Elikkä olen 18 vuotias ja olen onnistunut sössimään asiani sillä tavalla että olen nyt n. 10 eri pikavippifirmalle velkaa yhteensä 2000 euroa. Opiskelijana saan rahaa n. 400 euroa kuukaudessa joten menee liian kauan maksaa kun korot nousee kokoajan. Mietin sellaista että tilaisin hobby hallista osamaksulla 2000 euron tietokoneen ja myisin sen pois, kannattaako? Miten itse pääsit pikavippiveloista pois? Vittu jos menee koko elämä pilalle tälläsen hölmöilyn takia.
Pikavipeistä eroon
12
445
Vastaukset
- 18+13
Kyllähän se siinä tilanteessa kannattaisi jos velka johonkin katoaisi, mutta mites sitten sen tietokoneen meinasit maksaa? Tietty se on helpompi yhteen paikkaan maksaa. En näe mitään mikset tekisi noin, mutta tulet saamaan siitä koneesta vain n.1200€ kun myyt sen eteenpäin. Et pääse pikavippiveloista mitenkään eroon, ne on maksettava. Eli työtä olisi hyvä tehdä. Itselläni on 18,000€ edestä pikavippejä ulosotossa. Sinne noi sunkin on menossa, jollet nosta opintolainaa ja maksa noita pois. Ja kun ne menee sinne ulosottoon summa on kaksinkertainen, eli maksettavaa on 4,000€, vuodessa se kasvaa n.400€ korkoa. Mitä nopeammin pääset töihin sitä parempi.
- 1+15
Sitä olisi myös hyvä miettiä että oliko pakko saada kaikki heti? Vai olisiko ollut fixumpaa säästää joka on tietysti niin last season kun näitä ihme ruikuttajien kirjoituksia lukee.
- nostan hattua
Jokainen tekee virheensä itse ja oppii oman kantapään kautta. Se on ainoa tapa oppia jotain. Nimim. kokemusta on ja oppi meni kerrasta perille. Noita ylläolevia jeesustelijoita riittää. Itse tein töitä joilla maksoin velat pois. Kortit poikki heti alkuunsa. Mikä tahansa työ (useita yhtä aikaa) kelpasi että sain velkatilit nollille. Minä pääsin suht helpolla, mutta kaveri oli vuosikausia tuossa työ- ja nälkäkierteessä ja laihtui lähes olemattomiin maksaessaan isoja velkojaan. Nytpä saa kulkea selkä suorana kun on asiansa hoitanut.
- tomaattimansikka
Lue:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11023502
Pääsin n. 1000 euron (vuoden kestäneestä) pikavippiveloistani eroon opintolainalla. En tiedä, kuinka paljon pikavipit vaikuttavat opintolainan saantiin, jouduin tekemään sopimuksen pankkivirkailijan kanssa, jossa lupasin, etten enää hanki pikavippejä. Tässä kuussa pääsin viimeisestä pikavipistä eroon.
Jos ostat koneen, joudut myymään sen pois lähes puolet halvemmalla hinnalla. Kokemusta on, myin noin kahden kuukauden vanhan koneen pois, jouduin laskemaan hintaa summasta 850e -> 300e. Myin sitä noin kolmen viikon ajan huutonetissä. En vain saanut myytyä korkeampaan hintaan. Oli myös kiire saada rahaa, joten sekin vaikutti myymiseen aika paljonkin. Aloittelijan virheitä. Kone oli ehtinyt mennä tuossa ajassa alemyyntiinkin, niin hinta laski roimasti. Takuukuitista kannattaa ottaa kopiot itselleen. Jos hankit koneen osa-maksulla, niin voisi olla ihan paikallaan ilmoittaa siitä myynti-ilmoituksessa...
Loppuelämäsi ei mene pilalle, jos pikavippivelkojesi takia saat maksuhäiriömerkinnän / menetät luottotietosi. Tuosta velasta on mahdollista päästä eroon ja niin on maksuhäiriömerkinnästäkin (se ei ikuisesti lue tiedoissasi; onneksi). Vuokra-asunnon saaminen voi olla hyvin vaikeaa, mutta ei mahdotonta. Työtoverillani on mennyt pikavippien takia luottotiedot, mutta hänellä on ollut silti mahdollisuus asua omillaan.. toisaalta hänellä on jotain ongelmia elämässään, joten hän on tekemisissä sossun kanssa ja sen kautta saanutkin asunnon.
Jos pikavippisi ovat menneet perintään, niin kannattaa soitella ja pyytää maksusuunnitelmaa. Suosittelen myös ottamaan yhteyttä paikkakuntasi velkaneuvojaan.
Kirjoituksestasi päätellen et varmaan ole kertonut veloistasi vanhemmille tai läheiselle sukulaiselle? Ystäville? Jos suhteet heihin ovat huonot/köyhät, niin sen ymmärrän, mutta jos olisi hitusenkaan mahdollisuutta saada edes jonkinlaista apua heiltä, niin siihen kannattaa oikeasti tarttua.
Nostatko opintolainaa? Käytkö töissä?
Monella on luottotiedot menneet, vaikka se ei omaa oloa helpottaisi. Et ole ainoa maailmassa, et ole ainoa opiskelija, joka on ottanut pikavippejä.
Muuta en oikein osaa sanoa. Tiedän vain sen, miltä tuntuu pelätä päivän postia ja valkoisia kirjeitä. Ulospääsy on kuitenkin mahdollinen, mutta reittisi siihen saattavat olla aivan toisenlaiset kuin omani. - aaro93
Niin siis asun äitini luona joten opintolainaa tuskin saan.
- 19+4
Jos asut himassa niin mihin ihmeeseen oot tarvinnut 2 tuusaa?
- aaroo
se ei nyt taida olla olennaista tässä vai onko?
- 14+8
On
- lellugirl1993
Asuin kotona, sain opintolainan, (riippuu varmaan pankista, ja monesta muusta tekijästä...)
Olen ite 19v tyttö, käyn osa-aika töissä, saan palkkkaa, ja jos otan vipin maksan sen palkasta pois. KANNATTAA ENNEN VIPIN OTTAMISTA MIETTIÄ RIITTÄÄKÖ VARA MAKSAA SE TAKAISIN? esim 100€ kun lainaa maksaa km 126€ takaisin...
Itse en ota 50€ enempää koskaan, koska haluan rahani riittävän muuhunkin kuin vippien maksamiseen takaisin.- moneymoney93
Kannattaa ottaa yhteyttä firmoihin ja pyytää lisämaksu aikaa ( tai osamaksu sopimusta?), pyyä vanhemmilta apua, tai hanki osa-aika töitä! Kyllä niistä selviää!
- KKHS
Ei sitä maksukykyä kannata miettiä. Tulotonkin osaa perustella itselleen kykynsä maksaa vipin. Kun vaan jättää ottamatta niin pääsee halvemmalla
- 5+12
Kerrotko meille kaikille miten sulla voi riittää raha maksamaan se takaisin? Jos kerran sulle ei rahaa säästöön kerry edes 50€ edestä? Eihän tossa sun logiikassa ole mitään järkeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803