Miten tähän on menty?

Lähdin Hollantiin 1.10. ja palsin Suomeen 6.11. tällä välin kaikki vakionikit ovat lopettaneet kirjoittamisen. Missä te olette? Palsta ei elä.

En tykkää Kari Tapiosta enkä muustakaan läpälässyn musasta, joka vetää ja ketä vetää, ei mua. En tykkää kissoista saati niiden naamoista galleriassa, mutta pakko niitä on tuijottaa vaikka etoo.

Vipinää ikäihmiset tai muuten kuollaan sukupuuttoon ; (

169

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsesuojelua

Kun palstalle tuodaan kirjoittajien keskinäisiä kähinöitä ja uhkaillaan oikeustoimilla toisia palstalaisia, niin viimeistään siinä vaiheessa vähänkin järkevät ottavat hatkat.

• En ottanut todesta oikeustoimien uhkaajaa, joka aloitti ketjun minua vastaan sen jälkeen kun poistuin maasta. En poista nikkiäni jonkun höperihtiän takia, en syöksy puskaa Supon miehien pelosta, syöksytkö sinä jos joku höyrähtänyt sinua täällä mummupalstalla uhkaisi?

• friika

Mikä ihme sinua haittaa?
      Miksi pitäisi itseään antaa halventaa alimpaan paikkaan nikillään?
      Koettu on.

Palsta elää, jos on elääkseen.
      Ei sitä nikeillä tekohengitetä.

Laajenna näkemystäsi. Itse rakastan kissulien kauniita, karvaisia naamoja.
      Etoo, jos etoo, oksenna. :))

Eivät ihmiset tekonikeistä elä, vaan tapahtumista, rakkaudesta, elämästä, tästä.

• Plusssasit heti itseäsi, eikös; )

• hillitse sappesi
        korpikirjailija kirjoitti:

Plusssasit heti itseäsi, eikös; )

Älä viitsi sihistä kuin booakäärme...

• friika

Plusssasit heti itseäsi, eikös; )

Kiitos havainoinnistasi, mutta en.
        Miksi sen olisin tehnyt?

Minulla ei ole mitään maailmoita avaavaa asiaa, josta jotkut täällä kehuvat itseään.

"Plusssasit heti itseäsi, eikös; )", mahdat olla itseesi tyytyväinen?

"Rauhaa maailman lapsille....."

• friika kirjoitti:

Kiitos havainoinnistasi, mutta en.
        Miksi sen olisin tehnyt?

Minulla ei ole mitään maailmoita avaavaa asiaa, josta jotkut täällä kehuvat itseään.

"Plusssasit heti itseäsi, eikös; )", mahdat olla itseesi tyytyväinen?

"Rauhaa maailman lapsille....."

Onko Friikalla lapsia, rauha ei välttämättä takaa lapsille onnea.

• friika

Onko Friikalla lapsia, rauha ei välttämättä takaa lapsille onnea.

Mikä takaa lapsille rauhaa parempaa?
        Lapsille, kaikille ihmiselle.

Tarvetta enempään, Hyvää Yötä, taas kerran!
        Luo Taivaan Herran! ;))

• Hemputin***

• otan-osaa
        Hemputin*** kirjoitti:

@friika

Tässä sulle vähän rentoutusta niin eiköhän taas helepota.... vähäksi aikaa.

http://www.youtube.com/watch?v=rlzzCA53TnM

Onkos se teidän perän kansallislaulunne? Helepota hetkeksi itteäis!

• .-,..

• .-,.. kirjoitti:

Sopii ketjun motiiviin. :(

Tällaiset linkitykset tuntuvat antavan eloa ainakin osalle kirjoittajista.

• friika
        Hemputin*** kirjoitti:

@friika

Tässä sulle vähän rentoutusta niin eiköhän taas helepota.... vähäksi aikaa.

http://www.youtube.com/watch?v=rlzzCA53TnM

Kiitos taidepläjäyksestä! ;))

Nyt alamme yhdessä katsomaan Pirunpeltoa. Kun Herra helepon lykkäs.

• Hyvinhän tämä aloitus otti omansa, ihan kuin banaanikärpäset talventulon edellä eivät tiedä ollako vai ei olla, mutta silmille ne vaan tunkee.

• penijattari

Haittax se?

• virva-tuulia***

Mihinpäs täältä olisi karattu. Kotona olen. Tekemättömiä töitä vaan on taas kertynyt että niitä olen yrittänyt valmistella.

Minulla ei ole kissankuvia, eikä koirankaan kuvia keskusteluissa, vaikka pidänkin kovasti molemmista. Kukkasia voisin ehkä laitella.

Kovin on liukkaaksi nuo kelit menneet ettei tahdo lenkkikään onnistua. Täytyy keksiä muita keinoja liikkumisiin.

Ystävien kanssakin on aikaa kulutettu, niin että ei ole ihan istuskeluiksikaan päivät menneet.

Käsityötä tuossa väkerrin ja huomaisn että netti oli jäänyt auki. Lähdin sitä sulkemaan ja kurkkasin tänne.

Väsyttää. Öitä!

• Olen aika virkiä vielä. Sain tänään valmiiksi kahden viikon urakkani minimaailman luomisessa. Jäi vihdoin aikaa tänne kirjoitella. Kun selailin tekstejä nuukahdutti, ikävystytti, kaipaisín säpinää. Missä on palstan upeat naiset?

• o:))

Vainko tekonikit vipisee?
      Tsalli mun nauraa.

• Eikö kaikki nikit ole tekonikkejä, ei mua ainakaan naurata ; (

• korpikirjailija kirjoitti:

Eikö kaikki nikit ole tekonikkejä, ei mua ainakaan naurata ; (

Minäkin olen nikki.
        Mutta en ymmärrä tästä ketjusta henkosen haikua.

• mies.modeemista kirjoitti:

Minäkin olen nikki.

Onhan sinulla nikki, joten käytä sitä kun vastailet.

Olen kuva-ajattelija, sijoitan kirjoitetun tekstin muotoon, että kirjoituksen takana on ihminen ei mustapää.

Katsoppas kuinka paljon mustapäivtä täällä on, vaikka finni-ikä on jäänyt kauas taaksepäin.

Osaat varmasti laittaa mustapään sijalle kuvan, vaikka kukka-asetelma tai luontokuvan silloin palsta saa väriä, kirjoittaja sielun.

• mies.modeemista kirjoitti:

Minäkin olen nikki.

Mies modeemista@

Hyvä, kuvassa oleva radio on kaunislinjainen lähet taidetta. Minulla on herätyskellona samantyyppinen kelloradio. Ketju sai uutta kaipaamani ilmettä.

Mies modeemista@

Hyvä, kuvassa oleva radio on kaunislinjainen lähet taidetta. Minulla on herätyskellona samantyyppinen kelloradio. Ketju sai uutta kaipaamani ilmettä.

Kuvassa on muuten Adsl wlan modeemi. Mutta kuuluuhan radiokanavia netinkin kautta.

• pihlajamarj.kauniita

En minäkään mutta vastaan korpikirjailijalle, että tervetuloa takaisin!
      Minä ainakin pidän näpsistä kirjoituksistasi ja joskus ihan viisaista pohdinnoistasi ja erilaisten asioisten esilletuomisesta tällekin palstalle.
      - Seuraan tätä palstaa silloin tällöin ja vastailen tai kirjoitan mielipiteeni, mutta aina tekstiin sopivalla vaihtuvalla nimimerkillä.

• Lorena*

Ihmettelen suuresti, olemme jo kaikki mummu-, ja pappa iässä, mistä tällainen nokittelu ketjun aloittajaa vastaan. Kyllä on monilla kovat kantapäät sekä terävät kynnet joilla yritetään raapia asiallisia kirjoittajia. Se sujuu erittäin hyvin kun pappa kirjoittajia peesaillaan.Jättäkää ne kulahtaneet ajatukset menneeseen elämään, tulkaa elämään tätä aikaa.

Miksi ette vastaa asia aloitukseen asiallasesti? Hyökkäätte kun yleiset syyttäjät henkilökohtaisuuksiin, jokaisella on omat mieltymyksensä ja tavat kirjoittaa. En pidä vihakirjoittajista, en myöskään ns "härnäävistä" vastauksista. Kaikki hauskuus monien kirjoituksista puuttuu.Puretaan omaa pahaa mieltä toisten kirjoittajien niskaan, joka on täysin väärin.

Kohta lähden yhdistyksen kokoukseen ja sitten illalla Kaamos Katkolle konserttiin, joten puolustukseni tästä kommentista jää vähille.

• miel.kiin.

Miten kävikään? Missä se sun vastauksesi olikaan aloittajalle?

Hyökkäsitkö muita kirjoittajia vastaan?

• öhoh.
        miel.kiin. kirjoitti:

Miten kävikään? Missä se sun vastauksesi olikaan aloittajalle?

Hyökkäsitkö muita kirjoittajia vastaan?

En tykkää kissoista saati niiden naamoista galleriassa, mutta pakko niitä on tuijottaa vaikka etoo.

• kissunikkinen
        öhoh. kirjoitti:

En tykkää kissoista saati niiden naamoista galleriassa, mutta pakko niitä on tuijottaa vaikka etoo.

Miksi korppiksen täytyy poiketa muiden profiileihin? Galleriahan ei enää ole ollut miesmuistiin? Uteliaisuusko ?
        Kuka välittää mistä hän tykkää, vältän jatkossakin vastailemasta hänelle.

• 9.48
        kissunikkinen kirjoitti:

Miksi korppiksen täytyy poiketa muiden profiileihin? Galleriahan ei enää ole ollut miesmuistiin? Uteliaisuusko ?
        Kuka välittää mistä hän tykkää, vältän jatkossakin vastailemasta hänelle.

Eihän se nähtävyys poikkeamista profiileihin vaadi.

• 9.48 kirjoitti:

Eihän se nähtävyys poikkeamista profiileihin vaadi.

Aloituksessa tarkoitan keskustelupalstan ilmettä. Kukin hämmentää galleriassaan mitä hämmentää, aivan kuten fcebookissakin. Siellä sentään kohtaa ihmisiä. Eikö olekin tämä sivu harmaa aivan kuin ilma ulkona.

• Olen ymmärtänyt,että

Aloituksessa tarkoitan keskustelupalstan ilmettä. Kukin hämmentää galleriassaan mitä hämmentää, aivan kuten fcebookissakin. Siellä sentään kohtaa ihmisiä. Eikö olekin tämä sivu harmaa aivan kuin ilma ulkona.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288518045376.html

Kaikki värit lähtevät harmaasta.
        Jo muinoin lehtimaailmassa harmaasävyn eri muodot olivat tärkeitä kuvasommitelmissa.
        Kuvien kehitysvaiheessa tarkka tekijä katsoi luupilla että harmaasävyt oli kohdillaan.

• .....

En tykkää kissoista saati niiden naamoista galleriassa, mutta pakko niitä on tuijottaa vaikka etoo.<

Tuo selittää jo paljon!
      Jos ei pidä, nin ei pidä, mutta pitääkö sitä julistaa joka käänteessä?

• sitroen.

Vaan minäpä tykkäänkin kissan naamoista! Sellaisista tyytyväisen ja onnellisen näköisistä kissan naamoista. Ihan valokuvina. Sellainen oli ainakin yhden nikissä, enpä sano kenenkä, ettei tule siitäkin sanomista. En tiedä vaikka olisi vieläkin...
        Itselläkin olisi kissa, jos melkoisen moni asia olisi toisin kuin oikeasti on.
        Aiheetta enempään.

• poikkiviivalle, mitä sinäkin osaat tuosta lauseestani päätellä, et mitään kuhan hupajat.

• miel.kiin.

Eikös jo pitkään ole ollut niin, että aloitukset enimmäkseen tulee puskista ja nikilliset sitten arvostelee aloituksia.

Näin äkkisiltään, en osaa sanoa, mikä/kuka vakinikki olisi kadonnut?

Kissoja ei siedä minäkään, mutta jokainen pitäköön kuvansa, ei haittaa.
      Itse en enää laita kuvallista nikkiä.

• meeriamanda

Onko sinulla todisteita kirjoittamisestasi vai onko tietosi tuulrn tuiverrusta?

Näitä oletuksia on puskasta hyvä huudella, se vaan et ei oo mitään totuuspohjaa... siksi on ainakin minulle samantekevää kumpiko pää puhuu.

Noin rajattuun aihepiiriin mitä aloittaja luettelee en välittäisikään vastata, onneksi voi valkata mihin vastailee.

• miel.kiin.
        meeriamanda kirjoitti:

Onko sinulla todisteita kirjoittamisestasi vai onko tietosi tuulrn tuiverrusta?

Näitä oletuksia on puskasta hyvä huudella, se vaan et ei oo mitään totuuspohjaa... siksi on ainakin minulle samantekevää kumpiko pää puhuu.

Noin rajattuun aihepiiriin mitä aloittaja luettelee en välittäisikään vastata, onneksi voi valkata mihin vastailee.

Todisteita mihin? Siihenkö, että arvosteluja tulee aloituksista?
        Mikäli tuota tarkoitit, niin palstaa lukemalla se selviää. En ala linkitteleen, enkä kopioimaan.

• meeriamanda
        miel.kiin. kirjoitti:

Todisteita mihin? Siihenkö, että arvosteluja tulee aloituksista?
        Mikäli tuota tarkoitit, niin palstaa lukemalla se selviää. En ala linkitteleen, enkä kopioimaan.

Et lukenut huolella, eli SIIHEN et syytellään rekattuja puska-aloittelijoiksi jotka sitten tulee rekattuna samaan ketjuun nälvimään.

Tätä on suollettu jatkuvasti, ei enää tuollainen kelpaa näyttöäkin pitäisi olla.

En tiedä minne rekatut ovat menneet , en tarvi puskailuja, sanon jos sanottavaa on rekattuna.

• meeriamanda kirjoitti:

Et lukenut huolella, eli SIIHEN et syytellään rekattuja puska-aloittelijoiksi jotka sitten tulee rekattuna samaan ketjuun nälvimään.

Tätä on suollettu jatkuvasti, ei enää tuollainen kelpaa näyttöäkin pitäisi olla.

En tiedä minne rekatut ovat menneet , en tarvi puskailuja, sanon jos sanottavaa on rekattuna.

Näin on marjat Meeri, jos ei ole luontoa olla oma itsensä ja kirjoitella omalla nikillään niin ei kun takariviin

• miel.kiin.
        meeriamanda kirjoitti:

Pahoittelen huonoa kirjoitustaitoani. En tarkoittanut, että aloitukset puskista olisi rekattujen, vaan ihan oikeasti "ei rekattujen".

• meeriamanda
        miel.kiin. kirjoitti:

Pahoittelen huonoa kirjoitustaitoani. En tarkoittanut, että aloitukset puskista olisi rekattujen, vaan ihan oikeasti "ei rekattujen".

OK. Hienoa kun voidaan käsittää sanonta väärin vaikka sen tarkoittaisikin oikein ;))
        Kielemme on vivahdekas, notta ..ei hätiä mitiä :)

• ,,,,
        meeriamanda kirjoitti:

Ja samma på svenska ilman rekkausta.

• seitsemänplusseitsem

Näin on marjat Meeri, jos ei ole luontoa olla oma itsensä ja kirjoitella omalla nikillään niin ei kun takariviin

Perustakaa korpikirjailija ja hunksz oma yhteinen palsta, siellä voitte määräillä ja päsmäröidä kuinka paljon haluatte, jos joku sinne tulee yhtä kertaa enenpää.
        Ei maailma tosiaankaan pyöri teidän napanne ympärillä.

• seitsemänplusseitsem kirjoitti:

Perustakaa korpikirjailija ja hunksz oma yhteinen palsta, siellä voitte määräillä ja päsmäröidä kuinka paljon haluatte, jos joku sinne tulee yhtä kertaa enenpää.
        Ei maailma tosiaankaan pyöri teidän napanne ympärillä.

En pärjää Hunksin kanssa, ei sellainen yhteistyö onnistuisi. Pitää olla päällepäsmäri ja sitten perässä hiihtäjät.

Yhteinen palsta, mahdoton yhtälö.

• kaks pomottajaa

En pärjää Hunksin kanssa, ei sellainen yhteistyö onnistuisi. Pitää olla päällepäsmäri ja sitten perässä hiihtäjät.

Yhteinen palsta, mahdoton yhtälö.

Ei yhteen laumaan kahta johtajaa mahdu, tappelu siitä syttyy :DDD

• Alkakaa tehdä jotain, oletteko harmaita hiiriä. Nurkissa lymyäviä valepakettien pyörittäjiä.

Kun katsoin aloitussivua vain Maarina, minä ja hunksi sekä kawe kirjoittavat aloituksia omilla tutuiksi tulleilla nimimerkeillään.

Eihän kehenkään tarvitse kirjautua. Teissä, jotka vaihdatte nimimerkkiä, teissä ei ole lainkaan sielua.

Tykkäisin kirjoitella runoja, mutta niitä ei tänne saa kirjoittaa, mutta huutavan ukon pannukakkusta mustikkahillolla voi kirjoittaa. Miksi musiikkiketju on sallittu, mutta ei luova kirjoittelu?

Niin, joku roti pitää olla kerjätessäkin. Sirkushuveja mummoille ja paapoille. Mattia ja Teppoa itkuisille muisteloille.

Kawe tekee hyviä asia aloituksia. En tosin ole ottanut niihin osaa sillä ne vaativat ajattelua. Syvällinen ajattelun malli on minulta viimeaikoina jäänyt luovan ajattelun ja luovan tekemisen varjoon.

• hehjahöh

Josko jätät määräilysi oman napasi ympärille?
        Aikuiset ihmiset osaavat ilman käskytystä kyllä tehdä oman parhaansa.

Täällä olen saanut yökötykseen asti ylimäärän runokkeista. Kiitos.
        Ihmisillä on tapana "osata runoilla" ilman itsekritiikkiä.

Kissa kaunis karvanaama tulee ja telmii nurkissa hiirulaisten kanssa.

• hehjahöh kirjoitti:

Josko jätät määräilysi oman napasi ympärille?
        Aikuiset ihmiset osaavat ilman käskytystä kyllä tehdä oman parhaansa.

Täällä olen saanut yökötykseen asti ylimäärän runokkeista. Kiitos.
        Ihmisillä on tapana "osata runoilla" ilman itsekritiikkiä.

Kissa kaunis karvanaama tulee ja telmii nurkissa hiirulaisten kanssa.

Höh ja heh ; )

Huomasit varmaan, että tämä aloituksen myötä jo neljä sinistä nimimerkkiä on lista hitteinä ; )

Minä osaan antaa kierosti toimintaohjeita en yleensä määrää vaan huiputan tekoihin.

Kaunis kissan naama on kaunis ; )

• ???!!!

Höh ja heh ; )

Huomasit varmaan, että tämä aloituksen myötä jo neljä sinistä nimimerkkiä on lista hitteinä ; )

Minä osaan antaa kierosti toimintaohjeita en yleensä määrää vaan huiputan tekoihin.

Kaunis kissan naama on kaunis ; )

• ???!!! kirjoitti:

No, tepsi ainakin yhden aloituksen verran vai väitätkö vastaan ; )

• Mustikkahillojen ja aamusuihkujen takia just tosiaan käynnit tääl on jääneet läpihuutojutuiks!

• Kävin laittamassa ihailuni Nitan ketjuun. Ihailuni, että hän tuli ulos puskasta ja samalla ihastelin nimimerkkien käyttöä ja värikkäitä kissan kuvia.

Kommenttini lähti lippahivokkaan. Eipä ole epäselvää, kenellä on tahtipuikot käsissä, niin kapelimestarilla tulee ollakin.

• älä aina epäile

Älähän nyt innostu liikaa. Siellä se sun kirjoituksesi möllöttää.

• älä aina epäile kirjoitti:

Älähän nyt innostu liikaa. Siellä se sun kirjoituksesi möllöttää.

Onko tullut takaisin, No hyvä niin. Puikot kaiketi painoi palauta näppäintä ; ) Latasin itselleni uuden profiilikuvan, ihanan kittan vai olitiko tittenkin lepakko, no saas nähdä mitä mieltä olette kuvasta ja sen ihanuudesta ; )

• ketä varten?

Niin Ernest Hemingwayllä oli 30-40 kissaa maatilallaan antamassa taiteellista innoitusta. Vapaustaistelijat ja taiteilijat ovat kautta aikojen rakastaneet kissoja. Sen sijaan diktaattorit (mm. Hitler, Mussoliini) ovat olleet kissojen vihaajia. Taiteilijalla on hyvä olla laaja näkulma asioihin, sekä ihmiselon ymmärrystä ja huumorintajua. Pelkässä ylemmyydessä ja pätemisen tarpeessa ei ole sitä henkeä, jota taiteelta odotetaan, ja joka saa ihmiset ahmimaan antia, jota luova ja kyvykäs taiteilija tarjoaa.

• Lorena*

Olet Aatamin ajassa. Mainitsemiesi hallitsijoiden aikana pidettiin kissoja sängynlämmittäjinä, koska lämmitys livirakennuksissa oli yleensä takkatulen varassa. Kyllä kissat sähköisyytensä johdosta ovatkin hyviä lämmittäjiä - vuoteessakin - paremman lämmittäjän puutteessa.

• Juuri ilmestyneessä hollantilaisen kuvataiteilijan Anton Heyboer elämänkerrassa on viehättäviä tarinoita Antonin noususta viisikytluvulla kuvataiteen nimekkämpään kärkeen.

Petzen muistelmat on lyhentämättömänä otettu kirjaan. Petze on viehättäväa tarinoiden kertoja. Osaisinpa kirjoittaa niistä kirjan. En kuitenkaan pysty sillä hollantilainen kulttuuri pitäisi olla syvällä sisäistetty jos kirjaan asti haluaisin mennä.

Kun Anton Heyboer oli parhaimmassa taiteenteko vaiheessa viiskytluvulla aina kuuskytluvulle asti hänellä ei ollut kissoja ei liioin koiria.

Kun hän myöhemmin sekoili viiden vaimonsa kanssa eläessään, hänellä oli yli kaksikymmenta saksanpaimenkoiraa muurien ympäröimässä "palatsissaan".

En ole ikinä itseasiassa ymmärtänyt hänen myöhäisempaa taidettaan, mutta väliäkö tuolla onko kuvassa kukko vai kana. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista etenkin nyt kun taiteilija on kuollut.

Viimeisin skandaali muhii Antonin varhaistuotannon taideväärennösten selvittelyssä. Tutustuin itse tuhon keväällä vielä aidoksi mainostetuun näyttelyyn, tosin meillä oli jo vahvat epäilymme teosten aitoudesta.

Elän taiteilijoiden maailmassa ollessani Hollannissa. Huumorintajuisia, itseriittoisia, ylpeitä, pätemisenhaluisia, hauskoja veijareita. En ole törmännyt heidän kodeissaan kotieläimiin.

• ketä varten
        Lorena* kirjoitti:

Olet Aatamin ajassa. Mainitsemiesi hallitsijoiden aikana pidettiin kissoja sängynlämmittäjinä, koska lämmitys livirakennuksissa oli yleensä takkatulen varassa. Kyllä kissat sähköisyytensä johdosta ovatkin hyviä lämmittäjiä - vuoteessakin - paremman lämmittäjän puutteessa.

Sähköisyydellä ei ole mitään tekemistä lämmittävyyden kanssa. Ihminen luovutttaa lämpöä 50-100 wattia. Määrä on yhteydessä kehon kokoon ja ihon tummuuteen. Koiralla ja kissalla on korkeampi ruumiinlämpö kuin ihmisellä ja ovat siksi mukavia lämmittäjiä. Kummatkin luovuttavat lämpöä massansa mukaan ja umpimusta otus luovuttaa paremmin kuin valkoinen.

Mainitsemistani hallitsijoista on tiedossa, että he inhosivat kissoja, muitakin esimerkkejä löytyy, mutta en jaksa etsiä netistä. Pakkovaltaa pitävät ovat hyödyntäneet tiettyjä koirararotuja nimenomaan valtaansa korostamaan ja pelon aikaansaamiseksi. Se ei kuitenkaan ole koirien vika, eikä tee koiranomistajasta diktaattoria. Eläinrakkaus kertoo ainan hyvää ihmisestä. Viha ihan muuta.

• kissa lämmittää
        Lorena* kirjoitti:

Montaks kissaa lurina tarvitsee jot sänky pysyy lämpöisenä?

• r.p.
        ketä varten kirjoitti:

Sähköisyydellä ei ole mitään tekemistä lämmittävyyden kanssa. Ihminen luovutttaa lämpöä 50-100 wattia. Määrä on yhteydessä kehon kokoon ja ihon tummuuteen. Koiralla ja kissalla on korkeampi ruumiinlämpö kuin ihmisellä ja ovat siksi mukavia lämmittäjiä. Kummatkin luovuttavat lämpöä massansa mukaan ja umpimusta otus luovuttaa paremmin kuin valkoinen.

Mainitsemistani hallitsijoista on tiedossa, että he inhosivat kissoja, muitakin esimerkkejä löytyy, mutta en jaksa etsiä netistä. Pakkovaltaa pitävät ovat hyödyntäneet tiettyjä koirararotuja nimenomaan valtaansa korostamaan ja pelon aikaansaamiseksi. Se ei kuitenkaan ole koirien vika, eikä tee koiranomistajasta diktaattoria. Eläinrakkaus kertoo ainan hyvää ihmisestä. Viha ihan muuta.

Taikauskoiset vallanpitäjät saivat lisäksi pikku pääppöihinsä ajatuksen, että kissat pitää hävittää, koska ne olivat heidän mielestään demoneja.

"Jos ihmiset olisivat ymmärtäneet suojella kissoja, niin kissat olisivat pelastaneet miljoonia ihmishenkiä. Katolinen kirkko kuitenkin kehotti hävittämään kissoja, koska se piti niitä paholaisen ruumiillistumina."

http://yle.fi/uutiset/rutto_yllatti_keskiajan_eurooppalaiset_taysin/5437864

"Aikalaisille ruton syyt olivat monimutkaiset: Sitä pidettiin yleisesti Jumalan rangaistuksena syntisille; jotkut uskoivat sitä "huonon ilman" aiheuttamaksi. Siitä syytettiin myös juutalaisia, minkä takia tauti johti monin paikoin juutalaisvainoihin. Kristillisessä kulttuurissa ruton alkuperää luonnollisesti pidettiin saatanallisena, minkä takia kissoja, usein paholaista symboloiviksi kuvattuja eläimiä, hävitettiin runsaasti. Ironista kyllä, tämä aiheutti merkittävästi ruttoa levittävien rottien lisääntymistä. Jotkut myös uskoivat syiden olleen astrologisia: heidän mukaansa planeettojen kohtaaminen aiheutti epidemian.[3]"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Musta_surma

• rakautta ei vihaa

Juuri ilmestyneessä hollantilaisen kuvataiteilijan Anton Heyboer elämänkerrassa on viehättäviä tarinoita Antonin noususta viisikytluvulla kuvataiteen nimekkämpään kärkeen.

Petzen muistelmat on lyhentämättömänä otettu kirjaan. Petze on viehättäväa tarinoiden kertoja. Osaisinpa kirjoittaa niistä kirjan. En kuitenkaan pysty sillä hollantilainen kulttuuri pitäisi olla syvällä sisäistetty jos kirjaan asti haluaisin mennä.

Kun Anton Heyboer oli parhaimmassa taiteenteko vaiheessa viiskytluvulla aina kuuskytluvulle asti hänellä ei ollut kissoja ei liioin koiria.

Kun hän myöhemmin sekoili viiden vaimonsa kanssa eläessään, hänellä oli yli kaksikymmenta saksanpaimenkoiraa muurien ympäröimässä "palatsissaan".

En ole ikinä itseasiassa ymmärtänyt hänen myöhäisempaa taidettaan, mutta väliäkö tuolla onko kuvassa kukko vai kana. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista etenkin nyt kun taiteilija on kuollut.

Viimeisin skandaali muhii Antonin varhaistuotannon taideväärennösten selvittelyssä. Tutustuin itse tuhon keväällä vielä aidoksi mainostetuun näyttelyyn, tosin meillä oli jo vahvat epäilymme teosten aitoudesta.

Elän taiteilijoiden maailmassa ollessani Hollannissa. Huumorintajuisia, itseriittoisia, ylpeitä, pätemisenhaluisia, hauskoja veijareita. En ole törmännyt heidän kodeissaan kotieläimiin.

Kaverit on huumorintajuisia, mut miten on sun oman huumorintajun kanssa. Ei se ainakaan täällä palstalla ole paljastunut. Eihän kotieläimiä tarvitse hankkia, eikä se kaikkien elämäntyyliin edes sovi, ja niistä on paljon vaivaakin, mutta että joku viitsii kuluttaa itseään jopa eläimenkuvien inhoamiseen. Mitä annettavaa sullakin on maailmalle?

• r.p.

Ei ole mikään pakko tuijottaa kissojen naamoja galleriassa. Minä en ainakaan tee mitään mikä etoo.

Minä pidän kissoista, ne ovat itsepäisiä olentoja, joita ei juurikaan voi komennella. Tai no, yrittää voi, mutta yritykseksi jää.

Minulla on paljonkin tuttavia ja ystäviä joilla on kissa tai jopa monta kissaa. Poikkeuksetta he ovat sydämellisiä ja toisia kunnioittavia ihmisiä.

En minäkään pidä Kari Tapion lauluista, siksipä en niitä kuuntelekaan. Yksinkertaista kun sillä lailla toimii.

• Jos moni muukin on vaihtanut Saunalahteen.
      Se kun näkyy välillä antavan ja toisinaan sitten taas ei (siis lähettää viestejä :)).
      Ja minähän en kinastele, kun punasta tulee niin sitten saa taas olla pitkään yrittämäti.
      Edellinen oli nopeempi, eikä ikinä tullut kieltoa. No tässähän nyt sitten roikutaan pari vuotta. Katotaan sitten mitä on luvassa.

Ja jälleen jännitystä, lähteekö vai ei ja jos ei niin sitten ei.

• Ei ole saunalahtea ja viesti oli ja häipyi ja tuli takaisin. Ongelma solvattu ; )

• voe zeesus

Voi pyhä yksinkertaisuus, jos sulla on ennen ollut kiinteä laajakaista, niin ei sieltä kieltoja ole tullut.

• voe zeesus kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus, jos sulla on ennen ollut kiinteä laajakaista, niin ei sieltä kieltoja ole tullut.

Mitä zeezusta ja pyhää yksinkertaisuutta tossakin tarvittiin?
        Oli mikä oli mutta kun muutin niin kieltoja alkoi tulla.
        Ja sen vaan halusin tänne kirjoittaa ja vaihteeksi kokeilla.

• voe zeesus
        tulisilla kirjoitti:

Mitä zeezusta ja pyhää yksinkertaisuutta tossakin tarvittiin?
        Oli mikä oli mutta kun muutin niin kieltoja alkoi tulla.
        Ja sen vaan halusin tänne kirjoittaa ja vaihteeksi kokeilla.

Jos sulla nyt on nettitikku eli mokkula, niin se ottaa yhteyden ja IP-osoitteen sattumanvaraisesti ja voi tokkiinsa, niissä voi olla banni päällä. Oletko sä oikeasti noin tyhmä, lukeehan se siinä punasessa viestissä.

Ei ole saunalahtea ja viesti oli ja häipyi ja tuli takaisin. Ongelma solvattu ; )

Se unohtui sanomani että kissat on ihania oikeessa elämässä ja kuvissa.
        Mutta ite en ole viittinyt tuosta banaanin kukasta luopua kun joskus mietin että alkaisin ruukussa banaania kasvattamaan, mutta se ei lähtenyt alkuunkaan onnistumaan.
        Sitten siellä Egyptissä toi hotellin puutarhuri mulle ihan omakätisesti ton sinne mun parvekkeelle.
        Se on mulle vähän sellainen merkki että mikä vaan on mahdollista. Ja myskin se mitä ajattelet sen tulet saamaan :)

• voe zeesus kirjoitti:

Jos sulla nyt on nettitikku eli mokkula, niin se ottaa yhteyden ja IP-osoitteen sattumanvaraisesti ja voi tokkiinsa, niissä voi olla banni päällä. Oletko sä oikeasti noin tyhmä, lukeehan se siinä punasessa viestissä.

No en kyllä pyytänyt mitään selityksiä.
        Sanoin vaan että saunalahti välillä antaa ja välillä ei.
        Että ihan turhaan tulit mulle mitään selittämään.
        Joten kaada ne zeesustelut vaan ihan omaan kuppiis.

• tulisilla kirjoitti:

Näitä "parenpia" mustapäitä riittää. Miksiköhän minua syytetään kaikkitietäväksi päällepäsmäriksi?

Näitä "parenpia" mustapäitä riittää. Miksiköhän minua syytetään kaikkitietäväksi päällepäsmäriksi?

Näkyyhän noita räksyttäjiä perässä olevan.
        Mutta olkoon. Ei haittaa. Jokainen tyylillään.

• tulisilla kirjoitti:

@ tulisilla, mulla on Soneran nettitikku, silti noita Saunalahtiherjoja tuli ajoittain,annoin siitä palautetta, ilmeisesti auttoi, koska ei enää estellä kirjottamisia.

• minttupuu kirjoitti:

@ tulisilla, mulla on Soneran nettitikku, silti noita Saunalahtiherjoja tuli ajoittain,annoin siitä palautetta, ilmeisesti auttoi, koska ei enää estellä kirjottamisia.

Moi minttupuu.
        Tää on mennyt erittäin hitaaksikin vaihdon jälkeen.
        Edellinen oli nopea kun mikä tähän verattuna vaikka pitäis olla 4G.
        Mutta eihän mulla mitään kiirettäkään ole näillä palstoilla.

• tulisilla kirjoitti:

Moi minttupuu.
        Tää on mennyt erittäin hitaaksikin vaihdon jälkeen.
        Edellinen oli nopea kun mikä tähän verattuna vaikka pitäis olla 4G.
        Mutta eihän mulla mitään kiirettäkään ole näillä palstoilla.

Sim korttia saattavat myydä 4 G lupauksilla.
        Mutta paljon on kiinni mokkulastakin, millainen se on?
        Jos molemmat on ok ja 4G valmiudella varustettuja, pistää ihmettelemään elikkä asutko paikassa, jossa verkko on liian kaukana ja modeemi mutkittelee 3 G ja 2 G verkkojen väliä?
        Riippuu myös, minkä nopeuksinen mokkula on?
        Suosittelen avaamaan asetukset ja 'pakottamaan' mokkula (ruksaamaan) joko "vain 3G" verkkoon tai jos antaa vaihtoehdoksi 4G (ja jotain kirjaimia) niin ruksaamaan sen.
        Missään nimessä ei "automaattinen verkon haku" toimintoa. Silloin se ei löydä 4 G verkkoa koskaan.

• Anteeksipyyntöni 1943 nimimerkille. Olet tuolla viiden kärjessä. Tietty kirjoitat aloituksia omalla tutuksi tulleella nimimerkilläsi.

• Riittäisikö hämmentelyni tältä erää. Kohta saatte ihasteltavaksenne kauniin kissa-lepakko-kasvoisen korpin. Toivottavasti kuva antaa minusta uuden kuvan lämpimänä, sympaattisena ja ihmisläheisenaä ihmisenä.

Olisikohan siitä sängynlämmittäjäksi, tai ei en tarvitse eläimiä sänkyyni, väännän lämmön pois makuuhuoneestani yön ajaksi.

Lähden ulos tsekkailemaan sitä jonninjoutavaa krääsää mitä kaupoissa tyrkytetään meille jouluihmisille.

• Mitäpä tuolla kissan ulkonäöllä on merkitystä jos sen luonne on mahtava. Monia kissoja on ihmisten toimestakin karvattomia ja raajarikkoina niinkuin koiriakin, mutta se luonne, se ratkaisee.

• L-M J.
        Nittaminax kirjoitti:

Mitäpä tuolla kissan ulkonäöllä on merkitystä jos sen luonne on mahtava. Monia kissoja on ihmisten toimestakin karvattomia ja raajarikkoina niinkuin koiriakin, mutta se luonne, se ratkaisee.

Minulla on kaunis kissa ja luonteeltaan erittäin sosiaalinen. Kun kavereita tulee käymään, niin heti tämä on ovella moikkaamassa ja hyppää syliin. Ei hänkään mikään "puhdas" rotukissa ole, mutta kukapa meistä puhdas olisi.

Minua on jo vuosia harmittanut sekä koirien että kissojen ns. jalostukset. Niistä on seurannut paljon vaikeuksia.

• L-M J. kirjoitti:

Minulla on kaunis kissa ja luonteeltaan erittäin sosiaalinen. Kun kavereita tulee käymään, niin heti tämä on ovella moikkaamassa ja hyppää syliin. Ei hänkään mikään "puhdas" rotukissa ole, mutta kukapa meistä puhdas olisi.

Minua on jo vuosia harmittanut sekä koirien että kissojen ns. jalostukset. Niistä on seurannut paljon vaikeuksia.

Voi vierasparkoja, mahtaa niita ketuttaa ryntäille hyppelehtivä kissa.

Rodunjalostuksen haittapuolista olen samaa mieltä kanssasi.

• L-M J.
        korppis kirjoitti:

Voi vierasparkoja, mahtaa niita ketuttaa ryntäille hyppelehtivä kissa.

Rodunjalostuksen haittapuolista olen samaa mieltä kanssasi.

Ei minun kaveritani ollenkaan harmita kun kissa tulee syliin. He pitävät meidän kissasta ja ovat olleet kissavahteiakin aina kun ollaan reissulla oltu.

Ei kissa hypi siis sillä tavalla kuin jotkut koirat. Hän menee kohteliaasti ovelle moikkaamaan, nuuskii kengät ja sitten kun istutaan keittiössä kahvilla tai oluella, niin hän yleensä menee jonkun kaverimme syliin rapsutuksia odottamaan ja aina niitä myös saa.

• L-M J. kirjoitti:

Ei minun kaveritani ollenkaan harmita kun kissa tulee syliin. He pitävät meidän kissasta ja ovat olleet kissavahteiakin aina kun ollaan reissulla oltu.

Ei kissa hypi siis sillä tavalla kuin jotkut koirat. Hän menee kohteliaasti ovelle moikkaamaan, nuuskii kengät ja sitten kun istutaan keittiössä kahvilla tai oluella, niin hän yleensä menee jonkun kaverimme syliin rapsutuksia odottamaan ja aina niitä myös saa.

"Kun kavereita tulee käymään, niin heti tämä on ovella moikkaamassa ja hyppää syliin." Kirjoitit...

Nyt kuitenkin kirjoitat innostuksen heräävän vasta kahvipöytään siirryttäessä.

No enpä tykkäisi juoda kahvia kissa sylissäni samalla kun toisella kädellä yrittäisin työntää korvapuustia suuhuni tai kahvikupposta huulilleni ja toisella kädellä rapsuttaisin kissan korvallista, työläältä tuntuu ; )

• Nauraa hän

Mainiota Korppis. Aivan mainio tuo kuva, nauru kyllä pääsi. Mikä ihmeen elukka tuo on?

• kaikkea kanssa

Se on varmasti joku pätemisenhaluinen ja sisäsiittoinen hollantilainen taiteenystävä kuvattuna nukkekodin ikkunasta.

• No se on kuva kissakuvahausta. Mikä lie kittalepakko. Tylsistynyt ilme ja isot korvat.
        Kuulee varmaan hyvin vaikka voi pelästyttää lapsia. Tähän on tultu rotujalostuksessa siis kissain ja koirainystävien kunniahimoisissa haluissa muuttaa maatiaiskissat ja pystykorvat fiininmpään muotoon, muuten hyi hevetti kun on ruma, ihan etoo ; (

Pitänee poistaa ; )

• kaikkea kanssa kirjoitti:

Se on varmasti joku pätemisenhaluinen ja sisäsiittoinen hollantilainen taiteenystävä kuvattuna nukkekodin ikkunasta.

Sinun mustapääsi on ihan selvästi Rymättyläläisen tallitontun ja navetan lattiaharjan risteytys.

• Tykkäätkö sie joulupukista?
      Ja mie olen täällä kotona, ulkona pimenee, pakko oli tulla sisälle..
      ;)))

• Pirre*

Mie tykkään, jos se tuo paljon lahjoja , en muuten..:)

Joo..ymmärsin että et kysynyt miulta etkä yleensäkään joulupukin tykkäämisistä, mutku piti taas puuttua :)

Niin.ja .pimmeetä on..ja märkää..täälläkin.

• Pirre* kirjoitti:

Mie tykkään, jos se tuo paljon lahjoja , en muuten..:)

Joo..ymmärsin että et kysynyt miulta etkä yleensäkään joulupukin tykkäämisistä, mutku piti taas puuttua :)

Niin.ja .pimmeetä on..ja märkää..täälläkin.

Miekii tykkään, ja aina sitä muutama lahja pukinkontista löytyy, ollaan me niin kilttejä.
        Miulle saa vastata, vaikka en olis mitään kysynytkään, puutu ihan vapaasti. :)

• Anceli kirjoitti:

Miekii tykkään, ja aina sitä muutama lahja pukinkontista löytyy, ollaan me niin kilttejä.
        Miulle saa vastata, vaikka en olis mitään kysynytkään, puutu ihan vapaasti. :)

tykkään pukista mutten usko moiseen höpötykseen pimeetä on muttei onneks sada ei vettä eikä lunta lämmintä on melkein kahdeksan astetta jeeeee... ja helevetin kiirusta ollu työelämän puolesta niin ettei oo paljoo kerenny täällä läpiseen... ja saapas nähdä tuleeko se pukki tänä vuonna siellä ameriiiiikassa sieltä savupiipusta ;)

• Anceli@

Olen jouluihminen. Ostin joulukuusen ja joulupukin nukketalooni. Kohta se hössötys taas alkaa ; )) Tykkään, tykkään.

• ei hittolainen
        korppis kirjoitti:

Anceli@

Olen jouluihminen. Ostin joulukuusen ja joulupukin nukketalooni. Kohta se hössötys taas alkaa ; )) Tykkään, tykkään.

Joulukuusi ja joulupukki nukketaloon???
        Onkohan tämä oikeastaan 6 palsta?

• ei hittolainen kirjoitti:

Joulukuusi ja joulupukki nukketaloon???
        Onkohan tämä oikeastaan 6 palsta?

On tämä ja eläkeläisillä on aikaa harrastaa kivoja asioita. Mahtaa siinä pikkuisten silmät loistaa kun pääsevät kurkistamaan nukketaloni sisätiloihin, niin sitten joskus kun pääsen mummiksi.

Kissa ei eikä koira soveltuisi minimaailmaani kävisivät sotkemassa paikat.

• tiinaex kirjoitti:

tykkään pukista mutten usko moiseen höpötykseen pimeetä on muttei onneks sada ei vettä eikä lunta lämmintä on melkein kahdeksan astetta jeeeee... ja helevetin kiirusta ollu työelämän puolesta niin ettei oo paljoo kerenny täällä läpiseen... ja saapas nähdä tuleeko se pukki tänä vuonna siellä ameriiiiikassa sieltä savupiipusta ;)

Moikka Tiina@

Se kiirus on vaivannut minuakin. Nyt sattui otollinen aika heittää hetulaa täälläkin.

Ja mukavastihan tuo päivä on mennyt höpäjähtäessä. Kävin välillä kirkolla jouluhömppää katselemassa.

Säätila on kuten hollannin talvessa. Kelit leutoja ja sateisia, tosin pimeä ei tule niin aikaisin siellä kuten täällä kotomaassa.

• korppis kirjoitti:

Moikka Tiina@

Se kiirus on vaivannut minuakin. Nyt sattui otollinen aika heittää hetulaa täälläkin.

Ja mukavastihan tuo päivä on mennyt höpäjähtäessä. Kävin välillä kirkolla jouluhömppää katselemassa.

Säätila on kuten hollannin talvessa. Kelit leutoja ja sateisia, tosin pimeä ei tule niin aikaisin siellä kuten täällä kotomaassa.

tää on mun mieleistä talven tuloo hitaasti mutta varmasti kumminkin joskus tulee mutta ei mitään kiirettä lumella eikä pakkasella kesä tulee nopeemmin mitä lämpimämpi syksy ja alkutalvi on mun päivä meni töissä iltapäivään asti ja sen jälkeen ollaan istukeltu ja syöpötelty ja otettu muutama olut rakkaani kanssa :)))))

• Pirre*

Mitäs pahaa ne kissat on Siulle tehneet kun niitä niin inhoat ettei niitten kuvia saisi omaan profiiliinsakaan laittaa, - mie laitoin vaihteeksi kuvan Topista, eikö ookkin hieno möriläs naama poijjalla :)

• Ai niin, pitää kirjautua että poijjan näkyy :)

• pirmiina kirjoitti:

Ai niin, pitää kirjautua että poijjan näkyy :)

Ompa kommee poijjaa kuva...

• Pirre*
        maarina1 kirjoitti:

Ompa kommee poijjaa kuva...

Klippasin kuvan tyttären perheen koirasta, ja kiitos, Topi on mahtava koira, hirmuisen iso usos labbis, vaan on raukka niin allerginen ettei voi syödä kuin erikoisvalio ruokaa, ja - silmäluomia on täytynyt leikkuuttaa kun ripset kääntyi aina silmiä hiertämään, ja väärästä rosta se sai pahan ihottuma. Sille tehtiin allergiatestit oikein, ja huvittavimmat yliherkkyyttä aiheuttavien juttujen joukossa olivat kärpäset ja kissa! :) No kissa heillä oli mutta se täytyi jo muutenkin laittaa kissojen taivaaseen, sai munuaistaudin, joka vanhoille kissoille usein tulee.

Nyt he otti toisen labbiksen, Jaskan, ja se on ruskea väriltään, ja ihan huima pentu..uskomattoman hidas oppimaan ettei lasten leluja ja mitään muutakaan saa järsiä, Topi ei kuulemma koskaan käyttäytynyt Jaskan tapaan. :)

P.s. tuo kissa profiilissasi on kuin ilmetty Oscar, voi kun tekisi mieli ottaa kissa tai koira kaveriksi tänne, sisäkisuli..mies ei tykkää yhtään..

• Pirre* kirjoitti:

Klippasin kuvan tyttären perheen koirasta, ja kiitos, Topi on mahtava koira, hirmuisen iso usos labbis, vaan on raukka niin allerginen ettei voi syödä kuin erikoisvalio ruokaa, ja - silmäluomia on täytynyt leikkuuttaa kun ripset kääntyi aina silmiä hiertämään, ja väärästä rosta se sai pahan ihottuma. Sille tehtiin allergiatestit oikein, ja huvittavimmat yliherkkyyttä aiheuttavien juttujen joukossa olivat kärpäset ja kissa! :) No kissa heillä oli mutta se täytyi jo muutenkin laittaa kissojen taivaaseen, sai munuaistaudin, joka vanhoille kissoille usein tulee.

Nyt he otti toisen labbiksen, Jaskan, ja se on ruskea väriltään, ja ihan huima pentu..uskomattoman hidas oppimaan ettei lasten leluja ja mitään muutakaan saa järsiä, Topi ei kuulemma koskaan käyttäytynyt Jaskan tapaan. :)

P.s. tuo kissa profiilissasi on kuin ilmetty Oscar, voi kun tekisi mieli ottaa kissa tai koira kaveriksi tänne, sisäkisuli..mies ei tykkää yhtään..

Kyllä sitä eläimilläkin on samoja tauteja kuin meillä ihmisillä.
        Ai on kuin Oscar, mikäs tää Oscar sitte oli. Tuttukin..
        Sisäkissa on tämäkin. Arka, huonosti kohdeltu...

• Pirre* kirjoitti:

Pirre@

Minäpäs kysyn nyt sinulta, mitä pahaa ne kissat on miehellesi tehneet kun ei tykkää yhtään? Minä sentään olen elänyt lapsuuteni kissain keskellä, mutta allergisena en voi niitä huusholliini ottaa ja lisäksi olen pitkiä aikoja ulkomailla, kuka niitä silloin hoitaisi. Ei kukaan osaa hoitaa niitä niin hyvin kuin itse niitä hoitaisin.

Koirillanne on kivat nimet

• Pirre*
        maarina1 kirjoitti:

Kyllä sitä eläimilläkin on samoja tauteja kuin meillä ihmisillä.
        Ai on kuin Oscar, mikäs tää Oscar sitte oli. Tuttukin..
        Sisäkissa on tämäkin. Arka, huonosti kohdeltu...

"Hän" oli meijjän kissa maalla, jonka jouduimme antamaan adoptoitavaksi koska se ei tottunut sisäkissaksi enää, oli elänyt maalla vapaana ja kova mehättämään, liiankin kova..se/tuo kissasi tosiaan näyttää ihan meijjän Osculta - toivottavasti se ei ole karannut ja kulkeutunut jostain kautta pelastettavaksi..ei kai, muistaakseni asuit jossain kauempana täältä Itä-Suomesta..

• Pirre*
        korppis kirjoitti:

Pirre@

Minäpäs kysyn nyt sinulta, mitä pahaa ne kissat on miehellesi tehneet kun ei tykkää yhtään? Minä sentään olen elänyt lapsuuteni kissain keskellä, mutta allergisena en voi niitä huusholliini ottaa ja lisäksi olen pitkiä aikoja ulkomailla, kuka niitä silloin hoitaisi. Ei kukaan osaa hoitaa niitä niin hyvin kuin itse niitä hoitaisin.

Koirillanne on kivat nimet

No hän on sellainen luonne, etten minä saisi ottaa lemmikkiä, - metätyskoiria ottaessaan miulta ei kysytty..

• Pirre* kirjoitti:

"Hän" oli meijjän kissa maalla, jonka jouduimme antamaan adoptoitavaksi koska se ei tottunut sisäkissaksi enää, oli elänyt maalla vapaana ja kova mehättämään, liiankin kova..se/tuo kissasi tosiaan näyttää ihan meijjän Osculta - toivottavasti se ei ole karannut ja kulkeutunut jostain kautta pelastettavaksi..ei kai, muistaakseni asuit jossain kauempana täältä Itä-Suomesta..

Tää oli kyllä Euran löytöeläintalossa. Luultavasti 3-4 vuotias arvioivat iäksi. Huonossa kunnossa oli löydetty, sitä oli potkittu. Toinen silmä oli vettä vuotava, kaksi hammasta oli poikki, että piti poistaa. Kollikissa kuitenkin, mutta leikkaamaton.
        Tuskin se sama on, jollei ole joku tuonut tälle puolelle suomea.
        Erittäin nätti on väritykseltään...

• Pirre*
        maarina1 kirjoitti:

Tää oli kyllä Euran löytöeläintalossa. Luultavasti 3-4 vuotias arvioivat iäksi. Huonossa kunnossa oli löydetty, sitä oli potkittu. Toinen silmä oli vettä vuotava, kaksi hammasta oli poikki, että piti poistaa. Kollikissa kuitenkin, mutta leikkaamaton.
        Tuskin se sama on, jollei ole joku tuonut tälle puolelle suomea.
        Erittäin nätti on väritykseltään...

Voi raukkaa, ihan tuli veit silmiin kun ajattelenkin kissan kohtaloa/kohtelua, ei ihme jos eläin on varuillaan semmoisen rääkin jälkeen, mutta - onneksi löytyi hyvä ihminen johon luottaa :)..ja ei ole osculi...mie sen jo leikkuutin niitten ristiretkiensä jälkeen..

Pirre* kirjoitti:

Voi raukkaa, ihan tuli veit silmiin kun ajattelenkin kissan kohtaloa/kohtelua, ei ihme jos eläin on varuillaan semmoisen rääkin jälkeen, mutta - onneksi löytyi hyvä ihminen johon luottaa :)..ja ei ole osculi...mie sen jo leikkuutin niitten ristiretkiensä jälkeen..

Ristiretkien, heh, heh! ::))

Tahtoo kisuleilla retket usein olla riskiretkiä.Ei mahdu minun kaaliini ihmisten pahuus, että voidaan pahoinpidella viatonta luontokappaletta.
        Ihmisiä unohtamatta.

• *** kirjoitti:

Ristiretkien, heh, heh! ::))

Tahtoo kisuleilla retket usein olla riskiretkiä.Ei mahdu minun kaaliini ihmisten pahuus, että voidaan pahoinpidella viatonta luontokappaletta.
        Ihmisiä unohtamatta.

Ei mahdu minunkaan. Tää oli nii arka, et jos käsi oli liian korkeella kun meni lähelle niin väisti. Pari viikkoo oli vaa saunan lauteilla. Harjaaminen oli ratkasu, johon suostui..
        Siitä se lähti läheneminen. Vieläkään ei itse tule syliin, mutta kai sekin päivä koittaa...

maarina1 kirjoitti:

Ei mahdu minunkaan. Tää oli nii arka, et jos käsi oli liian korkeella kun meni lähelle niin väisti. Pari viikkoo oli vaa saunan lauteilla. Harjaaminen oli ratkasu, johon suostui..
        Siitä se lähti läheneminen. Vieläkään ei itse tule syliin, mutta kai sekin päivä koittaa...

Hyvän kodin sai, kiitos sinun.
        Kyllä on ollut niin tyhjä koti ja suuri ikävä kun kultamme jätti meidät vuosi sitten.
        Isälläni oli aikoinaan mahtavan suuri kollikissa, joka ei sietänyt muita lähelleen, kuin isän.
        Isä muutti aikoinaan kerrostaloon, killirukka ei oppinut talon tavoille.
        Ikäviä juttuja on, miten ihmiset eläimiään kohtelevat.
        Kuin lapsiaankin.

• *** kirjoitti:

Hyvän kodin sai, kiitos sinun.
        Kyllä on ollut niin tyhjä koti ja suuri ikävä kun kultamme jätti meidät vuosi sitten.
        Isälläni oli aikoinaan mahtavan suuri kollikissa, joka ei sietänyt muita lähelleen, kuin isän.
        Isä muutti aikoinaan kerrostaloon, killirukka ei oppinut talon tavoille.
        Ikäviä juttuja on, miten ihmiset eläimiään kohtelevat.
        Kuin lapsiaankin.

Eikö kannattais miettiä uutta kaveria. Niitähän on paljon kotia vailla olevia. Onnessaan olisivat jos rakastavaan kotiin pääsee.

• niinpä niin

Tällä hetkellä et usko sitä, mutta tulee päivä kun et tunne tarvetta laittaa aloitusta jolla saa säpinää palstalle.

• Ehtoota.

Voipihan sellainen päivä tullakin kun, että ette minusta enää mitään kuule.

Kun luin joskus Heemsteden kirjastossa aloituksianne niin arvelin, että eihän minua täällä taida tarvita, tylsiä ja mitäänsanomattomia aloituksia sekä kokoaikainen tappelu aina päällänsä.

Humppaketju vain pelittää siis kuten entivanhaan sanottiin tällaistä täällä on aina ollut ja tulee olemaan, mikään ei muutu eikä ole väliäkään.

• :.)
        korppis kirjoitti:

Ehtoota.

Kun luin joskus Heemsteden kirjastossa aloituksianne niin arvelin, että eihän minua täällä taida tarvita, tylsiä ja mitäänsanomattomia aloituksia sekä kokoaikainen tappelu aina päällänsä.

Humppaketju vain pelittää siis kuten entivanhaan sanottiin tällaistä täällä on aina ollut ja tulee olemaan, mikään ei muutu eikä ole väliäkään.

"korppis"

Voi sinua höpsöliini!!!

:D:D

• :.) kirjoitti:

"korppis"

Voi sinua höpsöliini!!!

Noi kivasti ei moni ole minulle kirjoittanut. Kiitos höpönasuliini. Joskus vain on heittäydyttävä ja annettava ajtuksen juosta vapaasti ja vuolaasti.

Tiukka pipoinen ei sovi olla sillä pipo alkaa hiostaa ja otsaan tulee punainen rinki.

• reilu reiska
        :.) kirjoitti:

"korppis"

Voi sinua höpsöliini!!!

Minustakin hän on aivan ihgu epätoivoinen yritys voittaa kuninkas hunksi on tuhoon tuomittu ja kutistui pelkäksi räpistelyksi mutta ihgu hän on suorastaan syötävän ihana

• Väljähtyneet tunteet
        korppis kirjoitti:

Ehtoota.

Mitä pitempään täältä on poissa, sen helpompaa täältä on olla poissa.

Pysyäkseen palstan hermolla, täällä on käytävä vähintään pari kertaa viikossa, muuten on todellakin out. Huuli pyöreenä ihmettelee menoa kun pahimmat intohimot ovat saittia kohtaan viilentyneet.

;)

• Väljähtyneet tunteet kirjoitti:

Mitä pitempään täältä on poissa, sen helpompaa täältä on olla poissa.

Pysyäkseen palstan hermolla, täällä on käytävä vähintään pari kertaa viikossa, muuten on todellakin out. Huuli pyöreenä ihmettelee menoa kun pahimmat intohimot ovat saittia kohtaan viilentyneet.

;)

Olin yli kuukauden pois. Eikä tullut ikävä en edes ajatellut palaavani kirjoittamaan, vaan kuinkas kävi. Jo toinen aloitus sitten Suomeen paluun. Lupaan jatkossa olla enämpi sivusta seuraava kommentaattori, niin jos maltan ; )

• demeter

Heh, vipinää peräänkuulutit (korppis) ja vipinää sait..)) Ihan on kotoinen kuhina täällä.
      Enpä osaa tuosta mitään sanoa. Syksy nyt on vähän ankeata aikaa. Omalla kohdalleni on ollut niin paljon muuta, mikä on ajanut palstan edelle. Sitten kai sitä vain väsyy välillä tuohon loputtomaan nokitteluun, vaikka ei se nyt niin paljon minuun ole kohdistunut, mutta vaikuttaa kuitenkin yleiseen ilmapiiriin.

• friika

Samaa ajattelin, piitkän ketjun sai aloittaja aikaiseksi. Ihan hyvä, onkin ollut vähän hiljaista viestitysmarkkinoilla.

• demeter
        friika kirjoitti:

Samaa ajattelin, piitkän ketjun sai aloittaja aikaiseksi. Ihan hyvä, onkin ollut vähän hiljaista viestitysmarkkinoilla.

Korppiksen ketjut ovat aina pitkiä (friika) ja minusta niissä on kiva meininki, vaikka muitakin mielipiteitä esiintyy..))

• friika
        demeter kirjoitti:

Korppiksen ketjut ovat aina pitkiä (friika) ja minusta niissä on kiva meininki, vaikka muitakin mielipiteitä esiintyy..))

Joo, on huomattu. On myös tarpeeksi jännitettä, etteivät lätsähdä heti alkuunsa. :))

Mokkula pätkii pätkimistään, voih ://

• demeter
        friika kirjoitti:

Joo, on huomattu. On myös tarpeeksi jännitettä, etteivät lätsähdä heti alkuunsa. :))

Mokkula pätkii pätkimistään, voih ://

Meillä on minusta muutama hyvä ketjun vetäjä. Sellainen, jolla pysyy homma hanskassa, joka on sanavalmis, eikä hätkähdä pienistä.
        Mun mokkula (Saunalahti) on tänään toiminut yllättävän hyvin. aina ei toimi...

• friika
        demeter kirjoitti:

Meillä on minusta muutama hyvä ketjun vetäjä. Sellainen, jolla pysyy homma hanskassa, joka on sanavalmis, eikä hätkähdä pienistä.
        Mun mokkula (Saunalahti) on tänään toiminut yllättävän hyvin. aina ei toimi...

Mun tämä mokkula, DNA, ei osaa muuta kuin pätkiä. murmurrrr.
        Vaatii ahkeruutta pitää pitkää ketjua yllä.

• Myöhäisiltaa demeter@

Taas linjoilla ; )

Enpä aijo alvariinsa aloituksia tehdä kuhan taas hurahdin höynäämään ; )
        Petze lähti juuri kotiin, joten ennen kuin vääntäydyn sänkyyn kirjoitan muutaman repliikin.

Pitänee alkaa bloginkin päivitys sillä nyt kun minimaailmani timpurointi ja tapetointiurakka on ohi työstän yhteenvedon nukketaloprojektista ja työvaiheista.

Tekemistä riittää enkä ehdi itsekään täällä alvariinsa päivystää.

• demeter

Myöhäisiltaa demeter@

Taas linjoilla ; )

Enpä aijo alvariinsa aloituksia tehdä kuhan taas hurahdin höynäämään ; )
        Petze lähti juuri kotiin, joten ennen kuin vääntäydyn sänkyyn kirjoitan muutaman repliikin.

Pitänee alkaa bloginkin päivitys sillä nyt kun minimaailmani timpurointi ja tapetointiurakka on ohi työstän yhteenvedon nukketaloprojektista ja työvaiheista.

Tekemistä riittää enkä ehdi itsekään täällä alvariinsa päivystää.

Uskon, että minuakin viehättäisi tuollainen projekti, siis nukketalo. Valmiit ovat niin steriilejä, vailla henkeä.
        Muistan kun nuoremman pojan kanssa innostuttiin tekemään, ihan alkeellista raakiletta vain, mutta poikakin innostui siitä niin, ettei "ehtinyt" mennä päiväkotiin (oli esikoulussa silloin).

• demeter kirjoitti:

Uskon, että minuakin viehättäisi tuollainen projekti, siis nukketalo. Valmiit ovat niin steriilejä, vailla henkeä.
        Muistan kun nuoremman pojan kanssa innostuttiin tekemään, ihan alkeellista raakiletta vain, mutta poikakin innostui siitä niin, ettei "ehtinyt" mennä päiväkotiin (oli esikoulussa silloin).

Petze tykkää ihailla talojani. Harrastus upea seikkailu sisustamisen ja asumisen historiaan.

Yksi osa kokonaisuudesta kuvaa hollantilaista olohuonetta vuosisadan taitteessa.

Picknic porukka istuu siirtomaa-aikaisissa korituoleissa. Pikkumökki kuvaa kesäpaikkaani ja alatalo omakotitaloa, jossa on yhdistetty vanhaa ja uutta.

Näet kokonaisuuden kuvagalleriasta. Eihän se ole vielä edes valmis se kaipaa uusia jutskoja joten keräilekin löytöjä. Esimerkiksi löysin kirpputorilta pienen kullanvärisen kynttilänjalan jossa roikkui pieniä kristallin jäljitelmiä. Toisinpäin käännettynä se toimii kristallilamppuna.

Pienestä avainkaapista timpuroin keittiön pöydän.

Talot on reunustettu puukeskuksen pihalta kerätyistä joutopuista.

Ideointia ja luovuutta sellainen vaatii, mutta se vie mukanaan siitä ei pääse minnekään.

Poikien ollessa pieniä teimme jatkuvasti vuodenaikoihin suunnattuja askartelujutskoja.

• demeter

Petze tykkää ihailla talojani. Harrastus upea seikkailu sisustamisen ja asumisen historiaan.

Yksi osa kokonaisuudesta kuvaa hollantilaista olohuonetta vuosisadan taitteessa.

Picknic porukka istuu siirtomaa-aikaisissa korituoleissa. Pikkumökki kuvaa kesäpaikkaani ja alatalo omakotitaloa, jossa on yhdistetty vanhaa ja uutta.

Näet kokonaisuuden kuvagalleriasta. Eihän se ole vielä edes valmis se kaipaa uusia jutskoja joten keräilekin löytöjä. Esimerkiksi löysin kirpputorilta pienen kullanvärisen kynttilänjalan jossa roikkui pieniä kristallin jäljitelmiä. Toisinpäin käännettynä se toimii kristallilamppuna.

Pienestä avainkaapista timpuroin keittiön pöydän.

Talot on reunustettu puukeskuksen pihalta kerätyistä joutopuista.

Ideointia ja luovuutta sellainen vaatii, mutta se vie mukanaan siitä ei pääse minnekään.

Poikien ollessa pieniä teimme jatkuvasti vuodenaikoihin suunnattuja askartelujutskoja.

Uskon tuon, että harrastus avaa kokonaisen uuden maailman. Ei ehkä kaikille, mutta ainakin niille, joilla on riittävästi sisäistä liikkumavaraa, jotka eivät ole liikaa arjen kahleissa.

Vaikka en ole muuten materian perään, vanhat esineet puhuttelevat minua, siitä joskus kirjoitinkin täällä ja totesin, että ne eivät puhu kaikille..))

• Korppis*
        demeter kirjoitti:

Uskon tuon, että harrastus avaa kokonaisen uuden maailman. Ei ehkä kaikille, mutta ainakin niille, joilla on riittävästi sisäistä liikkumavaraa, jotka eivät ole liikaa arjen kahleissa.

Vaikka en ole muuten materian perään, vanhat esineet puhuttelevat minua, siitä joskus kirjoitinkin täällä ja totesin, että ne eivät puhu kaikille..))

Kirjaannuin jo unimaille lähteäkseni, mutta kommentoin vielä.

Minua ympäröi vanhat esineet, niillä on sielu, olohuonettani hallitsee aikoinaan kirpparilt pilalle hiottuna löytämäni kahdeksankulmainen Askon ns. tupakkipöytä jonka olen entisöinyt.
        Pöydän ympärillä on kuuskytluvun alun pienet nojatuolit, jotka löysin anoppilan ullakolta. Päällystin ne ja hyvin ovat hoitaneet virkaansa.
        Mökillä on rakkaita syntymäkotini huonekaluja joista osan olen entisöinyt osa on alkuperäisessä kunnossa eikä niitä ole tarvinnut kuin joskus pintapuhdistaa.

Hyvää yötä ; )

• demeter
        Korppis* kirjoitti:

Kirjaannuin jo unimaille lähteäkseni, mutta kommentoin vielä.

Minua ympäröi vanhat esineet, niillä on sielu, olohuonettani hallitsee aikoinaan kirpparilt pilalle hiottuna löytämäni kahdeksankulmainen Askon ns. tupakkipöytä jonka olen entisöinyt.
        Pöydän ympärillä on kuuskytluvun alun pienet nojatuolit, jotka löysin anoppilan ullakolta. Päällystin ne ja hyvin ovat hoitaneet virkaansa.
        Mökillä on rakkaita syntymäkotini huonekaluja joista osan olen entisöinyt osa on alkuperäisessä kunnossa eikä niitä ole tarvinnut kuin joskus pintapuhdistaa.

Hyvää yötä ; )

Puoliso raahaa meidän lapsuudenkodista milloin mitäkin vanhaa. Yhden tuolin on jo entisöinyt ja kaksi on jo valmiiksi hiuottu. Kauniita ovat ja käsittämättömän hyvää tekoa. Liimaukset kestäneet ulkoaitassa säilyttämisen jne.

• Jos aloitus herättää tunteita, se on hyvä.
      Silloin viitsitään kirjoittaa, joko äkäisenä tai muuten...
      Pääasia että osallistutaan.
      Aloittaja ei tunnu välittävän kritiikistä:)

• demeter

Näin se menee (pertta-). Liian herkkähipiäinen ei saa olla, jos meinaa aloituksia tehdä ja ne loppuun viedä...)) Minusta ei siihen ole, vaikka muuten tulee "rupateltua" vähän liikaakin...

• Pertta@

Pääasia, että ollaan mukana ja käytetään samoja nimimerkkejä ketjun edetessä.
        Eihän kukaan "kritisoija, hienoa ilmaisuasi myötäillen" ole tullut puskasta ulos vaan huutelevat puun takaa tai ojan pohjalta. Pitäisikö niiden viestejä ottaa kritiikkinä, ei todellakaan.

Ne huutavat, jotka pelkäävät.

• Linkkii

Eikä ollutkaan mikään mitätön linkki. Pituudeltaan. ;)

Aatella jos pitäisi moinen harangi memorida! ;)

• :))

Ihana, ihana, ihana nöpönenä.

• Linkkiii
        Linkkii kirjoitti:

Eikä ollutkaan mikään mitätön linkki. Pituudeltaan. ;)

Aatella jos pitäisi moinen harangi memorida! ;)

...siis memorOida.

• Pirre*

Herranpieksut että oli nätti, tuommoista ei vaan voisi olla ottamatta :)

• :)) kirjoitti:

:)) Voi poloa. En ymmärrä, miksi jalostetaan sairaiksi koiria, lonkkavikaisiksi, silmävanmmaisiksi.
        Samoin kuin kissoja.
        Tervein koira on useinmiten coctail-koira. Oli rotu mikä tahansa, muutamassa sukupolvessa kaikista rotukoirista laumassa tulee samanlaisia alkukoiria.

Niin ikävää katseltavaa, mutta kenenkään ei tarvitse kauaa enää katsella tuota rumaa profiilikuvaani siis lepakkokittaa, olen jo vaihtanut sen sievempään kuvaan. En enää leiki eläimellisillä kuvilla ; )

• virva-tuulia***
        Pirre* kirjoitti:

Herranpieksut että oli nätti, tuommoista ei vaan voisi olla ottamatta :)

Koiranpennut ovat todellakin suloisia. Osaavat jopa "keskustella" tavallaan.

Ihania karvaturreja.

• virva-tuulia***
        :)) kirjoitti:

:)) Voi poloa. En ymmärrä, miksi jalostetaan sairaiksi koiria, lonkkavikaisiksi, silmävanmmaisiksi.
        Samoin kuin kissoja.
        Tervein koira on useinmiten coctail-koira. Oli rotu mikä tahansa, muutamassa sukupolvessa kaikista rotukoirista laumassa tulee samanlaisia alkukoiria.

Sekarotuinen sairastaa paljon vähemmän kuin ns.paperikoira/kissa

Niissäkin on aivan söpön näköisiä karvaturreja.

Niin ikävää katseltavaa, mutta kenenkään ei tarvitse kauaa enää katsella tuota rumaa profiilikuvaani siis lepakkokittaa, olen jo vaihtanut sen sievempään kuvaan. En enää leiki eläimellisillä kuvilla ; )

Noko uteliaisuus yllätti, kun en älynnyt mitä tuo eläin on, niin katsahdin Galleriaasi.
        Sielläpä olikin nätti tyttö ompelukoneen ääressä.
        Takana kimmalteli kuparinen kahvipannu ja komeita posliiniastioita.
        Upea tulee talostasi, vai joko se on jo valmis?
        Hieno harrastus, monipuolinen, jossa jopa historialla on sanottavaa, luin viestistäsi.

• Tapola1

Korpikirjailija on yhtä kuin paljon melua tyhjästä päästä.

• Kiva kun poikkesit, niin et kuitenkaan malttanut olla kommentoimatta.

Hyvää yötä....Tapolan mustapäämakkara ; )

• yks mustapää

aloitukseen siis Korpikirjailija.

Lukaisin hieman vastauksia sinulle, joissa olikin miinuksia myös tullut. Mielestäni palsta on elänyt, mutta häiritseekö, että sinua ei ole ihmeesti kaivattu? Sekö on palstan kuolema?? Onneksi sait sen taas henkiin!! Ei mitenkään myönteisesti, vaan uusia erimielisyyksiä lisää.

Äläkä kysy, että "minäkö"??? Juuri Sinä..

Olikohan sittenkään oikein käydä arvostelemaan toisten musiikkimakua tai galleria kuvia???

• tyhjän jauhamista

Olisit jättänyt kommentoimatta.
        Nyt se sai taas uutta vettä myllyyn ja homma alkaa melkein alusta.

• Taas linjoilla ; )

Yks mustapää@

Minua toki kaivattiin heti kun olin karistanut Suomen pölyt jaloistani. Oli oikein aloitus tehty. Käräjillä jos sun muilla toimenpiteillä uhaten yritettiin pitää kotosuomessa.. Niin minua kaivattiin ja nyt sinä taas huudat perääni, niin kovasti kaipasit, jotta piti yhteyttä ottaa ja ketju nostaa ylös. Että on vaikea olla suosittu ....; ))))

Musiikkimaku on jokaisella omansa siihen en puutu. Nimimerkittömät ovat sieluttomia, laita sinäkin vaikka hirttosilmukka sen mustan pääsi ympärille niin näyt massasta paremmin ja muistan sinut paremmin huomioida ensi kerralla, että sinun ei tarvitse perään huudella.

• onko aikaa

Taas linjoilla ; )

Yks mustapää@

Minua toki kaivattiin heti kun olin karistanut Suomen pölyt jaloistani. Oli oikein aloitus tehty. Käräjillä jos sun muilla toimenpiteillä uhaten yritettiin pitää kotosuomessa.. Niin minua kaivattiin ja nyt sinä taas huudat perääni, niin kovasti kaipasit, jotta piti yhteyttä ottaa ja ketju nostaa ylös. Että on vaikea olla suosittu ....; ))))

Musiikkimaku on jokaisella omansa siihen en puutu. Nimimerkittömät ovat sieluttomia, laita sinäkin vaikka hirttosilmukka sen mustan pääsi ympärille niin näyt massasta paremmin ja muistan sinut paremmin huomioida ensi kerralla, että sinun ei tarvitse perään huudella.

No älä nyt liian raskaasti ota ......
        Millä kielellä emäntä siellä puhuu, jos saa olla utelias. Muistuu vain että kielessä on vähän sekaisin kaikkea lähimaita jopa ruotsia.norjaa?

Suomi on kai sinulle rakas - ei minulle, koska vanhana muisti paranee.

• onko aikaa kirjoitti:

No älä nyt liian raskaasti ota ......
        Millä kielellä emäntä siellä puhuu, jos saa olla utelias. Muistuu vain että kielessä on vähän sekaisin kaikkea lähimaita jopa ruotsia.norjaa?

Suomi on kai sinulle rakas - ei minulle, koska vanhana muisti paranee.

En toki raskaasti ota otan kevyesti. Englannilla kommunikoin ulkomailla ollessani.

Hollanninkielessä on englannin, saksan, ja ruotsinkieleen samaistuvia sanoja. Hollannin g kurkkuäänne on vaikea oppia. Ymmärrän kieltä jonkin verran, mutta en puhu, käytän vain joitakin sanoja, kiitos ja hyvää päivää jne.

Kyllä Hollanti maana on parenpi asua kuin Suomi.

• aikaa ei ole,t

En toki raskaasti ota otan kevyesti. Englannilla kommunikoin ulkomailla ollessani.

Hollanninkielessä on englannin, saksan, ja ruotsinkieleen samaistuvia sanoja. Hollannin g kurkkuäänne on vaikea oppia. Ymmärrän kieltä jonkin verran, mutta en puhu, käytän vain joitakin sanoja, kiitos ja hyvää päivää jne.

Kyllä Hollanti maana on parenpi asua kuin Suomi.

Näin vain kieli tulee mieleen - vanha työkaveri, hän asuu kai siellä nyt.

Hyvää vointia sinulle. Missä on hyvä asua sitä en tiedä, Suomessa en ole asunut 42 vuoteen.

MVH.

• kielilet

men du är i tiden... da voll ska si dain

• Om vi ​​skriver vårt eget språk, kommer vi förstås bättre.

If we write our own language, we will be better understood.

Als we onze eigen taal te schrijven, zullen we beter begrepen worden.

Wenn wir unsere eigene Sprache zu schreiben, werden wir besser verstanden werden.

• time ...is

Om vi ​​skriver vårt eget språk, kommer vi förstås bättre.

If we write our own language, we will be better understood.

Als we onze eigen taal te schrijven, zullen we beter begrepen worden.

Wenn wir unsere eigene Sprache zu schreiben, werden wir besser verstanden werden.

Da kan dir vir for si ... kan vet va du menar, de är så-- din men.

livet är inte så som vi vill-- att älska allt som vi for kan va mö sy for tu mi or allt, vi for si allt i live for to mi or mi.

ihc libe ..

ps... kirjoitus hukassa...i time...

Hauskaa elämä.

• taiteilija Takanen
        time ...is kirjoitti:

Da kan dir vir for si ... kan vet va du menar, de är så-- din men.

livet är inte så som vi vill-- att älska allt som vi for kan va mö sy for tu mi or allt, vi for si allt i live for to mi or mi.

ihc libe ..

ps... kirjoitus hukassa...i time...

Hauskaa elämä.

Lisä.

Ole kultaa suomalaisessa elämässä, minulle ja muille.

• tid dör inte...
        taiteilija Takanen kirjoitti:

Lisä.

Ole kultaa suomalaisessa elämässä, minulle ja muille.

Minä olen nolla, vain historia ser efter,,, to mi...

• tid dör inte... kirjoitti:

Minä olen nolla, vain historia ser efter,,, to mi...

Kirjallinen esityksesi on tyypillista ihmiselle, jolla ei ole juuria ei synnyinmaahansa eikä maahan, jossa on elämästään suurimman osan asunut.

Tämä ongelma tulee eteen Suomeen tulleille pakolaisille, etenkin heidän jälkipolvelleen. Nuoret maassamme syntyneet eri kulttuuritaustaiset eivät opi hyvää suomen kieltä eivätkä vanhempiensa kieltä. He eivät sisäistä itseään suomalaisiksi saati vanhempiensa synnyinmaahan ja kulttuuriin.

Heitä tullaan vieroksumaan täällä ja vanhempiensa synnyinmaassa ja heillä ei ole hyvä olla missään.

• aika on hetki elämää

Kirjallinen esityksesi on tyypillista ihmiselle, jolla ei ole juuria ei synnyinmaahansa eikä maahan, jossa on elämästään suurimman osan asunut.

Tämä ongelma tulee eteen Suomeen tulleille pakolaisille, etenkin heidän jälkipolvelleen. Nuoret maassamme syntyneet eri kulttuuritaustaiset eivät opi hyvää suomen kieltä eivätkä vanhempiensa kieltä. He eivät sisäistä itseään suomalaisiksi saati vanhempiensa synnyinmaahan ja kulttuuriin.

Heitä tullaan vieroksumaan täällä ja vanhempiensa synnyinmaassa ja heillä ei ole hyvä olla missään.

Kiitos.

Mikä näin meillä on kuin kirjoitit, monet voivat hyvin ja ovat miljonääriä myös Suomessa lyhyessä ajassa, näin talous--henkinen asia on toisin.

Minun ja heidän asiat ovat hyvin, akateeminen koulutus jne.

Aika on mielessä ei koskaan poistu.

• aika on hetki elämää kirjoitti:

Kiitos.

Mikä näin meillä on kuin kirjoitit, monet voivat hyvin ja ovat miljonääriä myös Suomessa lyhyessä ajassa, näin talous--henkinen asia on toisin.

Asuin Ruotsissa nuorena neitosena, hallitsin jo ruotsin kielen, joka on nyt unohtunut, mutta aina kun kuulen tämän musiikkikappaleen vaellan takaisin menneeseen ja ensirakkauteeni Tukholmassa,Matti naapuritehtaan poika. iiikkkk ; )

http://www.youtube.com/watch?v=j8aci7p24KE

• yksinkertaista
        aika on hetki elämää kirjoitti:

Kiitos.

Lisä: Luulen olet lapsi jota isä ja äiti ovat hoitaneet ja rahaa on ollut, olet käynyt kouluja jne.
        Muistuu mieleen tansissa hän sanoi,,, oi olet reputtanut.. en tiennyt mitä sana tarkoittaa vaan aavistin--niin kavari tuli tansissa esiin ja selitin asian,, nainen oli nolla, tunsin olevani jeesus samoin kuin tänään.

Tein töitä 8 vuotiaasta asti autoin isää kuin vain oli aikaa.
        14 vuotiaana pääsin kolhoosiin OTK. Vain ruoka, sitten kauppakoulu ja VR, siinä elämä ja vitut.

• ihc libe dic....

Asuin Ruotsissa nuorena neitosena, hallitsin jo ruotsin kielen, joka on nyt unohtunut, mutta aina kun kuulen tämän musiikkikappaleen vaellan takaisin menneeseen ja ensirakkauteeni Tukholmassa,Matti naapuritehtaan poika. iiikkkk ; )

http://www.youtube.com/watch?v=j8aci7p24KE

kirjoittaminen on minulle nolla asia, lähes kaikissa kielissä.

Olen tyytyväinen elämän, toivon sinä myös mi dör alla när är inne, son du ser livet är inte som vi sir.

• näin suomeksi,,,

Pyydän anteeksi jos olen loukannut sinua.

• Halloo av
        ihc libe dic.... kirjoitti:

kirjoittaminen on minulle nolla asia, lähes kaikissa kielissä.

Olen tyytyväinen elämän, toivon sinä myös mi dör alla när är inne, son du ser livet är inte som vi sir.

av sekoilee täällä taas. Ei suju minkään kielen kirjoitus. Ainoastaan jaksaa jankuttaa nolla, nollaa. Onko taas ryyppy päällä?????

• Oli kiva jutella sinne ulkomaille, mutta nyt minua nukuttaa, tiedän teillä siellä muualla kello on vasta 11.26 meillä jo seuraava päivä ja kello 00.26. ;))

• natt mig ven

Niin ja ser du kan so så vell.

Du är den vän till mi so kan jag si. go natt.

• en fråga

• vain sinulle
        en fråga kirjoitti:

Enen tunne olevavi suomalainen tänään men kan se om den här kommer då är jag med..

http://www.youtube.com/watch?v=RS-dqK1Tl-E&feature=related

Kaikessa on aika--mikä on aika, elämä ja kuolema.

Henki ei kuole kaikki elää aina, on toinen maailma ja toinen jne.

Kaikilla on aika, vain osia tuhansissa sek, siinä elämä ajassa kuin nyt ja näin.

• satujakin
        vain sinulle kirjoitti:

Kaikessa on aika--mikä on aika, elämä ja kuolema.

Henki ei kuole kaikki elää aina, on toinen maailma ja toinen jne.

Kaikilla on aika, vain osia tuhansissa sek, siinä elämä ajassa kuin nyt ja näin.

http://www.youtube.com/watch?v=lWmlSVyfTvs&feature=related

näin to....

• kuka se mahtaa olla

Onko hän saanut taiteilija eläkkeen?

Apina suomesta....

• nollat näin on....

När hon ja tar över tämän kaikki.......

• Omituistaa

Hanki itsellesi ryyppykaveri ettei tarvitse aina täällä roikkua jauhamassa pas...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      6621
    2. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      22
      4791
    3. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      549
      2891
    4. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      67
      2463
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      34
      2116
    6. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      33
      1964
    7. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      42
      1658
    8. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      41
      1615
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      1613
    10. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      7
      1351
    Aihe