Moi! Olen 13-vuotias tyttö ja haluaisin hommata jotain joululahjaksi isovanhemmilleni ja muillekkin vanhemmanpuoleisimmille sukulaisille. Yhden lahjan hinta ei saisi ylittää 4 euroa. Ostan Ikeasta ainakin yhdet nätit kynttilät, jotka ovat halpoja ja niitä pystyy polttamaan pitkään. Tahtoisin antaa toisenkin pienen lahjan, mutten keksi mitä. Joku itsetehty voisi olla ihan kiva, mutta sen ei pitäisi olla vaikea, sillä en ole kauhean kätevä käsistäni. Kaupasta ostettu on myös ok! Kiitti paljon, jos keksitte jotain ehdotuksia!
Mitä lahjaksi vanhukselle?
11
2161
Vastaukset
- käsityö
Jos yhtään pysyy virkkuukoukku tai puikot kädessä, niin isovanhemmat varmasti tykkäisivät vaikka kaulaliinoista. Tai yksi helppo ja melko edullinen idea: osta kaupasta valmiita tyynyliino, kangaskauppakasseja tms. ja kangasvärejä ja piirrä tai kirjoita jotain mukavaa. Varmasti ainakin isovanhemmat tykkäävät kun lapsesenlapselta jotain omatekoista saisivat. He varmasti ilostuisivat jos saisivat jotain itseleivottua tai jotain itsetehtyjä joulumakeisia. Helppoja ohjeita löytyy netistä vaikka kuinka paljon.
- parhaatlahjat
- halinalle1982
Osta jysk/ikeasta valkoinen fleesepeitto ja aplikoi siihen isovanhempien nimikirjaimet tai vaihtoehtoisesti joku kuva. Silitettäviä kirjaimia saa myös esim eurokankaasta.
- miten olis?
Radio-ohjattava helikopteri! Niitä saa tokmannilta kolmellakympillä ja ne on helppo lennättää sisälläkin.
Ainakin lastenlapset käyvät kylässä useammin, kun tietää, että mummolassa on semmoinen kapistus! - hafnafjordur
Koska olet 13-vuotias niin isovanhempasi varmasti rakastaisivat lapsenlapseltaan jotain käsintehtyä, oli se sitten hillo, maalaus, lapaset tai puutyö. Keksit jotain mitä osaat itse tehdä ja teet sellaisen.
Hieman vieraammille, vanhemmanpuoleisille sukulaisille voi miettiä sitten jotain ostettuakin. - hdhd1
pipareita on helppo tehdä ja koristella kauniisti. kun koristeet ovat kuivuneet voi piparin laittaa sellofaanikääreeseen, ja kääreenkin voi vielä koristella nauhoilla, helmillä tai vaikka heijastimella, joka on itse tehty ja hyödyllinen. tiimarista saa heijastinkangasta ja erilaisia valmiita heijastinpohjiakin(huopakuvioita) taitaa löytyä. Voit myös ostaa esim. huopalevyä ja leikata itse mieleisesi kuvio. heijastinkangasta voi leikata myös, haluamasi kuvio ja vaikka ihan harsia se huopaan kiinni. Taitaa tuo aplikointi tai kirjonta olla vähän haastavampaa ja aikaavievää, joten pitäytyisin ihan perusompelussa, äitisi varmaan voi auttaa alkuun. pelkkä heijastinkin on jo arvokas lahja, vaikka pieni onkin. ei lahjan koolla ole merkitystä, antamisen ilo on tärkeintä :)
Hei
Tuosta liikkumistapohjeesta näyttäisi olevan paljon iloa, mutta se kai pitäisi kääntää suomeksi?
"Tässä laatimani paljon onnellistuttava kaikille sopiva liikunnallisia lahjoja kasvattava ohje:
"Do not make plans about how to move but decide each second and each fraction of a second anew what right now feels like the best idea about where to move, how to move, in which style, in which attitude, in which mood, with how much eager interest and quickness resulting from that or relaxed awareness or emotionally motivated force,... So you change all the time, your plans change and you learn to pick each fraction of a second just the things that you like best right then to be your goalsetting right then in practice in your movements. So you feel happy and fulfilled. Be wary of boredom and habits."
Ehkä tusinan urautumattoman kokeilukerran tuoman kokemuksen myötä tämä liikkumistapaohje yleistyy elämänohjeeksi muille elämänaloille ja auttaa Sinua yltämään jatkuvasti parhaimpaasi, tai ainakin melkein. Et siis jää käytännön olosuhteittesi sanelemalle laatutasolle, vaan yllät haaveenasi olevaan tyylilajiin arjessasi."
Lahjoja ja taitoja haavealalle opettaa http://nopeaoppisuus.blogspot.fi - käy vanhemmallakin iällä!- kuvakuvakuva
Oma kuva sieviin kehyksiin , sellaisesta minä ainakin ilostuisin !
- 69-vuotias
Suurennuslasi olisi hyvä. Itse tarvitsisin sellaista melkein joka päivä, kun en näe lue pieniä tekstejä purkkien päältä tai pakasteruokien päältä. Jos sen voisi ripustaa aina johonkin naulaan, niin olisi vielä parempi. Punaisesta langasta tai nauhasta lenkki siihen.
Jostain halpakaupasta sen voisi saada varmaan alle 4 euron.
Ja lämpimät sukat olisivat myös tervetulleet.
Moi!
Itsetehdyt lahjat ovat mainioita lahjoja juuri jouluksi. Isovanhemmat ilahtuvat varmasti, kun saavat rakkaalta lapsenlapseltaan jotain, mikä on tunteella tehty. Mikäli sinulla kuitenkin vielä on ongelmia lahjan keksimisessä, niin ElämysLahjojen lahjakortilla onnistut aina!
http://www.elamyslahjat.fi/lahjat/lahja-kortti-lahjakortti- aikaa pakettiin?
Aikaa. Sitä vanhemmat ihmiset kaipaavat ( ja noh, ihmiset yleensä). Seuraa ja juttukaveria. Nuoret viuhottavat omissa puuhissaan ja ehtivät harvoin pysähtyä vain olemaan. Se, että käyt sen lahjasi antamassa, istumassa ja olemassa, yhdessä kahvilla ja pullalla kiireettömästi juttelemassa ja vain olet oma ihana itsesi, on lahjoista tärkein. :)
Omatekoiset lahjat ovat myös hyvä idea. Ajatus on tärkein ja niissä on ajatusta enemmän kuin ostolahjassa ikinä. Olet saanut monia hyviä ideoita.
Olen hieman kateellinen, että sinulla on isovanhemmat vielä elossa: omani luolivat kun olin alle kouluikäinen, enkä koskaan ehtinyt jutella heidän kanssaan kunnolla. Nyt aikuisena olisi hauska tietää, miten isovanhempani tapasivat, millainen maailma oli heidän nuoruudessaan, mistä musiikista tykkäsivät teineinä, omien vanhempien varhaislapsuudesta olisi kanssa ollut hauska tietää jne... Jäljellä on vain kuvia ja niitäkin vähän... Sinulla on mahdollisuus kysellä kaikkea tällaista. :) Nauti siitä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351