Intrum Justitia -JÄLKIPERINTÄ

ihmettelevä...

Kysyn tätä asiaa vaimoni puolesta. Vaimo nuorempana hoitanut raha-asioitaan huonosti ja luottotiedot menneet, ulosotosta maksanut joitakin laskuja ja ulosotossa ei nyt laskuja pitänyt enää olla eli olemme kaikki maksaneet. Hänellä nyt vuosia ollut siis talous suht ok, opiskelija on mutta hoitaa talouden vastuullisesti.

Vaimo sai tänään Intrum Justitialta jälkiperinnän, noin 250e. Mitä tämä tarkoittaa ja kannattaako lasku maksaa? Laskussa ei ole mitään sanomista siitä, että laittaisivat sen ulosottoon tai että se olisi ulosottokelpoinen, vain pelkät maksutiedot. Vaimo ei tiedä mistä lasku peräisin, onko jotain keinoa selvittää koska tällainen maksu vanhenisi vai vanheneeko se?

Voisimme maksaa ja maksammekin laskun, mutta nyt aloin lukemaan täältä että jotkut perintäfirmat laittaneet ihan aiheettomasti laskuja uudestaan maksuun tai jo vanhentuneita laskuja maksuun? Mistä voisi tarkistaa, että onko lasku ihan rehti ja se kannattaa maksaa?

71

16425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelevä...

      Niin siis ihmetyttää, kun tällainen lasku tulee vuosien päästä noista muista ulosottosaatavista.. Vuosia sitten siis ollut ongelmia pikavippien kanssa ja kaikki maksut piti nyt olla hoidettu. Mitä jälkiperintä käytännössä siis tarkoittaa?

    • entiedää

      soita ja kysy

    • Vastaus asialle...

      http://www.intrum.com/fi/Palvelut/Perinta/Jalkiperinta/

      Jälkiperintä on saatavia minkä velkoja jo kirjannut luottotappioihin ja ulosotto ei ole pystynyt ulosmittaamaan.

      https://www.okperinta.fi/fin/palvelut_fin/perintaepalvelut_fin/jaelkiperintae_fin?ad=adwords&gclid=CK-M1ZHE77MCFeF7cAod-gQA3w

      Eli vaimosi velkaprosessi lähtemässä uudestaan aktiiviseksi koska ei vanhentunut ja päättyy uudestaan ulosottoon mikäli ette maksa. Velkojen vanhentuminen ei siis onnistu ellei siihen mene se 15 vuotta. Pilaa kyllä tulevaisuutenne joten parempi maksaa pois...

    • Vastaus asialle...

      Hieman lisäystä. Yhteistä tulevaisuutta ajatellen niin kannattaa pistää vaimoasi muistelemaan onko näitä maksamattomia laskuja miten paljon. Sillä todennäköisesti tämä ei ole ainoa mistä tulee jälkiperintä. Kun 15 vuoden vanhenemislaki vanhoille veloille astui voimaan tarkoittaa se että vaimosi pitää olla tuloton seuraavat 15 vuotta.

      Osa velkojista jolla paljon luottotappioita ovat nykyään kiinnostuneet jälkiperinnästä koska osalla velallisista kuitenkin talous parantunut vuosien varrella. Eli vaimolta lista kaikesta minkä muistaa jotta voitte varautua seuraavinkin mikäli niitä nyt sitten tulee. Sitä kun ei tiedä.

      Kannatta kuitenkin soittaa perintään ja pyytää tämänpäivän tietoa asiasta.

      • Kunnonkansalais kortti

        Eikös lasku vanhene 3v vuodessa eikä 15v kyllä kaikki laskut joita ei ole 3v peritty vanhenee 15 vuotta voi koka 3v välein periä ja jos ei ole maksaa ni sit vanhenee?? Eli kyl tietää 3 vuodessa et on laskut maksanu. Ellei haamu laskuja keksitä kuten lehti puhelin sairaala kunnan saunamaksut ... Pitääköhän ihmisten käydä pyytämässä joka firmalta VELATON KORTTI ettei haamulaskuttajat pääse sotkee luottotietoja!!! Tästä laki aloite KUNNONKANSALAISEN KORTTI !!! Pitää tehdä yhdistys haamuperijöitä vastaan!!!


      • 15 v:ssapas
        Kunnonkansalais kortti kirjoitti:

        Eikös lasku vanhene 3v vuodessa eikä 15v kyllä kaikki laskut joita ei ole 3v peritty vanhenee 15 vuotta voi koka 3v välein periä ja jos ei ole maksaa ni sit vanhenee?? Eli kyl tietää 3 vuodessa et on laskut maksanu. Ellei haamu laskuja keksitä kuten lehti puhelin sairaala kunnan saunamaksut ... Pitääköhän ihmisten käydä pyytämässä joka firmalta VELATON KORTTI ettei haamulaskuttajat pääse sotkee luottotietoja!!! Tästä laki aloite KUNNONKANSALAISEN KORTTI !!! Pitää tehdä yhdistys haamuperijöitä vastaan!!!

        Ulosotossa ovat velat vanhenevat 15 vuodessa.


    • 8+20

      Pyydät Intrumilta selvityksen kaikista lähetetyistä maksukehotuksista koskien tätä velkaa. Jos eivät ole viimeisen 3vuoden sisällä muistuttaneet velasta, se on vanhentunut ja sitä ei tarvitse maksaa.

      • Niinpä niin...

        Et tainnut lukea aloittajan viestiä kunnolla etkä senjälkeisiä viestejä taikka linkkejä.
        Tuo sinun esittämäsi pätee vain jos alkuperäinen velkoja ei ole kertaakaan 3 vuoden aikana viestittänyt saatavistaan. Aloittajahan joutui jopa joutui ulosottoon ja velkaa ei voitu ulosmitata joten siirtyi alkuperäiselle velkojalle joka herätti sen henkiin jälkiperinnällä. Koska ei ollut 15 vuotta vanha velka jota ei olisi pystytty perimään..Nyt aloittajalla on talousasiat paremmassa kunnossa joten osa vanhoista velkojista heräävät varmasti. Mielestäni aloittaja kannattaa maksaa se 250 euroa pois ja kaikki jälkiperinnät mikäli niitä tulee...Ainoastaan ne alkuperäiset velkojat jotka eivät laittaneet ulosottoon ja muistuttaneet 3 vuoden aikana voi nähtävästi unohtaa...


      • 6+3
        Niinpä niin... kirjoitti:

        Et tainnut lukea aloittajan viestiä kunnolla etkä senjälkeisiä viestejä taikka linkkejä.
        Tuo sinun esittämäsi pätee vain jos alkuperäinen velkoja ei ole kertaakaan 3 vuoden aikana viestittänyt saatavistaan. Aloittajahan joutui jopa joutui ulosottoon ja velkaa ei voitu ulosmitata joten siirtyi alkuperäiselle velkojalle joka herätti sen henkiin jälkiperinnällä. Koska ei ollut 15 vuotta vanha velka jota ei olisi pystytty perimään..Nyt aloittajalla on talousasiat paremmassa kunnossa joten osa vanhoista velkojista heräävät varmasti. Mielestäni aloittaja kannattaa maksaa se 250 euroa pois ja kaikki jälkiperinnät mikäli niitä tulee...Ainoastaan ne alkuperäiset velkojat jotka eivät laittaneet ulosottoon ja muistuttaneet 3 vuoden aikana voi nähtävästi unohtaa...

        Noh, oli niin tain näin. Joka tapauksessa pyydät kaikki tiedot Intrumilta koskien tätä velkaa. Ja mitä tuohon jälkiperintään tulee, niin itselläni Intrumin laittoi jälkiperintään velan jota se peri normaaliksi ensiksi pari kuukautta. Minun velkani ei edes käynyt missään ulosotossa välillä. Jälkiperinnässä velka oli toiset pari kuukautta ja sen jälkeen vasta laittoivat ulosottoon. Ihmettelen suuresti jos siinä jälkiperintä lapussa ei ole kerrottu mitä velkaa se koskee, kun kerran aloittaja ihmettelee mikä se lasku oikein on.


    • sotemokan uhri

      Minulle tuo rikollinen mafiafirma ei koskaan edes lähettänyt perintäkirjeitä, mutta äkkiä tuli ulosotosta maksuvaatimus. Alkuperäinen summa, 25 euroa, olisin maksanut palvelun oston yhteydessä, mutta eivät kuulemma osanneet ottaa vastaan käteistä. Laskua ei koskaan tullut. Oletin, että olivat päättäneet antaa minun päästä ilmaiseksi, omien laskutuskykyjensä puutteen takia. Olin iloinen siitä ja unohdin asian.

      Kahden vuoden jälkeen tuli ulosottovirastosta kirje. Summa oli nyt kasvanut kaksinkertaiseksi, mukana Intrumin "kuluja" (mistä?) ja ulosottokuluja. Kirjoitin alkuperäisen palvelun myyjälle, tiedustelin, mikä on, kun ei koskaan tullut laskua, ja nyt tämä. Sieltä ei koskaan vastattu. Ajattelin sitten maksaa sen ulosoton summan, elämäni ensimmäisen. Olin aika vihainen.

      Nyt, vuosi sen jälkeen, tuli toinen maksuvaatimus ulosotosta! Kirjoitin takaisin ja kerroin jo maksaneeni kaksinkertaisena laskun, jonka lähettämisen myyjä oli mokannut ja josta Intrum ei ollut koskaan mitään perintäkirjeitä lähettänyt. Tämän kertainen tarina on nyt se, että tässä nyt makseltaisiin sitä alkuperäistä laskua uusine ulosottokuluineen - edellinen karhu oli vain Intrumin "kuluja" ja ulosottokuluja.

      Siis mitä?

      Ei ihme, että Intrum kerskuu tehneensä taas upeat voitot. Helppo bisnes: tekemättä mitään he rohmuavat ihmisiltä rahaa ja ulosotto vielä auttaa heitä siinä. http://www.talouselama.fi/uutiset/kun kansa vaikeroi veloissa tama firma kukoistaa kassavirta 34/a2211863

      Näin nätisti tavallinen aina laskunsa ajallaan maksanut ihminen maksaa myyjän mokasta ja perintäyhtiön mitääntekemättömyydestä nelinkertaisesti alkuperäisen palvelun arvon. Onko tämä enää oikeusvaltio? Minne voin valittaa? Isoista summista ei tässä tapauksessa ole kysymys, mutta olen varma, etten ole ainut väärin kohdeltu. Mihin lakiin he edes viittaavat? Voiko olla, että kuka tahansa voidaan raunioittaa tätä menetelmää käyttäen?

      • sotemokan uhri

        Ja vinkkinä Inrum-rikollisille: voitte varmaan nyt viedä minut oikeuteen "kunnianne" loukkaamisesta, kun olen julkisesti kertonut teidän olevan rikollisia. Kyllä silläkin varmaan vielä jonkun kympin saatte nyhdetyksi työttömältä kansalaiselta. Vielä te minutkin saatte nujerrtettua, kuten niin monen muun ennen minua.


      • intrum justitia

        Kyllä tuolla intrum justitialla on sellaista kelmin vikaa että nyt käynyt jo pariin otteeseen että ketkä ovat ulkoistaneet laskutuksensa heille niin homma menee seuraavasti:Odottelimme laskua jo kuukauden ja soittelimme muutaman kerran kauppakumppanille missä lasku viipyy,luvattiin selvittää.Meni vielä kuukausi ja posti toi suoraan Intrum justitian perintäkirjeen kaikkine myöhästymis korkoineen,soitimme heille ja kun kysyimme miksi ei koskaan tullut alkuperäistä laskua millä olisimme voineet maksaa laskun ilman myöhästymismaksuja oli ensimmäinen selitys että olisikohan lasku mennyt vahingossa väärään osoitteeseen???Karhu kyllä tuli ihan oikeilla tiedoilla!!!Pyysimme heitä lähettämään kopion alkuperäisestä laskusta mutta eipä vaan ole pyynnöistä huolimatta saapunut.Eli tekevät tiliä tuolla kepulikonstilla:Tämä tapaus kävi firmalle ja aivan samalla tavalla toimivat myös henkilökohtaisten laskujen kanssa,yksi kerta voi olla vahinko mutta jos ja kun näistä alkaa tulla tapa niinkuin nyt näyttää on se selvää huijaamista eikä siitä mihinkään muutu.


      • Rahojen kierrätystä
        sotemokan uhri kirjoitti:

        Ja vinkkinä Inrum-rikollisille: voitte varmaan nyt viedä minut oikeuteen "kunnianne" loukkaamisesta, kun olen julkisesti kertonut teidän olevan rikollisia. Kyllä silläkin varmaan vielä jonkun kympin saatte nyhdetyksi työttömältä kansalaiselta. Vielä te minutkin saatte nujerrtettua, kuten niin monen muun ennen minua.

        Minullekkin tullu sairaala laskuja ja kun pankkii maksoin ni taas tuli uusi lasku ja lopulta samasta vielä perintä lasku . Kukaan ei uskonut tuota !! Soitin sairaalaan sielä laskuttajarouva melkein itki ettei mahda tälle mitään !!! Kävin ravintoterapialla laihdutusta varten ei minulle sanottu et se maksaa 7 € kerta ja sit alkoi kamala laskutus rumpa sote ja sairaala laskuja sateli kamalasti ja sitten et oli jäänyt välii. Joku kuukausi tuli monen kympin euron jutiina maksut!! Lopetin en jskalla enää mennä koko sairaalaan kun eivät ota Rahaa ja sit laskuttaa miten sattuu!! Kun antetaan sit PEIKKOPILLEREITÄ V ÄKISIN Ja sit laskut justiinaa tiedän et yhdellä naisella on jo 5000€ sairaala ladkuja ei ikinä pysty maksaa. Meneekö niin et sit 15 vuoden päästä kun summa on jo kasvanut 50 000 niin jotenkin justiina saa valtio maksamaan sen alkuperäisen 25€ laskun 50 000 korot itelleen ku. Asiakaan nimeä on käytetty kun asiakas on valelääkärin PEIKKÖLÄÄKITYKSESSÄ EIkä pysty HOIAmaan ASIAA!! Rahojen kierrätystä oon vaan miettynyt.... Taisit uskottumies unohtaa maksaa!!!


      • 19+1
        Rahojen kierrätystä kirjoitti:

        Minullekkin tullu sairaala laskuja ja kun pankkii maksoin ni taas tuli uusi lasku ja lopulta samasta vielä perintä lasku . Kukaan ei uskonut tuota !! Soitin sairaalaan sielä laskuttajarouva melkein itki ettei mahda tälle mitään !!! Kävin ravintoterapialla laihdutusta varten ei minulle sanottu et se maksaa 7 € kerta ja sit alkoi kamala laskutus rumpa sote ja sairaala laskuja sateli kamalasti ja sitten et oli jäänyt välii. Joku kuukausi tuli monen kympin euron jutiina maksut!! Lopetin en jskalla enää mennä koko sairaalaan kun eivät ota Rahaa ja sit laskuttaa miten sattuu!! Kun antetaan sit PEIKKOPILLEREITÄ V ÄKISIN Ja sit laskut justiinaa tiedän et yhdellä naisella on jo 5000€ sairaala ladkuja ei ikinä pysty maksaa. Meneekö niin et sit 15 vuoden päästä kun summa on jo kasvanut 50 000 niin jotenkin justiina saa valtio maksamaan sen alkuperäisen 25€ laskun 50 000 korot itelleen ku. Asiakaan nimeä on käytetty kun asiakas on valelääkärin PEIKKÖLÄÄKITYKSESSÄ EIkä pysty HOIAmaan ASIAA!! Rahojen kierrätystä oon vaan miettynyt.... Taisit uskottumies unohtaa maksaa!!!

        Noi perintäfirmat nostavat ne kulut kattoon senkin vuoksi, että jos velallinen ei maksa niitä, niin he voivat kuitenkin kirjata koko summan luottotappioksi ja näin ollen säästävät veroissa aikamoisen summan.


      • Valvantaa lisättävä
        19+1 kirjoitti:

        Noi perintäfirmat nostavat ne kulut kattoon senkin vuoksi, että jos velallinen ei maksa niitä, niin he voivat kuitenkin kirjata koko summan luottotappioksi ja näin ollen säästävät veroissa aikamoisen summan.

        Hyvä oivallus kamalaa ettei kukaan valvo !


      • Valvontaa
        intrum justitia kirjoitti:

        Kyllä tuolla intrum justitialla on sellaista kelmin vikaa että nyt käynyt jo pariin otteeseen että ketkä ovat ulkoistaneet laskutuksensa heille niin homma menee seuraavasti:Odottelimme laskua jo kuukauden ja soittelimme muutaman kerran kauppakumppanille missä lasku viipyy,luvattiin selvittää.Meni vielä kuukausi ja posti toi suoraan Intrum justitian perintäkirjeen kaikkine myöhästymis korkoineen,soitimme heille ja kun kysyimme miksi ei koskaan tullut alkuperäistä laskua millä olisimme voineet maksaa laskun ilman myöhästymismaksuja oli ensimmäinen selitys että olisikohan lasku mennyt vahingossa väärään osoitteeseen???Karhu kyllä tuli ihan oikeilla tiedoilla!!!Pyysimme heitä lähettämään kopion alkuperäisestä laskusta mutta eipä vaan ole pyynnöistä huolimatta saapunut.Eli tekevät tiliä tuolla kepulikonstilla:Tämä tapaus kävi firmalle ja aivan samalla tavalla toimivat myös henkilökohtaisten laskujen kanssa,yksi kerta voi olla vahinko mutta jos ja kun näistä alkaa tulla tapa niinkuin nyt näyttää on se selvää huijaamista eikä siitä mihinkään muutu.

        Jonkun pitäisi valittaa kuluttajavirastoon tai poliisille tuosta Intrumista ja ei ne sen parempia ole muutkaan perintätoimistot. Kukaan ei valvo tuota koronkiskontaa,joka on ihan törkeää.Eduskunnasakin riidellään joutavanpäiväisistä asioista, mutta lakia ei saada keinottelijoille.


      • YKSIyrittäjä

        Perintätoimistot on tarpeellinen palvelu, kun on paljon koijareita, jotk a eivät laskujaan maksa ja sitten on pieni yrittäjä niiden kanssa pulassa. Luvataan ja luvataan, mutta senttiäkään ei tule. Jos kaikki toimisivat rehdisti ja hoitaisivat laskunsa ei noita Perintätoimistoja olisi.


    • järki käteen

      Kyllä minulla ainakin on intrum justitian jälkiperinnästä tulleissa eritelty alkuperäinen velkoja. Joku oli käynyt uossa ja siitä tullut ums merkintä.
      Ovat todella yhteistyökykyisiä siellä.
      Sain sovittua kohtuu erät ja pystyn uo n ohessa maksamaan.
      Ei voi pahaa sanaa vuosien kokemuksella sanoa yrityksen jälkiperinnästä.
      Ja tosiaan eivät mene uudestaan ulosottoon. Osa oli tosiAn jotain lääkäri laskuja jotka voi laittaa suoraan.
      Sain myös ok perinnältä jostain perintä kuluista 230 laskun.
      Itse velka on maksettu.
      Päätin senkin maksaa koska en jaksa enään pelleillä noiden kanssa. Itsep olen asiani sotkenut ja vaikka tähän on vuosia mennyt niin kohta on kaikki kunnossa.
      Kaupan päälle luottotiedot puhtaaksi samoihin aikoihin.
      Moni täällä kyselee kannattaako laskea velat ulosottoon.
      Noh siinä pisteessä kun tiedot on mennyt ja järjestely lainaa ei saa ehkä se on fiksuin. Itsellä meni pari vuotta venyessä ennen kuin tajusin. Nykyisin kun perinnänkin voi kesleyttää ja siirtää eteenpäin. Turha juoksuttaa korkoa ja valehdella itselleen että selviää veloista ja samalla mahdollisesti velkaantuu lisää.
      Uo n jälkeen kohtuu tuloisella jää elämiseenkin vaikka 1/3 netosta on paljon.

      • mummeli

        Et taida elää 1/3 tuloilla.


    • taitaaolla

      JÄLKIPERINTÄ nimikettä taitavat käyttää myös laskuihin, joita ei ole viety edes ulosottoon. Eli ne ovat vain roikkuneet perintäfirmalla vuosien päivät. UO:n kautta olisivat minun tapauksessa saaneet, ei sieltä yksikään muu laina ole takaisin tullut jos sinne maksusuorituksia jatkuvasti tekee.

    • Roope-setämies

      Eikös kaikki laskut pidä maksaa ajallaan?

      • 15+1

        No niin pitäisi.

        Mutta jos kaikki maksaisivat laskut ajallaan, ei perintäyhtiöillä olisi enää töitä. Ja missä muussa pisneksessä perintäparonit voisivat pärjätä kirjeitä lähettelemällä?

        Mietipä Roope sitä!


      • Roope-setämies
        15+1 kirjoitti:

        No niin pitäisi.

        Mutta jos kaikki maksaisivat laskut ajallaan, ei perintäyhtiöillä olisi enää töitä. Ja missä muussa pisneksessä perintäparonit voisivat pärjätä kirjeitä lähettelemällä?

        Mietipä Roope sitä!

        Mietin sitä hetken! En kyllä keksinyt mitenkään, että tämä 'pisnes' loppuisi.

        Joten keskityn vain tuleviin osinkoihin... ;-)


      • Haamulaskuttaja

        Keksittyjä haamulaskujakinko??


    • Elinkautinen 3x

      Kauppalaki. Korvausta ei voi saada enempää kuin on tavaran arvo.
      Asiakkaat valittaa ja vaatii korvausta.
      Miksei tätä voisi soveltaa perintäänkin.
      Tolkuttomat perintäkulut pois. Vain korko sallittakoon.
      Nyt saa murhasta kovimmillaan 14 vuotta. Hyvällä käytöksellä pääsee puolella.
      Velalliselle paukkuu 15 vuotta ja jos menee sopimaan niin 20 vuotta
      Eli 3x ELINKAUTINEN.

    • leski

      Vainajalta jäi velkaa Intrum Justitiaan. Perukirjassa todettu pesä velkaiseksi. Voiko vielä tätä velkaa laittaa jälkiperintään. ?

    • milli1

      olkaa todella tarkkana Intrumin kanssa, peirvät jopa laskuja joita ei olemassa kuten minula telia-soneran laskua vaikka ikinä en sen yhtiön asikas ole ollutkaan, tietosuojat siellä firmassa ovat olemattomat, asiakkaille ei vastata ei mihinkään kyselyyn, valehdellaan yms. kanattaa aina ottaa selvää perinjuurin ja pohjin jokaisesta laskusta että se on oikein,ja oikea perintä...

      • Huojareita kaikki

        Minulle tuli 700 puhelimasku kalsi kertaa!! Ihan kamalas!!


    • kysyjä

      Minulle tuli tuolta juuri perintäkirje jossa olin maksamatta 10e puhelinlasku ja perintäkulut oli merkitty 21 eli nyt 31 euroa.
      Eikös laki pitänyt kieltää noin suuret perintäkulut???

      • näin menee

        Tuo 21 e koostuu yhdestä velkojan maksumuistutuksesta (5 e) ja yhdestä perimistoimiston maksuvaatimuksesta (14 e), ihan lain mukaisia summia ovat.


      • Ei yhtään lehteä enää

        Tilasin joululahjaksi tyttärentytärelle 10€ lehden ja seuraavan lehden halusi vävy maksaa . Hän otti tilauksen samalle tytölle ja aanoi että hoitaa asian. Sitte tytär ilmoittaa että tulee kalsi lehteä samalle tytöllle. No vävy hoitaa. Nyt 3v jälkeen minulle 54€ lasku Justiinilta he sanon minä!!! Lehdillä ja puhelin firmoilla on valta tehdä mitä lystääää !!!


    • jep2

      Käyttävät mielellään näitä jälkiperintöjä ja muita temppuja että saavat rahastaa näillä rakkauskirjeillä ja maksuillaan ikuisesti velallisia. Velallisen velan lisääntymisen loppumiseen pitäisi olla laki joka suitsisi näitä perintäfirmoja. Samaten käräjäoikeuksien kumileimasinpäätökset ovat kohtuuttoman hintaisia velalliselle. Onko yhteiskunnan tarkoituskin, että velallinen ei koskaan selviä veloistaan????

    • kohta loppuu.

      No minulla menee vanhaksi parin vuoden päästä.15v on maksimiaika, kun voidaan periä.37000€ vielä jäljellä.Vlka vanhenee pysyvästi 15 vuoden päästä tuomiosta eikä voida enään periä millään ellei sitten ole rikollisesti piilotellut omaisuutta tai muuten niin oikeus voi antaa 10 vuotta lisää.Tuta on anottava viimeistään 2 vuotta ennen velan lopullista vanhenemista.Sekin aika meni minulla jo:)=

    • PIKAISESTI LAKI

      Voisin viedä paperini suoraan päättäjille! NIin hullulla tavalla kohdellaa MONIA suomalaisia. Velkojen summa 15000e. Kulujen kanssa 27000e.
      Ja olin aikanaan maksanut puolet, mutta koska haluavat ahnehtia tekevät maksusopimuksen vasta kun ulosotto on saanut kanssa omansa.
      Sitten menin velkaneuvojalle ja kysyin. Tein akordit eli ehdotin kertasuoritusta yhdelle kerrallaan josta oli kulut ja korot pois,ja sain summat 5000e pois.
      Sitten hain pashahommia ja sain...ihan ok hommia on. Ja sain sosiaalisen luoton 10 000e.
      Tää kaikki ois voitu hoitaa heti, jolloin ei ois menny hermot.
      MIKSI suomessa ei ole lakia joka velvoittaa että maksusuunnitelma veloista pitää tehdä HETI ja maksuvaran mukaan, jolloin kymmenet perintätoimistot ja päälle käräjäoikeus ja ulosotto ei vie 100 % lisää rahoja ihmisiä!!!!!!!!!!!!! meitä on satoja tuhansia? MIten vaikuttaa velat, masennus? lamaannus? varmasti myös tätä,
      mutta piiruakaan älkää antako periksi rakkaat kanssa tallaajat!!!! noustaaan tekemään lakiehdotus. Aurnkoa ja voimia

      • Uusi laki rehellisille

        Kyllä uusi laki on tultava tää maailma on niin sekaisin ja vale lääkärit vaan pillereitä jakaa.... Kyl pitää yhdistys perustaa perintätoimistoja vastaan!!! Ja pyhelinlaskuja ja lehtilaskuja!!!


      • Just niin
        Uusi laki rehellisille kirjoitti:

        Kyllä uusi laki on tultava tää maailma on niin sekaisin ja vale lääkärit vaan pillereitä jakaa.... Kyl pitää yhdistys perustaa perintätoimistoja vastaan!!! Ja pyhelinlaskuja ja lehtilaskuja!!!

        : )


    • Aravatalo

      Kaverilleni tulee Justiinilta ihan outoja laskuja . Vuosien takaa. Ajattelimme viedä oikeuteen kun alkuperäistä laskua ei ole olemassakaan. Onko sama väärennös kuin Verolaskut oli??? Samassa rivitalossa asuu nouta Tummii ja kiusaavat saunavuoroista menevät ystäväni vuorolla ja kun tummia on käynnyt koko suku muiden vuorolla ni nyt sitten Justiim laskuttaa 2 vuoden maksamattomat saunavuorot . Vaikka ystäväni on maksanut aina kaiken . Päin vastoin kun ei ole saanut kylpeä niin kunta on monta monta saunamaksua maksava ystävälleni takaisin. Tummatko taas kiusaa kun oikeata laskua ei ole mutta Justii tulee perintä?? Pitääkö viedä oikeusavustajalle!!! Mitä sanoo kuluttajavirasto tästä!!

    • rahastonhoitaja

      Nyt oli tullut postissa instrum justitia jälkiperintä lasku... velkaerittelyssä näkyy laskujen numerot yms. mutta laskujen päiväykset ovat 2010 vuodelta ja mitään aikaisempaa kontaktia ei ole minuun otettu postin välityksellä..

      Eli onko velka mahdollisesti vanhentunut jo? Olen aikaisemmin jo maksanut ulosottoani pois joten ihmetyttää tälläinen jälkiperintä 4 vuoden takaa :o

      _rahastonhoitaja

      • Roope-setämies

        maksa laskusi vaan kilitisti pois :)


      • Been there done that

        Perintätoimistot saa perinnän vanhenemisen loppumaan ja 3 v ajan alkamaan taas alusta, muistuttamalla velasta. Joten oikeastaan tuolla 3 v vanhenemisajalla ei ole mitään virkaa, varmaan harva asia vanhenee niin, paitsi ulosotossa olevat hammaslääkäri- yms julkiset maksut.


      • Loistava perintätapa

        Kerro Intrumille ettet maksa koska on vanhentunut (kolme vuotta ilman perintäkirjeitä).

        Lisäksi kannattaa muistaa, ettei ainakaan perintäkuluja tarvitse maksaa koska yrityksen osakkeenomistaja (Roope-setämies) on antanut harhaanjohtavaa tietoa perinnästä (Laki saatavien perinnästä: 4§).


      • Roope-setämies
        Loistava perintätapa kirjoitti:

        Kerro Intrumille ettet maksa koska on vanhentunut (kolme vuotta ilman perintäkirjeitä).

        Lisäksi kannattaa muistaa, ettei ainakaan perintäkuluja tarvitse maksaa koska yrityksen osakkeenomistaja (Roope-setämies) on antanut harhaanjohtavaa tietoa perinnästä (Laki saatavien perinnästä: 4§).

        LOL. Ei ihan taida kuitenkaan sun kompentenssi riittää lainopilliseen neuvontoon? ;)

        Eli kertauksena, velat pitää aina maksaa takaisin.

        Mukavaa kesää kaikille!


      • Soosoosoo
        Roope-setämies kirjoitti:

        LOL. Ei ihan taida kuitenkaan sun kompentenssi riittää lainopilliseen neuvontoon? ;)

        Eli kertauksena, velat pitää aina maksaa takaisin.

        Mukavaa kesää kaikille!

        noh, eipä nyt lytätä toista, ihan oikein neuvoo.
        Noinko kipeää ottaa kun tulee tontillesi ?
        Soo soo...

        Kaikkia velkoja ei tosiaankaan kannata heittämällä maksaa takaisin. Alkuperäiseen saatavaan on löydyttävä kirjallinen kopio josta voi pitävästi osoittaa että lasku on alunperin syntynyt kahden osapuolen välille joista toisen on oltava perintätoiminnan kohde.
        Osa veloista on vanhentuneita, ja myös perintätoimi on viime aikoina joutunut ottamaan lakikirjan käteensä ja kertaamaan perinnän säännöt 100 000 euron uhkasakon voimalla.


    • Huijauslaskun saanut

      Kannattaa ennen maksamista olla yhteydessä Intrum Justitian asiakaspalveluun, ja varmistaa että lasku on ok. Huijauslaskuja on taas liikkeellä ja ko. (I.J.) sivuillakin niistä varoitetaan.
      Ensimmäinen asia on verrata laskun yhteystietoja netin tietoihin ( esim. as.palvelun puh.)

    • mummeli

      Muistathan ,että laki muuttui,velka ei vanhene 15 vuoteen,kannattaa neuvotella.

      • uggeli

        Yleinen velan vanhentumisaika on kolme vuotta.

        Sitten tulee poikkkeukset – ja poikkeuksen poikkeukset.


    • Huijjaus

      Maksoin v. 2000 jääneen 80 markan laskun korkoineen pariin otteeseen 2004.
      Lingorff lähetti 2009 ensin 300 euron vaatimuksen samaisesta laskusta, jonka maksoin. Sitten tuli 1200 euron lasku jonka myös maksoin. Kun vielä tuli 2300 euron lasku samasta laskusta, soitin oikeusaputoimistoon , josta sanottiin ettei niitä kannata maksaa. En maksanut ja nyt tänään tuli instum justitialta 240 euron lasku, joka oli tarjouksessa 170 euroa. En meinaa maksaa.

    • 100 100

      Kyllä perintätoimistojen toimintaa valvotaan. Lainsäätäjä säätää perintätoimistojen toimintaa koskevat lait. Käräjäoikeudet valvovat näiden lakien noudattamista. Laki saatavien perinnästä on peruslaki tähän liittyen. Jos ei kelpaa, niin kohdistakaa valituksenne näihin tahoihin.

      • 001 0001

        Pykälät siellä kyllä on mutta valvontaa ei käytännössä ole joten perintätoimistot riehuvat kuin sonnit aamukasteessa. Itse olen ollut kärsivällinen ja sytytellyt kiukaantulia noilla kirjeillä. Nyt ei ole kuin yksi mukamas velka kummallekin näille suurelle ja kauniille. Pari vuotta on harvakseltaan tullut kirjeitä joissa luvataan viedä velka oikeutten asti jos en maksa. Valehtelavat paskiaiset näissäkin kirjeissä eikä haastetta vaan näy, En siis pääse tienaamaan oikeudenkäyntikuluilla väitetteen mukaan 90-luvun alkupuolella syntyneillä veloilla


      • Näinikään

        Ei ole käräjäoikeuksissa ketään valvomassa tätä toimintaa.
        Olen juridisesti korkeasti koulutettu taloushallinnon alalta ja vakuutan että todella villiä on meno nykypäivänä.

        Kansalaisen mahdollisuus saada oikeutta on erittäin huono.
        Osa yrittäjistä käyttää lisäksi häpeämättä hyväkseen kehnoa tai olematonta valvontaa.
        Kun laskun avaa, kannattaa miettiä, onko lasku aiheellinen ja välittömästi vaatia maksutonta kopiota alkuperäisestä saatavasta joka firmalla on oltava, jos asiasta aletaan käydä oikeutta.

        Velkojen eteenpäinmyynnissä syntyneet dokumentit eivät ole lain tarkoittama juridisesti pätevä todiste, mutta harva tietää tämän.
        Älkää antako tämän alan rehottaa, vaatikaa oikeutta, vain siten saadaan aikaan muutos.


    • Laskunippu

      Kannattaako jälkiperinnän lasku pyytää ulosottoon?

      • Suututettu

        kannattaa jälkiperintälaskun alkuperäissaatavasta vaatia kopio , siis se alkuperäinen todiste siitä että olet jollekin velkaa.
        Useimmiten tällaista dokumenttia ei ole.

        Itse olen joutunut perintätoimiston hampaisiin asiassa, jossa en ole mitenkään voinut olla velallisena, vasta
        soitto ko virastoon selvensi, että koko lasku oli TEKAISTU. Petostutkinnan käynnistin , vastaajana on Intrum.
        Isolla firmalla on isot lakimiesosastot, mutta katson tämän asian viimeiseen loppuun asti.
        Toivon että se herättää ahneissa yrittäjissä tuomion kautta oman järjen käyttämisen pakon. Tappiotahan se heille tietää, kun tuomio tulee.
        Oma oikeusavustajani sanoo asian olevan kiistaton.

        Näin muuten tuntuu olevan muillakin kuin itselläni.
        Velkojen myynti ja osto ja nykyiset netissä tapahtuvat identiteettivarkaudet vievät meidät tämänkin asian kohdalla perikatoon.
        Intrum tehtailee näitä.Samoin Lindorff. Moniko menee näihin juttuihin, maksaa kiltisti, ettei luottotiedot mene ?


        HERÄTYS kaikki, katsokaa kunnolla, mitä siinä laskussa lukee. Jos herää pienikin epäilys, rahanarvoista on tarkistaa se kunnolla.
        Tarkkana !!!


      • Suututettu

        Lisäänpä vielä, että lain kannalta kun puntaroidaan yrittäjän riskiä, siis sitä, että kantajalla on osoitusvelvollisuus saatavaa kohtaan, ja tämän alkuperäisen saatavan omistava toteaa laskuttaneensa väärää henkilöä, on korjannut senkin ja perintää jatketaan kuluineen edelleen, kantaja ei ole huomioinut itseensä kohdistunutta reklamaatiota eikä virhevastuuta joka on syntynyt asian johdosta.
        Samoin kantajalla on velvollisuus selvittää perimänsä asian laillisuus ennen maksuunpanoa.
        Lähde: Suomen perintäjuridiikka.
        Otava 2014.


    • T.Bruun

      Perintälaki uudistui
      Lakiuudistukset tulivat voimaan 16.3.2013.
      3. Perintäkulujen enimmäismäärät

      Maksumuistutusten ja maksuajan pidennysten tai eräpäiväsiirtojen määrää ei ole jatkossakaan tarkoitus rajoittaa. Myös seuraavan suuruiset maksut saa aina periä.

      Kirjallinen maksumuistutus on 5 euroa, kuten aiemminkin
      muut muistutustavat saa hinnoitella todellisten kulujen mukaan
      perintälain mukaisia aikarajoja on noudatettava
      Maksuajan pidennys eli eräpäivänsiirto enintään 5 euroa, mutta pidennyksen on oltava vähintään
      14 päivää. Huom. kuluttajaveloilla on nykyisin 14 päivän palautusaika.
      Uudistusten jälkeen ammattimainen perintäyritys saa periä kulut vain kahdesta maksuvaatimuksesta. Kuluja saa periä enintään kahdesta maksusuunnitelmasta, jos perittävä saatava ei ole suoraan ulosottokelpoinen ja sen pääoma on yli 100 euroa. Aiemmin maksuvaatimusten ja maksusuunnitelmien määrä ei rajoitettu lainkaan ja erityisesti pienet velat saattavat moninkertaistua.

      perimistoimiston maksuvaatimuksen kulut voivat olla 16.3.2013 lähtien enintään seuraavat:
      14 euroa, jos velan pääoma on enintään 100 e
      24 euroa, jos pääoma yli 100 euroa, mutta enintään1000 euroa
      50 euroa, jos pääoma on yli 1 000 euroa
      14 euroa, jos velka on suoraan ulosottokelpoinen
      toisen maksuvaatimuksen hinta voi olla enintään puolet ensimmäisen hinnasta
      kirjallisen maksusuunnitelman kulut voivat olla seuraavat:
      20 euroa, jos pääoma on enintään 100 e tai maksueriä on enintään neljä kappaletta
      30 euroa, jos pääoma on enintään 100- 1000 e ja maksueriä on yli neljä kappaletta
      50 euroa, jos pääoma yli 1000 euroa ja maksueriä on yli neljä kappaletta
      20 euroa, jos velka on suoraan ulosottokelpoinen
      Perinnän eri vaiheista kertyy lopulta jokin kokonaissumma. Myös sille määrätään enimmäismäärä. Tavanomaisen enimmäismäärän on ajateltu kertyvä esimerkiksi näin: 2 muistutusta, 2 maksuvaatimusta ja 1 maksusuunnitelma.

      Kaikkiaan yhdestä velasta saa peira kuluja pääoman suuruuden mukaisesti seuraavanlaisesti:

      60 euroa, jos saatavan pääoma on enintään 100 euroa
      120 euroa, jos saatavan pääoma on yli 100 euroa, mutta enintään 1000 euroa
      210 euroa, jos saatavan pääoma on yli 1 000 euroa
      51 euroa, jos velka on suoraan ulosottokelpoinen
      Näiden kulujen ylittäminen on mahdollista vain erityisperusteilla, esimerkiksi velallinen on vaikeasti tavoittavissa ja perintä vaikeutuu huomattavasti.

      Huomaa, että perintäkulujen lisäksi velkaan tulee vielä oikeudenkäyntikulut, jos sille haetaan maksutuomio ulosottoon siirtämistä varten.

    • T.Bruun

      Maksoin pankille 2013, puoliksi yhteisen asuntoremontin silloisen X-puolison kanssa! Hän maksoi osuutensa pankissa. Minä en sillä hetkellä voinut maksaa koska olin juuri jäänyt yksinhuoltajaksi. Nooh!! Yhteinen talo meni myyntiin ja tulikin ilmi että sitä ei voida myydä jos minun osuutta maksusta ei makseta!!! X-mies kävi sen maksamassa koska emme olisi voinu myydä taloa!!! Se myytiin ja kaikki hyvin 2 vuotta kunnes sain Intrun justitialta jälkiperintä kirjeen samasta laskusta ja koko summasta!!! Siis sekä minun että X-mieheni yhteis summasta! Olen 5kk pyytänyt selitystä ja selvennystä ja alkuperäisiä laskuja ja mitään ei ole näkynyt!!! Minä olen päättänyt että teen tutkintapyynnön koska kaikki keskustelut on käyty s-postitse!!! :D

      • Aasinajaja

        OIkein !

        Itselleni on käynyt perintäfirman kanssa niin, että olen myös viemässä itseeni kohdistunutta saatavaa oikeuteen koska se ei ole aiheellinen, silti perintää jatketaan-
        koko perintätoimeen liittyy paljon hämäräjuridiikkaa.

        Alan uskottavuuden kannalta on hyvä että asiaan viimein otetaan oikeusteitse kantaa. Surullista kyllä tuomioistuinten oikeustaju on ollut viime aikoina varsin kyseenalainen rikosasioissa, talousjuridiikassa taitavat vielä olla auttavasti kärryillä.
        Normikansalaista nimittäin surutta uhataan luottotietojen menetyksellä,miten se eroaa laittomasta perinnästä tai kiristyksestä tai uhkaamisesta ?

        Mielestäni rangaistuksen tällaisesta toiminnasta pitää olla niin suuri, että edes veroparatiisista käsin houkutus tehdä tiliä kaikenmaailman fibbasgooggeleilla ei kannata.

        Katsotaanpa nyt, miten käy.


    • Suuttunut

      Täyttä kusetusta koko perintätoimi !
      Katsokaa MOT ( Yle Areena )
      Vanhojen velkojen kierrätystä firmojen kautta jotka eivät ole edes eurooppalaisessa lakijärjestelyssä, vaan Intrum, ilmoittaa olevansa sveitsiläinen, mutta on kirjoilla Hollannin Antilleilla !


      Vanha dilemma- kuka valvoo valvojaa.
      Mutta nyt uskon ja kovasti toivon että uusi oikeusministeri ajaa muutosta pikavippeihin ja yksityisiin parkkifirmoihin, jotka kaikki toimivat Suomessa vähintäänkin harmaalla alueella.
      Sisältä sitten ovat pikimustia.
      Intrum ja muut perintäfirmat kierrättävät työntekijöitään määräaikaisten työsopimusten kautta kiertäen lakia myös sitä kautta. Me suomalaiset maksamme tämänkin selkärangattomuuden vanhojen velkojemme avulla ! :O

      Käyttävät viranomaisvaltaa, vaikkeivät ole siihen oikeutettuja ja kuljettavat kohtuuttomasti nylkemänsä varat sujuvasti maan rajojen ulkopuolelle.

      En ole vielä hoksinut miten tavallinen kansalainen turvaa oikeutensa, kun huijauslaskuja tai väärälle nimelle kirjoitettuja saatavia peritään vaikka aihetta ei ole.
      Oikeusvaltio Suomi ei ole ollut enää pitkään aikaan.

    • dkdisoisod

      kannattaa selvitää kaikki saatavat intrumista, niitä voi olla useita mutta ne ei sais olla tuulesta temmattuja tietenkään. joskus voi tehdä maksusuunnitelmankin intrumin kanssa kun tietää paljonko siellä on perittäviä.

      kyllä noi perittävät korot on ihan sairaita ja se monenko tahon kautta noita velkoja pyöritellään. ei ihme jos velkaantunut ei ahdingossan muista mitä on velkaa missäkin.

    • Velkainennainen

      Velka ei vanhene KOSKAAN, muistakaa se tosiasia.
      Turha jauhaa mistään vuosista, asiaan palataan aina.
      Itsellä tuttu juttu vuosien takaa, ei niistä koskaan pääse.

    • jepjepyyu

      Tiedoksi.!!Aina kun saat Intrum justialta jotain älä ikinä maksa huijjari firmalle.!!!.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • intrumjustitiaontörkeä

      Itse sain viimeviikolla intrum justitialta kirjeen jossa komeilee 141€ summa ja "toimeksiantajana" ulosottokelpoiset perintäkulut sekä toinen "paikkakunnan kaupunki talous keskus" ja alla lukee liikelaitos, No olen maksanut kaikki jo melkein laskut 16vuoden ajalta ja vielä on sovittuja velkoja maksamatta enää 900€ ja maksan siis tietyn summan kuukaudessa, nyt mietityttää mikä vitun lasku tuo sitten on? kun ei mitään selvitystä ole tullut eikä ole vastannut yhteydenottopyyntöihin, lasku näyttää ihan aidolta mutta epäilen että lasku on valelasku, en ole uusia velkoja ottanut kun tarkistin niin viimeksi vuonna 2008 tullut 2 maksua omista törttöilyistä, mutta nekin maksanut 2 tai 3 osassa vuonna 2009 alkuvuonna. Ei ole edes tullut mitään maksukehoituksia tai muita ja suoraan tulee sitten intrumilta lasku joka pitää hoitaa jo tän kuun lopulla....Laitoin tietenkin sähköpostia heille kerta puheluun ne eivät osaa vastata eikä sähköpostiin vastailla että jos saan tarvittavat selvitykset niin voin hoitaa maksun pois alta mutta ennen sitä en penniäkään laita tuolle firmalle, muutenkin tuo intrum justitia on tehnyt minulle aikanaan sillein että oli pantannut 1 laskua useita vuosia ilman että ne olivat laittaneet sitä ulosottoon, no unohdin sen laskun kun ei tullut mitään kirjeitä laskusta mutta menikö siihen 6v-7v kun tuli kyseiseltä paskafirmalta lasku jossa perintäkuluja oli melkein 1000€ edestä...törkeetä toimintaa intrum justitialta. No velkaneuvoja hoiti asian niin että maksoin kyseisestä laskusta oliko se nyt noin 30%-40% ja intrumin kiskurit tyytyivät siihen ja se lasku on nyt sit hoidettu alta pois.

    • vjcivcjvicxnng

      kyseinen pulju kyllä osaa periä ja laskuttaa silloinkin kun velat on maksettu jo aikapäiviä sitten. kannattaa olla oikeasti tarkkana. parikin kertaa olen soittanut heille aiheettomasta laskusta ja en todellakaan ole ainoa jolle noin on käynyt!

    • velkaaOn

      On hyviä perintätoimistoja jolla on inhimilliset arvot ja sitten on Intrum Justitia. Heidän "kulupolitiikka" on järjetön, heillä on siihen oikeus sitä en väitä vastaan. Itsehän olen raha-asiat hoitanut mönkään.

      Maksan lainaa takaisin 60e kuussa, pääoma 50e, korkoa 0,40e ja loput on kuluja eli yli 9e joka kuukausi. Laskussa on merkitty erillinen Kulu-sarake joka on päälle 2e, mutta myös pääomaan kuluihin tulee 7e joka kuukausi. Kuten sanoin tällä alalla työskentelee myös ihmisä eli kaikki eivät ole kuten Intrum Justitia.

    • velkajussijär

      Jälkiperintä on uusinta lasku jostain edell.Jos on ulosotossa niin koskee niitä

    • asiansahoitava

      Minulla erittäin huonot kokemukset ko. perintäfirmasta. Olen raha-asiani tunnollisesti hoitava ja perintäfirmat eivät ole minulle kovin tuttuja, mutta ko. perintäfirman kanssa olen joutunut muutamia kertoja ottelemaan ja yhden heidän toimeksiantajansa kanssa olimme oikeudessakin jopa hovioikeuteen asti, jossa voitin ja tuo toimeksiantaja joutui maksamaan minulle etujeni valvonnasta aiheutuneet kulut.
      Jotkut yritykset ovat ottaneet ko. perintäfirman lähettämään huomautuslaskuja, näiden kanssa saa olla todella tarkkana, jos saa heiltä huomautuslaskun ja on kuitenkin maksanut tuon saatavan ajoissa. Itselleni kävi juuri näin, maksoin jopa tuon huomautuslaskunkin ja senkin jälkeen sain vielä melkoisen uhkailevan karhukirjeen ja olin jo siinä vaiheessa aika hiiltynyt ja maksanut neljään kertaan alkuperäisen saatavan, sekä tietysti ollut yhteydessä kaikkiin osapuoliin, mukaan lukien alkuperäisen laskuttajan johtoportaaseen. Sain toki hyvitystä ja tilannetta pahoiteltiin, mutta särön se jätti ja jatkossa jos joudun vähääkään asioimaan tuon alkuperäisen laskuttajan kanssa (joudun ihan varmasti, koska he tulevat tarvitsemaan minulta suostumuksen omaisuuteni hyödyntämiseen liiketoimissaan), tulee neuvotteluista todella vaikeat. Sen takaan!

    • Sipru

      TÄMÄ KYSEINEN TOIMISTO PIMITTÄÄ ASIAKKAANSA RAHOJA 2-3 KK ENNE KUIN raaskii palauttaa niitä asiakkaalleensa. Taidan lähettää korvausvaatimuksen korkoineen päivineen.

    • nuorityhmäköyhä

      intrumin vapaaehtosesta perinnästä tuli yllättäen noin. 1200e lasku. toimeksiantajana dna pääoma 0e korot 6e kulut 34e yhteensä 40e ilmeisesti jotain myöhässä maksettuja laskuja mistä ei ole maksettu perintäkuluja. Sitten oli vielä muutama vippi vuodelta 2013 summa 268e korko 120e kulut 42e näistä vipeistä ei ole tullut mitään laskuja 2014 jälkeen kun ulosottoni alkoi. Lasku tulee sitten yllättäen, kun luulen että olen kaikki velkani maksanut noin 20k reilussa 3vuodessa. Katsoin myös tuota velallisen ulosotto asiakirjaa siellä oli 1600e maksettu intrumille. Kirjauduin intrumin omalle sivulle siellä ei mitään laskuja näkynyt? ilmeisesti noita vippejä ei voi enää ulosottoon laittaa kun yli 3vuotta vanhoja?

    • Fäjfs

      Intrum illalla on tavallinen perintä ja vielä jälkiperintä. Kun kerran soitin sanoiti että odottaa katsotaan onko jälkiperinnässä mitään. Mulla oli jo pari vuotta yksi velka ulosotossa ollut ja intrumista tuli jälkiperinnässä lasku. Sanoin heille S-postissa että kun velka on ulosotossa sitten pitäisi olla koko potti ja heillä ei ole oikeutta enää periä mitään koska maksan ulosottoon ja se riitti. Lopettivat sen perinnässä ja se luki s-postissa. Oveliaita ovat.

    • ÄläRahoitaRikollisuutta

      Älkää hyvät ihmiset maksako näitä laskuja!
      Sillähän tämä ongelma on räjähtänyt käsiin ja luottotietohäiriömerkinnät kasvaa.
      Pian tulee aika, kun nämä rikollista toimintaa rahoittaneet ihmiset joutuvat vankilaan.
      Siis maksavat asiakkaat!

      Jos maksat ensimmäisen epämääräisen laskun, joka on jokusen kympin niin menee tovi ja sit niitä tulee lisää. Nyt erityisesti vanhat ihmiset ovat menettäneet luottotietonsa näiden huijareiden kanssa. Tämä muka laillinen perintätoimisto ja -tapa on nyt niin härskiä, että ulosotto sekä käräjäoikeus ovat korruptoituneet .

      Jos se olisi rehellistä puuhaa niin miten voisi Suomen kaltaisessa pikkuruisessa hyvinvointivaltiossa olla näin jumalattoman monta lihavaa perintätoimistoa? Perintätoimistojanhan on Suomessa jo enemmän kuin liikeketjuja. Miten muka ihmiset voi ostaa ruokansa ja vaattensa suppeammasta valikoimasta kuin maksaa laskunsa.

      Nyt näyttää siltä, että luottotietohäiriömerkintä on kunnia-asia. Henkilö ei ole ottanut pedon merkkiä (Ilm. 13:17).

    • Huomenta kansalaiset, eilen kotiin tullessa postini aukaisin.... oli perintäkirje Intrumilta... ei siinä mitään... saahan sitä periä, nyt vain on niin, ettei ole latin latia maksamatta mistään kenellekkään..... asia koskee Elisan laskutusta kännykkä ku luista, tämän vuoden ajalta eri kuukausilta, milleoin 10€ jossakin kuussa 1€ ja muutama muu..kaikki laskut on maksettu, ei välttämättä ihan eräpäivänä, mutta ilman mitän perinää kuitenkin, en ole aina viitsinyt yhden laskun takia pankissa asioida, vaikka netissä sen teenkin.... puhutaan muutamasta päivästä korkeintaan, aina maksanut laskussa olleen summan, itse omalta koneeltani.... silti viidessä kohtaa on perintä keksinyt jotakin håmminkiä, nyt on 116€ Intrumin laskuja kovat ukaasit, että maksa vain, pääset helpommalla... mitään vastausta ei ole tullut, kun pyysin tarkennusta ja selitystä, mistä maksaisin, kun kaikki on maksettu.. sitä odotellessa, mielenkiinnolla nimim vakavarainen yrittäjä...

    • Anonyymi

      Jos mietit yrittäjänä mitä perintätoimistoa kannattaa käyttää, niin ÄLÄ missään nimessä käytä Intrumia! Tästä paskapuljusta et pääse eroon millään ja sopimusta irtisanoessa koittavat vielä vängätä jatkamaan sopimusta. Pyysin aiemmin myös laskut sähköisenä, koska eräpäivä oli aina mennyt kun lasku tuli postilaatikkoon, mutta he eivät kuulemma voi toimittaa laskuja sähköisesti - mietipä miksi?

      Kommenteissa onkin jo hyvin syitä miksi ei ja oman kokemuksen mukaan veloittavat sekä asiakkaalta, että toimeksiantajalta kulut muistutuksista, oikeudenkäyntikulut tuplana (saat perittyä itse halvemmalla, kun laitat ulosottoon) ja nämä koijarit yrittävät veloittaa tuplana jo ulosottoon maksettuja maksuja, sekä niitä minkä perinnän uo on lopettanut virkamiesten päätöksellä. Alkuperäiset velkojat eivät tienneet mitään, mikä lasku ja miksi Intrum sitä perii. Intrum on ilmeisesti ostanut muun muassa sellaisia laskuja perittäväkseen, joissa maksu on saapunut parin päivän viiveellä eli veloittavat "viivästyskoroista" toki viiveellä, että "pääomaa" eli korkoja on kertynyt jonkin verran, vaikka pääoma on 0€. He myös laittoivat riitautetun laskun ulosottoon. VAROKAA TÄTÄ FIRMAA!

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe