Miehet; miten "valitsitte" lapsenne äidin?

eräsnainenmiettii

Hah, tyhmästi muotoiltu kysymys, mutta miten tiesitte että "tuon naisen kanssa haluan saada lapsia" tai että halusitte sitoa itsenne johonkin naiseen käytännössä loppuiäksenne.

Haluaisin vähän mietteitä teiltä miehiltä, missä vaiheessa tuollainen ajatus ns tuli mieleenne.

20

648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bibble

Sori kysyt miehilt, mut mä voin sanoo ainaki oman kokemuksen mukaan ,että ei ne kaikki sitä lasta välttämättä ees halua vaikka niin väittää. Mulle kävi niin että olin ollut parisuhteessa jossa olimme päättäneet yhdessä tuumin että haluamme lapsen. Yrityksien jälkeen raskauduin, mutta miehen reaktio ei ollut mitenkään häävi, kavereilla tietenkin kyllä kerskui. Olin kahdeksannella viikolla kun mies otti ja lähti, ja syynä se että ei haluakkaan lasta. Nyt minä olen sitten kauniin tytön yksinhuoltaja, ja äärettömän onnellinen näin. Isä tietää lapsen syntymästä mutta ei ole ottanut yhteyttä.

• Looginen liitto

Vuoden seukattua naiseni kanssa huomasin, että hän on hyvä ihminen lapsieni äidiksi. Ja se oli sitten yhteistuumin päätetty, että molemmat halusivat lapsia ja olla yhdessä.

Lisäksi aikoinaan mietin, että seuraava nainen jonka otan niin sen kanssa teen myös lapsia niin sen on paras olla hyvä. Niinkuin sitten olikin.

• Isä itsekin

Tuli nuorempana seurusteltua useampien naisten kanssa vaihtelevalla menestyksellä. Nykyisen tavattuani huomasin, että miellyttävän ulkonäön lisäksi hän oli fiksu, huumorintajuinen ja muutenkin täysin samoilla taajuuksilla kanssani, hän olisi voinut olla paras kaverini... ja tavallaan sitä nykyisin onkin. Yhdessä ollaan oltu nyt 11 vuotta, meillä on 3 lasta ja meillä ei ole ollut yhtäkään sellaista riitaa, että olisin ollut huolissani parisuhteen jatkosta... eli riidat ovat syntyneet turhanpäiväisistä asioista.

• Asiallinenmiesvaan

Kyllä sen näkee naisesta kauas onko siitä mihinkään. Kunniotus toisia kohtaan. Se että on ollut vaikeuksia kasvattaa naista että ei ole mikään tyttönhupakko. Sen näkee kauas kuinka nainen kohtelee heikompia. itteolen kattonut miten tuleva on kohdannut vaikkapa joitakin puliukkoja Monesti näkee kuinka miehet joutuu järsimään,kun ovat sellaise juoruakan joutuneet ottammaan. Eihän sellaisten riivinrautojen kanssa voi mitenkään olla. Telkkarissa in se sinkku ohjelma niin eihän niistä yhestäkään oilis kenenkään vaimoksi. Semmosia haihattelijoita. Ulkonäkö tulle ihan sen jälkeen ja tuollainen nainen siitä kyllä huolehtii. Mutta sen näkee kans minkäliset vanhemmat ovat. Sieltä nainen on saanut loppupelissä moralikäsitykset ja muut perusasiat. Pitäähän sitä ittekkin käyttäytyä ainakin yleensä asiallisesti. Tutoa kaverihomaa en kyllä käsitä.Eikö se ole silloin jo sama kunon nyrkkikyllikin kanssa. Pitää sitänyt jotakin kipinää olla kuiten.

• Jesse 25v

Oli pakko ottaa eka vauvakuumeinen. Olen ruma ja pienimunainen eli mahdolisuus piti käyttää. Olimme kolme vuotta yhdessä ja kolme lasta on. Nyt ollaan erottu ja tapellaan lapsista. Exä haluaa bailata, minä myös, mutta kuka hoitaa lapset?

• Asiallinenmiesvaan

Ole mies ja kanna vastuusi. Tehtyä ei tekemättömäksi saa.

• elämänpituinen

3 v kaverina 2,5 v seurustelua ja sitten tuntui, että tämän naisen kanssa haluan olla loppuelämän. 8v avioliittoa takana (2 lasta) ja edelleen on sama tunne.

Tutustumisaikana kemiat passasi, jutut natsasi, oli samoja harrastuksia.. Elämänkatsomus oli samanlainen. Perhetaustat olivat samankaltaiset. Ulkonäkö miellytti. Niin sitä sitten naimakaupat tehtiin.

• Kyrpykkä

Kerkeette vielä erota. Ikänne?

• elämänpituinen
        Kyrpykkä kirjoitti:

Kerkeette vielä erota. Ikänne?

Isovanhemmat ja vanhemmat eivät (ole) eronneet, sisaruksista (minua vanhempia) ei ole kukaan eronnut.

Miksi minun pitäisi erota? Asenne vaikuttaa paljon. Aikomuksena kun on olla koko elämä saman kanssa.

• Kyrpykkä
        elämänpituinen kirjoitti:

Isovanhemmat ja vanhemmat eivät (ole) eronneet, sisaruksista (minua vanhempia) ei ole kukaan eronnut.

Miksi minun pitäisi erota? Asenne vaikuttaa paljon. Aikomuksena kun on olla koko elämä saman kanssa.

Joo vaan silti. Se on yks kaunis päivä kun muijjas rakastuu toiseen. Ei ole sinun päätöksesi vallassa.

• elämänpituinen
        Kyrpykkä kirjoitti:

Joo vaan silti. Se on yks kaunis päivä kun muijjas rakastuu toiseen. Ei ole sinun päätöksesi vallassa.

Toivottavasti niin ei tapahdu.

Onko sinulle käynyt niin?

• Kyrpykkä
        elämänpituinen kirjoitti:

Toivottavasti niin ei tapahdu.

Onko sinulle käynyt niin?

Kyllä on. Minuun on rakastuttu.

• pjfjfo

Minä rakastuin ja himoitsin (ja himoitsen) naistani mielettömästi. Huomasin viihtyväni hänen surassa koko ajan. Lapsia en siinä vaiheessa ajatellut. Ja ne tulivatkin vasta myöhemmin kuvioon. Mutta alle vuoden kuluttua tapaamisesta kävimme maistraatissa vihittävänä. Vaimoni ei halunnut leikkiä "päivää prinsessana" ja en minäkään sitä niin tärkeänä pitänyt.

Vaikka vaimoni ei ole perinteinen pullalta tuoksuva äiti, vaan kiireinen, työelämässä, hyvin tienaava nainen, niin en ole katunut valintaani. Tuttava- piirissäni on paljon perheitä, joilla on pieniä lapsia. Vaikuttaa siltä, että että monet naiset ovat menettäneet äitiyden kanssa paljon itsestään ja osa on ruvennut katkeroitumaan. Se on sääli.

• isukki.

Ensimmäinen joka halusi minua oikeasti, ja minä halusin häntä. Muutama muu oli "testissä" mutta wituix män. Luonnevikasia jne. Sitten vaan yksi kerta kun olin saanut opinnot päätökseen ja vaimo lopettanut juuri e-pillerit laskin sisään ajatellen ettei se tässä paikassa maailmanloppu olisi jos napsahtaisi, ja tyttö tuli.

• who cares

Ajattelin että ketä tahansa kelpaa, jotta saan lapsen. Jälkeenpäin voisi todeta, että "en mä ny ihan tätä tarkottanu kenellä tahansa". Lapsi oli aivan valloittavan kaunis, jopa niin kaunis että jotkut treenikaverit eivät uskoneet niin kaunista sellaisesta luuviuluakasta edes tulleen.

• Jere34vee

Vanhemmat ja isovanhemmat painostivat, ei kai siinä muuta.

• jerelle

uskovainen?

• minun tarinani

Sitä en tiennyt että tämän naisen kanssa haluan lapsia kun tapasin puolisoni. Me olimme kumpikin kolmekymppisiä ressukoita, ylempi korkeakoulututkinto ja asuimme vanhempien luona. Urahaaveet olivat kummallakin korkealla ja perheen perustamisesta emme ehtineet unelmoida. Tahdoimme elää pintaliitoelämää. Palkka oli kohdillaan ja tarkoitus oli nyt viimein matkustella ympäri maailmaa kun löytyi matkakaverikin. Mutta...

Niinhän siinä sitten kävi, että ura jäi kummaltakin toissijaiseksi, kun ensimmäinen lapsi ilmoitti tulostaan. Kolmas lapsemme syntyy talvella ja elämme onnellista ja perhekeskeistä arkea. Vaimoni on ollut koko ajan hoitovapaalla ja minä olen luovuttanut haasteellisemmat projektit nälkäisemmille kollegoille tehden vain työpäivän täyteen jonka jälkeen kiiruhdan kotiin leikkimään.

• tai vetää kännit

Oli pakko ottaa eka joka oli vauvakuumeessa eli hömpötyksiin alistunut. Sekin otti mut kun ei muuta saanut. Olemme vitun rumia ja persejalkaisia molemmat. Päin vittua menenee kaikki muu kyin Kyrpä, mutta ainahan voi hypätä hirteen kun ei jaksa.

• 50-vuoden taival..

Kaikki on kuitenkin sattumaa. Jos sattumat olisivat menneet toisin , en olisi nykyistä vaimoani tavannut koskaan. Asuin Kuopiossa ja kaveri sanoi ,että voisin saada töitä Helsingistä samalla rakennustyömaalla, millä hän oli. Sinne sitten töihin menin ja alivuokralaisesksi yhteen ok-taloon. Muutaman kuukauden kuluttua sain töitä kuitenkin Kuopiosta ja muutin sinne. Mutta "vahinko " oli jo tapahtunut, tuon ok-talon 16 vuotias tyttö oli "salaa" ihastunut minuun ja yllättäen sain kirjeen Kuopioon muutaman kuukauden kuluttua muutostani. En vastannut kirjeeseen. Parin kuukauden kuluttua tuli toinen kirje, johon vastasin. Lopulta kirjeenvaihto johti siihen, että hän tuli kesällä käymään ja siitä asti on yhteistä taivalta jatkunut lähes viisikymmentä vuotta. Lapsia on ja lapsenlapsia myös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7715
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1935
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      879
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      793
    Aihe