200 tuhatta ajettu 5-sarjalainen

Tuleva ostaja?

Kovasti olen kiinnostunut ostamaan BMW:n 5-sarjalaisen, koska olen niitä ajanut useampaa ja onhan se todella hieno auto. Kuitenkin rahallisesta tilanteesta johtuen kyseeseen tulee vain E60-malli ja niistäkin sellaiset joilla on ajettu n. 200 tuhatta tai enemmän. Noita olen aika paljon tutkinut ja on alkanut hirvittää, että monesti vakuutellaan auton olevan kunnossa kun niin ja niin paljon on tehty remonttia. Juuri tänään katsoin yhtä 2010(!) vuoden autoa, jota oli remontoitu jo 32 tuhannella eurolla.. Kilometrejä kyllä oli jo reippaasti.

Onko niin, että kannattaa unohtaa tuollaiset haaveet? Vai onko iso riski siihen, että pihassa seisoo hieno auto, mutta remonttiin uppoaa niin paljon rahaa, että auton hankintahinta on vain osa totuutta.

Olenko ihan väärässä vai onko totuus se, että tuollainen 5-sarjalainen yli 200 tuhatta ajettuna on aikamoinen rahareikä ja huoltoon kuluu paljon rahaa?

14

424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten on?

Elä hyvä ihminen pistä rahojas tuommoiseen.Ainakaan yksin.
      Vai kimppa-autoako meinaat Arskan kanssa?

• heh hee

Se on 200 tuhatta jo hirmuinen lukema kun kyseessä on BMW. Mutta ellei rahasta ole kiinni,niin kaikin mokomin....

• Itse en osaa korjata

Minulla on BMW 530 D jolla ajettu n.210000km
        Eikä ole ollut ongelmia.
        Ainut harmi ,kun Nurmekssesa ei ole BMW:n merkki huoltoa.
        Jos on jotakin ongelmaa menen Joensuuhun siellä on kaksi liikettä jotka tekevät huoltoja.TOISEEN en mene mistään hinnasta.Toiseen menen jossa ongelma korjaantui.En halua kertoa missä ongelma korjaantui.

• voi yhren kerran....

Osta siitä vaan riemurasia itelles!!!!

• bmw kusipää

jaaa-a,eiköhän se ole yksilöstä kiinni,mitenkä pidetty ja ajettu.Vaikka,kyllä itse pidän BMW:tä kestävänä autona.Ja tietysti,en tiedä tarviikko välttämättä enään tuollaista viedä ihan valtuutetulle (Laakkonen/keskusauto) vaan etsisin enemmin paikan missä huoletaan kyseistä merkkiä,merkin omilla osilla.Eivätkä ne nyt paljoa kalliimmat ole kuin muihinkaan,lähinnä säästät työkunstannuksissa.
      Tai,näin olen itse toiminut oman e90:sen kanssa.Hyvää palvelua,laatu osilla,sopivaan hintaan.

• Tuleva ostaja?

Olet varmasti oikeassa. Mutta siinäpä se yksi ongelma onkin, että miten sen hyvän yksilön sieltä löytää. Muutaman tunnin koe-ajon perusteella ja vaikka käyttäisi autotohtorilla, niin ei se välttämättä kerro kuin pienen osan siitä missä mennään. Ongelmia ei välttämättä juuri sillä hetkellä ole, kun suurin osa automyyjistä nyt ainakin laittaa tuon hintaluokan auton kuntoon ennen myymistä. Perusasiat nyt ainakin on kunnossa. Jarrut jne. Mutta ei se välttämättä kerro, että auto on hyvä yksilö jos saa autotohtorilla hyvät paperit. Sitten kun se auto on ollut kuukauden kotona, niin tilanne voi olla kovin toinen..

Tietenkin yhtä ja toista voi päätellä huoltokirjasta, jos se on täytetty viimeisen päälle ja siellä ei mitään ihmeellisyyksiä tai aukkoja löydy. Tai sitten toinen ääripää, että huoltokirja on mystisesti kadonnut.. Nuo yksilöt olen ainakin itse todennut sellaisiksi, että en koske pitkällä tikullakaan.

• 6-syl
        Tuleva ostaja? kirjoitti:

Olet varmasti oikeassa. Mutta siinäpä se yksi ongelma onkin, että miten sen hyvän yksilön sieltä löytää. Muutaman tunnin koe-ajon perusteella ja vaikka käyttäisi autotohtorilla, niin ei se välttämättä kerro kuin pienen osan siitä missä mennään. Ongelmia ei välttämättä juuri sillä hetkellä ole, kun suurin osa automyyjistä nyt ainakin laittaa tuon hintaluokan auton kuntoon ennen myymistä. Perusasiat nyt ainakin on kunnossa. Jarrut jne. Mutta ei se välttämättä kerro, että auto on hyvä yksilö jos saa autotohtorilla hyvät paperit. Sitten kun se auto on ollut kuukauden kotona, niin tilanne voi olla kovin toinen..

Tietenkin yhtä ja toista voi päätellä huoltokirjasta, jos se on täytetty viimeisen päälle ja siellä ei mitään ihmeellisyyksiä tai aukkoja löydy. Tai sitten toinen ääripää, että huoltokirja on mystisesti kadonnut.. Nuo yksilöt olen ainakin itse todennut sellaisiksi, että en koske pitkällä tikullakaan.

No kyllä se autotohtori käy niin tarkkaan sen auton läpi että jos se on silloin kunnossa niin on se kuukaudenkin päästä. Eihän mikään ole varmaa, sydänkin voi pysähtyä milloin vaan. Silloin harmittaa miksi en ostanut Bemaria.

• ihmettelijä......

Näin robottitekniikka aikakaudella hieman ihmetyttää tekniikan kestävyyden heittely näinkin paljon, kun sitä nyt on. Toisilla ei tunnu olevan pahemmin mitään vikoja autossaan, ja toisilla ei sitten muuta olekkaan, kuin vikoja.......jossain ei ole kaikki kohdillaan.

• en ymmärrä

Miksi pitää ostaa 200 tkm ajettu Bemari? Siksikö, että ei ole varaa uudempaan ja Bemari pitäisi vaan saada? Tuhlaa vaan vähät rahasi Bemarin remontteihin.

• öefoihf

Itsellä reilusti yli 300 tkm ajettu BMW kutonen, eikä mitään vikaa. Jos öljyt vaihdettu, kestää isältä lapsenlapselle.

• Niin juurikin

Siinä se asian pointti lieneekin,bemari pitää saada että voi näyttää naapureille ja tutuille että ollaan rahamiehiä.Kuka nyt haluaa köyhä olla ja ajaa "halpamerkillä"...?

• Kohta lämpee

250 tkm ei tarkoita vielä kuin sisäänajoa Bemarilla.

• Josbian

Jos asia on noin, niin miksi myynti-ilmoituksissa mainitaan hirmuinen määrä kalliita huoltoja? Jos ne on vain sisäänajettuja, niin huvikseenko ihmiset ovat tuhansilla tai jopa kymmenillä tuhansilla huoltaneet autojaan????

• bmwkuski

Mulla oli e34 koneella.. Mittari oli pysännyt 299tkm kohdalle 3 omistajaa ennen mua. nokka-akselin ja keinut vaihdoin ja sitten toimi hyvin. Kilsoja varmaan päälle 500tkm. Uusista ei oo kokemusta nyt vanhat ainakin kestää! Ja tuo nokkaremppa ei ole paha homma. Näillä bemarin haukkujilla ei yleensä oo edes kokemusta bemarista, ei niitä kannata kuunnella :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4230
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      152
      1794
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1248
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1046
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    9. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      809
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe