Tuskin typerämpää kuntanimeä voi olla kuin "Mänttä-Vilppula".
Vastaukset 21
- Pidä oma nimi
Ei mikään kunta tai kaupunki halua luopua nimestään, identiteetistään, varallisuudestaan. On se nimi ainakin parempi kuin jokin muu tekaistu nimi
Esim. "Mänttipula" - Virdois
Virdois ?
- vilpunrouvvi
Olen kanssasi samaa mieltä, ei löydtyisi millään karmeampaa vaihtoehtoa tälle kaksoisnimelle. Kaunis paikakunta herättää myötähäpeää paikallispoliitikkojen nurkkakuntaisuudesta, olisi ollut kaikille parempi jos uusi nimi olisi löytynyt.
Ja ehkä olisi vältytty vuosia kestävää vertailua siitä kumpi liitoksessa "voittaa" ja kumpi "häviää".- menninkäinennn
"Maakasperä" olisi ollut oiva vaihtoehto!!!
- ,v54utuct
menninkäinennn kirjoitti:
"Maakasperä" olisi ollut oiva vaihtoehto!!!
näkyy olevan tuost paikast jo esittelyvideoki olemassa
- Ehedotuus
Käännetään sanat toisinpäin niin johan paranee: Vintta-Mälppula.
- ex-mänttäläinen
Mänttä on niin ankea paikka ettei sitä enää nimi pahenna.
- Myös ex.mänttäläinen
Minä en ainakaan lähde tuolla tavalla mollaamaan entistä asuinpaikkakuntaani.
- 18+8
Myös ex.mänttäläinen kirjoitti:
Minä en ainakaan lähde tuolla tavalla mollaamaan entistä asuinpaikkakuntaani.
Paikallinen viisaus on, ettei totuudesta saa suuttua.
- Mutakurkku
Ruikonperä olis hyvä.
- Oma nimi paras
Olen sitä mieltä, että jokainen kunta ja jokainen talon isäntä haluaa pitää oman
nimensä ja oman määräysvallan! Harva haluaa antaa nimensä naapurille ja
saman tien rahapussinsa ja isännän miehuutensa... Oma nimi - oma määräysvalta - omat varat - oma miehuus - siinä isännän mitat. - mutkia matkassa
Pirun mutkaiset tiet, vaikka kulkevat pitkin hiekkaharjuja.
Ainkin Jämsään ja Himokselle ja Virroille on kettumaiset tiet. - Momoiluhomo
yks hailee mikä pirkamaan persläven nimi on. MäntinVilppu.
- Mäppilä
Mäppilä ---hyvä nimi
- Dorkala tai
Spurgula
- Ex kolholainen
Dorkala tai kirjoitti:
Spurgula
Mänttilä
- 7+2
Ex kolholainen kirjoitti:
Mänttilä
Siel ei ilmeisesti oo kuntapäättäjille kukaan kertonu, et olis voinu ottaa kokonaan uuden nimen, kuten Akaa teki? Sehän olis kyl vaatinu kekseliäisyyttä.
- Yueah
Ex kolholainen kirjoitti:
Mänttilä
Tai Manttila. Sillon ääntys myös ulkomaanelävien suussa.
- Ajattelun Onni
Onko hedelmällistä sijoittaa maahanmuutajia vajaamielisten joukkoon?
http://tinyurl.com/p5xsu8w
Tiettävästi Mänttä-Vilppula on maahanmuuttajan rakentama - https://duckduckgo.com/?q=Serlachius
Positiivista - jos niin voisi sanoa - on se, että mänttä-vilppulalainen pyrkii vaikuttamaan omaan tulevaisuuteen LOTTOAMALLA aktiivisesti - on sekin tiedossa, että http://tinyurl.com/nfb3hrw - Roobet oli...
Tiedättekö te ? Mänttä on koillispirkanmaan peräreikä. Mänttäläiset itse luulevat asuvansa "maailman-navassa" mutta totuus on toinen. Mänttäläiset kuikuilevat puskissa ja utelevat, kun paremmasta ei ole tietoa. Momoilu on mallillaan, kaikki on harhaa.... tyhjää idiotismia.
- Chiquita.
Haluatko APINA banaanin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran75766Mies, kumman ottaisit mieluummin
176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?143743- 57666
Anteeksi mies
En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.47654Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."
Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y25643Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi
Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.46624- 44587
- 31521
Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla
Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä27511Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.27496Oot komea
etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n20493- 6466
Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan
Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee401448Se oli molemminpuolinen limerenssi
Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭76431- 30426
Rydman, herätys!
"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 363420Helena Ahti-Hallberg napauttaa - Näin hän kommentoi Vappu Pimiän TTK-lähtöä
Vappu Pimiä jätti Tanssii Tähtien Kanssa -juontajapestin viime kauden lopuksi. Nyt on erilainen kausi, kun Pimiä ei ole3390- 28384
- 36382
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan59382