Itse pesin vedellä ja pesuaineella, esim. Fairy käy hyvin. Kastelin karhean sienen ja laitoin pesuainetta sieneen. Sitten kostutin vuorausta ja aloin hangata likaisia kohtia. Hyvin lähti ja lopuksi huuhtelin toppaukset ja puristelin sen minkä pystyin liikoja vesiä pois.
Kuivatin ensin kypärää ulkona verkkokassissa ja kun liika vesi oli valunut pois, loput lattialämmityksen päällä.
Oma kypäräni on Jofan muovipintainen, joten ainakin siinä sisäosat oli kohtalaisen helppo pestä.
0Äänestä
Anonyymi
siis ratsastuskypäränkö pystyy puhdistamaan fairyllä
0Äänestä
Tepa
Itse olen pessyt kypäriä vuosia seuraavalla tavalla.
Laitoin ämpäriin vettä ja mäntysuopaa. Upotin kypärän sinne ja annoin liota päivän siellä. Sitten esim. Viledan kakspuolisella sienellä pessyt kevyesti ulkopinnat. Sisäpuolelta hikikohdat tarvittaessa karheammalla puolella. Kun pesu tehty niin huuhdoin suihkussa kunnolla puhtaaksi ja sitten vaan narulle kuivumaan. Leukahihnoista kiinni narun ympärille niin ei putoa :)
0Äänestä
Anonyymi00004
Miten ratsastus kypärän voi pestä, jos se on tahmea? Mitä pitäisi tehdä?
Vastaukset 4
Vanhimmat
Itse pesin vedellä ja pesuaineella, esim. Fairy käy hyvin. Kastelin karhean sienen ja laitoin pesuainetta sieneen. Sitten kostutin vuorausta ja aloin hangata likaisia kohtia. Hyvin lähti ja lopuksi huuhtelin toppaukset ja puristelin sen minkä pystyin liikoja vesiä pois.
Kuivatin ensin kypärää ulkona verkkokassissa ja kun liika vesi oli valunut pois, loput lattialämmityksen päällä.
Oma kypäräni on Jofan muovipintainen, joten ainakin siinä sisäosat oli kohtalaisen helppo pestä.
siis ratsastuskypäränkö pystyy puhdistamaan fairyllä
Itse olen pessyt kypäriä vuosia seuraavalla tavalla.
Laitoin ämpäriin vettä ja mäntysuopaa. Upotin kypärän sinne ja annoin liota päivän siellä. Sitten esim. Viledan kakspuolisella sienellä pessyt kevyesti ulkopinnat. Sisäpuolelta hikikohdat tarvittaessa karheammalla puolella. Kun pesu tehty niin huuhdoin suihkussa kunnolla puhtaaksi ja sitten vaan narulle kuivumaan.
Leukahihnoista kiinni narun ympärille niin ei putoa :)
Miten ratsastus kypärän voi pestä, jos se on tahmea? Mitä pitäisi tehdä?