Pään tt-kuvaus...?

ei.tietoa

Pitääkö pään tt-kuvaukseen valmistautua jotenkin? Saako olla esim. meikkiä tai hiuslakkaa yms.? Tai pitääkö hiukset laittaa jotenkin kiinni? Katselin tt-kuvauslaitteita netistä, ja niissä potilaille laitettiin esim. silmiin jonkinlainen suoja...ajattelin vain kun nykyaikana on monella ripsenpidennyksiä ja hiustenpidennyksiä, että mitenköhän kuvaukset onnnistuvat moisilla lisukkeilla. Jos silmien päälle laitetaan joku suoja, niin en kyllä sitten laita ripsiväriä. Harmi, kun ohjeissa ei sanota mitään. Pinnejä ei saa olla, se taisi lukea ohjeessa.

2

3501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metallit

Tosiaan tekoripset, kemikaalit ja pinnit kannattaa jättää väliin ennen tutkimusta. Lisäksi mitään metallipitoista ei saa olla, mm. korvikset, kello, sormukset, kaulakorut, käsilaukut (esim. metallikoristeet) jne. Ne kaikki pitää jättää pois tutkimushuoneesta tomografian ajaksi. Hiuksista en ole saanut mitään huomautuksia.

Kuvauksessa on kirkas valo, mikä selittää silmien suojauksen.

• just TT-kuvaus takan

TT-kuvaus ei vaadi mitään etukäteistoimintaa. Saa olla esim. kaulaketjut ym. paikallaan. Tuohan on siis tietokonetomografia, ei magneettitutkimus.

Olin juuri pari päivää sitten aivojen TT-kuvauksessa eikä tosiaan mitään tarvinut valmistella, tosin eikä mulla sattunut mitään hiuspinnejä tai vastaavia ollakaan, kaulaketju vain oli ja sai olla. Ei ollut mitään kirkkaita valojakaan ja kuvauspaikka Meilahdessa, ei siis silmien suojausta, itse vaan tuntui hyvältä pitää silmät kiinni tuon lyhyen hetken mitä tuo TT-kuvaus kesti.

Ja lyhyt tosiaan oli, jos MRI on vartin tai puoli tuntia, niin tämä keski ehkäpä pari minuuttia. Nuo metalliohjeet liittyvät MRI-tutkimukseen, siis magneettikuvaukseen, ei TT-kuvaukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1739
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1533
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      884
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe