Onko kenelläkään tietoa, miten kroppa reagoi kun juo alkoholia jos on Januvia lääkitys. Minulla vasta aloitettiin Januvia, eikä mistään löydy mitään tietoa. Pukkaa pikkujoulua ja muitakin pippaloita, eikä siellä olisi mukavaa olla kuivin suin. Metforemit jätin ottamatta, jos oli biletystä tiedossa. Mitä tehdä Januvia kanssa, otan aamuisin tabletin.
Januvia ja alkoholi?
8
4688
Vastaukset
- ErkkiKou
Minä olen jo vuosia ottanut molempia päivittäin, ei mitään haittaa ole ilmennyt.
Iltametformiinianostani olen viikonloppuisin pienentänyt.
Hauskaa pikkujouluaikaa ! - kiitos tiedosta
Kiitos vastauksesta. Hiukan vaan huolestutti, kun mistään ei löydy tietoa Javuniasta ja alkoholista tai onko yhteisvaikutusta. Metforemin jouduin lopettamaan ikävien sivuoireiden takia. Nyt Javunialla pitäisi yrittää jatkaa, tosin sokeriarvot on melko korkeita vaikka nyt menee tuo Javunia yksin. Ilmeisesti se ei heti pure, tai ei yksin riitä. Pikkujoulun viettoon lähden iloisin mielin, enkä ehkä mokaa tänä vuonnakaan.
- 1+13
Januvia ei tehoa, jos haima ei pysty erittämään tarpeeksi insuliinia. Muuten Januvian vaikutuksen pitäisi alkaa näkyä ehkä 3-4 päivässä. Täysi teho ehkä näkyy vasta myöhemmin. Januvia vaikuttaa eniten aterian jälkeisiinn arvoihin, niihinkin ehkä 2 h kohdalla, ei vielä 1 h kohdalla. Siis hiilihydraattirajoitus on paikallaan.
- Anonyymi
Mitä saat ikäviä sivuoireita?
- pätkä54
Ei varmaankaan ole mitään suurempaa haittaa.Itselläni on menossa Glucophage 500mg 1x2 sekä Januvia 100mg aamuisin.Tosin lääkeen voi pienentää,jos ottaa alkoholia.Paino minulla on laskennut 7kg.Lääkitys aloitettiin heinäkuussa.Nautihan joulunajasta!
- DanRock
Januvian valmisteyhteenvedon sekä SFINX-interaktiotietokannan perusteella suoranaista yhteisvaikutusta Januvian ja alkoholin välillä ei ole. Kannattaa kuitenkin huomata, että alkoholijuomien nauttiminen sinällään voi vaikuttaa verensokeriarvoihin.
-BlueFire- (farmaseutti, diabetesyhdyshenkilö)- aassdd
Alkoholi laskee sokeriarvoja.
- Anonyymi
MIksi kyselet kun voit kokeilla itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882