Mänttä-Vilppula

Typeryys huipussaan

Tuskin typerämpää kuntanimeä voi olla kuin "Mänttä-Vilppula".

21

918

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pidä oma nimi

      Ei mikään kunta tai kaupunki halua luopua nimestään, identiteetistään, varallisuudestaan. On se nimi ainakin parempi kuin jokin muu tekaistu nimi
      Esim. "Mänttipula"

    • Virdois

      Virdois ?

    • vilpunrouvvi

      Olen kanssasi samaa mieltä, ei löydtyisi millään karmeampaa vaihtoehtoa tälle kaksoisnimelle. Kaunis paikakunta herättää myötähäpeää paikallispoliitikkojen nurkkakuntaisuudesta, olisi ollut kaikille parempi jos uusi nimi olisi löytynyt.
      Ja ehkä olisi vältytty vuosia kestävää vertailua siitä kumpi liitoksessa "voittaa" ja kumpi "häviää".

      • menninkäinennn

        "Maakasperä" olisi ollut oiva vaihtoehto!!!


      • ,v54utuct
        menninkäinennn kirjoitti:

        "Maakasperä" olisi ollut oiva vaihtoehto!!!

        näkyy olevan tuost paikast jo esittelyvideoki olemassa


    • Ehedotuus

      Käännetään sanat toisinpäin niin johan paranee: Vintta-Mälppula.

    • ex-mänttäläinen

      Mänttä on niin ankea paikka ettei sitä enää nimi pahenna.

      • Myös ex.mänttäläinen

        Minä en ainakaan lähde tuolla tavalla mollaamaan entistä asuinpaikkakuntaani.


      • 18+8
        Myös ex.mänttäläinen kirjoitti:

        Minä en ainakaan lähde tuolla tavalla mollaamaan entistä asuinpaikkakuntaani.

        Paikallinen viisaus on, ettei totuudesta saa suuttua.


    • Mutakurkku

      Ruikonperä olis hyvä.

    • Oma nimi paras

      Olen sitä mieltä, että jokainen kunta ja jokainen talon isäntä haluaa pitää oman
      nimensä ja oman määräysvallan! Harva haluaa antaa nimensä naapurille ja
      saman tien rahapussinsa ja isännän miehuutensa... Oma nimi - oma määräysvalta - omat varat - oma miehuus - siinä isännän mitat.

    • mutkia matkassa

      Pirun mutkaiset tiet, vaikka kulkevat pitkin hiekkaharjuja.
      Ainkin Jämsään ja Himokselle ja Virroille on kettumaiset tiet.

    • Momoiluhomo

      yks hailee mikä pirkamaan persläven nimi on. MäntinVilppu.

    • Mäppilä

      Mäppilä ---hyvä nimi

      • Dorkala tai

        Spurgula


      • Ex kolholainen
        Dorkala tai kirjoitti:

        Spurgula

        Mänttilä


      • 7+2
        Ex kolholainen kirjoitti:

        Mänttilä

        Siel ei ilmeisesti oo kuntapäättäjille kukaan kertonu, et olis voinu ottaa kokonaan uuden nimen, kuten Akaa teki? Sehän olis kyl vaatinu kekseliäisyyttä.


      • Yueah
        Ex kolholainen kirjoitti:

        Mänttilä

        Tai Manttila. Sillon ääntys myös ulkomaanelävien suussa.


    • Ajattelun Onni
    • Roobet oli...

      Tiedättekö te ? Mänttä on koillispirkanmaan peräreikä. Mänttäläiset itse luulevat asuvansa "maailman-navassa" mutta totuus on toinen. Mänttäläiset kuikuilevat puskissa ja utelevat, kun paremmasta ei ole tietoa. Momoilu on mallillaan, kaikki on harhaa.... tyhjää idiotismia.

      • Chiquita.

        Haluatko APINA banaanin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe