Vein ystäväni päivystykseen pari viikkoa sitten. Hän oksensi paljon verta, oli tosi huonossa kunnossa. Veriarvot oli hyvin matalat, niinkuin verenpainekin. Hän ei pysynyt pystyssä. Jouduimme odottamaan lääkäriä pitkät ajat, vaikka tilanne oli kuolemanvakava. Sitten viiletti kiukkuinen naislääkäri Hän ei tiennyt kuinka inhonsa olisi näyttänyt. Potilas oli ylipainoinen. Parin minuutin "tutkimuksen" jälkeen hän pyörähti päin odotusaulassa olevia potilaita ja huusi suurella äänellä: se on HAIMA joka poksahti. Lääkäreillä on SALASSAPITOVELVOLLISUUS, mutta tämä naislääkäri ei siitä tiennyt
Kun ystäväni pääsi keskussairaalaan niin siellä kumottiin koko diagnoosi. Lääkäri saisi kyllä mennä uudelleenkoulutukseen.
Päivystys terveyskeskuksessa
41
4844
Vastaukset
- valita
Tee valitus lääkäristä, niin minäkin tein aikanaan.
- hälläköväliä
Olen tehnyt yhdestä naislääkäristä terveyskeskuksen puolella. Mitään muutosta ei tapahtunut . Mielestäni ylilääkärin olisi kuulunut ilmoittaa minulle että asia on mennyt eteenpäin ja millälailla. Kyse oli selvästä virkavirheestä. Kävin erikoislääkärillä. Minulle tuli kirje kotiin, että mene kiireesti omalääkärin vastaanotolle, hän määrää lääkkeet. No, meninhän minä, Mutta hän sanoi että et sinä mitään tarvitse. Kului puolivuotta niin kyseiseltä lääkäriltä tuli käsky mennä laboratorioon kun tulehdus arvoni olivat niin korkeat!!
Olin jo joutunut hoitamaan sen yksitysellä puolella, ja maksoin maltaita.
Pelottaa vanhuus ja sairastaminen, kun lääkäreillä on moraali ja etiikka hukassa. - korkeinpaan tahoon
hälläköväliä kirjoitti:
Olen tehnyt yhdestä naislääkäristä terveyskeskuksen puolella. Mitään muutosta ei tapahtunut . Mielestäni ylilääkärin olisi kuulunut ilmoittaa minulle että asia on mennyt eteenpäin ja millälailla. Kyse oli selvästä virkavirheestä. Kävin erikoislääkärillä. Minulle tuli kirje kotiin, että mene kiireesti omalääkärin vastaanotolle, hän määrää lääkkeet. No, meninhän minä, Mutta hän sanoi että et sinä mitään tarvitse. Kului puolivuotta niin kyseiseltä lääkäriltä tuli käsky mennä laboratorioon kun tulehdus arvoni olivat niin korkeat!!
Olin jo joutunut hoitamaan sen yksitysellä puolella, ja maksoin maltaita.
Pelottaa vanhuus ja sairastaminen, kun lääkäreillä on moraali ja etiikka hukassa.jos valitit terkkarin johtoon en ihmettele ettei mitään oo tapahtunut. Valita lääkäriliittoon. Lääkärin kuuluisi saada vähintään huomautus joka näkyy lääkärin tiedoissa.
- fhsafhsdfjdsfjsd
korkeinpaan tahoon kirjoitti:
jos valitit terkkarin johtoon en ihmettele ettei mitään oo tapahtunut. Valita lääkäriliittoon. Lääkärin kuuluisi saada vähintään huomautus joka näkyy lääkärin tiedoissa.
Potilasasiamies on se oikea väylä. Hoitovirheestä voi valittaa myös suoraan Valviraan.
Lääkäriliittoon en lähtisi ottamaan yhteyttä sillä lääkäreiden kollegialisuus on aika uskomattoman korkeatasoista. Kollegaa ei ihan helpolla liriin laiteta ja virheisiin etsitään syylliset yleensä hoitajista. - Anonyymi
korkeinpaan tahoon kirjoitti:
jos valitit terkkarin johtoon en ihmettele ettei mitään oo tapahtunut. Valita lääkäriliittoon. Lääkärin kuuluisi saada vähintään huomautus joka näkyy lääkärin tiedoissa.
Terkkarissa on epäpätevät ja maailman huonoimmat lääkärit. Niitä ei kiinnosta kuin oma palkka.
- -ensiapu-
Teitkö valituksen? Sanoitko lääkärille kasvotusten mitään? Kerro miten juttu päättyi.
- fdsgjdfhawqweteryuyu
Eikö olekin hyvä asia, että saadaan päivystys Acutaan. Acutassa ilmeisesti ystäväsikin lopulta hoidettiin.
- wien1
Los tämä olisi tositarina,niin kyseinen henkilö olisi tehnyt valituksen tai rikosilmoituksen tästä "lääkäristä".
- Uutelias
Siis eikö ne tänne kirjoitetut valitukset ja epäkohdat siirrykään suoraan viranomaisten käsittelyyn? ...ja kun mä aina olen niin luullut :D
- Vaitiolovelvollinen
Tuntuu uskomattomalta että lääkäri huutaa julki mitä itse arvelee taudin syyksi?
Onko lääkärillä itsellään ihan piuhat paikallaan?
Jos on liikaa työtä niin hermolepoon sellainen lääkäri!
Joskus potilas pimahtaa mutta koskaan en ole kuullut että lääkäri pimahtaa
ihmisten kuullen??? Mikähän oli syy???- nahkaa
näin se kuule menee todellisuudessa! siellä "tarkkailussa" jossa saat odottaa lekuria iät kaiket, ja jossa ei ole salaisuuksia! Acuta tulee olemaan loistava uudistus!
- sgjsgdjsdfjdfh
Onhan se tavallaan valitettavaa, ettei kyseinen lääkäri koskaan tule täällä kertomaan omaa versiota asiasta.
Näkemyksiä on yleensä useampia. Täällä kaikki nielevät vittuuntuneen omaisen version absoluuttisena totuutena.- kyseinenlääkäri
Mulle on muut nokialaiset kertonu että se on täysi juoppo
- Anonyymi
kyseinenlääkäri kirjoitti:
Mulle on muut nokialaiset kertonu että se on täysi juoppo
Hullut hammaslääkärit oli ennen sitten ne vaihtui nykyaikaan. Muutama hyvä lääkäri riittää korjaan virheet. Sisäelimet ei poksahda vaikka sillai sanotaan. Pitää katsoa ettei syö kaikkea moskaa.
- Kyllä
Valitettavasti on todella huono hoito ja vastuu Ikaalisten TK:ssa.
Myöskään he eivät tiedä mitä on vaitiolovelvollisuus.
Mutta ihmeellisintä on se että vaikka asia tiedetään yleisesti niin sille ei tehdä mitään. Levitellään käsiä, ihmetellään ja huokaillaan.
Kuinka monta pitää kuolla puutteelliseen hoitoon????- ¤-¤_¤_¤-¤_¤_¤_¤_¤_¤_
Ikaalisten terveyskeskuksen asiat eivät kuulu millään tavalla meille tänne Nokialle !! Ja mitä tulee Ikaalisten terveyskeskuksen hoidon tasoon niin mielestäni se on ihan hyvää,asiallista ja inhimmillistä.
- hällä väliä
Ystäväni sai vatsahaavan, joka ommeltiin tähystyksessä keskussairaalassa. Viikkoja myöhemmin (sama henkilö) tapaus toistui. Hän oksensi kotona verta astiat täyteen. Ja hänellä oli kova jano jatkuvasti tietenkin. Hänet vietiin ambulanssilla Nokian päivystykseen vuodepotilaana. Siellä otettiin verikokeet jonka jälkeen hoitaja lähti pois. Henkilö jätettiin kovalle penkille yksin janoisena,huonovointisena istumaan, Eikä mahdollisuutta pitkälleenmenosta annettu. Kaikkein kamalinta oli ettei päivystyksessä ollut ainuttakaan potilasta, hoitajaa eikä muutakaan henkilökuntaa, joka olisi tuonut vettä tai oksennusastiaa. Se, että noin huonovointinen potilas jätetään täysin yksin tuntuu uskomattomalta. Aikansa istuttua( ½-1t )sairas hoiperteli vitivalkoisena (sokissa) kotiin. Romahti käytävälle ja jatkoi veren oksentamista. Soitin vihaisena päivystykseen. Meni pitkään ennenkuin kukaan vastasi. Valitin asiasta, Mutta siellä oli yhtä vihainen ihminen vastassa sanoen: Mitäs lähti kotiin, olisi pitänyt vaan odottaa. Ihmettelin sitäkin , että miksei potilaalle voi sanoa että täytyy odottaa. Ja miksei tippaa laitettu?
Ihminen joka on ensikertoja päivystyksessä ei tiedä käytännöistä.
Kuinkahan paljon näitä tapauksia mahtaa Nokialla olla? Hyväksytäänkö täällä kaikenlainen kohtelu? Mielestäni tämäkin tapaus oli selvä heitteillejättö. Kylläpä heillä on kuitenkin aina joku selitys, jolla käännetään tapaus potilaan omaksi syyksi.- Anonyymi
Nokialla on aina ollut sellainen henki että pitää lukea ajatuksia arvata ja tuijotetaan muttei sanota mitään. Oksentavaa potilasta kannattaa juottaa kun oksentaminen loppuu voi vähän vedellä huuhdella suuta. Olisitte soittanut ambulanssin ja ensiapuun Tampereelle suoraan. Te syötte juotte jotain mikä rikkoo suolet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nokialla on aina ollut sellainen henki että pitää lukea ajatuksia arvata ja tuijotetaan muttei sanota mitään. Oksentavaa potilasta kannattaa juottaa kun oksentaminen loppuu voi vähän vedellä huuhdella suuta. Olisitte soittanut ambulanssin ja ensiapuun Tampereelle suoraan. Te syötte juotte jotain mikä rikkoo suolet.
Tuo puhumattomuus ja tuijottelu on niin totta. Ihan itse koettua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo puhumattomuus ja tuijottelu on niin totta. Ihan itse koettua.
Nokian ensihoito varoittelee ruuhkasta:"Ota evästä,laturi mukaan!" Tasan 3 infektiopuolella,ns.normipuolella 2. Me 2 eläkeläistä,samoilla pitkittyneillä oireilla apuja hakemaan. 3.5-4h.odotus...sairaanhoitajia niin että päät kolisee. Väliajat istutaan yhden koneella koko poppoo. Lääkäri,untuvikko..LK. Ei tuon taivaallista osaamista. Kehotin kts.n yksityispuolen hoidot:"Ei täällä ole kuin dg.!!!" Mitä helvettiä minun veromarkoilla siellä istutaan ja laahustetaan käytävää. Istutetaan ihmisiä..KIIRE! ? Toinen potilas kirosi (fiksu)..juuri samat ajatukset:"OIKEISIIN TÖIHIN JUMALAUTA..EIHÄN TÄÄLLÄ OLE POTILAITA!!!" Täyttä feikkiä koko touhu. Allergisen reaktiota ei osattu hoitaa..sanoi pähkinäallergia...juotettiin jotain litkua. Taju meni..ambulanssi vei Acutaan. Hoitaja oli liikuttunut:"Viimehetkellä tulitte???" Ei hallita anafylaktista shokkia! Vein 2 autoa,epäily laakereiden vaihtoon,itse ostin..korjaamo ei tarkista vaan tekee mitä asiakas pyytää...NOOH,TÄYTYY SEURAAVALLA KERRALLA OTTAA VARAOSIA MUKAAN,kun menee ENSIHOITOON!!! Hävettää ammattikunnan puolesta..montako vie rahansa yksityiselle. Itse missattu maineensa,ja palkkaa lisää!
- 9+10
Kakspiippunen juttu. Haluttiin yöpäivystyksen säilyvän kun pitää saada palveluja läheltä laadukkaasti eikä haluttu mennä kamalaan Acutaan.
Nyt kuitenkin oma päivystys on kamala ja osaamaton paikka.
Perusnokialaisellahan ei ole koskaan mikään asia hyvin. Kaikesta löytyy valitettavaa oli asia miten päin tahansa. - arvotaan arvotaan
onko ne lääkärit sielä apukoulu pohjalla? ihme tunareita..
- sadfasdrjretuet
ei sinne kukaan täyspäinen viitti tulla kun kaikki "asiakkaat" lähtökohtasesti tietää itse mikä on vialla. tietää sen paljonko tarvii saikkua. tietää sen mitä lääkettä tarvii. ja lopputulemana valittaa kaikesta.
varsinkin jos lääkäri menee sanomaan että laihduta, lopeta ryyppääminen, lopeta tupakointi tai ala liikkumaan. johan sellanen lääkäri on perseestä.
sellaisia on nokian terveyskeskuksessakin.
- Rahakas.
Menkää yksityiselle niin homma pelittää.
- Tohtori....
Sairaus tekee nokialaiselle terää :D
- HÄRVELIT RIKKI
Olivat erikoislääkärienkin puolella tässä taannoin.Erikois-sairaanhoitaja haki toisen härvelin ensiavusta ja yllätyä,yllätys,sekin oli rikki.Acutaan vaan ja nopeasti,ei ole Nokialla edes laitteet kunnossa toimenpiteitä varten.
- Elämässä on kaikki
Kuusi tuntia päivystysvastaanottoaulassa. Onneksi oli vain osittainen näön menetys kyseessä. Tarkkailuasemissa puisella koulunpenkillä. Ihmetytti: vain yksi nuori lääkäri paikalla. Koko ajan potilaita tuli lisää ja tahti kiihtyi iltaa kohden kun vastaanotolle tuotiin nuhaisia ja kuumeisia pikkulapsia. Organisointivirhe: nuhaiset lapsipotilaat eri vastaanottotiloihin ja heille oma lääkäri. Muut potilaat: kiireelliset tai ylivoimaiset tapaukset on lähetettävä heti keskussairaalaan. Vastavalmistuneen lääkärin ylpeys ei saa olla este eivätkä pätevätkään lääkärit voi jakaantua moneksi joten hetkellisten ruuhkien purkuun on saatava toinen lääkäri. Raha ei saa olla este ihmisen elämän turvaamiseksi, ei kenenkään ikään ja sosiaaliseen asemaan katsomatta! : Tämä Nokian kaupungille ja Suomen valtiolle!
- vittuuntunut
kyllä on tua nokian terveysaseman palvelus aivan täyttä paskaa.
yhtä tarkastusta ajokorttia varten on helvetin vaikea varata aikaa ja kyllä raha kelpais vaan että anna anna anna. eikä minkäänlaista numeroa saanut edes kun ei muka ollut tässä näin.- kankaantaan kettu
Mistä sä hörhö puhut?? Ei terveyskeskuksen päivystys myönnä ajokorttitarkastuksia ym!
Otas ny diapamis ja täytä huomenna KELAn lomakkeet, kyl se siitä!!
- Herätkääjanähkää
Terveyskeskus on jo nimitykseltään päin mäntyä. Kyseisissä terveyskeskuksissa käy nimittäin vain sairaita sillä terveet kiertävät nämä alistettujen, sorettujen ja köyhien terveyskeskukset kaukaa. Pahimmassa hädässä nekin ovat parempia kuin ei miään mikä olisi tietysti hllitukselle parempi vaihtoehto koska kustannukset olisivat plus miinus nolla. Jokin terveyskeskuksissa mättää ja pahsti. Ihmisten kohtelu on ylipäätään epäystävällästä jopa hyökkäävää. Koko asennoituminen on täysin väärällä pohjalla. Ei voi kuin ihmetellä että jossain maailman kolkassa on vielä olemassa tällaisia sekasotkupuljuja, Mikä säästö valtiolle olisikaan laittaa tämän tasoiset organisaatiot pois päiviltä ja antaa jokaiselle ihmiselle mahdollisuus itse valitä oman lääkärissäkäyntipaikkansa. Koska toimimattomuus on kaken toiminnan tulos ei voi kuin ihmeltellä ja ihilla niitä lääkäreitä jotka pystyvät sellaisessa ympäristössä toimimaan inhimillisesti. Jos joku eroaa alistetusta, latistetusta ja apaattisesta karjalumasta hänet lähes heitetään pellolle opastuksen ja nuhdesaarnan kanssa, Hyvät kansalaiset teillä on oikeus elämään ja kaikkeen siihen minkä lääketiede pystyy tarjoamaan ilman suhteetonta kärsimystä ja sadististen ihmisten hirmuvaltaa. Onko niin että ihmiset ovat vain näennäisesti vapaita kansalaisia ja köyhän apu on aina köyhäinapua ei normaalia ihmistenvälistä kanssakäymistä mihin kuuluu keskinäinen kunnioitus ja sivistys. Koskaan aikaisemmin en ole kohdannut niin suurta kahtiajakoa raharikkaiden ja rahattomien välillä kuin nykyisellä asuinpaikkakunnallani. Tämä kahtiajako kulkee myös ikäsarjoissa ja vanhuus on pahempaa kuin pahin rikollisuus. Nyt pitäisi herätä tuhatvuotisesta unesta nykyaikaan sillä sekin on pian sitä pitkää toivotonta unta mitä ihmiset uneksivat.
- pöhpöh
Nokialla eräs naistentauteihin erikoistunut lääkäri jankuttaa vain tupakanpolton lopettamista vaikka olisin tarvinnut erään toimenpiteen.Ei koskaan enään gynekologille nokialla.(kärsii ilmeisesti nikotiinivajauksesta).
- Anonyymi
tarkkailussa odotti sängyssä nuorehko nainen alapää paljaana niin ei varmaan ollut kivaa pönöttää siinä pimpsa paljaana kun ohimenevät jäivät vielä tuijottamaan.
- mmäkjj
nokialaiset saa mitä ansaitsee
- Anonyymi
Hienoa asiantuntijuutta JO ensikontaktissa. Eli sairaanhoitaja/mies. Ruusut hänelle ja Mikko Kannolle...upeeta,asiakasta kunnioittavaa hoitoa!Kiitos ja jaksamista työssänne!
- Anonyymi
Kusiputken tulehdus vei nokian vuodeosolla kolme viikkoa.Sain sentään pitää ajokortin.
- Anonyymi
Onneksi marko pitää meidän puoliamme !! (nukkuu jossain ja painaa nappia jos joku muistaa herättää..)
- Anonyymi
Sain lääläriajan 2 kk päähän ja aion mennä. Tosin tässä välissä olen jo käynyt erikoislääkäreillä ja tutkimuksissa itse maksaen kulut - kelakorvaus ja saanut lääkkeet ja seurantaohjeet. Vien tulokset tk-lääkärille. Ei muuten ole lääkäreitten syy ettei aikoja ole mutta 2 kk on kyllä täysin peestä ehtiihän siinä jo sairas kuolla. Hyvä jos kiireettömään hoitoon pääsy tulevaisuudessa 7 vrk.
- Anonyymi
Ne jotka päättävät lääkäreiden ja hoitajien määrän sekä rahoituksen, ovat vastuussa. Jos uunituoreelle lääkäriopiskelijalle kasataan liian paljon työtä niin tulos on sitten sen lainen. Kuraa.
Olisiko päättäjien aika jakaa rahaa ja palkata terveydenhuoltoon riittävä määrä henkilökuntaa. Rahaa kyllä löytyy mm. urheilusta, kulttuurista ja puoluetuista jotka ovat turhakkeita- Anonyymi
Ei määrä vaan laatu. Hyvä lääkäri kirurgi osaavia ei mitään niitä kun ei tiedä lääkkeistä mitään.
- Anonyymi
Jos menette terkkariin, Niin ottakaa mukaanne paljon eväitä ja juotavaa.. Siellä nimittäin kestää kauan. Tosi kauan..
- Anonyymi
Onnesta uusi PIRHA irtisanoo 500?? Toivon sydämestäni,että HE vuosikymmenet siellä laahustaneet...saisivat kenkää. Siellä on suojatyössä niin hoitajia kuin lääkäreitä. Hieno pytinki verorahoilla rakennettu,sisälle ammattitaitoisia,asiallisesti kommunikoivia työntekijöitä. Ei se uusi linna tuo sitä sisältöä,TE RAKENNATTE SEN. Ketä hoidetaan ,henkilöstöä vai potilasta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399