Mänttä-Vilppula

Typeryys huipussaan

Tuskin typerämpää kuntanimeä voi olla kuin "Mänttä-Vilppula".

21

918

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pidä oma nimi

      Ei mikään kunta tai kaupunki halua luopua nimestään, identiteetistään, varallisuudestaan. On se nimi ainakin parempi kuin jokin muu tekaistu nimi
      Esim. "Mänttipula"

    • Virdois

      Virdois ?

    • vilpunrouvvi

      Olen kanssasi samaa mieltä, ei löydtyisi millään karmeampaa vaihtoehtoa tälle kaksoisnimelle. Kaunis paikakunta herättää myötähäpeää paikallispoliitikkojen nurkkakuntaisuudesta, olisi ollut kaikille parempi jos uusi nimi olisi löytynyt.
      Ja ehkä olisi vältytty vuosia kestävää vertailua siitä kumpi liitoksessa "voittaa" ja kumpi "häviää".

      • menninkäinennn

        "Maakasperä" olisi ollut oiva vaihtoehto!!!


      • ,v54utuct
        menninkäinennn kirjoitti:

        "Maakasperä" olisi ollut oiva vaihtoehto!!!

        näkyy olevan tuost paikast jo esittelyvideoki olemassa


    • Ehedotuus

      Käännetään sanat toisinpäin niin johan paranee: Vintta-Mälppula.

    • ex-mänttäläinen

      Mänttä on niin ankea paikka ettei sitä enää nimi pahenna.

      • Myös ex.mänttäläinen

        Minä en ainakaan lähde tuolla tavalla mollaamaan entistä asuinpaikkakuntaani.


      • 18+8
        Myös ex.mänttäläinen kirjoitti:

        Minä en ainakaan lähde tuolla tavalla mollaamaan entistä asuinpaikkakuntaani.

        Paikallinen viisaus on, ettei totuudesta saa suuttua.


    • Mutakurkku

      Ruikonperä olis hyvä.

    • Oma nimi paras

      Olen sitä mieltä, että jokainen kunta ja jokainen talon isäntä haluaa pitää oman
      nimensä ja oman määräysvallan! Harva haluaa antaa nimensä naapurille ja
      saman tien rahapussinsa ja isännän miehuutensa... Oma nimi - oma määräysvalta - omat varat - oma miehuus - siinä isännän mitat.

    • mutkia matkassa

      Pirun mutkaiset tiet, vaikka kulkevat pitkin hiekkaharjuja.
      Ainkin Jämsään ja Himokselle ja Virroille on kettumaiset tiet.

    • Momoiluhomo

      yks hailee mikä pirkamaan persläven nimi on. MäntinVilppu.

    • Mäppilä

      Mäppilä ---hyvä nimi

      • Dorkala tai

        Spurgula


      • Ex kolholainen
        Dorkala tai kirjoitti:

        Spurgula

        Mänttilä


      • 7+2
        Ex kolholainen kirjoitti:

        Mänttilä

        Siel ei ilmeisesti oo kuntapäättäjille kukaan kertonu, et olis voinu ottaa kokonaan uuden nimen, kuten Akaa teki? Sehän olis kyl vaatinu kekseliäisyyttä.


      • Yueah
        Ex kolholainen kirjoitti:

        Mänttilä

        Tai Manttila. Sillon ääntys myös ulkomaanelävien suussa.


    • Ajattelun Onni
    • Roobet oli...

      Tiedättekö te ? Mänttä on koillispirkanmaan peräreikä. Mänttäläiset itse luulevat asuvansa "maailman-navassa" mutta totuus on toinen. Mänttäläiset kuikuilevat puskissa ja utelevat, kun paremmasta ei ole tietoa. Momoilu on mallillaan, kaikki on harhaa.... tyhjää idiotismia.

      • Chiquita.

        Haluatko APINA banaanin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1070
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      948
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      723
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      617
    7. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      48
      526
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      526
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      515
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    Aihe