Januvia ja alkoholi?

Onneton & tietämätön

Onko kenelläkään tietoa, miten kroppa reagoi kun juo alkoholia jos on Januvia lääkitys. Minulla vasta aloitettiin Januvia, eikä mistään löydy mitään tietoa. Pukkaa pikkujoulua ja muitakin pippaloita, eikä siellä olisi mukavaa olla kuivin suin. Metforemit jätin ottamatta, jos oli biletystä tiedossa. Mitä tehdä Januvia kanssa, otan aamuisin tabletin.

8

4262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ErkkiKou

      Minä olen jo vuosia ottanut molempia päivittäin, ei mitään haittaa ole ilmennyt.
      Iltametformiinianostani olen viikonloppuisin pienentänyt.
      Hauskaa pikkujouluaikaa !

    • kiitos tiedosta

      Kiitos vastauksesta. Hiukan vaan huolestutti, kun mistään ei löydy tietoa Javuniasta ja alkoholista tai onko yhteisvaikutusta. Metforemin jouduin lopettamaan ikävien sivuoireiden takia. Nyt Javunialla pitäisi yrittää jatkaa, tosin sokeriarvot on melko korkeita vaikka nyt menee tuo Javunia yksin. Ilmeisesti se ei heti pure, tai ei yksin riitä. Pikkujoulun viettoon lähden iloisin mielin, enkä ehkä mokaa tänä vuonnakaan.

      • 1+13

        Januvia ei tehoa, jos haima ei pysty erittämään tarpeeksi insuliinia. Muuten Januvian vaikutuksen pitäisi alkaa näkyä ehkä 3-4 päivässä. Täysi teho ehkä näkyy vasta myöhemmin. Januvia vaikuttaa eniten aterian jälkeisiinn arvoihin, niihinkin ehkä 2 h kohdalla, ei vielä 1 h kohdalla. Siis hiilihydraattirajoitus on paikallaan.


      • Anonyymi

        Mitä saat ikäviä sivuoireita?


    • pätkä54

      Ei varmaankaan ole mitään suurempaa haittaa.Itselläni on menossa Glucophage 500mg 1x2 sekä Januvia 100mg aamuisin.Tosin lääkeen voi pienentää,jos ottaa alkoholia.Paino minulla on laskennut 7kg.Lääkitys aloitettiin heinäkuussa.Nautihan joulunajasta!

    • DanRock

      Januvian valmisteyhteenvedon sekä SFINX-interaktiotietokannan perusteella suoranaista yhteisvaikutusta Januvian ja alkoholin välillä ei ole. Kannattaa kuitenkin huomata, että alkoholijuomien nauttiminen sinällään voi vaikuttaa verensokeriarvoihin.

      -BlueFire- (farmaseutti, diabetesyhdyshenkilö)

      • aassdd

        Alkoholi laskee sokeriarvoja.


    • Anonyymi

      MIksi kyselet kun voit kokeilla itse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2890
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1870
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1532
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1310
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      258
      1144
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      930
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      794
    Aihe