Voimassa oleva y-tunnus ja starttirahan haku

jmfhjrfjfrj

Olen toiminut yrittäjänä useamman vuoden ja nyt ollut lasten kanssa kotona vajaa 2vuotta. Minulla on y-tunnus (tmi) edelleen voimassa, vaikka toimintaa ei ole ollut. Nyt ajattelin palata töihin ja avata liikkeen uudelleen jonnekin. En ole koskaan hakenut starttirahaa, mutta nyt ajattelin sitä hakea. Estääkö jo olemassa oleva y-tunnus sen?

7

2281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusi yrittäjä

      jos olet yrittäjä jo entuudestaan,olit sitten kotona tai et,mutta starttirahaa et voi hakea koska yritys on jo "päällä".
      Toki saa korjata jos oon väärässä,mutta kerta y-tunnus on jo ja toiminta löytyy(vaikka ei ole varsinaista toimintaa) niin ei ne starttirahaa myönnä!

      Ei saa olla yritystoimintaa ollenkaan starttirahaa anoessa..itsellänikin nyt starttiraha-anomus pistetty sisälle ja päätöstä odotellaan :)

      • jljkjkj

        Siis ei minulla yritystoimintaa ole, vain vaan y-tunnus.
        Soittelin asiasta aiemmin ja minulle annettiin ymmärtää, että voin hakea sitä, kunhan ei ole toimintaa ja sitähän ei ole, sillä olen 2vuotta ollut kotona.


      • start..

        Voiko starttirahaa saada uudestaan, olen sitä saanut -90 luvulla mutta jouduin lopettaan yrityksen.
        Nyt olis taas ideoita alkaa uudelleen yrittäjäksi, mutta ala ihan eri kun -90 luvulla, vai voiko sitä rahaa saada vain kerran elämässään?


      • Tbe
        jljkjkj kirjoitti:

        Siis ei minulla yritystoimintaa ole, vain vaan y-tunnus.
        Soittelin asiasta aiemmin ja minulle annettiin ymmärtää, että voin hakea sitä, kunhan ei ole toimintaa ja sitähän ei ole, sillä olen 2vuotta ollut kotona.

        Jos kerran työkkäristä on sinulle sanottu että voit sitä rahaa hakea niin mikä ongelma tässä on? Meinaatko että olisivat pissineet sinua silmään?


    • kölkööl

      Jos y-tunnus on voimassa, voihan siitä tehdä tarvittaessa lopetusilmoituksen.

      Voi Starttirahaa hakea uuteen yritystoimintaan, kunhan se ei ole sama kuin vanha. Tietysti sen saaminen edellyttää, muiden vaatimusten täyttymisen.

      • yrittäj'

        mulla oli vanha y tunnus, muttei toimintaa ja sain starttirahan


    • stiinalainen

      Kyllä saat starttirahaa hakea jos sinulla on y-tunnus, mutta alv- ja ennakkoperintärekisterissä et saa olla. Selvitin tämän viikko sitten TE-keskuksesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe