Hei! Kysyisin erään lähiomaiseni asiaa... hän on vähän päälle viisikymppinen mies. Sai ensimmäisen tajuttomuus-kouristuksen n.puolitoista vuotta sitten. Kokeissa ei löytynyt mitään. Magneettikuvaa ei otettu. Meni reilu vuosi, tämän vuoden syyskuussa tuli uusi. Hyvin samanlainen kohtaus. Sitten aloitettiin lääkitys, Trileptal. Annos aika pieni, 450mg päivässä. Tosin ihminenkin on aika kevyt, alle 50kg. Annosta yritettiin hiukan nostaa, mutta teki huonon olon. Kaksi kuukautta meni hyvin, sitten uusi kohtaus nyt viikolla. Lievempänä, mutta kuitenkin taju meni, valahti velttona lattialle. Hänellä oli vielä muutama viikko sitten tehty vaativa selkäleikkaus, se pelotti eniten, ettei sitä nyt satuta. Nämä kaatumiset on kaikkein kurjimpia, saattaa satuttaa niin pahasti. Hän oli nähnyt sahalaitakuvioita päivällä aiemmin. Samoin edellisenä kertana myös. Nyt vaihtui lääke tuohon neurotol slowhun. Muistaakseni aamulla ja illalla yksi 200mg pilleri. Onko tuo kuinka toimiva lääke yleensä ja onko kuinka vanha lääke? Magneettikuva on vasta parin viikon päästä. On niin ikävää, kun tietysti yhtä arvailua tämä lääkitys. Trileptalkin lopetettiin samantien ja seur aamuna uusi lääke suuhun. Onko käytäntö yleensäkin näin? Te jotka olette pitkään sairastaneet, onko nämä lääkkeen aloitukset yleensä riskialttiimpia kohtauksen tuloon? Kertokaa kaikki mitä mieleen tulee...
Neurotol slow?
3
180
Vastaukset
- NS ja okskarba
EEG ja MRI olisivat tarpeen. Myös migreenikohtauksissa on sahalaitakuviota.
Olen käyttänyt sekä Trileptalia että Neurotol Slow:ta vuosieni aikana. Pidin NS:sta enemmän, koska se ei väsyttänyt yhtä paljon. Kehon paino ei vaikuta lääkemäärään, sillä minulla Trileptalia on 1800 mg ja paino 50 kg. Minulla NS aloitettiin jo -80-luvulla.
Hänen lääkeannoksensa ovat mielestäni niin pieniä, että "suora vaihto" voi ollakin mahdollista. Isoilla annoksilla siirtyminen kestää vähintään viikon, vaikka vaikuttava aine onkin noin läheinen (karba ja okskarba). Loppujen lopuksi epilepsia on varsin alkutekijöissään hänellä, joten oikean lääkityksen löytäminen on tämänhetkinen haaste. Neurotol Slow on käsittääkseni ensimmäinen lääke jota aina kokeillaan niin sanottuihin paikallisalkuisiin epilepsioihin. Itselläni on aivoverenvuodon leikkausarpi, josta aikoinaan lähti yksi kohtaus.Minulla on toisena lääkkeenä Neurotol Slow, eikä minulla ole siitä pahaa sanaa sanottavana, vaikka sivuvaikutuksia on itselläni ollut paljon. NS:ää pitää seurata verikokeella, että saavutetaan tietty lääkeainepitoisuus veressä ja annostusta nostetaan tähän asti. Tuskinpa sitä noin vaan annostellaan, että otapa tuosta 2*200 mg. Itselläni on 300 400 milligrammaa ja olen nainen. Ainakaan NS:ää ei käsittääkseni voi lopettaa kuin seinään vaan se pitää tiputtaa vähitellen. Omaisesi kannattaisi itse kysyä lääkäriltään kaikki nämä asiat. MLL
- ----------
Kiitos vastauksista. Halusin vain kysellä teiltä, ketkä tätä kyseistä lääkettä olette käyttäneet, toki lääkäriin tässä on aika ja magneettiin ym. Soittelin itseasiassa lääkärille ja hän sanoi just sitä, että täytyy verikokeilla nyt seurata lääkeainepitoisuutta, että sitten löytyis sopiva annostus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384