Pitääkö pään tt-kuvaukseen valmistautua jotenkin? Saako olla esim. meikkiä tai hiuslakkaa yms.? Tai pitääkö hiukset laittaa jotenkin kiinni? Katselin tt-kuvauslaitteita netistä, ja niissä potilaille laitettiin esim. silmiin jonkinlainen suoja...ajattelin vain kun nykyaikana on monella ripsenpidennyksiä ja hiustenpidennyksiä, että mitenköhän kuvaukset onnnistuvat moisilla lisukkeilla. Jos silmien päälle laitetaan joku suoja, niin en kyllä sitten laita ripsiväriä. Harmi, kun ohjeissa ei sanota mitään. Pinnejä ei saa olla, se taisi lukea ohjeessa.
Pään tt-kuvaus...?
2
3578
Vastaukset
- metallit
Tosiaan tekoripset, kemikaalit ja pinnit kannattaa jättää väliin ennen tutkimusta. Lisäksi mitään metallipitoista ei saa olla, mm. korvikset, kello, sormukset, kaulakorut, käsilaukut (esim. metallikoristeet) jne. Ne kaikki pitää jättää pois tutkimushuoneesta tomografian ajaksi. Hiuksista en ole saanut mitään huomautuksia.
Kuvauksessa on kirkas valo, mikä selittää silmien suojauksen. - just TT-kuvaus takan
TT-kuvaus ei vaadi mitään etukäteistoimintaa. Saa olla esim. kaulaketjut ym. paikallaan. Tuohan on siis tietokonetomografia, ei magneettitutkimus.
Olin juuri pari päivää sitten aivojen TT-kuvauksessa eikä tosiaan mitään tarvinut valmistella, tosin eikä mulla sattunut mitään hiuspinnejä tai vastaavia ollakaan, kaulaketju vain oli ja sai olla. Ei ollut mitään kirkkaita valojakaan ja kuvauspaikka Meilahdessa, ei siis silmien suojausta, itse vaan tuntui hyvältä pitää silmät kiinni tuon lyhyen hetken mitä tuo TT-kuvaus kesti.
Ja lyhyt tosiaan oli, jos MRI on vartin tai puoli tuntia, niin tämä keski ehkäpä pari minuuttia. Nuo metalliohjeet liittyvät MRI-tutkimukseen, siis magneettikuvaukseen, ei TT-kuvaukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 951137
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897