Perjantain mietteitä

Peikko

Miksi ihastumisen tunne hävettää enemmän kuin viha tai inho? Tulevatko positiiviset tunteet jostakin syvemmältä ihmisestä?

Vaikka olenkin juuri nyt ihastunut ihmiseen, joka on väärä, onhan jokainen vihaamanikin ihminen väärä. Ketäänhän ei saisi vihata. Vihaa en häpeä ollenkaan, ihastumista häpeän.

12

1962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi

      häpeät onko kohde häpeämisen arvoinen, vai oletko tehnyt jotain jota häpeät?

      • Peikko

        Häpeän ajatuksiani ja tunteitani. Teoriassa tiedän, ettei tunteitaan koskaan saisi pyydellä anteeksi, sillä tunteminen ei ole väärin. Osoittaahan se samalla itsellenikin, että olen vahvasti elossa.


    • YstäväN

      ihastuin väärään henkilöön, en häpeä tunteitani vaikken sitä kertonutkaan, minulla ei vain rohkeus riitä hypätä siihen tunteeseen täysillä mukaan, koska en halua sotkea asioita..

      • Peikko

        ..että sotkisin hänen elämäänsä mitenkään. Keskitän kaiken voimani siihen, ettei kukaan huomaisi asiaa


      • heikko
        Peikko kirjoitti:

        ..että sotkisin hänen elämäänsä mitenkään. Keskitän kaiken voimani siihen, ettei kukaan huomaisi asiaa

        jassoo. mä taas toivoisin yhden peikon ottavan yhteyttä mut ei se ota, se pysyy luolassaan koska olen "väärä" henkilö.


      • Peikko
        heikko kirjoitti:

        jassoo. mä taas toivoisin yhden peikon ottavan yhteyttä mut ei se ota, se pysyy luolassaan koska olen "väärä" henkilö.

        ...ihan varmasti joku toinen peikko.


      • YstäväN
        Peikko kirjoitti:

        ..että sotkisin hänen elämäänsä mitenkään. Keskitän kaiken voimani siihen, ettei kukaan huomaisi asiaa

        en sellaista voimaa mistään saisi, koska perhe on aina ykkös asia..


    • käki

      Häpeä, viha, inho yms. ovat kaikki pelon eri ilmenemismuotoja.
      Ihastuneen ego tietää olevansa lähellä joutua puolustuskyvyttömään tilaan, siksi se pelkää; mitä se ei tiedä, on että ainoastaan tuossa havoittuvassa tilassa voi rakkaus virrata ihmisestä ihmiseen.

      • Peikko

        Teoriassa siis. Jos molemmat olisivat samanlaisessa mielentilassa.

        Pelkään, se on totta. Kaikkein eniten sitä, että minulle ja tunteilleni nauretaan


      • satu

        On erittäin hyvin sanottu, yhdyn.


      • satu
        Peikko kirjoitti:

        Teoriassa siis. Jos molemmat olisivat samanlaisessa mielentilassa.

        Pelkään, se on totta. Kaikkein eniten sitä, että minulle ja tunteilleni nauretaan

        Pelkään eniten joutuvani naurunalaiseksi tunteiden kanssa. Se on niin noloa ja nöyryyttävää, että sitä ei halua. Välttämättä niin ei olekaan. Kuvittelee, kun ei tiedä?


      • Peikko
        satu kirjoitti:

        Pelkään eniten joutuvani naurunalaiseksi tunteiden kanssa. Se on niin noloa ja nöyryyttävää, että sitä ei halua. Välttämättä niin ei olekaan. Kuvittelee, kun ei tiedä?

        Vaikka tuntee ihmisen ja vaikka järjen ääni yrittää sanoa, että sellaista huolta ei ole, silti pelottaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe