Inssi jännittää!!

apuaa!!

Moi!

Mulla on maanantaina inssi, ja en kestä tätä jännitystä. Ja kun mua jännittää, niin ajamisesta ei tuu yksinkertaisesti yhtään mitään. Ja voin vaan kuvitella kuinka paniikissa oon inssissä ja koko homma kusee aivan totaalisesti kun en pysty keskittymään.

Oisko mitään vinkkiä millä helpottaa tätä jännitystä? Tiedän, että osaan ajaa, ja ellen inssistä läpi pääse, niin syy on sen takia että kohellan paniikin takia. Miten te ootte kestänyt kaikki paineet ja ressin? Oisko mitään ideoita miten rauhottua ennen inssiä? Jos en pysty rauhottumaan niin tulos on se, että ajan ylinopeutta, en varo ketään ketä pitäisi, ryhmittyminen ei onnistu eli en ajattele yhteen mitään.. mikään ei siis onnistu. Mitään vinkkejä maanantaille?

7

8569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vinkki(1)

      Hyvä vinkki on saada jonkinlainen keskustelu inssin kanssa. Esimerkiksi silloin kun tapaat sen, niin voit heittää jonkun hauskan jutun. Jännitys katoaa kokonaan, jos se inssisi on mukava, näin oli omallakin kohdalla. Jos sattuu kohdalle töykeä inssi, niin se valitettavasti lisää jännitystä aika paljon, mutta vaikka sattuisikin, niin älä anna sen häiritä. Keskity vain ajoon, ja kuuntelemaan inssin ohjeita. Kaikkein tärkeintä on rentous, yritä löytää tapa rentoutua ennen kuin menet inssiin.

    • rentomeininki1

      paras keino laukaista jännitys ja saada mukavan rento olo,on ottaa ennen inssii menoa noin puoli pulloa kossua.

    • rauhallisesti

      Itse otin omasta aloitteestani varmuudeksi 3 ylimääräistä ajokertaa ja juuri ennen inssiä ajelin opettajan kanssa viimeisen puolisen tuntia ympäri kyliä. Oli muuten hyvin tehokas pahimman jännityksen poistaja. Kaiken lisäksi sattui vielä hurjan mukava inssi joka ajatti paljon helpomman reitin kun mihin olin varautunut.

      Kyllä tuli edeltävä yö nukuttua todella huonosti ja inssipäivänä tuntui että oksettaa ja kaikkea mahdollista kun jännitti niin tuhottomasti. Kädet ja jalat tärisi ja tuntui ettei pysty keskittymään yhtään mihinkään. Asiaa ei yhtään auttanut se että kaikki olivat sanoneet kaikkien tutvojen olevan julmia ja huumorintajuttomia natseja :D No tällaisiakin kyllä varmasti on mutta ainakin itsellä kävi uskomaton tuuri tuon suhteen. Onneksi itellä se pahin jännitys katoaa kun istuu ratissa ja joutuu keskittymään siihen ajamiseen.

      Muistat vaan ajaa rauhallisesti (ota se inssi vaikka "yhtenä ajotuntina" ja kuvittele että se on opettaja siinä vieressä), pieniä virheitä saa tulla kunhan ei mene niistä paniikkiin ja aiheuta konfliktia. Muista katsoa selkeästi JALANKULKIJAT, kääntele päätä kun pöllö konsanaan niin inssikin näkee että kanssa katsot ne. Rauhallisuus, jalankulkijat ja kun muistaa vielä vilkuilla peileihinkin niin pääsee jo pitkälle. Itselle ainakin opettaja muistutti moneen otteeseen, että jos on tekemässä virheen (vaikka yksuuntaselle kääntymässä väärälle kaistalle) niin tekee vaan sen sitten rauhallisesti. Ylinopeuksia tosin ei sallita vaikka sitä ajaisi kuinka rauhallisesti... Paljon pahempi on se että alkaa panikoimaan ja äkkipäissään korjaamaan tekemisiään yks kaks yllättäen, siihen ei osaa muut tienkäyttäjät varautua. Myös tutvon kertoma siitä, että tarkoitus ei ole arvioida täysin virheetöntä ajoa, vaan katsoa miten selviää erilaisissa liikennetilanteissa, helpotti jännitystä.

      Vaikka niitä virheitä nyt jokunen sallitaankin niin kannattaa kuitenkin pyrkiä muistamaan ne liikennesäännöt. Ihan kaikesta ei kuitenkaan selviä pelkällä rauhallisuudella :D Onnea inssiin!

    • aloittajaaaaaa

      Kiitti vinkeistä teille! :)

      Itse inssiajo menikin hyvin ja läpi pääsin!! Jännitys katosi siinä kun ajeli yhden ajotunnin opettajan kanssa ja huomasi, että ihan hyvinhän se suju! :)
      Tein vaan inssissä muutamia virheitä, mitkä omasta mielestäni oli sen verran pahoja että tuskin kaikki tutvot olisi mua läpi päästänyt. Mutta ei kai tässä sovi valittaa! Luulisi vaan, että kaikilla olisi lähes samat kriteerit läpipääsyyn..
      Ihan turhaan ressasin asiaa ja luin netistä ties mitä kauhukertomuksia kuinka ollaan hylätty pienestäkin virheestä :D

      Tsemppiä muillekin, joilla inssiajo edessä! :)

    • paniikissa3

      Hei mulla on sama juttun jännitän iha sairaasti, enkä saa sitä pois vaikka kuinka yritän. Ja se inssi ope ei edes juttele istuu tuppisuuna naama mutrussa ja kattoo kun ajan. Oon ollu 2 kertaa inssis ja hylätty. Mua jännittää niin paljon ett vaikka tietäisin mitä pitäisi tehdä teen sen väärin. En vaa kerta kaikkiaa saa sitä pois. Ajotunnit menee hyvin siel on vain pieniä virheitä, mut sit ku meen inssiin oon iha älyttömän epävarma vaikka tiedän mitä pitää tehdä. Auttakaa mul on toukokuulle 20pvä 3 kerran inssi ja nyt olis pakko päästä läpi.

      • Inssi - takapenkillä

        Mulla on inssi ensi viikolla. Mutta en itse aja vaan istun takapenkillä kun opetusluvalla korttia hankkiva poikani ja tutvo istuvat edessä ;-)
        Mutta jännitän aika pirusti kyllä minäkin vaikka en ihan ekaa kertaa sieltä takapenkiltä inssiajoa seuraakaan...
        Lopulta muutamalla muistamisen arvoisella asialla siellä liikenteessä mennään. Mielestäni ajosäännöt risteyksissä tulee ekana ja sitten ennen ajoa voi lukaista tämän lyhyen ohjeen:
        http://www.uusavuttomat.com/nain-lapaiset-inssiajon

        Vilkkua käytetään niin ajoissa ja runsaasti että hävettää! Ja pää kääntyy kaistaa vaihtaessa ja käännyttäessä kevyenliikenteen väylän / suojatien ylitse niin että tutvo varmasti kuulee niskanikamien rutinan!


    • Anonyymi

      mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, jonka takia oon nyt menossa jo viidettä kertaa inssiin. joka kerta kun mun pitäs lähtee ajamaan sen tutvon kanssa, mulla tulee ihan kauheet ahdistusoireet ja en pysty keskittymään kunnolla ajoon, vaikka tiedän et osaan ajaa, ja ajo-opettaja on myös näin mulle sanonut. onneks mulla on vielä 30 min ajo ennen inssiä, jospa se vaikka auttais.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      88
      1702
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1332
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1206
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1094
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      390
      837
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      822
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      805
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      134
      783
    Aihe