Onko pakko lopettaa koulu masennuksen takia?

pelottaa..

Tänään sitten lopulta sain sen viestin - koulu ilmoittaa poissaoloistani Kelalle.

Asun vuokra-asunnossa, yritän käydä koulussa ja töissä ja minulla on juuri ja juuri varaa maksaa asunto pakolliset menot. Olen ollut keskivaikeasti masentunut viimeiset puolivuotta ja koulussa käynti on ollut todella vaikeaa.

Täytyykö minun lopettaa koulu, että saan sosiaalitoimistosta tukea asuntoasiassa? En enää haluaisi enempää rahaongelmia, kun niitä jo on.

2

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fchjkjk

Ihan ensimmäisenä sinun pitäisi hankkia lääkäriltä lausunto, ettet pysty hoitamaan masennuksen takia kouluhommiasi. Muuten on kohta kaiken lisäksi Kela karhuamassa maksettuja tukia takaisin. Olettaen siis, että opintosi eivät todellakaan ole edenneet.

Mutta siis... mitä tarkoitat tällä kysymykselläsi? Missä asuntoasiassa tarvitset tukea?

• pelottaa..

Siis haluaisin jatkaa koulua, mutta jos opintotuki lakkautetaan on mun pakko myös lopettaa koulu - enhän muuten saa tukea mistään muualta jos olen koulun kirjoilla.

Viime jaksossa poissaoloja oli runsaasti, tässä jaksossa saan kursseja suoritettua. Yhtäkkiä luokanvalvoja vaan ilmotti että nyt ilmotetaan, vaikka olen kyllä ollut tosi vähän poissa vaan tässä viimeisen kuukauden aikana...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3015
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      119
      1806
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1729
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      66
      1359
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe