Januvia ja alkoholi?

Onneton & tietämätön

Onko kenelläkään tietoa, miten kroppa reagoi kun juo alkoholia jos on Januvia lääkitys. Minulla vasta aloitettiin Januvia, eikä mistään löydy mitään tietoa. Pukkaa pikkujoulua ja muitakin pippaloita, eikä siellä olisi mukavaa olla kuivin suin. Metforemit jätin ottamatta, jos oli biletystä tiedossa. Mitä tehdä Januvia kanssa, otan aamuisin tabletin.

8

5248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ErkkiKou

Minä olen jo vuosia ottanut molempia päivittäin, ei mitään haittaa ole ilmennyt.
      Iltametformiinianostani olen viikonloppuisin pienentänyt.
      Hauskaa pikkujouluaikaa !

• kiitos tiedosta

Kiitos vastauksesta. Hiukan vaan huolestutti, kun mistään ei löydy tietoa Javuniasta ja alkoholista tai onko yhteisvaikutusta. Metforemin jouduin lopettamaan ikävien sivuoireiden takia. Nyt Javunialla pitäisi yrittää jatkaa, tosin sokeriarvot on melko korkeita vaikka nyt menee tuo Javunia yksin. Ilmeisesti se ei heti pure, tai ei yksin riitä. Pikkujoulun viettoon lähden iloisin mielin, enkä ehkä mokaa tänä vuonnakaan.

• 1+13

Januvia ei tehoa, jos haima ei pysty erittämään tarpeeksi insuliinia. Muuten Januvian vaikutuksen pitäisi alkaa näkyä ehkä 3-4 päivässä. Täysi teho ehkä näkyy vasta myöhemmin. Januvia vaikuttaa eniten aterian jälkeisiinn arvoihin, niihinkin ehkä 2 h kohdalla, ei vielä 1 h kohdalla. Siis hiilihydraattirajoitus on paikallaan.

• Anonyymi

Mitä saat ikäviä sivuoireita?

• pätkä54

Ei varmaankaan ole mitään suurempaa haittaa.Itselläni on menossa Glucophage 500mg 1x2 sekä Januvia 100mg aamuisin.Tosin lääkeen voi pienentää,jos ottaa alkoholia.Paino minulla on laskennut 7kg.Lääkitys aloitettiin heinäkuussa.Nautihan joulunajasta!

• DanRock

Januvian valmisteyhteenvedon sekä SFINX-interaktiotietokannan perusteella suoranaista yhteisvaikutusta Januvian ja alkoholin välillä ei ole. Kannattaa kuitenkin huomata, että alkoholijuomien nauttiminen sinällään voi vaikuttaa verensokeriarvoihin.

-BlueFire- (farmaseutti, diabetesyhdyshenkilö)

• aassdd

Alkoholi laskee sokeriarvoja.

• Anonyymi

MIksi kyselet kun voit kokeilla itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      121
      4550
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      69
      2632
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      80
      1665
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1146
    5. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      872
    6. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      853
    7. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      41
      845
    8. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      120
      833
    9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      67
      807
    10. Olisin valmis tutustumaan uudelleen

En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.
      Ikävä
      50
      789
    Aihe