Nikkilän talli

Ongelma ihminen

Olen tuolla otsikossa mainutulla tallilla... Talli on mukava ja ihmiset siellä ovat mukavia ja kivoja. Ainoa asia vaan että haluasin joskus tehdä muutakin kun niitä perus juttuja esim juuri leikki tuntia ja muita sellaista. Minulla on myös vaikeuksia saada yksi poni tottelemaan itseäni! Se haluaa ehdottomasti kulkea aivan muitten perässä. Aina kun laukkaan poni kiitää täyttä laukka edessä olevaan kiinni eikä kuuntele apujani ollenkaan. Aina jos yritän hidastaa sahaan sitä vahingossa suusta... Tarvisin apua tähän ongelmaan:'(

2

2773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • foreverhorselover

      Poni ei tottele, koska annat sille epäselviä ohjeita. :D (Itselläni sama ongelma aina välillä hevosten kanssa, en ole tarpeeksi tarkka -> hevonen ei ymmärrä mitä haluan). Harjoittelemalla onneksi kehittyy ja oppii ymmärtämään hevosta (jopa sitä ponia) ja oppii menemään sen "tasolle". Hevonen, kuten ei muutkaan eläimet, ei luonnostaan ymmärrä ihmisten outoja "viestejä". :)

      Tuosta halusta tehdä muutakin kuin perujuttuja sanoisin, että ensin on opeteltava perusjutut, sitten vasta voi tehdä "vaikeampia" liikkeitä. Itse harjoittelin uralla ravaamista kolmatta vuotta ennen kuin tuli puhettakaan mistään laukannostoista tai kokorataleikkaa-ravissa -tyylisistä tempuista. Perusjuttujen idea on istuttaa tietyt hevosen hallintaan liittyvät asiat niin syvälle "selkärankaan", että ne tulevat sieltä _ajattelematta_ sitten vähän kehittyneemmissäkin liikkeissä, ne kehittyneet liikkeet nimittäin vaativat taas enemmän ajatusta, jolloin ei voi enää keskittyä siihen "ööh miten pysäytän/lähden liikkeelle?"

      Hevoset vaativat aina kärsivällisyyttä, mukava ja monipuolinen harrastus, jossa ei ikinä voi olla täysin "valmis"! :)

    • Anonyymi

      Kannattaa sanoo ratsastus opettajalle että on vaikeuksia saada poni tottelemaan minullakin on vähän vaikeuksia kultsi ponin kanssa ja minua talutetaan sen takia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe