Mänttä-Vilppula

Tuskin typerämpää kuntanimeä voi olla kuin "Mänttä-Vilppula".
21918
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 21

Vanhimmat

Ei mikään kunta tai kaupunki halua luopua nimestään, identiteetistään, varallisuudestaan. On se nimi ainakin parempi kuin jokin muu tekaistu nimi
Esim. "Mänttipula"

Äänestä

Virdois ?

Äänestä

Olen kanssasi samaa mieltä, ei löydtyisi millään karmeampaa vaihtoehtoa tälle kaksoisnimelle. Kaunis paikakunta herättää myötähäpeää paikallispoliitikkojen nurkkakuntaisuudesta, olisi ollut kaikille parempi jos uusi nimi olisi löytynyt.
Ja ehkä olisi vältytty vuosia kestävää vertailua siitä kumpi liitoksessa "voittaa" ja kumpi "häviää".

Äänestä
  • "Maakasperä" olisi ollut oiva vaihtoehto!!!

Äänestä

• menninkäinennn kirjoitti:

"Maakasperä" olisi ollut oiva vaihtoehto!!!

näkyy olevan tuost paikast jo esittelyvideoki olemassa

Äänestä

Käännetään sanat toisinpäin niin johan paranee: Vintta-Mälppula.

Äänestä

Mänttä on niin ankea paikka ettei sitä enää nimi pahenna.

Äänestä
  • Minä en ainakaan lähde tuolla tavalla mollaamaan entistä asuinpaikkakuntaani.

Äänestä

• Myös ex.mänttäläinen kirjoitti:

Minä en ainakaan lähde tuolla tavalla mollaamaan entistä asuinpaikkakuntaani.

Paikallinen viisaus on, ettei totuudesta saa suuttua.

Äänestä

Ruikonperä olis hyvä.

Äänestä

Olen sitä mieltä, että jokainen kunta ja jokainen talon isäntä haluaa pitää oman
nimensä ja oman määräysvallan! Harva haluaa antaa nimensä naapurille ja
saman tien rahapussinsa ja isännän miehuutensa... Oma nimi - oma määräysvalta - omat varat - oma miehuus - siinä isännän mitat.

Äänestä

Pirun mutkaiset tiet, vaikka kulkevat pitkin hiekkaharjuja.
Ainkin Jämsään ja Himokselle ja Virroille on kettumaiset tiet.

Äänestä

yks hailee mikä pirkamaan persläven nimi on. MäntinVilppu.

Äänestä

Mäppilä ---hyvä nimi

Äänestä
  • Spurgula

Äänestä

• Dorkala tai kirjoitti:

Spurgula

Mänttilä

Äänestä

• Ex kolholainen kirjoitti:

Mänttilä

Siel ei ilmeisesti oo kuntapäättäjille kukaan kertonu, et olis voinu ottaa kokonaan uuden nimen, kuten Akaa teki? Sehän olis kyl vaatinu kekseliäisyyttä.

Äänestä

• Ex kolholainen kirjoitti:

Mänttilä

Tai Manttila. Sillon ääntys myös ulkomaanelävien suussa.

Äänestä

Tiedättekö te ? Mänttä on koillispirkanmaan peräreikä. Mänttäläiset itse luulevat asuvansa "maailman-navassa" mutta totuus on toinen. Mänttäläiset kuikuilevat puskissa ja utelevat, kun paremmasta ei ole tietoa. Momoilu on mallillaan, kaikki on harhaa.... tyhjää idiotismia.

Äänestä
  • Haluatko APINA banaanin?

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Typeryys huipussaan kirjoitti:

Tuskin typerämpää kuntanimeä voi olla kuin "Mänttä-Vilppula".

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu