Pienen ongelman kehitti. Olen työttömänä ja valitettavasti tällähetkellä myös sossun asiakkaana(toivottavasti ei pitkään) minulla olisi nyt kuitenkin mahdollisuus "ostaa" isältäni puhelinosake. Minne osakkeesta tulee tiedot? ja miten se mahdollisesti vaikuttaa minun tämänhetkisiin tukiin? Tarkoitukseni olisi sitten myydä osake, mutta epäröin asiaa kun en tarkalleen tiedä missä siitä saatava raha sitten tulee näkymään yms Kurja tilanne kaikenkaikkiaan ja pienestä asiasta tämmönen haloo nyt:(
Puhelinosakkeen myyminen ja ongelma
2
189
Vastaukset
- Sijosijo
Kysy Kelan tiskiltä asiaa ihan reilusti. Jos tulee veroseuraamuksia, älä sitten myy ennenkuin olet taas töissä. Jos osake on paperinen (siis ei pörssissä), pistä kaappiin. Paperin takapuolelle tulee siirtomerkintä, isäsi luovutusallekirjoitus, eikä sitä tarvitse ilmoittaa mihinkään. Tästä ilmoitusvelvollisuudesta en ole ihan varma, itse en ilmoittanut paperista, mutta kun se yhtiö meni pörssiin, niin sitten meni automaattisesti tieto verottajalle. Jos se on esim. pörssissä olevan Elisan osake, pitää pankissa avata arvo-osuustili. Siitä menee tieto verottajalle. Ja tietenkin aina kun myyt, niin pitää tehdä verottajalle selostus voitosta, siihen on oma lomake, muistaakseni nro 9. Ei köyhyyttä tarvitse puolustella, ihan kaikki välttävät veroja, jos se laillisin keinoin on mahdollista.
- Gustaf von Horström
Ei tuosta mitään veroseuraamuksia tule, jos osakkeen arvo on alle 4000 euroa. Veroja maksetaan vasta osakkeen myynnin jälkeen. Mutta sossu voi kyllä katsoa osakkeen saannin tuloksi ja katkaista toimeentulotuen. Sitä tulee lisää vasta kun osakkeen hinta on syöty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1033883
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se482761- 1142579
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣392088Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu311870Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et261668- 271572
Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?761429- 221378
Olikohan se
Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi81311