Kokemuksesta sanoisin, että siinä vaiheessa kun sain tarpeeksesi alkoholin suurkulutuksesta, eli liikajuomisesta, aloin miettiä kuka tai mikä minut pistää juomaan, onko se isäni peilikuva vai minussa oleva sivupersoona joka ei kestä elämän tuomia paineita. Suuri osa meistä ihmisistä olemme jossain vaiheessa elämäämme, yleensä hyvin nuorina muuttaneet itseämme ottamalla itsellemme jokin rooli, alkaneet elää jonkin toisen ihmisen elämää. Tämän teimme suojellaksemme itseämme, "pysyäksemme hengissä", mutta yleensä varttuessamme tämä on kääntynyt meitä vastaan, teemme sellaisia asioita mitkä eivät ole omiamme.
Minä onnistuin löytämään itseni, joten uskoisin etten tule kuolemaan alkoholin liikakulutukseen kuten suurin osa sukuni miehistä.
Itsensä löytäminen
4
571
Vastaukset
- Marsu
onnittelut tuosta oivalluksesta. Sulla on vielä pitkä ja hyvä elämä edessäsi.
- Jotain ymmärtävä
Kiitos sinulle että ymmärsit mitä tarkoitin. niitä jotka todella ymmärtävät elämän monimuotoisuutta, tai ylipäätään elämää ovat hyvin harvassa.
Olen elänyt hyvin värikkään elämän, eikä se suinkaa aina ole ollut ruusuilla tanssimista, mutta se ruusuilla tanssiminen kun ei mitään opetakkaan, vaan ne vastoinkäymiset. Olen joutunut jonkun kerran totuuden eteen, ja jos silloin olisin valehdellut tuskin tässä kirjoittelisin.
- HraHuu
Uskon tietäväni hyvinkin mistä puhut :) Tuon kun ymmärtää, löytää melko varmasti elämässään uudenlaisen harmonian.
- -Herkkä Jätkä-
Ja pisti minut ajattelemaan. Juuri noinhan se on. Kätketään oma todellinen minä tietyn roolin sisään, ja eletään rooli päällä kavereiden edessä.
Itse ratkesin juomaan lauantaina, join kaksi päivää. Piti lähteä tapaamaan vanhaa "ystävää", jonka kanssa nuorempana paljon ryypättiin, näyttämään, että ei tässä olla kalkkeuduttu hieman alle 30 vuotiaana. En nyt tässä lähde erittelemään viinan juonnin aiheuttamia ongelmia elämässäni, mutta sen sanon, että niitä on. Paljon.
Mutta...en jaksanutkaan vetää sitä "kovaa roolia", vaan olin vain väsynyt nuorehko juoppo, joka katui jo juodessaan sitä, että oli ratkennut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa672591Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631702SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71660Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631545Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81528Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251228Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241071Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411032RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041012Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78974