kun sitä tahtoisi puuhastella kaikkea, että energiatasot alhaiset.
Tsemppiä kaikille janoisten sankaruudesta eroon pyrkiville!Niin! Kolmas/neljäs päivä on paha, myös tupakoinnin lopettamisessa! Putkeen jo pitkään ryypänneet tulevat kolmantena selvänä päivänä hulluiksi ja me muutkin keksimme helkutisti seliselejä itsellemme poiketa alko-ostoksille.
- ,ammanmoika.
Oulumies10 kirjoitti:
Tsemppiä kaikille janoisten sankaruudesta eroon pyrkiville!mammanpoika yrittää nukkua.kiitos eilisesrtä-
- .....
Aamusta iltaan kun juo niin ei karkaa käsistä.
- juoppo suomesta
En tidä onko siitä apua mutta varasin ajan A-klinalle maanantaille, kauhee kankkunen mutta se ei oo auttanut ennekään. tietäisiköhän joku tehokkaamppa hoitoa. sairas kyllä olen ja pahasti.
- älä luovuta
Ei ole olemassa tehokasta hoitoa. On vain tehtävä oma päätös lopettamisesta ja pysyä sen asian kanssa lujana, siinä sen salaisuus.
Alkoholisti antaa liian helposti periksi siinä kohtaa, kun raittius alkaa tuntumaan tylsältä. Muista kuitenkin, että se tylsyys on vain ohimenevä välivaihe kohti mielekkäämpää elämää. - mummeli8
Paras keino ku yrittää lopettaa/vähentää on että keksii jotakin tekemistä silloin ku normaalisti tullee se juomahalu.Ulkoilu on semmosta, jota kaikki voivat harrastaa... Eimuutaku ylös, ulos ja lenkille, niin jäävät juomingit ja sitte suihkuun, on niin reipas olo, eikä silloin tule mieleenkään ette pitä juua muuta ku korkeintaan vettä tai kahvia: Tsemppiä kaikille!
- Ongelma se on tämäki
mummeli8 kirjoitti:
Paras keino ku yrittää lopettaa/vähentää on että keksii jotakin tekemistä silloin ku normaalisti tullee se juomahalu.Ulkoilu on semmosta, jota kaikki voivat harrastaa... Eimuutaku ylös, ulos ja lenkille, niin jäävät juomingit ja sitte suihkuun, on niin reipas olo, eikä silloin tule mieleenkään ette pitä juua muuta ku korkeintaan vettä tai kahvia: Tsemppiä kaikille!
En tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta kirjoitan nyt kuitenkin.
Mulla tällainen erikoinen ongelma.
En ole koskaan käyttänyt alkoholia runsaasti, eikä alkoholi ole koskaan ollut minulla ongelma.
Mutta kun minulla on määrätty sellainen lääkitys, etten saa ottaa
yhtään alkoholia, viinejä enkä edes olutta.
Kaverit pyytää joskus lähtemään baariin tai parille, joudun aina kieltäytymään.
Sauna olut tai terassilla olisi kiva käydä ottamassa vaikka edes yhden oluen,
mutta kun ei, niin ei. Selvinpäin tympii kuunnella kavereiden juhlintaa.
Nyt en ole ottanut ainakaan 10 vuoteen oluen olutta, drinkeistä puhumattakaan.
Olishan se kiva käydä kaveriporukassa muutamalla.
Olen vain jäänyt aina kämpille katteleen tv:tä tai makoileen sohvalle murehtimaan kohtaloani.
Sosiaallinen kanssa käyminen on jäänyt kavereiden kesken kokonaan. Kaverit ei pyydä eikä soita minulle enää ollenkaan. Ovat hylänneet minut kokonan.
Masentaa ja ahdistaa.
Harrasuksiakaan ei ole erityisemmin siunaantunut. Yksin jäämisen olo vain harmittaa.
Elelen vain yksin tämän sairauteni ja lääkkeiden kanssa.
Onko kohtalo tovereita ?
- sartza69
Hyvä aloitus jenniepk :) mä en ihan vielä tähän liity kun niin raskasta touhua nyt mulla täällä ...(seli, seli) ;)
- sartza69
Aivan järjettömän hyvää musaa musadiggareille silti:
http://www.youtube.com/watch?v=dQf7rEjo1Ms - Oulumies10
sartza69 kirjoitti:
Aivan järjettömän hyvää musaa musadiggareille silti:
http://www.youtube.com/watch?v=dQf7rEjo1MsKeskiviikko ja sorruin, löin vetoa champions leaguen kohteista ja menin ja hain lavan kaljaa. Vituttaa periaatteessa, mutta nyt nousuissa olen onnellinen, huomenna en ole... voitin sentäs vedoista lähes 500e joten kaljalootan hinta siitä seuraava morkkis vähän korreloi paskaa oloa tasaisemmaksi.
- jenniepk
Oulumies10 kirjoitti:
Keskiviikko ja sorruin, löin vetoa champions leaguen kohteista ja menin ja hain lavan kaljaa. Vituttaa periaatteessa, mutta nyt nousuissa olen onnellinen, huomenna en ole... voitin sentäs vedoista lähes 500e joten kaljalootan hinta siitä seuraava morkkis vähän korreloi paskaa oloa tasaisemmaksi.
Siksikö ostit että juhlit voittoasi? Vai muuten vaan tuli kiusaus? Ohan 500 euroa paljon rahaa. Ite tänään raittiina,enkä edes ole miettinyt kauppaan menemistä. Kahvia tässä vaan lipitän. :)
- Oulumies10
jenniepk kirjoitti:
Siksikö ostit että juhlit voittoasi? Vai muuten vaan tuli kiusaus? Ohan 500 euroa paljon rahaa. Ite tänään raittiina,enkä edes ole miettinyt kauppaan menemistä. Kahvia tässä vaan lipitän. :)
En juhliakseni voittoa vaan jännityksen kyytipojaksi... olihan se taas illalla hauskaa, tänään ei niinkään. Tosin olo on yllättävän hyvä fyysisesti, henkisesti harmittaa kun piti taas kihauttaa eilen se kalja auki.
Pitäisi kaupassa käydä siten, että ostaa käytännössä koko viikoksi maidot, salaatit, hedelmät yms. niin ei tarvitse käydä joka päivä tankkaamassa vähän lisää ruokaa jääkaappiin. Ainakin itsellä kaupassa tulee kaljahyllyjen kohdalla se suurin himo.
Noh, nyt taas selvänä ainakin pari päivää : ) toivon mukaan.. - Helmipöllö
jenniepk kirjoitti:
Hyvä Jennie, Et ole yksin, vaikka joskus siltä tuntuisikin. Haemme elämään muuta sisältöä, se auttanee.
- extenu
Oulumies10 kirjoitti:
En juhliakseni voittoa vaan jännityksen kyytipojaksi... olihan se taas illalla hauskaa, tänään ei niinkään. Tosin olo on yllättävän hyvä fyysisesti, henkisesti harmittaa kun piti taas kihauttaa eilen se kalja auki.
Pitäisi kaupassa käydä siten, että ostaa käytännössä koko viikoksi maidot, salaatit, hedelmät yms. niin ei tarvitse käydä joka päivä tankkaamassa vähän lisää ruokaa jääkaappiin. Ainakin itsellä kaupassa tulee kaljahyllyjen kohdalla se suurin himo.
Noh, nyt taas selvänä ainakin pari päivää : ) toivon mukaan..ei vaan petit itseäsi ja sait tekosyyn juoda kun voitit rahaa:) niin se juoppo ajattelee ja huijaa itseään, aina löytyy syy juoda :) itse nyt 06 vuodesta raittiina ja ajatuksella ettö jos pitää olla riippuvuus niin liikunta on hyvä riippuvuus
- jenniepk
extenu kirjoitti:
ei vaan petit itseäsi ja sait tekosyyn juoda kun voitit rahaa:) niin se juoppo ajattelee ja huijaa itseään, aina löytyy syy juoda :) itse nyt 06 vuodesta raittiina ja ajatuksella ettö jos pitää olla riippuvuus niin liikunta on hyvä riippuvuus
Tuo on muuten kyllä niin totta. Aina pitää olla kaljaa kyytipoikana joka jutussa. Itse en pysty edes jotain leffaa katsoa telkusta ilman kaljaa, tuntuu jotenkin tyhjältä.On tää kyllä hivuttautunu mun elämään niin salakavalasti että ei ole ite huomannutkaan kuinka koukussa on..
- jenniepk
Helmipöllö kirjoitti:
Hyvä Jennie, Et ole yksin, vaikka joskus siltä tuntuisikin. Haemme elämään muuta sisältöä, se auttanee.
Kiitos. Joo varsinkin viikonlopuille pitäisi keksiä oikeen extra-ohjelmat että ei mieti juomista.
- sartza69
Damdidamdam....ja eikun sitä "rakkaalleni" etsimään.... :)
- jenniepk
Äähs olin tänään kaverin kanssa kaupungilla ja tietysti päädyttiin "yhille", siis kolmelle..Kotimatkalla en voinu vastustaa kiusausta hakea kaupasta muutaman lisää illaksi. Vaikeeta on tää lopettaminen..:/
- Ex deeku
Selvänä tänään.Keskiviikkona ja torstaina tuli sellainen kiusaus et oli pakko ottaa vähäsen.(pari tasavaltaa)
Mut jospa tänään pääsis juomatta...??? - 999
Viikon ollut juomatta (pisin aika aikoihin).
Jatketaan.- Ei oikein maistu
Hianoa 999 siit se lähtee. Itellä tuli kiintiö täyteen jo parikymmentä vuotta sitten .Pari kuukauden välein kuitenkin vielä naamat, kun ei osaa kohtuudella ottaa. Joskus pidempiäkin taukoja , kun ei tee mieli.
- perseenhaju
Pitäsköhän itsekki osallistua? 6-päivän putki takana ja pari kaljaa vain tänään ottanu. Pitää vielä se pari ottaa, niin huomenna jos olis jo kokonaan ilman.
- Sama nainen 38v
Alkoholin käyttöni ongelma on siinä, että joku kyttää juomistani. Minulla ei ole terveydellisiä esteitä toisinaan vetää ns. lärvejä ja joskus olen sen onnistunut tekemäänkin melko oikeaoppisella koreagrafialla, mutta nyt kun miusta on tullut aikuinen, niin en saisi tehdä sitäkään. Voiko aikuinen hankkia alkoholia niin, että pyytää toista hakemaan sen, ettei kukaan tiedä, että se on minulle?
- ::::::::::::::::::%%
Aina näitä riittää. Ikuisesti......
Voiko aikuinen hankkia alkoholia niin, että pyytää toista hakemaan sen, ettei kukaan tiedä, että se on minulle?
Aivan.....heh heh. Voi kun hauskaa.... - Pirkko V.
Kyllä aikuinen saa juoda itsensä niin usein ja niin kovaan humalaan kuin itse haluaa. Alaikäisiä vielä yritetään estää saamasta alkoholia, mutta täysi-ikäistä ei estä mikään, jos haluaa juoda.
Miksi muut eivät saisi tietää, että juot? Ole ylpeä itsenäisyydestäsi ja anna kaikkien nähdä, että otat - mitä se muille kuuluu? Ei vaikuta aikuiselta asenteelta tuollainen herkkänahkaisuus.
Sitten kun olet saanut juoduksi tästä maailmasta kaiken sinulle tarkoitetun alkoholin, joko kuolet tai haluat ihan itse lopettaa dokaamisen. - Sikasepposaatana
Pirkko V. kirjoitti:
Kyllä aikuinen saa juoda itsensä niin usein ja niin kovaan humalaan kuin itse haluaa. Alaikäisiä vielä yritetään estää saamasta alkoholia, mutta täysi-ikäistä ei estä mikään, jos haluaa juoda.
Miksi muut eivät saisi tietää, että juot? Ole ylpeä itsenäisyydestäsi ja anna kaikkien nähdä, että otat - mitä se muille kuuluu? Ei vaikuta aikuiselta asenteelta tuollainen herkkänahkaisuus.
Sitten kun olet saanut juoduksi tästä maailmasta kaiken sinulle tarkoitetun alkoholin, joko kuolet tai haluat ihan itse lopettaa dokaamisen.Minulla ei ole alkoholin kanssa mitään ongelmaa!!!!!! Aina oon kaiken juonut pois. Kaikki viinat naamaani juon ongelmitta!
Minä en ole koskaan edes aloittanut.
- selkeämpi
Hyvä idea. Tsemppaan!
Itselläni ei ongelma mutta joskus tulee mieleen, että rajalla ollaan.
Auttaa, kun pitää päiväkirjaa.- Helmipöllö
Tuu ryhmään! Hauskaahan se olis!
- Suhdanteita
Helmipöllö kirjoitti:
Tuu ryhmään! Hauskaahan se olis!
Hai.Mittee te siellä harrastanette?
Mun vähäsen juomisen lopetti viisivuotinen avioliitto alkoholistin kanssa.
Voimia teille taistelus *janoa* vastaan.- Ent. valkkarifani
Samoin, juovasta puolisosta tai ylipäätään humalahakuisten seurasta irtoaminen auttaa juomisen vähentämisessä. Itsellä kuluu ehkä viidesosa siitä mitä ennen eroa.
- Helmipöllö
Tulen mukaan!
Jos me kaikki tai osakin viikoittain alkoholia käyttävistä jätettäis vaik ensin yksi viikko väliin ja sitten kuukauden sisällä toinen viikko. Alkuvuodesta pidettäis vaikka jo kerralla kahden viikon alkottomuuslinjaa, vois valtio olla pahoillaan menetetyistä alkoholiverotuloista. Toisaalta taas terveydenhoidossa ainakin pitemmällä tähtäimellä olis kohta enemmän mahdollisuuksia hoitaa niitäkin jotka eivät ole itse aiheuttaneet ongelmiaan ja sairastumisiaan. Polliisilillekin se olis kiva joululahja, kun edes osa kansasta olis ihmisiks jonniin aikaa.
Lähden mukaan! Yhteisöllisyyttä tarvittais nyde ja sisua kans!
Vähennetään tai lopetetaan kokonaan!
Mä meen ryhmään joka vähentää ensin kuuriluonteisesti! Pelkuri kun olen, mutta kokeilunhaluinen kuiteskin. Onko siihen ryhmään muita tulijoita!- selkeämpää
Jösses - kiinnostaa. Miten ryhmään mukaan?
- Helmipöllö
selkeämpää kirjoitti:
Jösses - kiinnostaa. Miten ryhmään mukaan?
Aloittaja eli "jenniepk", vois ensin kommentoida ehdotustani. Olisko hän meidän ryhmänvetäjä, vai lähdetäänkö kokoamaan jengejä summassa.
Sä ja mä ollaan jo kuitenkin kasassa.
Keksikää ryhmälle nimi tai jokin muu tunnistus. Jatketaanko tätä keskustelurimpsua yhteyden pitämiseen vai miten menetellään? - jenniepk
Helmipöllö kirjoitti:
Aloittaja eli "jenniepk", vois ensin kommentoida ehdotustani. Olisko hän meidän ryhmänvetäjä, vai lähdetäänkö kokoamaan jengejä summassa.
Sä ja mä ollaan jo kuitenkin kasassa.
Keksikää ryhmälle nimi tai jokin muu tunnistus. Jatketaanko tätä keskustelurimpsua yhteyden pitämiseen vai miten menetellään?Olen mukana mutten osaa olla mikään vetäjä :D Tänne vaikka voisi kirjoitella tai aloittaa uudenkin ketjun. Itse aloitan tänään ensimmäisen raittiin viikon. :) Päivä kerrallaan menokin olisi hyvä. En myöskään ole ajatellut ainakaan vielä kokonaan lopettamista, sen näkee sitten miten tämä lähtee rullaamaan.
- Pidä tunkkis
Kyl on viel kasvu kesken jos mistä tahansa nautintoaineesta tulee ongelma.
Ei se ole kuin päätös! Juon vieläkin koska osaan juoda,eli kerran vuodessa.
Jos ei kutsua tai syytä tule, niin sitten en juo edes joka vuosi.
Mitalliko tosta pitäis antaa? Alkoholistia, juoppoa etc. En sääli.- Masentamassako
Mitäs täällä sit edes kekkuloit!
- kivaa787878678
Toimiva sivusto:http://howto-hack-facebook.com/?ref=357186
- tomski6969
Moi,Jenniepk!mä tein 31.12.2011 uuden vuoden lupauksen,etten juo enään alkoholia.nyt 48vk myöhemmin voin sanoa rehellisesti ja vilpittömästi että lupaus on pitänyt.ei vaan tee mieli juoda.on elämässä paljon parempiakin asioita kuin tuo
juominen ja viinalla läträäminen.kaikki lähtee syvältä sydämestä/asenteesta.
mä haluan olla tukenasi ja tsempata sua.tv:Tomski6969.- Kokonaan pois
Olen samaa mieltä. Ja hienoa Tomski6969!!
Se, jos on ongelmia ja aikoo vain vähentää, on itsensä pettämistä. Siinä jättää itselleen vain takapostin itselleen jotta voi juoda.
Juomisen ongelmasta pääsee eroon vain lopettamalla kokonaan. Korkki kiinni ja piste. Niitä "himopiikkejä" viinaan tulee ja varsinkin sellaisina aikoina kuin on normaalisti tottunut ottamaan, tai aloittamaan ottamisen. Mutta nämä piikit kestää vain jonkusen tunin maksimissaan. Ajan kanssa nämä piikit vähenee ja lyhenee kunnes ei tee enää mieli ollenkaan. Puhun kokemuksesta. Lopetin viitisen vuotta sitten ja sitä ennen join ihan riittävän kauan. Vähentämisen suunnittelu siinä vaiheessa kun tietää alkon olevan ongelma, on vain itsepetosta.
- jjhvhgf
Hieno päätös, siitä kannattaa pitää kiinni! Tärkein asia, joka kannattaa tehdä, on miettiä, miksi sinun tarvitsee juoda? Mitä sellaista saat elämääsi juomalla, jota et selvinpäin saa? Kun näihin tiedät vastauksen, loppu on sinusta kiinni. Muitakin ratkaisuja elämän kolhuihin, vastoinkäymisiin ym. on ihan varmasti ja huomaat kuinka kiva on, kun rahatkin säästyy. Pystyt toteuttamaan haaveitasi, lähtemään matkalle tai muuta mukavaa!
Itsellä ei ole tarvetta juoda, viimeksi olen "vetänyt" kunnon kännit n.8 vuotta sitten, sen jälkeen en ole edes kokonaista siideripulloa/tölkkiä saanut juotua loppuun. En edes kaipaa enää baareihin, tosin en ole mikään innokas baareissa kävijä koskaan ollutkaan. Minulla on myös lapsi, kohta 10 vuotias, eli senkään takia ei ole tehnyt mieli, vaikka hän on isällään joka toisen vkonlopun, ja olisin aina silloin vapaa viihteelle lähtemään.
Lapsen isä on alkoholiongelmainen, ja jouduin kokemaan ja katsomaan vierestä monta vuotta sitä remuamista ja kännissä huutamista, loppuajasta ennen eroa tuntui, ettei edes viikolla pystynyt selvinpäin olemaan. Minun ja lapsen vika kuulemma. ei kestänyt meitä selvinpäin, tosin ei kännissäkään. Selvinä päivinä olimme kuin ilmaa, humalapäivinä/öinä taas saatiin sitten kaikki paska niskaan. ei ollut kivaa. Tämä omalta osaltaan saattaa vaikuttaa minun haluuni alkoholia nauttia.
Tuntuu että alkoholiongelmaisilla on aina tarve löytää syyllinen siihen juomiseen, alkoholiongelmaiseksi lasken kyllä kaikki jotka eivät kykene yhtäkään viikonloppua ilman alkoholia olemaan, vaan on oltava enemmän tai vähemmän tuiterissa. Selvinpäinkin voi pitää hauskaa, viikonloppu menee ilman huonoa oloa ja varmasti maanantai-aamuna on mukavampi herätä töihin.
En ole mikään absolutisti, hyväksyn kyllä alkoholinkäytön jos se on käyttäjällä hallinnassa, ja jos se ei aiheuta ongelmia perheessä/parisuhteessa. Viikonloput tuntuvat kovin lyhyiltä muutenkin, niin kummallista että ihmiset haluavat sitä juomisen takia vielä lyhentää, viettää sunnuntain krapulassa ja sitten ihmetellä kun ei oikein jaksa töissä seuraavalla viikolla...
Toivon, että saat pidettyä itseäsi niskasta, ja keksit jotain muuta tekemistä elämääsi! En tiedä onko sinulla elämänkumppania, jos ei niin, kyllä se terveempi parisuhde löytyy jostain ihan muualta kuin sieltä baarista :)- Huh huh tätä
Tässä oli hyvä kirjoitus ja kertomus, sekä mietittynä näitä asioita.. Itse olen saanut koko ajan vähennettyä alkoa: lähinnä olutta ollut nykyään tai viiniä. Pitempiä ja pitempiä aikoja on jo mennyt ilman alkoa..hyvä näin rahatkin ovat säästyneet ja terveys parempi ja muihinkin asioihin alko vaikuttaa..yleensä huonontavasti.. Nyt tuli kuitenkin mokattua oluen juonnin kanssa ja taisi mennä työpaikka. Pitkänaikaa oli taukoa ollut juomisesta ja sitten palkitsin itseni (mistäköhän syystä palkitsin, en muista enää..olis saanu jäädä palkitsematta olis parempi tilanne ja mieli), niin lapasesta lähti...kele! Olen nyt hyvin vakuuttunut siitä että kannattaa elämässä puuhata mieluummin muuta kuin harrastaa alkon tuotteita..pysyy ihmis suhteet ja työ asiat kunnossa ja terveyskin paremmalla mallilla...huh huh mikä moka tuli, mutta tässäpä mietittävää muillekin...oliko oluet sen arvoisia....ei tosiaankaa olleet!
Ehkä en kokonaan saa lopetettua, mutta vähennän ja harvennan käyttöä ja jos joskus otan yhdenkin (pakko varoa ensimmäistäkin kun lähtee lapasesta helposti), niin on oltava sen jälkeen 2 päivää vapaata ja vasta kolmantena päivänä töihin, sillä muuten ei tokene...huh huh! Yritetään elää terveellisemmin...
- 46 years sober
Ei ole vaikea yllyttää.
Jokainen ottaa ja laskee kuinka paljon rahaa mene kuukaudessa alkoholituotteiden hankintaan. Ja vertaa sitten, mitä muuta näkyvää sillä rahalla saisi kuukausitasolla ja vuositasolla ja esim 20 vuodessa. Voitte yllättyä.
Itse en ole elämäni aikana koskaan käyttänyt alkoholia tai päihteitä, enkä savukkeita.
Harrastan kyllä sitten vastineeksi kaikenlaista muuta. Matkailuautoilua, luontoa ja eräilyä, valo- ja videokuvaamista, kirppareita, tietotekniikkaa jne. Tekemistä piisaa. - miten sinulla jne
miksi ylläpidon pitää mennä lisäilemään omia läpinöitään ja kysymyksiä ihmisten keskustelunavauksiin. ne on ihan teennäisiä. tämäkin olis ollut aivan mainio sinänsä ilman ylläptädin tai sedän ronkkimista
- 5487
Missä, missä niitä on? Kerro heti!
- ilomantsin nuoriso
olen huomannut toimivaksi olla ensin esim joka toinenviikonloppu selvinpäin. sitten 2vk... 3vk yms yms. olen juonut joka viikonloppu n.7v ajan ja nyt tää taitaapi onnistua. kun aiemmin lopetti kuin seinään seurasi levottomuutta yms vastoinkäyntejä. kun olin toista kertaa tuon 3vk selvinpäin niin ei kyllä millään enää ois halunnut ruveta ottamaan. seuraava on 1kk. ei kai toimi kaikilla mutta näin nuorelle ainakin toimii
- perseenhaju
Itellä kans levoton olo ja ihon läpi tulee sellaista kissankusihajua. Uloste haisi määnneelle ja ei kebabiakaan ole. 6-päivän ryyppyputki takana ja nyt pitäs kanuunat kärsiä
miks pitäs lopettaa pitää juomisen aisoissa ja hoitaa arkiasiat jne juominen on kivaa.
- Extinttaaja
Jos juominen ei aiheuta k e n e l l e k ä ä n ongelmia, niin antaa ryystää vaan.
- Yksi vain
Täällä sen huomaa..Tänne kertynyt kaikki jutkut..Naisetkin valittavat..Sätti on mennyt teidän vuoksi pilalle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Huhuuuuh
Jokainen osallistukoon tähän skabaan täysin omalla vastuullaan! Skapa-ryhmä/ryhmät eivät ota vastuuta kenenkään terveydestä, hyvinvoinnista... ei taloudesta tai terveydestä, ei ota vastuuta omaisuudesta jne...
- ikuvals
Itse lopetin juomisen täysin, pakko oli tulla apsolutistiksi. Elämä on mennyt kivasti ylöspäin. Tavallisesti vähentäminen ei riittä, pitää lopetaa kokonaan.
NB! Miten se raportointi, mihin pitää raportoida? - Tuesdaysmorning
Jos on todella ongelma ja kusessa alkoholin kanssa,ehkä kannattas kokeilla AA:ta. On auttanut ison läjän ihmisiä pysymään raittiina tämä liike.
- sytrme56e
2.Pit.2:
"12 Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa,
13 saaden vääryyden palkan; he pitävät nautintonaan elää päivänsä hekumassa; he ovat tahra-ja häpeäpilkkuja; he herkuttelevat petoksissaan, kemuillessaan teidän kanssanne;
14 heidän silmänsä ovat täynnä haureutta eivätkä saa kylläänsä synnistä; he viekoittelevat horjuvia sieluja, heillä on ahneuteen harjaantunut sydän; he ovat kirouksen lapsia.
15 He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa,
16 mutta sai rikkomuksestaan ojennuksen: mykkä juhta puhui ihmisen äänellä ja esti profeetan mielettömyyden.
17 Sellaiset ovat vedettömiä lähteitä ja myrskytuulen ajamia hattaroita, ja pimeyden synkeys on heille varattu.
18 Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,
19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.
20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".
Jeesuksessa voit lopettaa juomisen. Niin monet tuttavat ovat tämän kokeneet.
siun.- yksi valintaratkaisu
pk100 kirjoitti:
eikö se jesus niminen henkilö juonut myös viiniä käsittääkseni.
omalla kohdallani (ja olen eri henkilö kun sytrme56) on humalajuominen loppunut sen jälkeen kun Jeesus tuli elämääni.
joo-o onhan se kiva ottaa ja rentoutuneen olon saa toiset pakoilee elämää näin tai jotain olotilaa.... mutta eipä viime vuosina meikäläinen paljoa pysty ottamaan SIIS OSTAMAAN. Mulla menee rahaa niin paljon kaikkeen pakolliseen, että selkäranka ja pussi ei anna myöden siidereille..oluille tai alkon tuotteille. Toiseksi olen monesti ihmetellyt, että eikö ihmisillä jotka juovat kaiket vkl ole mitään pakollista menoa/kissanristiäisiä. Mulla ainakin on välillä tahtomattaakin kaikkea menoa vapaana aamuna aikaisin, ettei vois mitään ottaa ees. Sit tuo työ on aika iso lohkare, joka vie vapaa-aikaa ihan hiivatisti. Et ihmetyttää kyl....ei olla töissä....ei ole rahaa...ja silti kitataan päivästä toiseen eikä mitään pakollista toimintaa. eihän sellanen oo ees ihmisen elämää!
Oikeesti Tsemppiä kaikille, että teette muutakin kun vaan juotte kaljaa.. elämässä on niin paljon muutakin kuin se laatikon sihaus!!- En kiduta itseäni:)
Juon silloin,kun siltä tuntuu ja oon juomatta samasta syystä;)
- böö1
kannabis oiva apu lopettamaan juomisen ja kaikki muutkin turhanpäiväiset päihteet juominen loppunut minimiin mitään muuta en oo kokeillut 12 vuotteen
- nähtyä
Paranoian, passivisoitumisen ja mielenterveysongelmien puhkeamisen saattaa myös saada bonuksena.
- 12+1
nähtyä kirjoitti:
Paranoian, passivisoitumisen ja mielenterveysongelmien puhkeamisen saattaa myös saada bonuksena.
Tai pahan paniikkikohtauksen jonka aikana luulee oikeasti kuolevansa kuten minulle kävi. Oli aika vainoharhainen olo vielä muutaman päivän ajan sen jälkeen.
- Tillukka4
En juo, enkä polta pidän vaan ihanista miehistä ja olen jo27v
- Tyyli-lyyli 1
Niin minäkin en juo enkä polta ...voin kyllä ottaa viiniä ruuan kanssa mutta siihen se loppuu ,,,ei edes tee mieli ottaa lisää. Käyn ravintolassa tansseissa ,mutta ei sielläkään ole pakko tilata alkoholia viccy riittää hyvin . Asenteestahan se on kiinni....Olen jo eläkkeellä oleva leidi ja pidän herrasmiehistä jotka osaavat hyvin tanssia ja juoda sivistyneesti,,, en pidä sellaisista joilla menee överiksi...
- Surman rote
Itse olen ollut kohta kolme vuotta ilman viina. Kaikki lähtee siitä kun tunnustaa itselle et on alkoholisti ja tarvii apua. Sit vaan lapulle minne sota hoitoon taikka Naantaliin rehappiin kaksi ainutta oikeaa hoitoa Suomessa. Voimia kaikille. Miettikää mitä teet teidän läheisille ne sairastuu teidän takia . Läheis riippuvaisia. Antakaa niille myös elämä takas. Hoitoon vaan ja elämä alkaa siitä. Vaikka vaan päivä kerrallaan. Kameli pystyy olemaan päivän juomatta niin myös me. Huomisesta ei kannata huolta kantaa ja eilinen meni jo eikä voida siihen vaikuttaa. Huomisesta ei tiedetä ,mut tänään eletään tämä päivä.
- kysyn kun en tiedä
Eiköhän sentään oikeita hoitoja ole enemmän kuin kaksi?
- napanteri
Hyvä ajatus ,joten eiköhän oteta sille !
- böö1
oletko ollu pohjalla Tillukka4 joskus kun jotain lopettaa niin sitten syntyy toinen pakkomielle Olen itsekin siirtänyt huonon olon seksiin ;)
- 19+5
Muuten hyvä ajatus vaihtaa juominen seksiin jos sitä seksiä vaan sais mutta kun ei saa. Turha kenenkään sitten ihmetellä että miten niin ei muka saa.
- Esko o
En pidä itseäni poikkeuksellisena ihmisenä, mutta pidän selvää tietoisuutta parempana kuin alkoholin sekoittamaa. Siis tietoisuus antaa suurta mielihyvää, jota en halua menettää millään tavalla. Mielihyvän lähteitä on monia muitakin, ja paras on terve keho. Alkoholin käyttö on tyhmä idea.
- Sitä saa mitä tilaa
Ainoa keino on ettei juo alkoholia, muu on enimmäkseen sontaa. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Luultavasti ei vain haluta ymmärtää, koska halutaan eroon vain viinan haiitavaikutuksista, mutta ei itse viinasta. Jos ei halua eroon viinasta , niin sen kuin vain vetelee menemään eikä marmata seurauksista.
- Oma päätös
Promilleton marraskuu lopuillaan.
Ensi viikonloppuna, pikkujoulun merkeissä, pari lasillista punaviiniä hyvän ruuan kera.
Itselläni toimii suunnitelmallisuus - ei työpäivinä, ei joka viikonloppu - ei koskaan sellaista määrää, etten itsestäni kykene huolehtimaan missä tahansa tilanteessa. Onneksi olen autotonkin, joten pieni määrä milloin tahansa on ok.
Absolutistiksi en ryhdy, nipottajia on joka lajissa liikaa, enkä lyhyttä elämääni aio iloitta/nautinnoitta viettää. Painonhallinta on ihan toinen juttu ja tosi vaikeaa, sillä rakastan hyvää ruokaa ja yksinäisinä iltoina tuleekin sitten syödyksi ihan liikaa. - älykkö654
Kyllä tuntuu olevan heikkoluontoista porukkaa silläkin rahalla ostaa vaikka joka vuos auton kun ei tarvitse juoda mitään saatanan litkuja eikä polttaa tupakkia ei tuu rapulaa eikä rahapulaa kun ei tartte ryypätä sääliksi käy poloisia kun pitää ryypätä ettei ole eis ruokaan rahaa
- .....
Kaljan hintaa vois vähän tiputtaa.
- holisti-73
olen alkoholisti ja 27.12 tulee raittiutta 4 vuotta täyteen mut voi herran jumala mikä taistelu tällä hetkellä mut periksi en anna :)kyl se tästä viel helpottaa uskon niin:)
- onnistuu kyllä !
Kahdeksan vuotta raittiutta. Vain päätös ja siinä pysyminen, ei sen kummempaa.
Voin istua karaokebaarissa ja juoda vettä ja senkin voimalla voi laulaa selvin päin.
Kaikille jotka haluavat muuttaa tapojaan tsemppiä ja päätöksessä pysymistä ! - ..............
Jotenkin hauskaa toi juominen näin jälkikäteen mietittynä. Itse on meinannut saatana kuolla, ja ollut delirium trementsit päällä useita kertoja.
Tehnyt aikalailla kaiken mahdollisen typerän mitä kännissä voi vain tehdä. Kussut housuun, paskonut housuun, pettänyt naistaan, pannut kaverin naista, ottanut turpaan, antanut turpaan, nolannut itsensä totaalisesti jne..
Jumalauta että on hyvä olo kun on ollut puolivuotta ottamatta tippaakaan.
On vain pakko olla juomatta, ei kestä enää sitä ahdistusta mikä siitä seuraa... eniten ahdistaa se oma kusipäisyys kännissä. Vieläkin tuntee morkkista vuosia vanhoista asioista.
Joskus kyllä suu napsaa, mutta miettii niitä juomisen aiheuttamia huonoja hetkiä niin pysyy selvänä. - jugöbfrd
Lidlistä saa pilkkahintaan FinkBräu nimistä neljänneskaljaa, prosentti 2,8
heti puolittuu alkoholinkäyttö
ennen sai myös shanty olutlimsaa vuan ei énnee
tehään valitus niille- Saksan kannattaja
Lidlin pilsneri on hintaansa parempaa pilsneriä.
Minä juon sitä siksi, että pidän oluen mausta.
Ja toinen on se, että rahat säästyy.
Kolmas on se, että perheellä ei ole sitä mitään vastaan, vaikka kaksi pilsneriä iltaisin kuluisikin. - Saksan kannattaja2
Saksan kannattaja kirjoitti:
Lidlin pilsneri on hintaansa parempaa pilsneriä.
Minä juon sitä siksi, että pidän oluen mausta.
Ja toinen on se, että rahat säästyy.
Kolmas on se, että perheellä ei ole sitä mitään vastaan, vaikka kaksi pilsneriä iltaisin kuluisikin.Zieg Heil!!!!!!!! Itse en kans muuta olutta juokaan kuin Lidlin pilsneriä!!
- Neitonen29
Hieno homa,tsemppiä.Itse lopetin kokonaan kännäämisen ku ei osannu olla sekoilematta ja tuli nolattua ittensäki moneen kertaan,ollu ilman jo 3,5 vuotta
- that
Hienoa että edes yritätte. varmaan mitään ei menetä kun lopettaa alkoholin. Päin vastoin saa....Tsemppii!
Itse taas pystyn oleen selvin päin tai ottaa 1-3 ja loput vettä.
Tää on ihmeellistä että kaikki ollaan erilaisii? Toisilla se alkoholisti-geeni? - tahdonvoimalla ei on
Ei juomista voi lopettaa omalla tahdonvoimalla jos siitä on jo tullut riippuvuus, vaikka määrät eivät isoja olisikaan.
Hae lääkäriltä lääkkeet niin Sinulla on edes teoreettinen mahdollisuus onnistua.
Antabus ei ole hyvä lääke koska se perustuu pakkoon olla juomatta. - 0f3
Ystäväni, jonka elämä päättyi 35 vuoden iässä, sanoi:' miksi lopettaa, kun tämä sujuu näin hyvin?'.
- hyvä skaba
Tuo juominen oli ns. hidasta itsemurhaa eli itsetuhoisuuden aikaansaannosta. Itsetuhoisuus syntyy kun kokee että hylättiin lapsena. Mutta on paljon hylättyjä, jotka eivät juo. Riippuu miten ymmärtää elämän, kidutuslaitoksena vai kouluna. Jos on hylätty lapsena (esim. vanhemmat joivat) siitä voi oppia, ettei itse kohtele toisia niin.
Jälleensyntymäopin mukaan synnymme aina kohtaamaan omat tekomme, eli hylätty on itse hylännyt joskus oman tai omat lapsensa jne. Kun nyt kokee sen itse kipeästi, niin ei enää hylkää. Mitään ei opi kärsimättä. Lisäksi elämä jatkuu, ei ole vain tätä yhtä ainoaa elämää. Synnymme vuorotellen mieheksi ja naiseksi, käymme kaikki kokemukset läpi, esim. rikkaasta kerjäläiseksi. Kun olemme oppineet jonkin läksyn, sitä ei enää tarvitse opetella.
Mutta miksi tuhlata elämänsä juoden, kun voisi tehdä jotain ongelmilleen.
- simppa9
Miten minulla tuo lopettaminen onnistuisi. Illalla oon kännissä kuin ankka ja aamulla ei tietoakaan krapulasta. Ei tää voi olla totta kun muut jotka ottaa mun kanssa ja samanlaiset humalat niin pääsee jaloilleen vasta seuraavana iltana.
Ei tuu mitään. Onko muita tällaisia?- dancing queen
On... Ja kun ei juuri päihdykään niin ei kiinnosta koko juominen. Mieluummin selvin päin ja oikeisiin tansseihin kuin kuuntelemaan juopuneiden jurinoita
- ...
Joo on. Ei keksi syytä olla juomatta kun ei tule krapulaa tai muita sivuvaikutuksia. Hyvästä vai ei? En tiedä.
- Maroolofi
Olin kolme päivää juomatta. Eilen tuli dokattua keppanaa purkkitolkulla ja green cattia jonkun verran. Tänään taas juomatta.
Viinaa en aio enää ottaa enkä pitää putkia.- hyvä skaba
Ihmettelen , ettei monenkaan mielestä olut ole alkoholia tai viinaa.
Kyllä oluestakin saa ajan kuluessa alkoholidementian itselleen kun juo sitä liikaa.
Liuotinaine mikä liuotinaine. - .....
hyvä skaba kirjoitti:
Kyllä oluestakin saa ajan kuluessa alkoholidementian itselleen kun juo sitä liikaa.
Liuotinaine mikä liuotinaine.Alkoholin hyödyt on kuitenkin suuremmat kuin haitat.
- Ent. valkkarifani
hyvä skaba kirjoitti:
Liuotinaine mikä liuotinaine.Tölkki olutta on yksi ravintola-annos. Sikspäkki vastaa siis noin pullollista viiniä.
- ................
Lisäisin vielä sen verran että KYLLÄ juomisen pystyy lopettamaan teoriassa ja ihan käytännössäkin ilman mitään AA-kerhoja, A-klinikoita, antabuksia, katkoista nyt puhumattakaan.
Katkolla en ole ikinä ollut itse, mutta ei se ainakaan ketään tuntemaani henkilöä ole auttanut, tuntuu olevan päinvastoin. Katkolla ne antaa pillereitä ja saat levätä. Tämä johtaa siihen, että viikon päästä kun pääsee pois, niin olo on sen verran hyvä että moni koukkaa samalla reissulla alkon kautta kun lähtee kotiin.
A-klinikka oli sama juttu, antoivat pillereitä jotka paransivat aika hyvin oloa kankkusessa, joten hain niitä usein kankkuseen jotta tuli taas hyvä olo, ja tämä luonnollisesti vain lisäsi alkoholin kulutusta,, kun ei tarvinnut murehtia krapulaa niin paljoa.
Antabus ei taas vähennä ollenkaan viinanhimoa, tulee vain helvetin huono olo kun ryyppää antabuskuurilla(toisilla ei edes tule huonoa oloa)
AA--kerho omalla kohdallani vain lisäsi viinanhimoa, menet sinne kuuntelemaan kun 60 vuotiaat miehet puhuvat ryyppykokemuksistaan ja jotkut jopa Jumalasta. Rupesi vituttamaan koko meininki aika nopeasti.
En nyt sanoisi etteikö joku voisi saada apua näistäkin vaihtoehdoista, mutta itselläni toimi parhaiten se, kun vain lopetti juomisen ilman mitään apuja.
Kaikkein tärkein asia kun lopetat juomisen on se, että hommaat itsellesi riittävästi tekemistä. Jos vain istut perseelläsi kotona 24/7, niin se lopettaminen on yhtä helvettiä. Kannattaa hankkia harrastuksia ja paljon kaikkea puuhaa, niin ei tule ajateltua juomista. Siitähän se retkahtaminen johtuu, että alkaa ajattelemaan juomista, kun tarpeeksi kauan velloo niiden ajatusten parissa, niin tulee haettua viinaa. - sdgdsfgdfg
voita toyota avensis vuodeksi käyttöön! -> http://dy.fi/o1a
- nytkyllänakratti
Älä edes leikilläsi mainosta tuollaista täällä palstalla. Näille juopoille vielä auto käyttöön? Heh heh heh
- hyvä skaba
Itse en juo alkoholia tai hyvin harvoin. Nuorempana join joissan vaiheessa (avioero ym, ym, ym) mielestäni liikaa alkoholia , tunneperäiseen ahdistukseen .
Mutta se ei auta ! Menee vain pää sekaisin ja alkoholin käytön seurauksena voi tulla alkoholista johtuva dementia (ei itselleni, sillä lopetin lyhyeen, mutta kerronpa vain).
Elimistö kärsii ja ei löydä miestä tai naista (kumpaa sukupuolta etsiikään).
Koska ketään ei juovaa ei kiinnosta humalassa olevien kanssa keskustelukaan.
Jos siis jotakuta kiinnostaa juominen enemmän kuin vastuunotto juomisestaan ja ongelmiensa ratkaiseminen, niin huolestuttavaa! Kannattaisi heti lopettaa ja selvitellä ne asiat jotka aiheuttavat juomista. Ne voi kyllä selvittää, kunhan yrittää ystävällisesti ja jos ei pärjää kannattaa käydä keskustelemassa jonkun ammatti-ihmisen kanssa esim. psykologi (he eivät heti ehdota lääkkeiden syömistä, mikä ei auta sekään) tai opiskella itse asioita netistä (googlaamalla). Tsemppiä! - MIlitantti Antti
Alkoholia käyttävät heikot ihmiset, jotka eivät pärjää ilman sitä! Eivätkä opikaan parjäämään, kuolo korjaa ennekuin pääsevät eroon, näin on sunnilleen 90%:sti! Luonto ei anna mitään anteeksi, se karsii aina heikommat yksilöt ja vahvimmant jäävät lopulta eloon! Moraalilla ja uskonnoilla ei ole mitään tekemistä näiden asioiden kanssa. Mutta oikeudenmukaista se on, jos mikä!
- kapulak
Muuttakaa alkoholinkäyttö jatkuvasta työstä (niin kuin alkoholin juominen olisi samanlaista kuin normaali työ työaika juomisineen ja ylityö juomisineen ) harrastukseksi , mutta älkää harrastako sitä yilaikaharrastuksena.
- Itse kurilla
Lopetin itse juomisen 27 vuotta sitten, 25 vuotiaana. Aloitin viikonloppu juomiseni noin 15 kesäsenä. Pari vuotta jäi väliin vanhimman lapsen syntymän jälkeen. Sitten annoin alkoholille kaikki vapaapäivät. Itse inhoni krapula päivinä oli sen verran rankkaa ja tiesin, että vain minä itse voin asialle jotain. Kaikki läheiseni olivat alkoholisteja, sekin oli yksi syy lopettamiseen, en halunnut itselleni samanlaista loppuelämää.
Joka raittiin viikonlopun jälkeen palkitsin itseni uusilla vaatteilla tai ostin kotiin jotain uutta -se auttoi minua pysymään raittiina. Viimein ostin itselleni tehdas uuden auton.
Elän 100% tätä elämää. - Juomahalut loppuivat
kun rupesin noudattamaan noita bakteeriohjeita. Kaveri valitti samaa, mutta nyt jälkikasvu vihjaa että perskänni pitää ottaa edes kerran vuodessa, mutta minkäs teet kun ei enää maistu.
Ja tämä noin pienillä elämäntapa muutoksilla:
http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/?page_id=67 - asd
antabuskapselia vaan ihon alle
- Jeesaaja+
7 isoa kossua on mennyt jo ja kaljat päälle. Nyt ostin 2 Tapiota ja jätin ne kaappiin odottamaan parempia aikoja. Lenkille ja liikkumaan , parasta lääkettä ja muistaa että voi sitä aloittaa juomaan taas huomennakin.
- dgiises
Broidi kuoli vähän yli vuosi sitten alkoholiin, se oli eka herätyskello. Oon nyt tissutellu melkein joka ilta sen ainakin 15 vuotta, välillä enemmän. Duunin jälkeen aina pari, että sais unesta kiinni, ja sit aamulla miettii jo seuraavaa, et kuinka monta kolmosta pitäis ostaa seuraavalle illalle... Olen alkoholisti, kulkee suvussa, äiti, faija ja mummokin oli, mutta mä aattelin kyllä kuolla vanhuuteen. Se on ihan itsestä kiinni, haluatko muutosta omaan elämääsi, vai et. Minä pystyn olemaan juomatta, jos niin haluan. Mutta kun se halu on aika voimakas... MÄ voitan tän vielä.. =)
- tsip3
Itse en edes yrittänyt lopettaa, bvaan hieman vähentää, keksin kaikenlaista tekemistä,, niiin ettei ole mahkua juoda ja kun juominen vähentyi, vähensiuin tahdostani.... Nyt juon aika vähän, mutta välillä tekee mieli bvet¨'¨pää täyteen, silloin annan sille luvan ja joka kerta krapulassa entistä enemmän vakuutun sile, etten sitä halua ja tahtomattaankin juominen vähenee.... ELi en kiellä itseltäni kokonaan vaan "huijaan " alkuun itseni ja sitten halut hoita halut :)
- helskytin
No minä ainakin tsemppaan sinua.
Ei ole itsellä paljon mistä vähentää, kun kesällinen saunaolut odotteli jääkaapissa yli 3kk ennen kuin tulin ottaneeksi mukaan saunalle...
Mutta kovasti tsemppiä sinulle :)
Ja jos sinulla olisi joku aivan mahdottoman kiva harrastus, niin ei siinä juominen tulisi mieleen. Kehittele sellainen - jotain tapahtui
Minä lopetin juomisen kuin seinään. Ei vaan maistu enää.
- thunderotto ite
Itse lopetin laakista eräänä aamuna,sanoin porukoille että ottaa mun viinat mukaannne ja poistukaa. Meni kymmenkunta kirkasta jokunen viinipullo jaolutta niin pirusti varmaan kolme koria,tietysti tyhjät pullotkin kelpasi.Nyt on mennyt yli kymmenen vuotta täysin absolustina eikä oo tehny mieli edes karkkikonvehteja joita en myös syö,se vain tympäsi koko känni remppa ympärillä enkä saanut mitään hoitoa vaikka olin ninpohjalla kun vain voi olla.Kaikki paskat join tabut söin ja vielä pössyttelin,kaverit oli aloittaneet vedonlyönnin milloin ratkean.Mulle se oli helppoa kun aloin inhota itseäni,ettei kaupassa uskaltanu käydä kun napeissa.Tämä tarina on ihan tosi!
- muuu.......
Ryyppäämistä ei pysty lopettamaan tahdonvoimalla koska willpoweria ei ole olemassa.
Juopottelu loppuu vasta kun saa tarpeekseen.
Maratoonarikaan ei juokse kovempaa tahdonvoimalla.
Juoksuaika paranee vasta kun saa tarpeekseen väärällä tavalla juoksemisesta.
Sama pätee kaikkeen muuhunkin - jouvaa
Hei!
Mikäli viina on ongelma niin vähentää ei kannata. Vähentäminen on toiveajattelijoiden huuhaata. Ongelmajuominen on lopetettava. Itse kokeilin kuudenvuoden katkon jälkeen "kohtuutta". Puolenvuoden kokeilun jälkeen olin taasen ongelmakäyttäjä. Siitä vain rohkeasti lääkärin pakeille ja samalla sain hyviltä ystäviltä hyvää tukea. Nyt on 7 kuukautta taasen kuivaa aikaa enkä enää kuvittele, että voisin "vähentää". Toki raitistuminen on lähdettävä itsestä. Kukaan ei raitistu kun "lääkäri määrää". Ensimmäinen oire alkoholismista on, että alkaa tiistaina odottaan perjantaita ja pulloa.
Nyt on elämä taasen raiteilla. Pystyn tekemään kotityöni ja pari 7 km lenkkiä joka päivä.
Jopi - raitis mies
Olen raitis ja tsemppaan kovasti kaikkia,jotka vaan haluaa yrittää,sehän onnistuu kyllä jos on munaa miehellä,älyä naisella...
Itse aikanaan teininä kokeillu niin tupakkaa kuin kaljaakin maistaa,mut ei ollut mun juttu...Ajoin aina mopolla ja kaverin kaa limsalla käytiin ,niin se kalja sit jäi heti alkujaan kun ei maistunut millekkään,kaveri tosin sit jälkeempäin kuultuna otti ja ottaa varmaan vieläkin ,en ole ollut yhteydessä vuosiin ,ei tietoa.Mut omalta osaltani kaikki kokeilut oli siinä ja halusin olla raitis aina valmis ajeleen ja myöhemmin kortin saatua kuskina .Sit armeija iässä tupakki hammasta pakotti sen noin vuoden päivät ,muutama sätkä silloin tällöin .Se tupakka jäi sit armeijan jälkeen pois eikä ole vielä tänäpäivänäkään haluttanut ottaa sitä enää suuhun,helposti jäi pois päivä kerrallaan vaan.Nyt on hyvä ja puhdas mieli siitä ettei juo eikä polta,mut yksinäisenä miehenä sanon et naiset ei tykkää raittiista miehestä kunsaanut olla noin 6v rauhassa heiltä,ei ole jonoa eikä kyllä ole itsekkään sitä itteensä tyrkytellyt,sitä kun ei ole tyrkky.Se oma kulta kun olis niin mikäpäs tässä olis elämää jatkaa ja elää....toivotan onnea ja menestystä kaikille jotka todella tajuaa että se on sinun oma halu joka sen lopettaa,turha syyttää sairautta,sääli on sairautta ,veljet juovat minunkin edestä minun ei tarvitse niin tehdä,enkä halua ,he sanovat kuolisin pois että loppus tää tuska,ja vinkkurokarit hehän tuovat sitä paskaa ovelle ja jopa tyrkyttävät sitä ,mikseivät he jää kiinni siitä viinan myynnistä,monen elämä paranis jo sillä,kun ei aina joku ole tuomassa viinaa pirttiin ja sit pakko ostaa velaksi köyhiä kun monet on ja sitten eivät saa ruokaa vaan pitää maksaa viina velat ..Kyl ei nykyään enää poliisit puutu mihinkään ,saa ajella päissään,saa myydä ja kiertää veroja ja ajella verot rästissä jonkun autoilla,kuhan vaan jotenkin pääsee kulkemaan ,kyl on menny tämä suomenkin tilanne tosi huonoon suuntaan ja lisää tulossa ...huumeet yleistyneet ,miksi lopettaa kun toiset värvää sitä koko ajan ,miten siinä lopetat ...yksi elämä vain mieti sitä miten haluat sen elää- itä-suomesta länteen
hyvä "Raitis mies" kyl naisissakin on niitä, jotka toivoo, et kohdalle osuis juomaton ja savuton hemmo..terveisii vaan
- Viunaman
Minä lopetin ja aloin reenaamaan tosissaan. Addikti mikä asdikti. Pakko addiktootua jostain. Pakko joko juoda täysillä vapaa aikana tai harjoitella kuntosalilla/lenkkipolulla. Reenaamin ei onnistu humalassa joten luovuin mieluusti 30 ylikilosta ja pääsin kuntoon. Rahaa jää ihan pirusti enemmän käyttöön koko ajan. Olen ostanut muijalle uuden auton ja itselle parempaa ruokaa. Niihin kaljalaatikoihin menee huomaamatta kuussa monta satasta kun siinä samalla ainakin minä ostan sitten muös kaikkia herkkuja joita en ostaisi jos ei olisi niin kiire juomaan/ odottaisi juomista. Yleensä menen sitä kaljalaatikkoakin hakemaan jo pienessä huikassa. Hyvä lopettaa ennenkun huomaat juoneesi 30 vuotta päivittäin joskaan ei silloinkaan liian myöhäistä.
- alkoholisti2
Vanha kiinalainen sananlasku-jos aiot pystyttää puun,miksi et tekisi sitä jo tänään.Minä pystytin noin viisi vuotta sitten.
- Kysymysmerkki?
Miten puun istuttaminen liittyy tähän ketjuun? Laitappas se kiljupöntön kansi pikaisesti kiinni. Alat olemaan jo aika sekaisin.
- roki
aika surullinen ketju..viina on viisasten juoma..ja ite tyhmänä tullu vedettyä saavi kaupalla.En ole alkoholisti,mut eipä ole siitä kaukana.
- benna12
alkoholin juonti loppuu kun ei kaada viina suuhun.
tupakan kanssa on sama - raitis1
Kun löytää sopivan fiilingin miten mukavaa on olla raittiina niin homma sujuu helposti. Itse huomasin pari vuotta sitten miten pahanmakuista alkoholio on ja miten huono olo on olla kännissä. Oikeastaan ihmettelen miksi en jo aikaisemmin huomannut miten mukavaaa on olla raittiina. Ennen menin paljon muiden näkemysten mukaan ja kun on alkanut ajattelemaan ja tekemään asioita mitkä tuntuvat mukavilta niin moni muukin asia on muuttunut. Joskus muut ihmettelevät raittiuttani mutta se on niiden ongelma.
- paluutodellisuuteen
Taidat olla vähän nuori?
Lopeta ennenkuin aloitatkaan jokapäiväisen juomisen/ roinaamisen.
"rappiolla on hyvä olla..."
Elämä on ihan, melkein kivaa ilman päihteitäkin.
Olet nuori, kaunis ja rohkea,
kunnes saat pääsi taas sekaisin. - No, huh huh
Mä otin itseäni niskasta kiinni kuusi vkoa sitten. Siihen asti pientä tissuttelua joka ilta, pari lasia viiniä safkan kanssa. Alkoi vaan tympiä, että on johki niin koukussa. En juonut itseäni känniin, en kirkasta tai väkevää. Pari lasia viiniä vaan rentoutti niin kivasti. Kuuden vkon aikana olen pikkujouluristeilyllä juonut yhtenä iltana ja toisen kerran tänään, hyvän ruoan kanssa pari lasillista viiniä.
Alussa katoin ruokapöytään sen viinilasin, mutta kaadoin siihen kivennäisvettä. Ja aina kun teki mieli avata viini pullo, viinilasi käteen ja kivennäisvettä. En voinut edes pitää alussa viiniä kotona. Nyt on hyllyssä jouluviinit, mutta yhtään ei tee edes mieli juoda niitä.
Samalla olen lopettanut pikkuhiljaa suklaan ja makeiden syömisen. Porkkanoita ja hedelmiä tilalle. Addikti jollain tasolla, kyllä. Seuraavaksi lähtee tupekki. Kaikkia ei pysty samalla kertaa lopettamaan niin että se myös pitäisi.
Tsemppiä kaikille! - Selkärankaa??
Mulle ei alkoholi oo koskaan tuonut ongelmaa,otan muutamat jos otan. En tykkää olla kännissä ja sekoilla,mut röökin vetäminen oli tuskaa,jokaisessa pieninmäisessä "luppo ajalla" oli rööki huulessa,poltin 15-vuotta ketjuna ja yhtenä aamuna päätin:tää loppuu tähän! Nyt oon ollut siitä aamusta lähtien polttamatta 5-vuotta..eikä tee mielikää,eikä naapurin kessuttelu haittaa.Rööki on vaikeempi juttu,ku alkiholi? Tiiä...sitten...
- VanhaJuoppo74vee
Tuohon kisaan minäkin haluaisin osallistua, mutta se ei ole enää mahdollista. Suljin pullonkorkin jo yli neljännesvuosisata sitten, tein uudenvuoden lupauksen: ei enää koskaan viinaryyppyä ja sen lupauksen olen pitänyt!
Ilo ja elämä ilman viinaa on I H A N A A !!!
Parhainta menestystä kaikille osallistujille toivottelen! - ,,..,.,.,
Juon vain pari kertaa vuodessa. Nekin kerrat on niitä, kun on joku kriisi/ahdistushommeli päällä ja pitää rauhoittua jotenkin... Mutta, huvikseen ei tule juotua koskaan
- vapaus olla jouten
Ei ole mitään muita vapauksia niin miksi lopettaisit. Jos muuta haluat niin joudut hakemaan lupaa, noudattamaan määräyksiä, maksamaan, tekemään ilmoituksia ym. Ei jää vapauksia alkoholin jälkeen muuta kuin oloneuvoksena olemista ym. maailman menon ihmettelemistä.
- syö, pasko, juo
Sota olisi vaihtoehto ym. mellakointia, mutta ei Suomessa. Juominen on ainoa keino kuluttaa aikaa, kaikki muu on luvanvaraista ja maksaa isoja summia.
- kohtalo2
Juominen on helvetin tylsää, mutta ei seurassa juominen. Sama asia kuin nälänhätä. Kaikki näkevät nälkää niin nälän näkeminen ei tunnut pahalta .
- Ozzzzyyyyy
Luin ozzy osbournen elämästä kertovan kirjan ja lopetin siihen paikkaan. Pisaraakaan en ole se jälkeen juonut. Elämä on paljon hienompaa ilman kaljaa.
- itä-suomesta länteen
Tarinaa alkoholin kestämisestä, varmaan aika monella sama, mut ei tunnusteta....En ole lukenu kaikkea, mut kommentoin omal stoorillani ..Nuorena 16v. 45kilosena tuli tempaistua kerranki semmoset huppelit, et tänä pnä 40v myöhemmin kuolisin, jos joisin niin..promillet varmaan jossain 3 vaiheil....kyl siit karmaseva krapula oliki, mont päivää vihreetä limaa oksensin..Olin amikses, kaukana kotoa ja jotenki sain salattua opelta oloni, kun tehtiin ruokaa ..vaik meinasin koko ajan puklata pataan....olin siis kokkipuolella. Kyl kaverit tänä päivänä toimittas jo vatsahuuhteluun sellases tilantees olevan..Oma seurustelukumppani ja pari seurustelevaa kaveria oli mukana ja hankki täysikäisinä juomat, juhlittiin vappua hiukan salakähmäisesti ulkopuolella koulun asuntolan jonkun muun asunnolla ja mun piti näyttää reipasta, en ollu juur koskaan mitää ottanut ja olin alaikänenkin..Vedin suoraan pullon suusta kluk kluk vaa..pojat kyl koetti estellä, mut tyhmät ei kokonaan........Siitä hetkestä alkaen koskiksen haju on etonut mua aina... ...kyseinen kumppani menehtyi sairauteen jo alle 30v., ei alkon takia todellakaan, ei harrastettu 8v liiton aikan juuri lainkkan juomista. Seuraava puolisoni oli mua vanhempi ja tottunut juomisiin, ei se silti ongelmaista ollut, itse en kestänyt alkoa just lainkaan, kun alkuun koetin pysyä satunnaises juhlimises mukana , päihdyin välillä tosi pienestä ja saatoin potee krapulaa päiväkausia. Mies otti sitten itsekseen käyden harvakseltaan yksin pubissa, harmittihan se, mut sanoin et juo jos juo, mut sit lopetettava, kun maksa siit vaurioituu. Lasten takia sovimme, et kun milloin osuu pubiin, tulee kotiin vasta , kun perhe nukkuu, toimi.. Lapset ei isää huppelis juur tavanneet vuosien mittaan..satunnaisia tilanteita tosin vähän oli.. Oma alkon nauttimiseni rajoittuu saunaolueen kerran vkos ja vieraisilla viineihin tai kupliviin, niissäkin tolkku pidettävä.. pystyn tajuamaan milloin siirryn veteen, jos olen seurassa, jossa juodaan, moni ei vaan meinaa uskoo, et "keskenkaiken" joku juo vaa vettä.. ..Wiivnaviinaa ei mee alas lainkaan, saa olla huippuvarovainen esim.liköörinki kans.. Sit viel oksennan helposti, kun jotain sekaisin joskus otan; mul vanhin tytär samanlainen, myös lääkkeiden sivuvaikutuksille olemme hurjan herkkiä, ts.sielu ei ota vastaan.. Nuorin ei vielä täysi-ikäinen, mut suhtautuu örveltämiseen negat. ja keskimm.ilmeisesti viel hakee kestämistään, olen huomannut, et voi pahoin jos ottaa..aika näyttää varmaan hänelkin, et varmaan äidin geenit huonosta kestosta perinyt.. kun vatsasta tulee noppee kaik ylös, nii krapulaa vähempi, kun ei imeydy kaik. Nyt toinenki puoliso menehtynyt, sairauteen alle vuosi sitten.., itselläni tuntemattomasta syystä maksa-arvot koholla, otan saunaoluen saunassa yksin käydessäni ja toivon, et jos joskus jonkun viel kohtaan, olis alkon kans samanlaiset ajatukset..ei tee suvee eikä talvee olla ilmankin.. Tosi moni ihminen säästäs rahaa aikaa ja terveyttä ja muistas paremmin monia asioita kun ei jois... alkoholi on pelottavaa, oma isäni joi itses käytännöllisesti katsoen hengiltä, kun päihtyi tosi pikkumääristä ja sai kaikenalaisia oireita, tylsistyi juomisen takia, iski dementia, sekin on muuten alkoholin aiheuttama monella, varsinkin nuoremmilla dementikoilla.... niin se elämä on.
- }60{
Aloittelin 1980 juhannuksena tai aimmin, olen kevyen sarjan käyttäneenä alkoholia TUHOUTUA TÄYSIN, ei iankaikkista alkoholia suhteessa, mitä todellisuus olisi oleskella 10-20 vuosia iältäni vaara oli todellinen, ihmisiä kesämökillä /voi olla tekaistuja monenlaista kieroo vieroo tänään saatan oikein ajatella, mutta oikein hyvää koska en ole ollut kuin kateellisena seurannut tai ei asiaintuntemusta, asiaintuntemus olisi ehdottomasti saanut kaikenlaisen alkoholin kanssa käymästä kieltää ehdottomasti ja alkoholia sitten millaisin rahoin, kustannettua työstä saadulla palkalla, oliko kiusaamista vai johdattelua kaupungin yleisessä ilmapiirissä ja muistamme ainakin esillä 1-10 vuotta, mitä saattoi Joensuun kaupungissa, missä saatiin ja millaisin kokemisin ja hakemisin ja millaisien perusteet (ihmiskunnassa)/, aikuisväestöa suhteessa vuosisata ainakin, liiemmin varani ei riittäneet ja varastaminen ja lainaaminen ja sellainen toteutui 1977-2000, työkyvyttömyysperusteinen aliravitsemusperusteinen, ei ajoissa v'ähimmäistoimeentulotukea, jota lähetin hakemaan äitini ja olin n.14-15, seurasi aliravitsemuksen vuosia ja itsetyydytystä, ei naisia (naisia olisi ehdottomasti tässä pitänyt olla), ja asunto-olojen puitteet, ei kelvollista oleskelua, parasta olisi ollut vaikka metsätilalla, nuotiotulilla ja kaikkea mitä saattaisi ajatella. Lyhyesti olen ehdottoman alkoholin ja muun tuhoavan ja kokeilevan mailman yritteliäisyyttä tuhoisissa kieltämistä kannattava
- + } 60 { +
}60{ kirjoitti:
Aloittelin 1980 juhannuksena tai aimmin, olen kevyen sarjan käyttäneenä alkoholia TUHOUTUA TÄYSIN, ei iankaikkista alkoholia suhteessa, mitä todellisuus olisi oleskella 10-20 vuosia iältäni vaara oli todellinen, ihmisiä kesämökillä /voi olla tekaistuja monenlaista kieroo vieroo tänään saatan oikein ajatella, mutta oikein hyvää koska en ole ollut kuin kateellisena seurannut tai ei asiaintuntemusta, asiaintuntemus olisi ehdottomasti saanut kaikenlaisen alkoholin kanssa käymästä kieltää ehdottomasti ja alkoholia sitten millaisin rahoin, kustannettua työstä saadulla palkalla, oliko kiusaamista vai johdattelua kaupungin yleisessä ilmapiirissä ja muistamme ainakin esillä 1-10 vuotta, mitä saattoi Joensuun kaupungissa, missä saatiin ja millaisin kokemisin ja hakemisin ja millaisien perusteet (ihmiskunnassa)/, aikuisväestöa suhteessa vuosisata ainakin, liiemmin varani ei riittäneet ja varastaminen ja lainaaminen ja sellainen toteutui 1977-2000, työkyvyttömyysperusteinen aliravitsemusperusteinen, ei ajoissa v'ähimmäistoimeentulotukea, jota lähetin hakemaan äitini ja olin n.14-15, seurasi aliravitsemuksen vuosia ja itsetyydytystä, ei naisia (naisia olisi ehdottomasti tässä pitänyt olla), ja asunto-olojen puitteet, ei kelvollista oleskelua, parasta olisi ollut vaikka metsätilalla, nuotiotulilla ja kaikkea mitä saattaisi ajatella. Lyhyesti olen ehdottoman alkoholin ja muun tuhoavan ja kokeilevan mailman yritteliäisyyttä tuhoisissa kieltämistä kannattava
sitten iltaa keväällä 1972-1977 ja kierrosta vihassa, ei ollut (peruskoulu)ammattikoulutusta ja työpaikka oli, mutta ei työkykyä, oli minua niin sanon tai oletan tai saan uskoa olevan asiaimme saateltuna. Sitten perimmäiset toimivat kuvitelmt lyödä laudalta kaikki ei suomalaiset kehittelee, mutta ei suomalaiset. No ei toteutunut, vaikka Suomalaisen kaupungin suhteen on uutisia ................... .........., esitellyt Eurooppaaa ja muuta mailmaa ravistelevana, sitten tai ........... kaupunkinahan suoraan sanoen on kiinnostava, otin alkoholia 1975 keväällä, ei missään tapauksessa pidä ottaa minkäänlaiseen olemassa olevaan alkoholia, käsikin käy täten kätevämmin ja sitä pitää todisteena mailanluokan rahalla saa, jaellaan esintymään, sijaa. Ajattelin kävellä vain selvästi alkoholin vaikutuksen alasena kokeilee poistumista asiakirjoista kävelemällä kadun päässä olevaan, siellä se joki virtasi, minä olen vielä terveellä linjalla kyennyt välttämään, ajatella olisiko ilman alkoholiakin onnistunut, minut pysäytti eräässä autossa oleskellut seurusteleva kokonaisuus parkkipaikalla, ja koin valoilmiöitäkin, se raha minkä sain vuosinani työkyvyttömyyseläke toistaiseksi määreellä menikin sitten valmistellen suurta ensi-iltaa esiintyminen ja saatiin eräänkin asiaa harrastavan liikkeen puitteissa tosiaikainen näyttö elektroniikkaa, joten en minä ollutkaan siinä kunnossa, esim. luetaanhan asiakirjoja vuosia, vuosia. ostelin kehitys-asetelmassa nauhurin /harmaa laatikko/ kitaraa EKO ja muuta pientä, ajatella ettei ruokaan mennyt, kahviloihin meni, ajatella ettei olleena sopivaa naisseuraaa, menetin sen ensi kerran /seurueella on täytynyt olla kokemusta, menetinhän poikuuteni/ ARVOKKAiMMAN, tyttönen seura poistuessaan "onko sinulla leipää" "minä olen kadottaja" "kondominkin sain emättimestä poistaa nukahdettuani ensi orgasmiin" näin 197-1971, nainen vei minua työväen akatemia tasoinen mukaansa, mutta olin menettänyt poikuuteni ja kielillä en soinut, toisaalta sain hyvää seuraa kuukausiksi, mutta tässäkin en ole voinut olla työkykyinen, nimittäin viimeinenkin se kovimman luoka 60-luvun, ei tiennyt, jotta olin menettänyt poikuuteni usein ja ettei minusta voi tulla hyväksikäytettävää, kyllä pitää paikkansa, Tässähän olisikin ollut lopullinen tilinpäätös kokonaistilanteessa sillon kun pyörittelyni alkoi n. 10 käisen ja jatkui n. 60 ikäiseksi, mutta menetettyä tämä kaiki mahdollisuus hedelmöittää nainen/naisia
- THE END
+ } 60 { + kirjoitti:
sitten iltaa keväällä 1972-1977 ja kierrosta vihassa, ei ollut (peruskoulu)ammattikoulutusta ja työpaikka oli, mutta ei työkykyä, oli minua niin sanon tai oletan tai saan uskoa olevan asiaimme saateltuna. Sitten perimmäiset toimivat kuvitelmt lyödä laudalta kaikki ei suomalaiset kehittelee, mutta ei suomalaiset. No ei toteutunut, vaikka Suomalaisen kaupungin suhteen on uutisia ................... .........., esitellyt Eurooppaaa ja muuta mailmaa ravistelevana, sitten tai ........... kaupunkinahan suoraan sanoen on kiinnostava, otin alkoholia 1975 keväällä, ei missään tapauksessa pidä ottaa minkäänlaiseen olemassa olevaan alkoholia, käsikin käy täten kätevämmin ja sitä pitää todisteena mailanluokan rahalla saa, jaellaan esintymään, sijaa. Ajattelin kävellä vain selvästi alkoholin vaikutuksen alasena kokeilee poistumista asiakirjoista kävelemällä kadun päässä olevaan, siellä se joki virtasi, minä olen vielä terveellä linjalla kyennyt välttämään, ajatella olisiko ilman alkoholiakin onnistunut, minut pysäytti eräässä autossa oleskellut seurusteleva kokonaisuus parkkipaikalla, ja koin valoilmiöitäkin, se raha minkä sain vuosinani työkyvyttömyyseläke toistaiseksi määreellä menikin sitten valmistellen suurta ensi-iltaa esiintyminen ja saatiin eräänkin asiaa harrastavan liikkeen puitteissa tosiaikainen näyttö elektroniikkaa, joten en minä ollutkaan siinä kunnossa, esim. luetaanhan asiakirjoja vuosia, vuosia. ostelin kehitys-asetelmassa nauhurin /harmaa laatikko/ kitaraa EKO ja muuta pientä, ajatella ettei ruokaan mennyt, kahviloihin meni, ajatella ettei olleena sopivaa naisseuraaa, menetin sen ensi kerran /seurueella on täytynyt olla kokemusta, menetinhän poikuuteni/ ARVOKKAiMMAN, tyttönen seura poistuessaan "onko sinulla leipää" "minä olen kadottaja" "kondominkin sain emättimestä poistaa nukahdettuani ensi orgasmiin" näin 197-1971, nainen vei minua työväen akatemia tasoinen mukaansa, mutta olin menettänyt poikuuteni ja kielillä en soinut, toisaalta sain hyvää seuraa kuukausiksi, mutta tässäkin en ole voinut olla työkykyinen, nimittäin viimeinenkin se kovimman luoka 60-luvun, ei tiennyt, jotta olin menettänyt poikuuteni usein ja ettei minusta voi tulla hyväksikäytettävää, kyllä pitää paikkansa, Tässähän olisikin ollut lopullinen tilinpäätös kokonaistilanteessa sillon kun pyörittelyni alkoi n. 10 käisen ja jatkui n. 60 ikäiseksi, mutta menetettyä tämä kaiki mahdollisuus hedelmöittää nainen/naisia
Ehdottomuuteni alkoholin käyttäjänä koin 21 prosettia, tila, tai paino prosentteina, en muista, se viini ja sitten se, prosentit etiketissä ja mainostettavaa juhlallisuksien mukaan saattaisi hinnoiteltuna 1 -10000 miljardia, ei mitään merkkiviinejä, enkä vuosikertaviinejä siinä suhteessa. Edellämainittua, jos olet ikinä olleena, perehtyneenä mailmanmarkkinahintaan, missä mennään esim. juustojen rasvahapoilla aateloiden toimi, ei ole muuta näyttöä viinihienouksissa ellei ne sokeri ja mitä siten enemmän, merkitsemisiä vaativat 11-12-13-14-15-16-17-18-19-20,05, viikonloppua {1 ja 1/2 litraa}, perjantai 18.00 ehdoton myrkytystila saattoi olla voimissaan parhaimmillaan viikon kaksikin siinä vaiheessa, se on ollut läheltä piti tilanneta n.1vuosi-2 vuosi.
- Roslagen
THE END kirjoitti:
Ehdottomuuteni alkoholin käyttäjänä koin 21 prosettia, tila, tai paino prosentteina, en muista, se viini ja sitten se, prosentit etiketissä ja mainostettavaa juhlallisuksien mukaan saattaisi hinnoiteltuna 1 -10000 miljardia, ei mitään merkkiviinejä, enkä vuosikertaviinejä siinä suhteessa. Edellämainittua, jos olet ikinä olleena, perehtyneenä mailmanmarkkinahintaan, missä mennään esim. juustojen rasvahapoilla aateloiden toimi, ei ole muuta näyttöä viinihienouksissa ellei ne sokeri ja mitä siten enemmän, merkitsemisiä vaativat 11-12-13-14-15-16-17-18-19-20,05, viikonloppua {1 ja 1/2 litraa}, perjantai 18.00 ehdoton myrkytystila saattoi olla voimissaan parhaimmillaan viikon kaksikin siinä vaiheessa, se on ollut läheltä piti tilanneta n.1vuosi-2 vuosi.
Huipulla 1992-2000 kotiviini valmistus harrasteena, siinä tuli ylipainoa ja siinä tuli julkisuus pienessä kaupungin osassa, tänäänhän sinä olet kokekenut mahdottomaksi romahduttaa Neuvostoliiton ja sitten myöskin huudella rahaa, miljardeja perijättäriä seuraksesi, vieläpä uhitella salassapidettävää esiin, saada omiin nimiinsä heidän pahat teot, omassasi ei juuri esillä enempää kuin avuttomuus ja tilanne avuttoman ihmisen käsissä, en nimeä tilannetta avuttoman holhoamiseksi, vaan tilanne tilanteelta tänään kyselen Herralta, miten tässä näin, Jeesus Kristus Rukoile Pelastumiseni puolesta, Pelastumisekseni, Pelastumiseksi ----------------
- 3 vuotta vituiksi
Älä lopeta,jäät kaikesta paitsi ja menetät hermot,kannattaa mielummin oksennella aamut,menettää työpaikkoja jne koska selvänä ei ole hauskaa ja kaikista pikkuongelmista tulee vielä suurempia kun juomisesta tuli.
- valopyörä
Tämän päivän nuorilla ei ole mitään oikeuksia, on vain luvanvaraisia asioita. Alkoholi on viimeisiä asioita mihin ei tarvita mitään eikä kenenkään lupaa ja Hintakin on kohtuullinen. Ilman alkoholin viemää ajantajua aika kävisi levottomaksi. Jokainen 70 luvulla syntynyt tietää millaista oli aikuistua 90 luvulla. Kaikki oikeudet vietiin ja tilalle tuli tyhjiö. Nykyään tilanne on vieläkin huonompi. Vielä saa kuitenkin mopolla ajaa ilman kuljettajan tutkintoa.
- itä-suomesta länteen
tsoukki varmaan..
- itä-suomesta länteen
nii sul siis, varmaan korni vitsi "älä lopeta.." ...mun systerin mies oli juonu aina, niin kauan , kuin toisemme tunsimme..en ees tienny millanen oli, kun ei ollu humalassa, pöytäviinaa joi kuin maitoa, asuin systerin luona työn takia välillä ja kyl hänen mies possua muistutti, samois p--vaateis makas soffalla ja haisi, ou jea..paitsi et systeri ei jaksanu rankuttaa juopottelusta ja RUPES ITTEKKI JUOMAAN!!! sitä vast kauhee oli kattoo.. nyt mies on n.3v .sitten lopettanu kerta laakista, ku sai haimatulehduksen, henkihieveris joutui sairaalaan ja lääkäri sanoi, et viinaa vaan kurkkuun, niin kuolet..tupakanki lopetti, mut alkoi polttaa kyl. Systeriki raitistunu ja tupakka ei kumpikaa vedä, on nääs tullu pari mukeloo , lapsenlapsia ja oli kai kova ukaasi et kännisten ja kärysten mummun ja vaarin hoitoon ja syliin ei voi uskoa pieniä. Systerin mieski on tosi tosi paljon mukavampi kuin luulinkaan..Raittiina ovat kivoja!!
- tuning1
valopyörä kirjoitti:
Tämän päivän nuorilla ei ole mitään oikeuksia, on vain luvanvaraisia asioita. Alkoholi on viimeisiä asioita mihin ei tarvita mitään eikä kenenkään lupaa ja Hintakin on kohtuullinen. Ilman alkoholin viemää ajantajua aika kävisi levottomaksi. Jokainen 70 luvulla syntynyt tietää millaista oli aikuistua 90 luvulla. Kaikki oikeudet vietiin ja tilalle tuli tyhjiö. Nykyään tilanne on vieläkin huonompi. Vielä saa kuitenkin mopolla ajaa ilman kuljettajan tutkintoa.
Mopon voi kyllä omistaa, mutta mopolla ei ole varaa ajella eikä myöskään autolla. Auto seisoo parkissa ja stereoista soi basso.
- makarooni tonnikala
tuning1 kirjoitti:
Mopon voi kyllä omistaa, mutta mopolla ei ole varaa ajella eikä myöskään autolla. Auto seisoo parkissa ja stereoista soi basso.
Ei oo enään pellin alla bensäsyöppöä kehräämässä kuin kissa. Äänet ovat vaihtuneet steroihin.
- tgi1
Lopetin 1.5 vuotta sitten. Ihan helppoa oli. Kyllästyin.
- trolli?
Mikä olet nykyään? Suomi24 vakiokäyttäjä.
- pelimaailma
Kokeille virtualimaailmaa... Virtualimaailmassa voit tehdä mitä haluat mikä on realimaailmassa luvanvaraista ja maksaa paljon ym. mitä ei uskalla tehdä vaikka haluaisi.
- tsemppi1
Tsemppiä vaan kaikille jotka yrittävät raitistua!
Itsellä alkoholin käyttö takoittaa ruokaviinit (kerran viikossa, kaksi lasia) ja kohtuullinen viihdekäyttö (4-5kertaa/vuosi) ja välillä on mennyt pitkäänkin ilman mitään, joten sijoitun kohtuukäytön sisälle hyvin... Nuorempana "viihdekäyttö" oli sen verran railakasta ja joka viikkoista, että onnellinen olen ettei jäänyt pysyväksi tavaksi.... - Lue kirja...
Lue kirja: Raittiiksi seitsemässä viikossa, kirjoittanut Joan Mathews Larson, Lootus-kirja Oy, Vaasa. Sieltä löytyy hyviä ohjeita.
- Kuuntele virsiä!
Jos kuuntelet virsiä tai hengellisiä puheita et pysty samaan aikaan ryyppäämään.
- kuva kertoo...
Kirjat ovat jokaiselle erillaisia. Elokuva olisi parempi.
- Muutama vinkki
Kuuntele virsiä! kirjoitti:
Jos kuuntelet virsiä tai hengellisiä puheita et pysty samaan aikaan ryyppäämään.
Käy harvemmin kaupassa ja osta kerralla enempi niin et joudu vaikutuksille alttiiksi niin usein. Et silloin näe niin usein esim. olutpulloja. Korvaa olut jollain muulla. Osta vaikka jotain hyvää uudenlaista ruokaa ja nauti siitä. Opettele laittamaan uusia ruokia, käy kampaajalla tms. Yritä välttää esim. laivoja tms. paikkoja, jossa juominen on suorastaan ajankulu ja joskus tuntuu, että se on pääasia.
Motiivi täytyy tulla jostain syvemmältä. Laske vaikka paljonko sinulta menee rahaa alkoholijuomiin? Paljonko juomisesta johtuva velttoilu vie aikaasi? Paljonko alkoholi lihottaa sinua? Mieti miltä näytät vanhana, jos jatkat juomista samaan malliin? Onko maksakirroosin vaara? Vaarantuuko ihmissuhteet?
Viina on viisasten juoma ja jos ei osaa pysyä kohtuudessa tai vähentää sen käyttöä on parasta lopettaa kokonaan. Alku voi olla hankalaa, mutta kun toistaa saman kuvion tarpeeksi monta kertaa ja kieltäytyy niin siitä tulee lopulta tapa. Muista palkita itsesi alkottomista päivistä. Ja pidä verensokeri aina riittävän korkealla tasolla, niin se vähentää kiusausta poiketa
vaikkapa oluelle. Älä lähde nälkäisenä ulos.
- lopettanut
Good luck!
- ervebrtrnrtn
En koskaan ymmärtänyt aloittaakaan.
Viina maistuu kemialliselle pesuaineelle ja kalja vedelle, jossa on hiivasieni. - 1i9yutwdidgfqhg
Mikäli alholin juominen ei tuota ongelmaa, esim. ei tule pakon omaista tarvetta juoda vaikka on viikonloppu, en näe syytä siinä tapauksessa lopettaa jos itse pidät juomisesta. Jos yrität pakottaa itsesi lopettamaan täysin, vaikka pidätkin siitä että voit esim. kalpan peliä katsoessasi ottaa muutaman huikan, niin mikäs siinä.
Pääasia on se, että on sinut itsensä juomisen kanssa. Minulle sattui vappuna sellainen tilanne, että menetin kontrollin täysin. Olin riidellyt ja yrittänyt hakata kavereitani, minulla meni sen jälkeen kolme kuukautta ennenkuin edes uskalsin katsoakaan pulloon päin. Mutta sitten kuitenkin tajusin oman rajani, ja pidän siitä että rentoudun hieman alkoholia maistellen. Jos yrittäisin pakottaa itseni täysin lopettamaan, saattaisin pettää itseäni mikä johtaisi vielä pahempiin ongelmiin ja itse pettymyksiin. Joten kannattaa harkita, haluatko oikeasti lopettaa, ja minkä tähden. Vai haluatko vain vähentää. - vilhelmiini1
Minä olen mukana jo lopetin toukokuussa sen jälkeen en ole pisaraakaan alkoholijuomia nauttinut.Ei tarvitse odottaa mitään uutta-vuotta lopettaa vain ,on hyvä jos itse huomaa tilanteensa,on parempi kuntokin kun ei ole rapula aamuja ja onhan alkoholikin tavallaan jonkun asteen huume .
Nykyisin, en juo juuri lainkaan! (Kiitän onneani, ettei sen paremmin isän kuin äidinkään puolella sukua ole alkoholismia.)
Minusta ei siis ole apua kokemuksen jakajana - tässä asiassa!
(En tiedä mitä "viinan himo" on.) Mutta lykkyä tykö Sinulle! Toivotaan, että saat asiantuntevampia kannustajia matkaasi!- jaa a
Lopettaminen olisi varmaan helppoa jos olisi joku hyvä syy. On sitä tullut oltua välillä pidempiäkin aikoja juomatta, ilman ongelmaa. Mutta nyt kun ei ole mitään syytä nousta aamuisin eikä tarvitse ajaa autoa, ei mikään estä juomasta. Vaikka joka ilta ja päivä ja milloin vaan. Mistä sen syyn olla juomatta sitten löytäisi?
- Sidukki
Voi olla että syy ilmaantuu, mutta olet siinä vaiheessa jo hankkinut niin vahvan addiktion ettet tuosta vaan pysty lopettamaan. Itselläni alkoholi, varsinkin väkevät, on alkanut aiheuttaa niin kamalaa poltetta ruokatorvessa, siis HIRVEEn närästyksen, että en voi ottaa kuin lasillisen tai tölkin kerralla. Pakko vähentää, mutta hyvä niin.
- jepjep
Viikonlopun jälkeiset morkkikset kenties meneillään?! ;)) eihän sole ku lopettaa!
- sole ku lopettaa
jepjep
Olen kanssasi liikuttavan yksimielinen //" Ei sole ku lopettaa"
En ymmärä miksi tuotaki pitää miinustaa ? Hän on kuitenki oikeassa !
höpöhöpö juttuja..
Enemmän vaan viinaa. ihmiset on sosiaalisempia, ei tartte olla kipiänä.. (muutaku krapulassa) mut se lähtee muutaman vodkasnapsin kans uuteen parempaan päivään. eli te inisijät jotka juotte valkkarilasin ku lähettä ryyppään.. vaihtakaa votkaan!! =)- Valkoinen nenä
Valkoinen nenä on ollut minulla pienestä pitäen.Jotkut kysyvät etkö edes hyvässä seurassa ?Siihen vastaan että enpä ole päässyt vielä niin hyvään seuraan.Ihminen on sitä mitä se juo.Kaikenlaisia syitä juomiseen ihminen saa äidinmaidostaan!
- Uudet-Tuulet1
Hei!Aloitin kokeilun 13v.olin koukussa hetkessä,vuodet joun ja minusta tuli sekakäyttäjä.Lopulta tuli myös huumeet ja korvikkeet käyttööni.Kävin vankilassa viisi kertaa,mielisairaalassa viisi kertaa ja olin lopulta jalaton.Maksa arvot olivat 1700 lääkärit kertoi että minun pitäisi olla liinisesti kuollut.Huusin Jumalaa avuksi -2006,sain kosketuksen häneen ja raitistuin.Samalla parannuin,voin juostakkin ja terveyteni on erittäin hyvä.Teen tänäpäivänä työtä Nuorten hyväksi,valistan luennoilla heitä vaaroista.Työ on vapaaehtoista ilman mitään palkkaa,joskus tuntuu ettei itselle jää ruokarahaa kun maksaa toiminnan pienestä eläkkeestä.Kanssani voi kirjoitella,annan tukea niissä asioissa mihin pystyn antamaan.
- Ex deeku
Selvänä yhä edelleen viikonlopun jälkeen ja reippaana töihin,
saapa nähä mitä päivä tuo tullessaan.
tarkoitus olla tänäänkin selvänä.?!!?(saapa nähdä) - syytä tarpeeksi
Hyvä syy lopettaa juominen on, kun tekee läheisten elämän sietämättömäksi!
- yoz1
Motivaation pitää löytyä omasta takaa, siihen voi hakea apuja. Mutta aika kamala
tauti kaikenkaikkiaan. Menee terveys ja ihmissuhteet pilalle pikkuhiljaa, rahaa palaa...Itseinhoa pitää hukuttaa, masentaa, ei saa mitään aikaan.
Kun lopettaa, ulkonäkö kohenee, uni paranee ja rahaa on enemmän käytössä!
Ja itsetunto paranee!!
Vähentäminen kannattaa aina. Kerran, pari kuussa ja kohtuudella. Tissuttelut pois, siinä alkua.
Tsemppiä! - Deadlift
Raittiina yli 6 vuotta sitä ennen sama aika lähes jatkuvasti humalassa.
HEI NARISIJAT eikö teillä ole omaa elämää ,kun noin pitää arvostella ottajia.mä ainakin otan ja en kadu parhaat ilot melkein silloin ja olen hyvässä kunnossa viime kokeiden jälkeen ja verot maksan jos ei halua ottaa niin sit älkää ottako ,mutta åitääkö sitä kailille kehua.
- Pantiton tölkki
Jos en lopeta niin ainakin vähennän. =)
- näin on
Itse olen sitä mieltä, että viinasta saatu huvi ei vastaa sen aiheuttamaa pahaa oloa,
ei henkistä eikä ruumiillista.
Ihan sama asia kun tupakan kanssa,kumpikin on elimistölle tarpeettomia.
Lisäksi ne kumpainenki harrastuksena on melko kalliita.
Mutta niiden pois jättämisessä ei auta toisten neuvot.
Se pitää tehä itselleen selväksi, että nuita kumpaakaan en tarvitse.- 1+6
Alkoholi vaurioittaa maksaa ja se ilmenee ilottomuutena, johon sitten on helppo juoda lisää. Maksan tervehtyminen vie oman aikansa ja vaatii tahdonlujuutta, mutta riippuvuus katoaa muutamassa kuukaudessa kokonaan.
Minulle oli vaikeampaa tupakoinnin lopettaminen kuin konsanaan luopuminen alkoholista, vaikka omat mielikuvat raittiina elämisestä olivat jollakin tapaa negatiiviset päinvastoin kuin tupakoinnin osalta. Kuitenkin alkoholista luopuminen on tuonut elämääni vain positiivisia asioita ja jos olisin tiennyt sen aiemmin, olisin voinut olla absolutisti koko ikäni. - 1+6
Alkoholi vaurioittaa maksaa ja se ilmenee ilottomuutena, johon sitten on helppo juoda lisää. Maksan tervehtyminen vie oman aikansa ja vaatii tahdonlujuutta, mutta riippuvuus katoaa muutamassa kuukaudessa kokonaan.
Minulle oli vaikeampaa tupakoinnin lopettaminen kuin konsanaan luopuminen alkoholista, vaikka omat mielikuvat raittiina elämisestä olivat jollakin tapaa negatiiviset päinvastoin kuin tupakoinnin osalta. Kuitenkin alkoholista luopuminen on tuonut elämääni vain positiivisia asioita ja jos olisin tiennyt sen aiemmin, olisin voinut olla absolutisti koko ikäni.
- Savon Druidi
Minä en juo Alkaholia, minä ryyppään Viinaa.
Kerron omasta kokemuksestani. Lääkärini varoitteli taannoin liiasta alkoholinkäytöstäni joten päätin olla jonkin aikaa kokonaan ilman. Mutta mihinkä se johtikaan? Aloin valvoa yökaudet, päivällä nukun (freelance työssä kun olen niin ei aina ole menoa) käsittämättömiä määriä ja mihin ne yöt sitten kuluvat, koska tilalle tuli syvä masennus ja lamaannus alkoholinkäytön lopettamisen seurauksena niin eikä mikään tuntunut enää tuntuvan miltään niin aloin katsoa yökaudet YouTubesta videoita kaikenmaailman diktaattoreista; Stalin, Hitler, Mussolini, Gaddafi, Ceaușescu, Hussein jne.
Aloin katsoa myös ruumiinavausvideoita (käsittämätöntä että sellaisiakin löytyy netistä) ja muuta sekavaa... kunnes tajusin että ei näin voi jatkua...
Aloitin uudelleen alkoholinkäytön mutta nyt pienemmässä mittakaavassa. Vielä on matkaa masennuksesta normaaliolotilaan mutta ainakaan minun ei tarvitse enää katsoa mieltä järkyttäviä dokumentteja vaan pystyn ajattelemaan positiivisia asioita. Eli täysraittius ei todellakaan sovi kaikille!- Lorpotin
Tämä on helmi!
Koitetaanpa me juopot keksiä vielä parempi tekosyy juomiselle.
Ruumiinavauksia kehiin.
Jos todella aiot lopettaa alkoholin käytön, joka on kyllä viisain päätöksesi. Tässä Sinulle neuvo. Hakeudu AA-RYHMÄÄN. Voit käydä eri ryhmissä tutustumassa ja kun tunnet löytäneesi itsellesi sopivan ryhmän, niin ala käydä siellä säännöllisesti. Jos pääset omalla kyydillä, niin matkalla ryhmään ei ole mitään merkitystä. Se on pieni kuluerä viinan käyttöön nähden.
terveisin Martti- askel kerrallaan
Hei Jenni ! Joo, mä olen ollut kans -vielä viime kesänä - tapajuoja ja nyt olen ollut jo 87vrk selvistäpäin. Kävin eilen Bondin Skyfall katsomassa ja chipsien kans meni pari siideriä. 17.10. tehtiin työnantajan kanssa työsopimus ja kilisteltiin viskilasit (yhdet). Lokakuussa otin vesi-viini-seoksen ruoan yhteydessä. Sinä itse kaadat alkoholipitoisen juoman kurkkuusi, Sinä ihan ite teet myös päätöksen olla nauttimatta. Juot varmaankin yksinäisyyteesi - mun epäily - kuten moni tuttuni juo.
Hakeudu piireihin, jossa ei niinkään arvosteta alkoholin nauttimisesta tai hommaa itsellesi alkoa juomaton kaveri, jos olet sinkkuna. Myös raitis ystävä on hyväksi.
Ala harrastaa joatin mikä on mahdollisimman kaukana alkoholin käytöstä.
Annan Sinulle kaiken tukeni ihan mielihyvin ja kontaktin saat vaikka Suomi-treffeissä, nickini on Markku43 ja olen Riksusta (Riihimäki). Zsemppiä ! - jet6943
itse lopetin kesällä juomisen aluksi oli vkl sellaisii että meenkö kauppaan osta sauna kaljat.vaihdoin kuitenkin kaljan muuhun sauna juomaan alku oli tosi hankalaa yksin.se oli aina viikonloput vaikeimpia,kaupassa perjantai kun oli ja ihmiset osti kaljaa niin siinä vaiheessa oli kynnys kävelä kalja tiskin ohi.monesti ajattelin että nyt jos otan seuraava päivä menee sitten hukkaan ja aamulla on sitten morkkis itsellä on ollu että jos illalla ottaa niin seuraava päivä ei sitten autoila.on tosi tärkeää että on joku jonka kans voi keskustella ja on tukena ei se ole helppoa muuttaa elämän rytmiä ei pidä luovuttaa vaikka ei heti onnistuis.itse tiedän kuin se on vaikeaa tsemppiä sulle terveisin jari69
Itse liittyisin mielelläni mukaan, mutten juo alkomahoolia, ikinä.
- Nainen 28
Nainen. Oon ollu ilman alkoholia nyt lähes vuoden. Mulla oli tapana juoda viikonloppuna pe - la. Perus ilta viikonloput. Joskus join vaan neljä kertaa kuussa, eli kahden viikonlopun verran. En oo ottanu mitää stressiä. Jotenki vaan rupes masentaa koko juominen. Nyt en ole edes halunnut juoda, Luojalle kiitos. Toivon, että pysyn erossa kuvioista.
- jaakari3
Minä juon kuukaudessa todella usein ja useimmiten usean päivän putkia. Olen toistanut samaa elämäntyyliä jo vuosia. Se ei katso päivää eikä kellonaikaa, kun innostun ottamaan alkoholia. Se ei myöskään tarvitse seuraakaan kun innostun. Olen salannut juomistani sukulaisiltani ja jopa vanhemmiltani. Aina on syy juoda ja jossei ole niin syy kyllä löydetään etsimällä. Parannusta kyseiseen ongelmaan saan aina työstäni. Työssäni olen todella suuressa vastuutehtävässä, sillä olenhan yrittäjä. Alaiseni tiedostavat minun ongelmani ja hyväksyyvät minun ongelman, mutta itse en hyväksy. Nyt on mennyt muutamia kuukausia selvinpäin aivan vain uskoontulon jälkeen. Olen myös luopunut samalla tupakasta ja jaksaisin uskoa, että tämä uskoontulo on se avain sana raittiuteen. Uskosta olen janoinen nykyään ja yksikään muu asia ei pyöri mielessäni
- veteraani
Uskosta sain voimaa minäkin,nöyrtymisestä,ole rehellinen aito,sinä onnistut vaikka vastoinkäymisiäkin tulee,tuli minullekkin,40v tupakoin,avioeron jälkeen kaikki raha meni alkoholiin,15v ajan, selvisin kun pyysin apua hätääni! Raitistuin täysin. Kiitos siitä Jumala.
- yhdistävä tekijä
veteraani kirjoitti:
Uskosta sain voimaa minäkin,nöyrtymisestä,ole rehellinen aito,sinä onnistut vaikka vastoinkäymisiäkin tulee,tuli minullekkin,40v tupakoin,avioeron jälkeen kaikki raha meni alkoholiin,15v ajan, selvisin kun pyysin apua hätääni! Raitistuin täysin. Kiitos siitä Jumala.
Usko on hyvä syy viettää aikaa toisten kanssa. Usko on yhteinen asia minkä puolesta puhua ja tehdä yhdessä asioita. Maahanmuuttajat ovat uskonnollisia ja uskonnon voimalla selviävät yhdessä ilman viinaa.
- Ahku Biebmu
veteraani kirjoitti:
Ns "Uskovaiseksi" itsensä ilmoittava ei ole rehellinen! Kuka voi täysin rehellisesti ILOITTAA jonkun satu-henkiolennon olosta vielä nyt 2012????
Mutta tarrautumalla johonkin - olkoon sen nimitys vaikka "usko", usea on saanut viinakset pois elämästään. Joutuakseen toiseen hulluuteen!
Ns "uskon veljet ja sisaret" vasta ovat "itte piruja". Tiedän sen kokemuksesta asuttuani lestojen seassa. Pilkkasivat ja ivasivat meitä, koska isäni oli Työväen Järjestöihminen. He eivät saaneet edes opastaa aitoa seksuaalista tietoutta!
Got ist Todt - Jumala on kuollut! Tai jotain sinnepäin!
Nämä helevetin enkelit tuhosivat mm Saamen kansan!
Tuhosivat kulttuurin, kielen, koska ILMOITTIVAT Saamen kielen olevan Paholaisen kieltä! Tuhosivat Saamen kansan uskonnon välineet, Rummut!
Millä oikeudella sen tekivät? Mieluummin olisin alkohollisti, kuin tuollainen tuhooja "uskis"! He eivät noufdata edes Suomen Perustuslakia! Sen mukaanmeillä on uskonon Vapaus - koskee myös vapaus uskonnoista!
- selvänä aina
Ei oo tarvetta lopettaa, kun ei ole koskaan aloittanutkaan.
Ikää on yli 60v .
Toivotan onnea raittiintumisellenne! - 4j23k
Kannattaa yrittää keksiä jotakin tekemistä ryyppäämisen tilalle, ettei tule liian tyhjä olo tilalle. Tarvittaessa saa kyllä esim. työterveyslääkärin kautta lähetettä vieroitukseen, jos haluaa kemiallista helpotusta vierotukseen (esim. antabus). Jos ryyppäämiseen liittyy ryyppykaverit, niin omasta sosiaalisesta verkostosta irtautuminen voi olla vaikeaa. Joskus joutuu jopa muuttamaan, että saan irtioton vanhaan elämään ja voi aloittaa nollasta.
Alkoholin lopettamisesta säästyy rahaa. Ne rahat voi käyttää vaikka matkusteluun tai johonkin harrastukseen. Kunnon endorfiini-kicksit saa lenkkeilemälläkin.- Analytico
Aivan! Hyvä ohjeistus: Ota 'jotain' tilalle!
Älä mene 'uskovaisiksi ilmoittautuneiden' mukaan! Joudut 'helvettiin' heti!
Olen virallinen ammatinopettaja, joka opastan työssäni virallisen OPSn mukaan.
Tiedämme, että omien tottumusten muutos on vaikeaa! Kaikessa!
Me opettajat työssämme annamme virallisesti hyväksyttyjä ohjeita ja näytämme ne käytännössä. Miksi vain yksi kymmenestä ottaa ne omaan käyttöönsä?
Kaupallisuus mainontoineen luo haavekuvaa.
Miksi kymmenet ja sadat tuhannet joka viikko kantavat rahaansa veikkauksiin? Kukaan ei tosissaan voi uskoa voittavansa, mahdollisuuksiinsa, että voittaisi. ??
OK. Moniko osallistuisi seuraavaan: Meitä on tusina ihmistä huoneessa. Jokainen vapaaehtoisesti laittaa satasen pöytään. Minä pistän siitä taskuuni viisi satasta ja arvomme kuka saa ne loput seitsemän satasta!
Osallistutko?
Miksi et?
Kummassa tapauksessa sinulla on suurempi mahdollisuus voittaa?
Mahdollisuutesi olisi yksi kahdestatoista, eli 1/12
Entä Lotossa? Ehkä jotain yksi kymmenestä miljoonasta? 1/10 000 000.
Sama käyttäytyminen on ihmisellä myös viinan suhteen - paitsi viina on se 'apuaine'. Sama käyttäytyminen on jokapäiväisessä ostostemme teossa.'
Kun etsit halpaa, menet halpaan.
Missä on se pihvi? Tunnen monia itseni lisäksi joilla alkoholinkäyttö ei liity mihinkään sosiaaliseen tapahtumaan. Minä ainakin käytän sitä yksinäni. Ja mitä sanoit "kemiallisesta helpotuksesta vieroitukseen" niin eihän tuo Antabus liity siihen millään tavalla. Ei se mitään kemiallista helpoitusta tai tuo vaan pelon ja kuoleman uhan. Vanha ihon alle laitettava antabus kiellettiin lailla koska juopot alkoivat kuolla siihen. Nykyisen poreantabuksen voi jättää ottamatta silloin kun tekee mieli käyttää alkoholia, tosin se täytyy osata ennakoida, päivää tai kahta aiemmin eli olla ilman lääkettä ennen kuin käyttää sitä alkoholia. Mutta helpostihan tuo on tehty.
- veteraani
Ole rohkea,ilman viinaakin pystyt pitämään hauskaa ja muistatki kaiken! Itse olen nujertanut kuningas alkoholin v.2007,en uskonut että elämä on näin ihanaa ilman viinaa!
- kokemuksen rintaääni
Ei pidä paikkaansa. Ilman viinaa sosiaallinen elämä on asiapohjallista. Viina vie ajantajun ja yhdessä oleminen on helpompaa, ei tarvitse olla mukamas läsnä.
- olla vain
kokemuksen rintaääni kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Ilman viinaa sosiaallinen elämä on asiapohjallista. Viina vie ajantajun ja yhdessä oleminen on helpompaa, ei tarvitse olla mukamas läsnä.
Ilman viinaa pitää olla tekemistä ja tekemisen pitää olla kilpailun omaista, toisen voittamista. Viinan kanssa voi vain olla ja viettää yhteistä aikaa toisten kanssa. Ihminen muuttuu alkukantaiseksi, eikä olemisella ole silloin mitään merkitystä.
- Lopetin ajat sitten
Lopetin ptkän miettimisen jälkeen jo 90-luvun puolella. Samalla aloitin kuntoilun ja aloin syödä terveellisesti. Nyt keski-iässä olen paljon paremmassa kunnossa kuin armeija-aikana.
- tipaton loppuelämä
mä lopetin jo 23 v sitten,hengissä ollaan ja kohtuullisen hyvässä kunnossa.
Suosittelen.......pitää olla vaan lujatahtoinen. - vapaus on jees.
Lopetettuani elämän laatu parani 100 prosentisesti,tai paremmin ei prosentit edes riitä. Skupan ottaminen tai muiden päihdyttävien aineiden nautiminen on turhin asia mitä ihminen tässä ajassa tekee.Kaikki se vie todellisuudelta pohjan.
Ja ne ketkä väitävät toista edes pienissä määrissä käytettyinä eivät tiedä asioista yhtään mitää.
Ovat nautintonsa puolustajia turhan selittäjiä hallunasaatioidensa orjia.- ankea olonen
Otan tuolle drinkin ja musan kovemmalle.
- nixnax
Ei ole ongelma itselle, mutta sanon sellaisen neuvon, että ota itsestäsi vastuu, tai sen ottavat muut ja se on tuhon tie.
- tosijuoppo
Ei hitto.. Tämä alkoholisti yrittää olla tämän päivän ilman yhtään sihautusta. Edellinen täysin raitis päivä... ööö.. olisko keväällä? Joka ikinen ilta vähintään olutta.. normaali ilta-annos 4*pint, mutta 2-3 kertaa viikossa vähän enemmän.
Ynnäilin että vuodessa minulla menee alkoholiin ja tupakkaan n. 8000 € rahaa!! Hyvä palkka, mutta tili silti koko ajan tyhjä. Tässä syy. Ja maha on kuin 9:llä kuukaudella olisin vaikka olen mies.
Nyt otan kyllä itseäni niskasta kiinni. - seurustelu
BB-talo on hyvä esimerkki mitä on olla yhdessä ilman viinaa. Kukaan ei halua enään viettää yhteistä aikaa BB-talon ulkopuolella ja kaikki melkein viihaavat toisiaansa. Ihminen on valikoiva seuran suhteen ja viina mahdollistaa seurustelun ei oikeiden ihmisten kanssa. Koulussa välitunnit ovat niin lyhykäisiä ettei ongelmia synny selvinpäin, ehkä jonkinlaista kiusaamista.
- parisuhde1
Parisuhteessa juodaan myöskin viinaa, jos ihmisillä ei ole muuta elämää esim. marttakerho, hyväntekeväisyyttä, uskonto ym. kutsumuksia.
- Visionärist
En lopeta! Kun en ole alkanutkaan ryypätä humalaan itseäni!
Joskus parikymppisenä olin humalassa tasan kaksi kertaa.
SE EI OLLUT KIVAA! SIKSI SE RIITTI. Minulle.
Tiedän, että ei ole olemassa helppoja ratkaisuja. Tai ON!!
Mutta ratkaisussa pysyminen ei ole helppoa!
Varmasti jokainen on kuullut sanonnan, että vain itse viinan suuhunsa kaataa!
En niuhota! Tiedän asian vakavuuden.
Äitini ja isoveljeni olivat alkoholisteja. Ihan pahimman kautta. Ns pultsareita.
Kuolivat alkoholimyrkytyksiin.
Silti en ole absolutisti. Olemme yksilöitä. Otan kyllä saunaoluen, ehkä kaksi. Otan viiniä hyvän aterian kera, Ehkä toisenkin lasillisen. Maistan - siis maistan konjakkia, likööriä jne.
En juo itseäni humalaan. Siinä ero!
Tiedän, että juopoit eivät osaa sitä rajaa pitää. Heille on paras että ei ota sitä ensimmäistä. Se on yksinkertaista.
Me ihmiset emme ole!
Sama kuin kaikessa uudessa asiassa. Vain yksi kymmenestä tarttuu asiaan ja ne yhdeksän arvostelevat, ivaavat, pilkkaavat. Myös muussa elämässä. Syytetään muita.
Jos itse joisin humalaan,"syy" olisi kamala lapsuus..
Olen ammatinopettaja. Haluan oppilaitteni menestyvän. Ohjaan ja opastan heitä. Annanko heille Hyviä, Huonoja vai Parhaita neuvoja?
Miksi antaisin muita kuin parhaita?
Miksi vain yksi kymmenestä ottaa neuvoni vastaan ja menestyy?
Siis yleensäkään Parhaat Neuvot?
Kun luopuu jostain - onko syytä ottaa jokin toinen asia omaksi?
Etsin yhä sitä yhtä tulevaisuuden menestyjää...... Oletko se Sinä?
Onko sinulla munaa ottaa haaste ja Menestyä?
Miksi tähän viestiini vastaa todella harva?
[email protected] - .....
Etkä halua.
- Ammatti alkoholisti
Olin kaksi päivää selvinpäin mutta aikakävi pitkäksi siis jatkan juomistani!
- y6jgn
Siis mikä juominen? Juon ehkä kerran kolmessa kuukaudessa ja silloinkin se on vain yksi annos - saunan aikaan. :D Itseasiassa olen miettinyt lisäämistä, oli niin hyvät kännit lauantaina että voisi juoda jopa viikolla - krapulassa olen ollut vain kerran elämässäni joten hyvä senkin puolesta.
- t5thgf
Siis lauantaina join useamman annoksen, mikä on siis tosi harvinaista - harvinaisempaa kuin tuo että otan yhden annoksen n. kolmen kuukauden välein.
- jenniepk
No helppoa sinulle kun ei ole ongelmaa, itse en pysty edes viikkoa olla juomatta joten ongelma on ja paha.
- Juoppo_78
Join vain 7 kaljaa eilen, yleensä juon 10-12 per ilta.
- vaihtoehto viinalle
Kaljan juominen ei ole asian pointti vaan alkoholi. Alkoholin tilalle pitäisi keksiä jokin muu ei kieletty ja terveellinen päihdyttävä aine. Tässä olisi tuotekehitykselle markkinarako joka varmasti menisi hyvin kaupaksi.
- E-koodi
vaihtoehto viinalle kirjoitti:
Kaljan juominen ei ole asian pointti vaan alkoholi. Alkoholin tilalle pitäisi keksiä jokin muu ei kieletty ja terveellinen päihdyttävä aine. Tässä olisi tuotekehitykselle markkinarako joka varmasti menisi hyvin kaupaksi.
Sähkötupakki korvasi tupakin niin miksi ei joku muu voisi korvata alkoholia. Halpa, terveellinen, helposti valmistettavissa.
- juoppoputka3
Uskonto ei ole huono vaihtoehto viinalle. Joutenoleminen on ongelmallista kun ikää tulee lisää. Lapsena sitä keskittyi vain uusien asioiden tekemiseen jopa siinä määrin ettei muista edes lapsuuden leikkikavereita. Aikuisena seksi on yhdistävä tekijä ja saa ihmiset hakeutumaan toistensa seuraan, mutta ei ilman viinaa seksin väliaikoina. Viina on ainoa asia mikä saa ihmisen hyväksymään muut ihmiset ympärillä. Viinan kanssa tulee myöskin nokkapokkaa, mutta ei vakavassa mielessä.
- hurstinismi
On edesvastuutonta tälläisessa taloudellisessa tilanteessa missä Suomi on lopettaa ryyppääminen! Miten käy baarin omistajien taksikuskien kätilöiden ja aborttien tekijöiden jos ihmiset ei ödlaisi? Mistä saataisiin Jutta Urpilaisen 30 donan palkka revittyä. Herätys Suomalaiset! Nyt Rokulipäivän viettoon, jörnimään ja vetämään maksimit tuelta. Suomi nousuun!!! AA.ssa voi sitten valittaa kun haima/maksa ei pelaa. Sieltä löytyy entiselle puliveivarille olalle taputtaja. Mutta ensin, hip hei ja hyvästi järki!
- ankea olonen
Oikein, drinkki sille.
- epäjumalien juomaa
alkoholi viina kalja ovat epäjumalien juomia monet palvovat juuri näitä
- minä vain kysyn
Alkoholi on ainoa päihde mitä valmistetaan. Miksi ei valmisteta vaihtoehtoisia sallittuja päihteitä? Synteettisiä päihteitä, jolla tarkoitetaan synteesillä syntynyttä tai synnytettyä tai keinotekoisesti tuotettua.
- ex-alko
Mä voitin jo! Juuri viikonloppuna tuli 1v 5kk, juomatta, 500 päivää vähän aikaa sitten.
matka tiedossa sen kunniaksi. kyllä säästynyt päiviä ja rahaa sen takia. ei ole krapulaa, voi lenkkeillä ja ajaa autoa milloin haluaa. enkä ole juuri sairastellutkaan. paljon vapaampi olo. muutamia kertoja käynyt myös baarissa keikoilla. vettä tai energiajuomaa juonut silloin. ja aikaa olisi juoda kun töitä ei ole.- keinovalikoima
Työpäivä voisi olla kaksijakoinen kuten muissa maissa. Työaika olisi klo 8 - 12:00 ja toinen jakso klo 16:00 - 20:00. Ei tule liian pitkää yhtenäistä joutenaikaa eikä alkoholi ongelmaa..
- Olen.
Absolutisti ja elämä on aina mallillaan. Ei krapula aamuja,ei morkkista ja terveys on mainio. Suosittelen kaikille samanlaista elämää.
- maailmanmatkalla
Tsemppiä!
En ole juonut ikinä...ja kyllä on ehtinyt paljon tehdä kaikkea mukavaa! - NEiti23v.
En ole koskaan juonut alkoholia, vain maistanut vähän. Pahaa oli :D
- Anneli
Tulen mukaan skabaan! Olen ajatellut kokeilla vanhaa kunnon päivä kerrallaan ajattelua eli ajattelen joka aamu herättyäni että tänään en juo. Huominen on sitten huomisen asia. Ja olen tosi kiitollinen krapulattomasta aamusta! Nyt jo toinen:)
- MGTOW1
Minä lopetin juomisen kuukausi sitten. Totuus on se että ne ihmiset jotka eivät juo alkoholia ovat yleensä älykkäämpiä kuin ne jotka usein juovat alkoholia, monesti usein kännissä olijat eivät edes itse tajua tekemiään typeryyksiä joissa monesti saa muut kuten kaverit tai sukulaiset kärsiä.
- urpo!
HöpöHöpö... Miksi lopetat, jos tahdot juoda?
- Pera47w
Mitä väliä sillä on kuin paljon juo jos on varaa? Itse juon joka päivä ja kuitenkin käyn töissä. Kaikki me kuollaan joskus kuitenkin. Ehkä joku täys raitis jo tänään esim. liikenneonnettomuudessa?
- IWFQCSHF
Niin, voi tosiaan kuollakin, sen päälle kun ajaa rattijuoppo
Pera47w.On sillä juomisella silloin paljonkin väliä,jos esimerkiksi perhe hajoaa,lapset kärsii,työ kärsii,vaimo kärsii,sukulaiset kärsii.Oli sitä rahaa sitten vaikka kuinka paljon juomiseen.Ja entäs kun itse kärsii.Terveys ei anna enään periksi juoda,mutta on juotava silti.Peläten koko ajan,että tämäkö on se viimeinen huikka tässä maallisessa vaelluksessa.
- NAINEN 40
Tuli tissuteltua kaljaa vuosikausia,joka päivä.Viimeisen puolentoista vuoden aikana ennen raitistumista meni mäyräkoira ja kolme siideriä PÄIVÄSSÄ.Enkä ollut edes humalassa.Se oli vain totuttu tapa kulkea ympäri kämppää kaljatölkin kanssa kotiaskareita tehdessä.Ei ollut syytä juoda,muttei syytä olla juomattakaan.
Niinhän siinä kävi,että sain erittäin ärhäkän haimatulehduksen.Hengenlähtö oli lähellä.
Ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin alkaa absolutiksi mikäli meinaan pysyä hengissä.
Nyt olen ollut puoli vuotta juomatta,eikä se ole ollut ihan k a m a l a n vaikeaa.Pakko on melko kova motivaattori ;)
On toki hetkiä,jolloin lähes itkettää kun mietin sitä,etten koskaan voi enää ottaa lasillistakaan.Näin käy kun kaljasta tulee paras kaveri.
Olenkin miettinyt ja lohduttanut itseäni sillä,että en minä sellaista kaveria tarvitse joka halusi minulta lähes hengen viedä.
Aloitin kuitenkin uudestaan pari viikkoa sitten tupakoinnin,jonka olin lopettanut jo vuosia sitten.Ilmeisesti joku pahe pitää olla.Aion kyllä lopettaa senkin,kunhan nyt vähän tupruttelen hetken.Siitä en kuitenkaan ota nyt mitään paineita.Pääasia,että pysyn erossa alkoholista.
Sanovat,että haimatulehduksen sairastanut voisi ottaa kaljan tai kaksi joskus,mutta mitäpä minä sitä pikkusormea pirulle alkaisin tarjoamaan.Ja mitä minä sillä kahdella kaljalla edes tekisinkää?.Ei mitään järkeä minun tilanteessani.
Toivotan tsemppiä kaikille alkoholin kanssa enemmän tai vähemmän taisteleville! - entinen3
ite taistelen juomisen kanssa noin 25 vuotta.. alussa se oli kivaa. mutta viimeiset parivuotta oli väkisin juommista.. ja tuli mietittyä sinä aikana, että onko siinä kusessa/paskassa mitään järkeä. ja tulin siihen tulokseen että ei ole.. ja kohta tulee 2 vuotta raittiina oloa.. itestä se on kiinni haluaako siihen kuraan sotkeutua.. se vie elämän pilalle täysin
- Helmipöllö
Helmipöllö pitää nyt edes sen viikon alkotonta kautta. Pelottaa luvata, edes itselleen etten joisi enää koskaan.
En ole varsinainen kokoaikajuoppo, mutta olen kiihtyvällä vauhdilla tulossa sellaiseksi. Olkoon tämä ensimmäinen viikko itselleni harjoitus ja itsellenikään mitään lupaamatta pyrin jatkamaan samaa rataa toisenkin viikon jne...
Raportti: Eilen join tipotellen koko päivän. Nyt ma 26.11.2012 päivä alkoi selvänä ja krapulattomana, mutta väsyneenä. Tänään on helppoa. Keskiviikko (tai torstai) olis mulla se paha kolmas päivä. - korppu84
Join viimeksi 5.11.2011
- WEXI1
Lopetin itse 16 vuotta sitten en ole käynyt AA.ssa enkä tullut uskoon kaikki on kiini itsestä.
- ..absolutisti
Lopetin tissuttelun kokonaan. Vaikka en ollutkaan suurkuluttaja niin neuvoni saattaisi auttaa myös ongelmajuomiseen. Alkoholi on ihmiselle kuin tutti lapselle. Jos otat tutin pois tulee poru. Sitten peukalo livahtaa suuhun.On korviketta. Tissutteluakaan en olisi pystynyt vähentämään millään muulla konstilla. Nimittäin kun aikoo vähentää juomista niin tilalle on saatava korviketta. On saatava käsitellä alkon pulloa jossa on metallikorkki sellainen kierteinen.Kaappijuopolle on tullut vuosien mittaan rituaali joka hänen on tehtävä. Muuten kuuluu huonoa. Itse lopetin tissutteluni käyttämällä omenaviinietikkaa. Se on terveysjuomaa keholle. Ehkäiseen syöpiä, parantaa ruoan sulatusta jne.jne. Voit lukea googlesta lisää.Otan omenaviinietikkaa joka aamu ja ilta. Aina aterian päälle. Isoon lasiin 2-3 centtiä pohjalle omenaviinietikkaa. Päälle kylmää hanavettä. Sekoita hyvin. Juo pillillä.Ettei hammaskiille heikkene.Kun joka ikinen aamu ja ilta hakee kaapista ihan herpapullon näköisen omanaviinietikkapullon ja avaa sen rauta kierrekorkin
On niinkuin ihan olisi kaappijuoppo.Siinä saa sitten pullon kanssa askaroida ja kaataa katkeraa lientä. Ja jos kaupastasi loppuisi omenaviinietikka niin menet heti naapurikauppaan hakemaan lisää. Itse olen noin vuoden päivät näin tehnyt ja olen käytännossä absolutisti. En voi lopettaakaan etikan juomista koska saattaisin sairastua syöpään. On pakko jatkaa. Varmaan jatkan koko ikäni. Oikeastaan olen tullut etikkariippuvaiseksi. - niinhän ne kaikki
kirjoittaa aina maanantaina kun on taas kauhee darra ja morkkis viikonlopun juopottelusta ja sen ohella tapahtuvista hölmöilyistä. Tulkaa sitten kirjoittamaan tänne että aiotte olla juomatta alkoholia kun olette ekaks olleett vaikka sen VUODEN juomatta. Väitän, että monilla tekee tiukkaa jo se 1kk. Helppoa siellä on kirjoitella että olen ollut juomatta "3 vuotta ja 6 vuotta " bullshit, ehkä kolme viikkoa, 6 vikkoa jne. Se on aina tätä näiden alkoholipellejen kanssa, maanantaina ne menee nettiin kirjoittamaan kuinka he ovat alkaneet absolutisteiksi! Eli sitten kun olet ollut vaikka sen vuoden niin palataan asiaan uudelleen, tule / tulkaa sitten kertomaan kuulumisianne. Ja tässä kirjoittaa mies joka ei toki ole absolutisti, juon annoksia vuodessa keskimäärin 10/per kuukausi. Pidän kirjaa siitä. Sitä ennen olin aika tarkkaan tasan 4 vuotta ilman alkoholia. Treenasin, treenasin ja vielä kerran treenasin, ja niin treenaan edelleen, mutta olen hieman sallivampi tätä ko. myrkkyä kohtaan, mutta överiksi en vedä vieläkään koskaan, enkä tule vetämään. Ja painotan, että minulle EI ole koskaan ollut ongelmaa alkoholista, mutta kun treenaa niin se kannattaa jättää vähemmälle tai / kun monilla ei ole luonnetta juoda vain vähän niin kokonaan pois. Se on näin ja PISTE.
- Helmipöllö
Hei "niinhän ne kaikki"!
No, olet toki oikeassa; noinhan se usein menee.
Henkilökohtaisesti voin vain sanoa, ettei mulla ainakaan ole väliä juonko viikonloppuisin tai viikolla. Voisin vaikka nyt ihan samantien marssia kauppaan hakemaan alkoholia. On maanantai, ei haittaa mua yhtään. Enkä ole törttöillyt ja morkkiksessa mistään, jos ei lueta mukaan sitä että mua ketuttaa juomiseni myös vaikka olis perjantai!
Treenataan! Hyvää elämää sinulle, toivo sitä toisillekin.
- jenniepk
Kiva että näin paljon on tullut mukaan! En osaa kyllä olla mikään ryhmänvetäjä, ajatuksena oli että kirjottaisi tänne miten etenee lopettamisessa. Viikonloppu meni taas päin peetä mutta maanantai on hyvä päivä aloittaa raittius. Yleensä olenkin selvinnyt keskiviikkoon asti, mutta nyt PÄÄTÄN että koko viikko raittiina! Ja en lupaa mutta päätän! Mukaan vaan kaikki viettämään raitista viikkoa!:)
- Helmipöllö
OK! Ei ryhmänvetäjiä!
Tsempataan ja raportoidaan tähän aloittamaasi ketjuun.
Mä ainakin olen mukana! - loppiainen
Jo se että haluaa lopettaa on positiivistä. Mieheni joka juo lähes joka päivä huolimatta vastuunalaisesta työstään ei tajua kuinka joku ei juo.... Se kun on hänelle arkea.
- Tipe-tipe-tipaton
Pari vuotta sitten päätetiin mieheni kanssa pitää tipaton tammikuu, jotta saisi 2-3 krt viikossa juomisen poikki (juotu n 20v). Ekat 2 viikkoa oli tuskaa, mutta sitten helpotti . Ja kun kuukausi oli mennyt, olo oli niin hyvä, ettei tehnytkään mieli ottaa juomaa tipattoman päättymisen kunniaksi, vaan tipatonta jatkui huhtikuuhun saakka, jolloin oli isot synttärijuhlat ja niissä tuli juotua. Mutta tuon tipattoman kauden jälkeen on tullut otettua maltillisesti kerran kuussa-kahdessa , koska olo vaan on niin paljon parempi ja rahaakin säästyy koska myös tupakointi väheni reilusti ! Meillä auttoi se, että jos toisen teki mieli sortua, toinen tsemppasi sekä ajatus, että kyllä pitää voida 1 kk olla juomatta-näytetään niille !. Vaikeaa se oli, mutta selvittiin siitä.
Tervehdys jenniepk. Olen itse ollut ilman alkoholia reilut 10 v. Olin erittäin väsynyt ja kyllästynyt ryyppäämiseen ja krapulaan. Yritin vähentää mutta se ei onnistunut. Kun vihdoin laitoin korkin kiinni, niin pari ensimmäistä viikkoa oli hiton vaikeaa mutta siitä se lähti helpottamaan. Raittiudestakin voi tulla tapa kuten juomisestakin. Onnea ja voimia.
- syyllistäjät?
Joka juo, juokoon, kunhan pitää mölyt mahassaan, eikä ala terrorisoimaan läheisiään ja muita sukulaisia, kaikenmaailman jutuilla jossa juoja on suurin kärsijä ja muut ovat syyllisiä juojan pahaan oloon, siksi juoja juo ym. sepustuksia.
Niin tahtoisin minäkin vähentää kun nyt vuoden verran on mennyt sillain, että joka perjantai pitää juoda vähintään kahdeksan kaljaa. Syyskuussa diagnosoitiin sydämen vajaatoiminta, että terveydellisistäkin syistä olisi järkevää lopettaa. Olen siis nainen, vähäm yli nelikymppinen. Se on vaan niin paha tapa, että kun se perjantai tulee, niin joku pakko juoda.
ankkaa2.Et ole ajatellut perjantaina mennä vaikkapa elokuviin,niiden kaljojen sijasta esimerkiksi.
- apuakansalle
lopetin tän avulla!
http://www.youtube.com/watch?v=N3EbjqSqxqc&feature=plcp - TiedostettuOngelma
Faijani on/oli alkoholisti ja muistan sillon nuorempana päättäneenikin etten moiseen litkuun koske jos se tekee ihmisestä sellaisen kuin mitä hän oli (joka ikinen yö helvetillistä huutoa, uhkailua, itsemurhalla uhkailua ja pari kertaa mutsin lyömistäkin) Sitten about 8 vuotta myöhemmin join kaljaa mutsin ja faijan kanssa keittiön pöydän äärellä joka päivä (huonompina aikoina pelkän mutsin kanssa kun faija makasi olkkarin sohvalla viinapottunsa jälkeen ja aloitti meluamisen sitten kun mentiin nukkumaan) Sitten muutin pois kotoa tyttöystäväni kanssa yhteen ja ei ollut mitään vaikeuksia olla juomatta, vietin ihan perusarkea yms, riitojen hetkinä huomasin itsessäni taipumuksen tarttua pulloon vitutuksen/surun yms vastaavan takia. No nyt kuitenkin kun menee erittäin huonosti tyttöystävän kanssa niin itselläni on tässä melkein 3 viikon putki takana ja kuumottelen itekseni että olen kuitenkin kuin faijani. Tiedän että päätös on omani juonko vai enkö mutta vaikka mtn olen koittanut ittelleni nyt viimisimpinä päivinä toistaa että ei se alkoholi sitä ongelmaa tai varsinkaan suhdetta korjaa (päinvastoin) niin tänäänkin huomasin vai käveleväni huonolla omalla tunnolla hakemaan kaljaa ja sitten jälleen kerran darrassa töihin.
TiedostettuOngelma.Eikös olisi paras puhua tyttöystävän kanssa asiat halki.Ei se ole aina se viinan himo,joka ajaa juomaan.Viinaan on myöskin niin helppo piiloutua selvittämättömien asioiden vuoksi.
- 12+2
Itse lopetin hengittämisen, jotta voin juoda enemmän. Tulkaa kaikki tänne sitten kertomaan miten se hengittämättä oleminen sujuu.
- ei juomista..
voi lopettaa.. kuolee muutamassa päivässä.
- melkein raitis25
Minä lopetin röökin polton vähentämällä, kunnes poltin niin vähän että rööki maistui hirveältä ja raikkaampi maku oli parempi. Alkoholin olen vähentänyt niin että juon kuussa pari juomaa, en halua humalaan enää. Kyllä siihen tottuu ajan kanssa, kaverit juo mutta minä en, eikä tule enää kommenttia että ota nyt.
- Pahani Julmu
Hyvä päätös, palkkion saat itse. Itse lopetin jo neljännes vuosisataa sitten. Känni on avuton tila, tahallista takamatkalle heittäytymistä.
- RTSV
Minulla oli tapana juoda olutta tietyssä tilanteessa kuten tv. n ääressä. Joka ilta meni 1-3 pulloa. Ravintoloissa en juuri käynyt. Ajattelin, että jos jatkan vielä muutaman vuoden minulle tulee maksakirroosi (lue parantumaton maksakuolio). Kyseenalaistin juomiseni. Jos olin ilman yhden illan, niin ajattelin kokoajan kaljaa. Silloin huomasin olevani typerän kaljapullon orja. Ajatelkaa! Elämäni pyöri kaljapullon ympärillä. Samoin kun koiraihmisen elämä pyörii koiran ympärillä. Kymmenen vuotta sitten vaan yhtenä iltana päätin, että ei yhtään viinaa enää. Eka viikko oli ihan kauhea. Tv:n ääressä kaljan himo oli aivan kauhea. Mietin sitä koko ajan. Kun oikein teki mieli suljin telkkarin ja menin ulos kävelemään tunniksi. Huomasin, että olin täysin kaljan orja. Kaljan tuska alkoi pikku hiljaa hellittämään. Kymmeneen vuoteen en ole juonut yhtään kaljapulloa. En edes kotikaljaa. Joskus olen kutsuilla ottanut yhden viinilasin. Terveys on kohentunut. Ei pieretä, eikä ole suolisto-ongelmia. Löysät ulosteet on loppunut. Kilot on karissut. Kun maksa rasvottuu se voi suurentua jopa 5-kiloiseksi (norm. paino noin kilon). Muistakaa, että maksakirroosi on maksakuolio, eikä maksa siltäosin toivu koskaan. Maksakudos korvautuu sidekudoksella joka on sama kuin osa maksasta korvattaisiin silicon proteesilla. Pahimmassa tapauksessa koko maksa voi olla sidekudosta.
- vähentäjä
Elokuusta asti oon juonu kerran kuussa. Eli kolmen viikon välein, enkä edes isoja määriä vaan nautittu määräkin vähentynyt ja viinan sijasta miedompia. Kolmessa viikossa ehtii aivot ja kehokin toipumaan hyvin edellisest reissusta. :) pikkujoulujen jälkee viel ehkä uutenvuoten seuraavaks ellei oo työvuoro. Näin se menee ja vähentämällä lisää jatketaankin.
- Märkäpimppi
Kiva ryhmä! Nyt kun aletaan vielä ryhmäseksiä harrastamaan niin tulee vielä kivempaa!
- juomalla ei voita
Elämä ilman alkoholia on hienoa, mutta sitä pitää haluta. Suurin ongelma on väärä mielikuva päässä alkoholin hyvistä puolista. Alkoholilla on sellainen brandi, että juomalla elämä muuttuu hyväksi ja kaikki kauniiksi, näin ei ole vaikka hetken siltä voi tuntua. Tämä pitää sisäistää ja haluta parempaa.
Alkoholi on yksi yleisin kuoleman aiheuttaja suoraan tai välillisesti nykyään suomessa, valitettavasti. - ppkone
Niin... ihan hyvä ehdotus. Kannatetaan.
Sitten ainakin loppuu väkevien kanssa pelailu, kun joutuu kolmannen kerran ensiapupolille rytmihäiriöiden johdosta. Se se vasta ilkeä tunne on, kun joutuu ottamaan happea ylimääräisen kerran. Pulssi heitteli 40 - 250 levossa. Lääkäri sanoi, että jos ei suonilääkityksellä rytmi oikene, niin sitten käännetään sähköllä. Se oli sitten minun viimeinen kertani, kun väkevien viinojen kanssa läträilin. Työttymyys on aika raastavaa ja viinaan on helppo sortua, mutta rytmihäiriöitä en pistä pelkän viinan syyksi, vaan kyseessä on myös stressi. Stressiin nyt viina ei sovi alkuunsa tai en ainakaan suosittele.
Oluesta (sixpack) ei ole koskaan tullut edes krapulaa ja en ole sen suhteen joutunut polille. Absolutisti en ole edelleenkään, mutta johonkin tulee joskus joku raja... uskokaa se. Alkossa kävin vähän aika sitten, mutta lunastin vain panttikuitin löytyneistä tölkeistä ja pulloista, kun koiran kanssa kävelen pitkiäkin matkoja. - mukana68
Kuuden vuoden päivittäisen (ei siis yhtäkään päivää ilman) vähintään 1,5 pulloa viiniä juomisen jälkeen neljäs kuiva päivä menossa, hikoiluttaa ihan sikana, nukuttua ei juuri ole saanut ja koko ajan tekisi mieli avata vinipullo.
En ole ollut päivääkään poissa töistä juomisen takia enkä ole pahasti ollut humalassakaan mutta viikonloppuna olin moneen vuoteen ekaa kertaa ihan kaatokunnossa ja teloin itsenikin aika pahasti joten nyt ekaa kertaa tuli mieleen että onkohan tuossa juomisessa jotain pielessä.
Näillä mennään päivä kerrallaan (ainakin vielä tämän päivän ilman ja saman yritän päättää huomennakin)- drtfuyghijokl
6 vuotta >1,5 pulloa viiniä päivittäin, ruumisko siellä kirjoittelee. Huh.
- mukana68
drtfuyghijokl kirjoitti:
6 vuotta >1,5 pulloa viiniä päivittäin, ruumisko siellä kirjoittelee. Huh.
Jostain syystä tuo ei ole tuonut mukanaan mitään muuta terveydellisiä ongelmia kuin pieni vapina käsissä, muuten ihan kunnossa (flunssa ollut viimeksi noin kolme vuotta sitten).
Syön kohtuu terveellisesti mutta en harrasta liikuntaa nimeksikään ja tuo viini on tosiaan ainut alkoholi mitä juon.
Kirjoitus on mukana heti.Tsemppaan kaikkia,jotka haluavat lopetta juomisen.Itselläni on yksi hyvä tapa vähentää.Aina kun on juhlissa tai muissa paikoissa,niin silloin kannattaa poistua,kun juhlaväki alkaa tarjoilla ja nostella maljoja toisille.Eikä se ole synti pyytää ravintolassa oluen sijasta vaikkapa kokis,jaffa tai muu semmoinen.Tietysti,jos on ihan kauhee hinku,niin silloin on parasta pysyä poissa kokonaan.Minua itseäni harmittaa,että pääkaupunkiseudulla ei ole enään kahviloita.Sellaisia vanhan ajan.Sellaisia,kun ne olivat ennen keskioluen vapauttamista.Sai kahvin pullaa,Jaffan,tai mitä nyt tilasikaan.Itseäni myös auttaa ulkoilu.En ole mikään himokuntoilija,mutta kävelylenkki piristää aina.Elokuvissa käynti ja mitä nyt keksikään.Ja kun olet ollut jonkun aikaan juomatta,niin huomaat,että tuota rahaa riittää monenlaiseen harrastukseen,joita ennen piti niin kallina.
Ja aina kannattaa muistaa,että tänään raittiina,yksi päivä kerrallaan.Huomenna on sitten uudet murheet.Jaksamisia.Ja jos lipsahtaakin,niin ei se maata jalkojen alta vie.Huomenna voi aina alkaa uudestaan- Lonkku
Minä voin lähteä ja ainakin yrittää lähteä. Koska alku. Mihinkä "tänne" rapartoidaan.
- lonkku
minä tuun, missä raportit, infot ym ,pitäskö järjestäytyä jotenkin
- jenniepk
Perustan tuohon uuden ketjun, johon voi raportoida! :)
- 125
Tämä keskustelu jatkuu toisessa "aloituksessa" tällä samalla palstalla. Sen ketjun nimi on Lopettamis skaba2. Aloittajana on siinäkin jenniepk!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11083389 - eciggykings
www.eciggykings.com arpoo kaikkien sivustosta tykänneiden ja tämän linkin https://www.facebook.com/photo.php?fbid=426475727407253&set=a.426246954096797.107879.389836174404542&type=1&theater
jakaneiden kesken INNOKIN iTasteVV sähkötupakan sekä 2 vapaavalintaista nestepulloa. Kilpailu päättyy 15 joulukuuta.
T:Eciggyking
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764