pulpahtivat jälleen pintaan.
Turha ihmetellä vaisua osanottoa tai hauskanpidon puuttumista.
Palstalaisten itserakkaus ja pätemisen tarve
40
401
Vastaukset
Anteeksi, piti lisäämäni, jotta itserakkaasti lähden lukemaan ja nukkumaan hitaasti hiipien kohti unen kylkeä.
Missä, milloin, kussa, kulloin? Ihmettelen.
Ei täällä kaikki voi kaikkia miellyttää, pakko tyytyä siihen, mitä saa.
Toisaalta suuresti epäilen, että itserakkaus olisi ikäistemme kansantauti.
Päinvastoin liika arkuus ja itsesyyttely.
Itsensä vähättely, monilla, ainakin.- Pirre*
Ainakin meidän ikäluokassamme on usein noin; nuoret, useimmat, jo osaavat esiintyä ja ainakin vaatia oikeuksiaan..tietysti on heissäkin luonne eroja, ujoja persooniakin on..
Nyt määkkii lähen lukemaan, kirja koukuttaa, ja illasta kuin karkki viimeiseksi ennen unta.
Hyvyötä vaan kaikille "vanhuksille" he..
- kawe
individualismi=yksilökeskeisyys=Itserakkaus= narsismi
Oletan, että kyse on prosessista, joka kehittyy lapsesta asti. Ihminen joka ei joudu kokemaan pettymyksiä tai häviämään, vaan saa kaiken haluamansa, oppii vaatimaan mutta ei antamaan. Hän ajattelee kaiken vain omasta näkökulmasta, eli empatian kykyä ei ole.
Eli, tuskin se tässä iässä iskee, meillä on toivottavasti jo elämänviisautta kertynyt.
Arkakaan en halua olla, puoleni pidän ja nautin ihan oleellisista realiteeteista....- ||||
Mietin pääni puhki, mutta pakko kysyä, miksi yhtäläisyysmerkit individualismin ja narsismin välissä.
Individualismi on yksilöllisyyttä, ei välttämättä kaikessa muiden lailla olemista ja elämistä.
Mitä sillä on yhteistä narsismin kanssa, sairaalloisen itseihailun?
Kaipa ne ominaisuuden voi löytyä samastakin ihmisestä, mutten mina ainakaan niitä millään lailla rinnasta toisiinsa.
Narsismin itse uskon olevan syntymässä saatu, ei kehityksen tulos.
Ei narsismi ole yhteiskuntaluokasta, eikä mistään muustakaan kiinni. |||| kirjoitti:
Mietin pääni puhki, mutta pakko kysyä, miksi yhtäläisyysmerkit individualismin ja narsismin välissä.
Individualismi on yksilöllisyyttä, ei välttämättä kaikessa muiden lailla olemista ja elämistä.
Mitä sillä on yhteistä narsismin kanssa, sairaalloisen itseihailun?
Kaipa ne ominaisuuden voi löytyä samastakin ihmisestä, mutten mina ainakaan niitä millään lailla rinnasta toisiinsa.
Narsismin itse uskon olevan syntymässä saatu, ei kehityksen tulos.
Ei narsismi ole yhteiskuntaluokasta, eikä mistään muustakaan kiinni.Samaan tokkäsi minunkin ajatuksenjuoksu.
Individualismi on esimerkiksi luonnehditty eestiläisten vahvaksi luonteenpiirteeksi. Individualismi kuin myös kansallisuusaate eivät ole meille vieraita käsityksiä eikä niitä rinnasteta narsismiin ei meillä eikä maailmalla.
- totuus on aina totuu
ei ole tarvetta, on vain kieli joka yhdistää ei muuta, toivon että voin kaiken suomalaisuuden heittää pois, nyt lähes nollassa.
- ei huumeida
Kyllä näin on todessa, kai 24 sen tajuaa.
Jos tämä aloitus on olevainaan hauska, en sellaiseen taida osaa ottaa tämän enempää.
- " tuntematon "
Sain kimmokken otsakkeesta !
Minä itte taas heräsin
mahtavaa näyttelen
kaikki voipa oon
totuutta en kerrokaan
hijaa kuiskaan vaan
arka oon
omaan pesään käperryn
varkain sieltä katselen
iloa toisten ihmisten
mä yksin oon - k/k
Sitähän se ,itterakkautta ja pätemisen tarvetta.
Tykkään et ilman minua Suomi pysähtyis ja tykkään Suomesta niin paljon et kunnioitan sen systeemejä ja haluun pitää sen käynnissä veroja maksamalla..
Helpotti ku sai selvän diakgnoosin vai olik se broknoosi joku ukaasi kumminkin.
Huoment kaikille komeille. - K.E - 10
Ei se kyllä proknoosi ole vaan ilmiselvä diakonissa.
- kawe
Individualismi on, mielestäni, nyt meneillään oleva yksilökeskeisyyteen keskittyvä elämäntapa, ikäänkuin ideologisesti.
Sitä elelevät myös narsistit, jotka ovat hyvinkin keskittyneitä itseensä, lähimuoto edellisestä, eikö...
vastaus kysyjälle =liittyvät yhteen , minun näkemykseni mukaan- -------------
Minusta individualisti voi olla vaikka maailmoja syleilevä, mutta elää silti omalla valitsemallaan polulla, itsekseen, omaan osaansa onnekkaana.
Muita halveksimatta.
Narsisti taas ei muusta välitä, kuin omasta navastaan, sen ympärystä on kaikki.
Muut lähinnä häiritsevät tai ovat vain pelinappuloita, joita siirrellen hän pyrkii maaliinsa, itsensä ylistykseen.
Gravitoimaan kaiken itseensä, vain itseensä.
Kykenemättömänä rakastamaan loppujen lopuksi muita kuin itseään.
Tuntematta silti mitään puutosta tunne-elämässään, kun itse on kaikki. - ::::::::::::::::::::
------------- kirjoitti:
Minusta individualisti voi olla vaikka maailmoja syleilevä, mutta elää silti omalla valitsemallaan polulla, itsekseen, omaan osaansa onnekkaana.
Muita halveksimatta.
Narsisti taas ei muusta välitä, kuin omasta navastaan, sen ympärystä on kaikki.
Muut lähinnä häiritsevät tai ovat vain pelinappuloita, joita siirrellen hän pyrkii maaliinsa, itsensä ylistykseen.
Gravitoimaan kaiken itseensä, vain itseensä.
Kykenemättömänä rakastamaan loppujen lopuksi muita kuin itseään.
Tuntematta silti mitään puutosta tunne-elämässään, kun itse on kaikki.Sinulle -------------------
Narsistit mellastavat pilaamassa keskustelut tälläkin palstalla, vaikka useimmat
heistä eivät edes huomaa omia puutteitaan.
Kasvaminen aikuiseksi on jäänyt ja aivojen kapasiteetti unohtunut käyttämättömänä.
Teini-ikäisten palstan kirjoitelmat eivät eroa useista tämän palstan hengen tuotteista. - -------------
:::::::::::::::::::: kirjoitti:
Sinulle -------------------
Narsistit mellastavat pilaamassa keskustelut tälläkin palstalla, vaikka useimmat
Kasvaminen aikuiseksi on jäänyt ja aivojen kapasiteetti unohtunut käyttämättömänä.
Teini-ikäisten palstan kirjoitelmat eivät eroa useista tämän palstan hengen tuotteista.Niinpä, ihmetyttää, miksi näistä meistä kenenkään pitäisi mistään lukea?
Johan oppia on ollut koko elämä, kirjallista, ja omalla takalistolla tulessa istumisella. - kaikenkarvaisia
:::::::::::::::::::: kirjoitti:
Sinulle -------------------
Teini-ikäisten palstan kirjoitelmat eivät eroa useista tämän palstan hengen tuotteista.Näin se toimii täälläkin.
- Jotensakin....
Individualismi on yksilöllisyyttä, ainutlaatuisuutta ei siis yksilökeskeisyyttä ja yksilöön keskittyvää. Narsisimi on minän häiriö, jolla voi teoriassa olla yhtymäkohtia individualismin kanssa mutta käytännössä ei luultavasti kukaan määritelmiä sotke koska ne ilmenevät aivan eri tavoin ihmisen käyttäytymisessä.
Narsisimia on monen sorttista ja ehkä yleisin on harhaluulo omasta erinomaisuudesta, jonka perusta on sairas itsetunto.
- meeriamanda
Voi mun repaleet etten muuta sano. Turhaa on ihmetellä yhtikäs mitään mikäli aletaan kilvan lainaamaan guukkelista sivistystä!
Kirjoitusasu on vapaa, ns. pätijät löytävät viisaampaa seuraa ( toivottavasti ), eihän kohta aremmat uskalla suutaan avata normista asioista kun älyköt suoltavat tietämystään... oletan kieli keskellä suuta!
Palstalla on mukavaa lukemista, ja jos ei ole ... rohkeasti aloituksia rustaamaan :))- Liekövaikoei?
Kuka täällä Googgelista lainaa? Kai nyt jokainen ikäisemme on muutakin lukenut?
- meeriamanda
Liekövaikoei? kirjoitti:
Kuka täällä Googgelista lainaa? Kai nyt jokainen ikäisemme on muutakin lukenut?
No miten vaan ettei riidaksi ratkea... äkkiäähän se selviää kun sivuja lueskelee.
60 palsta taitaa olla suosituimpien joukossa, en sanoisi osanottoa vaisuksi.
Aloittaja sanoi itserakkaudesta ja pätemisen tarpeesta, on hyvä että tykkää itsestään, kuinka sellaisesta voi pitää joka ei siedä edes itse itseään. Kai sitä haluaa tehdä hyvän vaikutuksen, useimmiten, pätemisen tarvettako lienee. Eikä siinä aina onnistu:(- rakkaus.
Itserakkaus ja omanarvontunne eivät tarkoita samaa asiaa.
rakkaus. kirjoitti:
Itserakkaus ja omanarvontunne eivät tarkoita samaa asiaa.
Tarkoitin ihan oikeasti että itseään saa rakastaa, kohtuuden rajoissa tietenkin:)
Molempia voi ehkä olla liikaa itserakkautta ja omanarvontunnetta:)
Pätemisen tarve, itserakkaus ja omanarvontunto, on kai niissä pieni (suuri) ero, hyviä asioita kaikki kohtuudella.- 1943
Samaa mieltä kanssasi. Yksinelelijänä on ainakin rakastettava itseään, kun yleensä muita seuralaisia ei ole. Kun on saanut paljon rakkautta, sitä voi antaa - myös itselleen. Eiköhän suurin osa tämän ikäisistä hyväksy itsensä sellaisena kuin on, ei tarvitse päteä. Se on mulle riittänyt elämän ratkaisevissa tilanteissa ja riittänee jatkossakin. Eivät kaikki halua huomiota valittamalla ja ruikuttamalla, vaikka nuo valitusketjut venyvätkin. Jollekulle tuo venyvyys on ketjun tarkoitus.
- sopimatonta
Ehkäpä! Ennenvanhaan sanottiin, että naiset eivät tule toimeen keskenään ja naisvaltaiset työpaikat ovat riitaisia. Osa vanhemmasta polvesta uskoo edelleen näin. Koulutyö oli ennen yksilösuorituksia ja paremmuutta ja huonommuutta. Nykyään kouluissa opetellaan team-työskentelyä ja sosiaalisia taitoja.
Huumorille ja hauskanpidolle ei löydy sijaa ja ymmärrystä, jos diivailu ja itsetehostus vie liikaa henkistä kapasiteettia. Jotkut suhtautuvat jopa vihamielisesti, jos keskustelijoilla on hauskaa keskenään. Jos kokee olevansa ulkopuolinen, voi mennä mukaan, tai jos haluaa pysyä pelkästään asialinjalla, ketjun voi sivuuttaa. - ??????????
Eikä tyhmyys ja älykkyys ole sama asia.
- kawe
Sillälailla, .........
Tuossa jo mainittiinkin, ettei ole pakko lukea jos ei tykkää, mutta jos ei lue ei voi tietää mistä ei tykkää. Kinkkistä on ja me naiset olemme mestareita monimutkaistamaan kaiken mahdollisen, eikö.....
20v. naisten kanssa töissä opetti olemaan joidenkin kanssa kuin liukkaalla jäällä ja toisten kanssa sillai tavallisesti.
Oikeasti .... mitä erilaisempien ihmisten kanssa on tekemisissä, sitä antoisampaa elämä on, opettaa paljon. - koitahan kasvaa --
alemmuus kompleksista ulos,,
Olipas tyhmä alotus, alottaja ilmeisesti on jääny kinasteluissaan alakynteen toisten kirjittajien kanssa,
nyt purkaa katkeruuttaan moittimalla muita,
ei huomaa omaa " hirttä " silmässään, - Pullollisten luokka
Ei tuo ikäluokan kirous ole ja tähän IKÄryhmään sisältyy sitäpaitsi monia ikäluokkia. Eiköhän itsensä liiallinen paijaaminen ja hyvittely ole tyystin henkilökohtaista. Näitä tyyppejä on aina ja kaikissa ikäluokissa. No, ehkä puhumattomat vauvat voi sentään jättää siitä syyttömiksi, mutta varhain itsekorostus opitaan. Matkijoiden eli apinain sukua kun olemme.. Tosin erään JIMIN (tv-kanava) puolidokkarin mukaan olemmekin tähdistä tulleiden muukalaisten jälkeläisiä. Mitä tässä nyt uskoisi.
Enkä sitäpaitsi palstalla ole toistaiseksi törmännyt kuin erään tietyn nikin ja hänen pseudonikkiensä osalta korostuneeseen oman napansa kulötaamiseen sanallisella tasolla. Kyseisellä henkilölllä tuntuu olevan kosolti muitakin ongelmia niin itsensä, sukupuolensa kuin muiden ihmisten kanssa eli sosiaaliset yhteydet eivät ole hänen vahvin puolensa.
Hauskanpito onnistuu jotenkin samanmielisten kesken, huumori tunnetusti on vaikea laji. Ihan yhtä vaikea laji meille suomalaisille on keskustelu yleensä, siksi tämä on nimestään huolimatta vain yksittäisten mielipiteiden viskomislaatikko. Mutta ympärilläsi on paljon muuta mailmaa, missä voi pitää niin perusteellisen hauskaa siten kuin itsekullekin sopii. Ja aina on jossakin Alko ja siellä pullo, jos muut keinot loppuvat. Se meitä lohduttaa ja viimein johdattaa hautaan kuulemma suuren osan nykyisistä yli kuuskymppisistä. Minunkin asuintalossani on niitä, jotka omin jaloin onnistuvat konttamaan Alkon lämpöiseen syleilyyn ja niitä, joille joku hyväkäs kantaa lohdun maksua vastaan.Asuintalossasi on todella tunnelmaa, niin olet itse ilmeisesti valinnut ympärillesi sen maailman, joka sinun mieltäsi hauskuuttaa.
- Pullollisten luokka
korpikirjailija kirjoitti:
Asuintalossasi on todella tunnelmaa, niin olet itse ilmeisesti valinnut ympärillesi sen maailman, joka sinun mieltäsi hauskuuttaa.
Oi kiitos korpikirjailija, aina yhtä piikikäs. Tottakai, seura tekee kaltaisekseen, niin tässäkin porukassa, joten sinäkin lienet valinnut seuran, joka sinua hauskuuttaa. Laitoin sinulle siitä hyvästä plussan. Tuliko nyt madeltua tarpeeksi? Tärkeintä on, että tunnelmaa piisaa - siellä tai täällä. Tunnistitko itsesi jutustani? Kukaties tai sitten ei...
Pullollisten luokka kirjoitti:
Oi kiitos korpikirjailija, aina yhtä piikikäs. Tottakai, seura tekee kaltaisekseen, niin tässäkin porukassa, joten sinäkin lienet valinnut seuran, joka sinua hauskuuttaa. Laitoin sinulle siitä hyvästä plussan. Tuliko nyt madeltua tarpeeksi? Tärkeintä on, että tunnelmaa piisaa - siellä tai täällä. Tunnistitko itsesi jutustani? Kukaties tai sitten ei...
Luin sinun kirjoituksesi jossa avauduit
"Minunkin asuintalossani on niitä, jotka omin jaloin onnistuvat konttamaan Alkon lämpöiseen syleilyyn ja niitä, joille joku hyväkäs kantaa lohdun maksua vastaan"
Käsitinkö väärin?
- mummon käppyrä.
http://www.youtube.com/watch?v=ffcuAgtHm4Y
Kun en muutakaan keksi väsymykseeni, auttaisko yhtään musiikki.
Hyvää joulun odotusta. - ujo myös
Ujo on itseään ajatteleva, eli hyvin itsevarma lopulta, kun luulee olevansa keskipiste.
Olipa omituinen (h)ajatelma.
*** kirjoitti:
Olipa omituinen (h)ajatelma.
Itseasiassa hajatelma on hyvä. Mitä muut minusta ajattelevat. Minä, minun, minua minusta jne
- ------
korpikirjailija kirjoitti:
Itseasiassa hajatelma on hyvä. Mitä muut minusta ajattelevat. Minä, minun, minua minusta jne
Sitten kaikki ovat ujoja, minä on jokaisen minän päällimmäinen asia.
------ kirjoitti:
Sitten kaikki ovat ujoja, minä on jokaisen minän päällimmäinen asia.
Minä...kohtaan aina itseni ensimmäisenä, en ole ujo kun kohtaan muita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292228
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261868Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121429Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121297Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701221- 931048
- 17937
- 88903
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741