Luottamus

onneton3

Parisuhteessani on vakava luottamus pula. Tyttöystäväni ei luota minuun yhtään. Toisin kun minä taas luotan Tyttöystävääni 110%. En ole pettänyt tytttöystävääni kenenkään toisen ihmisen kanssa, vaan olen pettänyt monesti sovitut lupaukset. Välillä parisuhteessamme on todella pahoja riitoja luottamuksen puuttumisen takia. Mutta yleensä kaikesta huolimatta elämme sovussa ja onnellisesti. Rakastan tyttöystävääni enemmän kuin mitään hän on koko elämäni, ja hän on myös elämäni tärkein ihminen. Eroaminen hänestä olisi kauheinta mitä voisi tapahtua sen takia eroaminen tuntuukin mahdottomalta hänenkin mielestään eroaminen on mahdoton ajatus, koska olemme kiintyneet toisiimme tosi kovasti. En ymmärrä itseäni ihmisenä miksi teen kaikenlaisia ihmeellisiä tempauksia ja tepmmuja elämäni tärkeimmälle ihmiselle. Tekoni ei ole ns."tahallisia" vaan en ajattele mitä teen. Tällä hetkellä parisuhteemme on vaakalaudalla. Olemme riidelleet melkopaljon ja ahdistus on kova. Tyttöystäväni ei halua että soitan hänelle koska riitelemme, pitäisikö minun hänen tahtomuudestaan huolimatta soittaa(se ainakin osottaisi kiinnostusta asijoihin ja tahdon todella selvittää nämä riidat)?

Miten saisin luottamusta parannettua? ja miten voisin hyvittää tekojani? Pelkkää anteeksi pyystö ei riitä. Ja miten pystyn näyttämään että rakstan häntä todella paljon ja halua olla hänen kassan aina? Ja miten voisin saada anteeksi? Koska halua todella selvittää asijat ja parantaa käytökseni.

Tyhmiä ja jopa tosi helppoja elämän kysymyksiä, mutta aivot ja mieli on se verran lukossa että en pysty ajattelemaan. Jos tänne saisi jotain vinkkejä ja tapoja miten asijat saisi selvitettyä niin ketokaa minulle...?

5

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kettu8

      Jos hän sinua vielä rakastaa, niin ainoa oikea tapa on olla rauhassa (asenteella pikkuhiljaa hyvä tulee) JA olla luottamuksen arvoinen. Valitettavasti oikotietä onneen ei ole. Sinun on ajateltava mitä teet, joka kerta mietittävä, miltä tuntuisi, jos tyttöystäväsi tekisi sinulle samoin kun sinä olet nyt tekemässä. Jos vastaus on "en hyväksyisi" sinun tulee tehdä asia toisin.

      Eli koulutat aivosi luotettavammiksi.

      Tuttu aihe minulle ja miesystävälle. Mies tekee hömelöyttään asioita, jotka rikkovat ennen pitkää meidän suhteemme. Luottamus murenee koko ajan pienin palasin ja jonakin aamuna tulen heräämään ja toteamaan, se oli tässä. Rakastan vielä. Ilman miehen vastuunottoa tekemisistään en tule rakastamaan loputtomiin.

      Tsemppiä :)

      • onneton3

        Kyllä tyttöystäväni rakastaa minua kanssa enemmän kuin mitään ja sanoo sen usein. Ja joka kerta kun ajattelemattomuuttani teen jotain tyhmää häntä sattuuu ja kun häntä sattuu sattuu myös minua.. Joka ikinen hetki mietin vaan miksi olen tälläinen ja miksi teen sellaista mitä ei pitäisi.Ja se on totta etta onneen ei ole oikotietä!

        Mitä voisin tehdä tai millä voisin näyttää että välitän hänestä edelleen? koska tyttöystäväni sanoo minulle usein "teot merkkaa minulle enemmön kuin sanat". Koska sanon miljoonia sanoja mutta kuiteskin toimin toisin.

        Kiitoksia paljon:) tsemppiä myös sinne!


    • onnellinen5

      Kannattaa erota heti tyttöystävästä, näin saatte elämänne järjestykseen. Hän ei ole se sinun kulta, hän kuuluu niihin maisemiin mistä on kotoisin.

    • LadyElämä

      Luottamus on asia joka on helppo rikkoa, mutta vain ajan kanssa ja työllä korjattavissa. Jos jatkat luottamuksen pettämistä menetät tyttöystäväsi.
      Tyttöystävälläsi on täysi oikeus olla luottamatta sinuun ja antaa sen kuulua. Sanalliset rakkaudenosoitukset eivät paina tässä vaa'assa paljoakaan. Hän uskoo siihen sen kauniin hetken. Tunnistan kirjoituksestasi itseni tyttöystävän roolissa.
      Alkuun rakastin kovaa, vihasin kovaa. Saatoin itkeä katkeria kyyneleitä kun kukaan niitä ei nähnyt. Tunsin itseni huonoksi, epäonnistuneeksi, en todellakaan ihmiseksi ketä rakastetaan. Miksi ihminen joka rakastaa tekisi niin?
      Lopulta turruin. Olin nolla, lopetin välittämisen. Jäädytin itseni, kuoletin tunteeni, samalla kun katosi viha, katkeruus, katosi myös rakkaus. Lopulta en enää välittänyt. Erosin, hän itki perääni, mutta turhaan.
      En tuntenut mitään, koska niitä tunteitahan ei enää ollut, ei vihaa, katkeruutta, ei rakkautta.

      Noilla teoillasi pilaat suhteesi. Joskus riittää, että matto vedetään alta kerran. Ajan kanssa voi yrittää antaa anteeksi, aina se ei onnistu. Luottamus on vaikea pala rakennettavaksi kun sen on kerran menettänyt. Et sinä selittelemällä siitä selviä. Minä opin elämästä etten koskaan jää suhteeseen jossa ei ole luottamusta. Suhde muuttuu katkeruudeksi ja rakkaus jää siinä toiselle sijalle.

      Ainoa neuvoa mitä koskaan voi antaa, älkää pettäkö rakkaanne luottamusta.

    • Uusjo123

      Itselläni oli justiinsa tämmöinen suhde että (entinen) tyttökaveri petti lupauksiaan jatkuvasti... lopulta se päättyi tän tytön osalta pettämisin reissuihin

      Itse tein kuten ladyelämä neuvoi minä vaan otin lähöt en mie kaipaillu sitä akkaa enää yhtään luottamus oli niin nollassa että ei toista

      SE oikestaan pelasti minut semmosesta vankilasta että ei toista ollu

      Jos rehellisyys ja lupauksien pitäminen onnistu niin heitä samantien suhde pois elä leiki toisten kanssa!


      Lopeta lupauksien pettäminen! jos et lopeta niin jonain päivänä se tulee vastaan että akka ottaa lähöt eikä halua sinusta kuulla enää koskaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      311
      2834
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2193
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      82
      1643
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      189
      1541
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1345
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1233
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1094
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      20
      1092
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe