Tuskin typerämpää kuntanimeä voi olla kuin "Mänttä-Vilppula".
Mänttä-Vilppula
21
774
Vastaukset
- Pidä oma nimi
Ei mikään kunta tai kaupunki halua luopua nimestään, identiteetistään, varallisuudestaan. On se nimi ainakin parempi kuin jokin muu tekaistu nimi
Esim. "Mänttipula" - Virdois
Virdois ?
- vilpunrouvvi
Olen kanssasi samaa mieltä, ei löydtyisi millään karmeampaa vaihtoehtoa tälle kaksoisnimelle. Kaunis paikakunta herättää myötähäpeää paikallispoliitikkojen nurkkakuntaisuudesta, olisi ollut kaikille parempi jos uusi nimi olisi löytynyt.
Ja ehkä olisi vältytty vuosia kestävää vertailua siitä kumpi liitoksessa "voittaa" ja kumpi "häviää".- menninkäinennn
"Maakasperä" olisi ollut oiva vaihtoehto!!!
- ,v54utuct
menninkäinennn kirjoitti:
"Maakasperä" olisi ollut oiva vaihtoehto!!!
näkyy olevan tuost paikast jo esittelyvideoki olemassa
- Ehedotuus
Käännetään sanat toisinpäin niin johan paranee: Vintta-Mälppula.
- ex-mänttäläinen
Mänttä on niin ankea paikka ettei sitä enää nimi pahenna.
- Myös ex.mänttäläinen
Minä en ainakaan lähde tuolla tavalla mollaamaan entistä asuinpaikkakuntaani.
- 18+8
Myös ex.mänttäläinen kirjoitti:
Minä en ainakaan lähde tuolla tavalla mollaamaan entistä asuinpaikkakuntaani.
Paikallinen viisaus on, ettei totuudesta saa suuttua.
- Mutakurkku
Ruikonperä olis hyvä.
- Oma nimi paras
Olen sitä mieltä, että jokainen kunta ja jokainen talon isäntä haluaa pitää oman
nimensä ja oman määräysvallan! Harva haluaa antaa nimensä naapurille ja
saman tien rahapussinsa ja isännän miehuutensa... Oma nimi - oma määräysvalta - omat varat - oma miehuus - siinä isännän mitat. - mutkia matkassa
Pirun mutkaiset tiet, vaikka kulkevat pitkin hiekkaharjuja.
Ainkin Jämsään ja Himokselle ja Virroille on kettumaiset tiet. - Momoiluhomo
yks hailee mikä pirkamaan persläven nimi on. MäntinVilppu.
- Mäppilä
Mäppilä ---hyvä nimi
- Dorkala tai
Spurgula
- Ex kolholainen
Dorkala tai kirjoitti:
Spurgula
Mänttilä
- 7+2
Ex kolholainen kirjoitti:
Mänttilä
Siel ei ilmeisesti oo kuntapäättäjille kukaan kertonu, et olis voinu ottaa kokonaan uuden nimen, kuten Akaa teki? Sehän olis kyl vaatinu kekseliäisyyttä.
- Yueah
Ex kolholainen kirjoitti:
Mänttilä
Tai Manttila. Sillon ääntys myös ulkomaanelävien suussa.
- Ajattelun Onni
Onko hedelmällistä sijoittaa maahanmuutajia vajaamielisten joukkoon?
http://tinyurl.com/p5xsu8w
Tiettävästi Mänttä-Vilppula on maahanmuuttajan rakentama - https://duckduckgo.com/?q=Serlachius
Positiivista - jos niin voisi sanoa - on se, että mänttä-vilppulalainen pyrkii vaikuttamaan omaan tulevaisuuteen LOTTOAMALLA aktiivisesti - on sekin tiedossa, että http://tinyurl.com/nfb3hrw - Roobet oli...
Tiedättekö te ? Mänttä on koillispirkanmaan peräreikä. Mänttäläiset itse luulevat asuvansa "maailman-navassa" mutta totuus on toinen. Mänttäläiset kuikuilevat puskissa ja utelevat, kun paremmasta ei ole tietoa. Momoilu on mallillaan, kaikki on harhaa.... tyhjää idiotismia.
- Chiquita.
Haluatko APINA banaanin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034613Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743891368- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86970Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64901
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10877- 64866