Olen elossa mutta en elä!

siivetön perhonen

En koe olevani yksinäinen tai mielisairas, en tunne yhtään mitään.

Minulla ei ole moneen vuoteen ollut ystäviä tai kavereita, en vain halua ylläpitää sosiaalisia suhteita. Olen eronnut eikä minulla ole lapsia.

Vanhempiini pidän yhteyttä aina välillä, mutta en tunne olevani mitenkään läheinen heidän tai sisarusteni tai heidän perheidensä kanssa.

Minulla on yliopistokoulutus, hyvä työpaikka ja omistusasunto, mutta en koe mitään sosiaalista yhteenkuuluvuutta missään yhteisössä. Pärjään töissä hyvin ja jaksan esittää normaalia työssäkäyvää miestä sen 8 tuntia, vaikka työni puolesta en välttämättä edes näe ketään koko päivänä. Käyn yksin syömässä ja istun yksin työhuoneessa koko päivän.

Työpäivän jälkeen tulen kotiin ja makaan pimeässä huoneessa kunnes nukahdan.

Minulla ei ole Facebook-profiilia tai mitään muutakaan some-profiilia, miksi olisi kun en ketään edes tunne.

Olen huomannut olevani täysin tunnoton kaikkeen sosiaaliseen kanssakäymiseen enkä välitä yhtään mistään.

Saatan olla viikkoja puhumatta yhtään mitään kun en ole missään tekemisissä kenenkään kanssa töissä tai arjessa.

Vieraannun normaalista elämästä, enkä tunne mitään.

8

1090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sgfrewtgrewt

      Sun tekstistäsi ei (otsikkoa lukuunottamatta) kuitenkaan välittynyt sellaista fiilistä, että kärsisit tuosta tilanteestasi...

      • tunnoton

        Mitä odotit ihmiseltä, joka ei tunne mitään?


    • joku_1977

      Minulla on hieman samantyyppinen tilanne (en ole eronnut). Kavereita ei juuri ole.. Monta vuotta noudatin pelkistettyä rutiinia - aamulla ylös, töihin, töissä 8h, kotiin ja nukkumaan. Tällä hetkellä olen työtön, joten ei tarvitse töihin raahautua.. no joka tapauksessa taloudellisesti pärjään hyvin.

      Kaitpa tuo pitäisi haitata, mutta ei haittaa.. elämällä ei ole mitään merkitystä. Kenties internet tekee yksinolosta ihan siedettävää - onpahan jotain tekemistä.

    • EiSe Niin vakavaa oo

      Mulla oli erakko vaihe. Onneksi se on ohi.
      Kyse on omasta tahdosta, ja tietysti elämän tilanteesta.
      Joskus on sisällä rauhaton, ja siihen auttaa yksinäisyys parhaiten.

      =)

    • sama vika

      Etkö kaipaa sitä että näkisit joskus muita ihmisiä, kuulisit heidän ajatuksia ja huomaisit mikä tekee muut ihmiset onnellisiksi?

      Voisin kuvitella näin jos kerran kaipaat meidän ajatuksia laittamalla viestisi tänne. Luultavasti sinulle ei riitä pelkkä netin kautta viestittely koska tällöin osaisit suoraan esittää kysymyksesi meille.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11091645

      • Anonyymi

        Taidat olla nainen, kun tuollaisia ehdottelet.
        Ei miehiä kiinnosta "toisten ajatukset" ja "toisten näkemiset".

        En ole ainakaan koskaan sellaista miestä tavannut.
        jos mies jotain haluaa, se on seksiä ja ruokaa.
        Ja väkivaltaa / voimantunnetta, jonka voi nykytään suorittaa pelaamalla tietokonepelejä.

        Karseata.


    • Anonyymi

      Hyvin yleistä miehillä.
      Tunteettomia, ja siksi tekevät kaikenlaista p*skaa maailmassa.
      Kuuluu ilm. miehisten aivojen rakenteeseen.

      Eipä sen puoleen, minäkin vanhemmiten naisena alan lähentyä tuollaista tunnottomuutta. Sitä ne hormonit teettää. Valhetta koko elämä, vois sanoa.

    • Anonyymi

      Voisiko olla dysthymia?
      Dysthymia on masennuksen lievempi muoto, ja ainakin kolme näistä pitää täyttyä jotta voidaan epäillä dysthymiaa:

      Energianpuute

      Unettomuus tai liika nukkuminen

      Keskittymisvaikeudet

      Heikentynyt itseluottamus

      Itkuisuus

      Seksuaalinen haluttomuus

      Kiinnostuksen menettäminen aiemmin mielihyvää tuottaneisiin asioihin

      Pessimistinen asenne

      Menneisyyden murehtiminen

      Toivottomuuden tunne

      Sosiaalinen eristäytyminen

      Lisäksi jos oireet ovat kestäneet vähintään kaksi vuotta voidaan ajatella kyseessä olevan dysthymian. Se on aika huonosti tunnettu masennuksen muoto, ja yleisempi naisilla kuin miehillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe