Miten olette selättäneet vaikean unettomuuden?

Itselläni ei auta mirtatsapiini tenox yhdistelmä. Melatoniinit, diapamit ja lihasrelksantit turhia. Alan olla epätoivoinen. :(
6123
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Sama ongelma täälläkin. Vihdoin sain nukuttua Doxalin voimin. Tsemppiä!

Äänestä
  • Doxal tai amitriptyliini ovat auttaneet, myöhemmin mirtatsapiini.

    Myös Ketipinor auttaa.

    Kaikkia lääkkeitä käyttäessä pitää unta odotella sängyssä, koska näiden aiheuttamaan väsytykseen tottuu. Sängyssä yleensä nukahtaa paremmin kuin jalkeilla :P

    Äänestä

No ainahan tietenkin voi lääkkeiden lisäksi ainakin yrittää "luonnollisia konsteja" eli liikuntaa, musiikkia, lukemista ja muita vastaavia, rentouttavia juttuja.

Oma unettomuuteni on ollut kausittaista ja lievempää, mutta olen huomannut, että esimerkiksi pitkät kävelylenkit ovat joskus suht pahassakin tilanteessa selvästi auttaneet unensaantiin ja ylipäätään parempaan uneen. Olen joskus pyrkinyt käyttämään noita lääkkeiden sijaan. Viime aikoina kuitenkin menty lääkkeillä, jotka toimineet jotenkin kohtalaisesti.

Äänestä

Vaikeasta unettomuudesta pitkään kärsineenä sain avun ketipinor 25mg, tenox 20mg ja melaton 3mg. Näillä nukun nyt suhteellisen hyvin. Eihän se ole hyvä lääkkeitä syödä, mutta eipä sitä unettomuutta pitkään jaksa, jostain on helpotusta haettava. Pitkään kun valvoo voi pahimmassa tapauksessa mennä psykoosiin ja ei se elimistö kauan pitkäaikaista unettomuuttaa kestä.

Äänestä

Minulla oli samanlaisia ongelmia unen kanssa lääkkeiden kanssa. Huomasin yllätäen , että kun käyn UIMASSA NIIN UNI MAISTUU SEURAAVANA YÖNÄ.
Kokeile tätä.

Äänestä

Itselläni todella hankalia univaikuksia. Käytän illalla 50mg Seroquel Prolongia ja 6mg melatoniinia. Minulla ainakin tehoaa. Seroquel kannattaa ottaa 2-3 tuntia ennen nukkumaan menoa että ehtii alkaa väsyttämään.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


uneton111 kirjoitti:

Itselläni ei auta mirtatsapiini tenox yhdistelmä. Melatoniinit, diapamit ja lihasrelksantit turhia. Alan olla epätoivoinen. :(

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu