Nimittäin, että sääolosuhteiden takia junat eivät myöhästelisi niin paljon kuin edellisinä talvina. Kävelin aseman luota koiran kanssa noin 6:45-7:15 välillä (en ihan tarkkaan kelloa katsonut). Asemalla ei ollut junan junaa, koko ajan kuulutettiin, että se ja se on peruttu tai myöhässä sääolosuhteiden takia. Ensimmäinen lumisade tänä talvena (kunnollinen) ja junat eivät pääse kulkemaan kun lunta on vaihteilla ja raiteilla. Ihan kuten edellisinäkin talvina. Joten, missä se parempi varautuneisuus sääoloihin näkyy? Mitenkähän illalla, jos koko päivän sataa? Ei varmaan yksikään juna liiku! Onneksi minä en ole mihinkään menossa junalla. Säälin ihmisiä, joiden on pakko mennä töihin tai muualle.
en sitä uskonutkaan!
85
1726
Vastaukset
- O. Ravanpyörä
Mihinkä tämä kansakunta joutuu, jos sitä joskus kohtaa ihan oikeat vaikeudet ?
Viikko pari viiskytluvun mukavuuksilla opettas ihmisille tietynlaista nöyryyttä mm. sääoloja kohtaan.
Jos juna on myöhässä, niin sounot ?
Tärkeä uraihminen tietty on myöhässä pikku palaveristaan 3 minuuttia, tai 0,5 h, jolloin maailma ei enää pelastu, eivätkä eurot juokse haluttuun suuntaan.
Vaan mullehan tää on sama. Elän päivä kerrallaa, en sekuntti, enkä minuuttu aikatauluilla.
Oikeastaan olen etuoikeutetussa asemassa.
En trendikkäästi downsiftaa, vaan otan vaan astetta paria rauhallisemmin ja tyydyn vähempään. .. Suosittelen teillekin..- tiny.cc/94sjow
tiny.cc/94sjow
- nainen23v.
toisille se vaan on oikea ongelma, jos juna on puolituntia myöhässä!!!
jos on tuntipalkkaisessa työssä, niin kyllä ne useammat myöhästymiset tulevat kuukausipalkassa näkymään.
yksityisyrittäjät esim. kampaajat saattavat menettää asiakkaita, jos he eivät tulekaan sovittuun aikaan.
jos taas esim. lapsi pitää hakea tarhasta ja tarha ollaan sulkemassa, tuskin tarhatäti ajattelee "sounot" jäädessään ylitöihin.
kun on maksettu päästäkseen paikasta a paikkaan b niin kyllä junayhtiö on velvollinen varmistamaan, että palvelut pelaavat. varsinkin, kun jokaikinen vuosi on ongelmia samasta syystä.. - Ollaas nyt
nainen23v. kirjoitti:
toisille se vaan on oikea ongelma, jos juna on puolituntia myöhässä!!!
jos on tuntipalkkaisessa työssä, niin kyllä ne useammat myöhästymiset tulevat kuukausipalkassa näkymään.
yksityisyrittäjät esim. kampaajat saattavat menettää asiakkaita, jos he eivät tulekaan sovittuun aikaan.
jos taas esim. lapsi pitää hakea tarhasta ja tarha ollaan sulkemassa, tuskin tarhatäti ajattelee "sounot" jäädessään ylitöihin.
kun on maksettu päästäkseen paikasta a paikkaan b niin kyllä junayhtiö on velvollinen varmistamaan, että palvelut pelaavat. varsinkin, kun jokaikinen vuosi on ongelmia samasta syystä..hieman rennommalla asenteella.
On sulla kummallinen työnantaja jos se sinua katselee joka ikinen lumisadeaamu kun könyät työpaikallesi puoli tuntia myöhässä ja joka kerta syyttäen VR-merkkistä tekosyytä.
Jos se kampaaja on ammatti-ihminen niin ei oikea asiakas häntä yhden puolen tunnin takia hylkää, ellei sitten ole hiukset loppuneet päästä.
Missä se ongelma oikein on jos tiedät ettei kiskoliikenne kulje lumimyräkässä kuten selkeällä säällä? VR ei taida edelleenkään tehdä säätä vaan kuljettaa ihmisiä. Oletko yhtä nopea umpihangessa kuin kesäisellä lenkkipolulla? - pukki.
No on se hyvä että sentään joillain on valkoinen joulu. Mitäs sitä jos juna myöhästyy hieman
- Eläkesavusukeltaja
nainen23v. kirjoitti:
toisille se vaan on oikea ongelma, jos juna on puolituntia myöhässä!!!
jos on tuntipalkkaisessa työssä, niin kyllä ne useammat myöhästymiset tulevat kuukausipalkassa näkymään.
yksityisyrittäjät esim. kampaajat saattavat menettää asiakkaita, jos he eivät tulekaan sovittuun aikaan.
jos taas esim. lapsi pitää hakea tarhasta ja tarha ollaan sulkemassa, tuskin tarhatäti ajattelee "sounot" jäädessään ylitöihin.
kun on maksettu päästäkseen paikasta a paikkaan b niin kyllä junayhtiö on velvollinen varmistamaan, että palvelut pelaavat. varsinkin, kun jokaikinen vuosi on ongelmia samasta syystä..Mitäs tapahtuu sitten jos palokunta eli pelastuslaitos myöhästyy lumen takia taikka
pahimmassatapauksessa sairasauto?
Mikä on melko harvinaista suhteessa juniin. - downsiftataan
Haluaisin downsiftata, mutta valitettavasti olen 3-vuorotyössä hoitajana, on pakko olla töissä ajoissa. Iltavuoron jälkeen olen kotona n. 22.30.
Talvisin junat myöhästelevät, hoitajat eivät, täytyy vain herätä jo viideltä, että ehtii aamuvuoroon 7.00.
Palkassa tämä tietysti näkyy; on vuorolisät:
iltaisin saa euron tunnilta enemmän, lauantaisin puolitoista euroa, öistä jopa (huh;en osaa laskea, 30-40% tunnissa enemmän) ja ajatelkaa; sunnuntait ja kaikki pyhäpäivät (meille pakollisia työpäiviä) saamme jopa tuplapalkan! - Asemalle 270 km
>Elän päivä kerrallaa, en sekuntti,
Ahaa, toihan on klaari juttu. - mies63v
nainen23v. kirjoitti:
toisille se vaan on oikea ongelma, jos juna on puolituntia myöhässä!!!
jos on tuntipalkkaisessa työssä, niin kyllä ne useammat myöhästymiset tulevat kuukausipalkassa näkymään.
yksityisyrittäjät esim. kampaajat saattavat menettää asiakkaita, jos he eivät tulekaan sovittuun aikaan.
jos taas esim. lapsi pitää hakea tarhasta ja tarha ollaan sulkemassa, tuskin tarhatäti ajattelee "sounot" jäädessään ylitöihin.
kun on maksettu päästäkseen paikasta a paikkaan b niin kyllä junayhtiö on velvollinen varmistamaan, että palvelut pelaavat. varsinkin, kun jokaikinen vuosi on ongelmia samasta syystä..>kun on maksettu päästäkseen paikasta a paikkaan b niin kyllä junayhtiö on velvollinen varmistamaan, että palvelut pelaavat.
Miksi junayhtiö, miksei ratayhtiö? - mnbvmnbv
Ollaas nyt kirjoitti:
hieman rennommalla asenteella.
On sulla kummallinen työnantaja jos se sinua katselee joka ikinen lumisadeaamu kun könyät työpaikallesi puoli tuntia myöhässä ja joka kerta syyttäen VR-merkkistä tekosyytä.
Jos se kampaaja on ammatti-ihminen niin ei oikea asiakas häntä yhden puolen tunnin takia hylkää, ellei sitten ole hiukset loppuneet päästä.
Missä se ongelma oikein on jos tiedät ettei kiskoliikenne kulje lumimyräkässä kuten selkeällä säällä? VR ei taida edelleenkään tehdä säätä vaan kuljettaa ihmisiä. Oletko yhtä nopea umpihangessa kuin kesäisellä lenkkipolulla?minä olen talvella nopeampi kuin kesällä koska ei tarvitse jatkuvasti pysähtyä hikoilun takia.
Älä tuputa omaa rentouttasi, sinua ei selvästikään työhommat paina. - ---
mies63v kirjoitti:
>kun on maksettu päästäkseen paikasta a paikkaan b niin kyllä junayhtiö on velvollinen varmistamaan, että palvelut pelaavat.
Miksi junayhtiö, miksei ratayhtiö?ihmiset maksavat junayhtiölle, miksi vaatisimme rahoja takaisin ratayhtiöltä?
- ...............
No kyllä se luonto on mahtavampi kuin yksikään VR.
- karvalakki
Tänään perjantaina on pääkaupunkiseudun lähijunaliikenne ollut aivan viturallaan koko päivän. Yks isompi lumipyry ja kaikki meni taas perusteellisesti sekaisin.
Ihme homma tuo junakaluston hajoaminen vaikka ollaan tällaisessa Joulupukin lumisessa talvimaassa, missä kyllä pitäisi junien liikkua hyvin koko vuoden ympäri.
Kylmässä Siperiassakin junat kulkee paljon paremmin kuin täällä meillä.
- tuhraajat
Miksi junia ei osteta niistä maista joissa niitä osataan tehdä. Kokkareille Venäjän on punainen vaate, vaikka saisi edullisemmin ja luotettavimmat kalustot. Kannattais käydä opiskelemassa joukkoliikennettä Pietarissa. Tai miksi näitä junia ei valmisteta itse--mitä hyötyä on pöngitää Italian teollisuutta.
- kkk...kkk...kkk...
faija oli VR:llä 43v. ja itse matkustin paljon vapaalipulla mummolaan edes takas usein eikä ikinä 60-70 luvuilla ollut vaikeuksia vaikka mikä tulipalopakkanen/lumituisku... tuntuu että nää sähköjunat ei toimi ja ratapihamiehet liian monen raiteen välissä lumitöissä mitä eivät hallitse...?? ja kriisi-ajan Ukkopekat myyty romuksi !! ei Suomi selviä,tai VR,jolleivat siirry takaisin diesel-vetureihin koska sähkövetäjät jää matkalle!
- kkk...kkk...kkk...
kkk...kkk...kkk... kirjoitti:
faija oli VR:llä 43v. ja itse matkustin paljon vapaalipulla mummolaan edes takas usein eikä ikinä 60-70 luvuilla ollut vaikeuksia vaikka mikä tulipalopakkanen/lumituisku... tuntuu että nää sähköjunat ei toimi ja ratapihamiehet liian monen raiteen välissä lumitöissä mitä eivät hallitse...?? ja kriisi-ajan Ukkopekat myyty romuksi !! ei Suomi selviä,tai VR,jolleivat siirry takaisin diesel-vetureihin koska sähkövetäjät jää matkalle!
eli sähköveturit ne tukkeet tekevät
- ovjdbchf
Esim nyt ei vika ole kalustossa. Jos vaivautuisit ottamaan asioista edes jollain tasolla selvää niin et antaisi itsestäs noin tyhmää kuvaa.
Jos vaihteet on pakkautuvan lumen takia jumissa niin se on ihan sama vaikka olis millanen Siberian Megatron -höyryveturi. Jos vaihteeseen ajat niin kiskoilta tippuu ihan varmasti.
Opetelkaa ihmiset edes alakoulu -tason tiedot rautateiden toiminnasta! - ocjgfghfj
kkk...kkk...kkk... kirjoitti:
faija oli VR:llä 43v. ja itse matkustin paljon vapaalipulla mummolaan edes takas usein eikä ikinä 60-70 luvuilla ollut vaikeuksia vaikka mikä tulipalopakkanen/lumituisku... tuntuu että nää sähköjunat ei toimi ja ratapihamiehet liian monen raiteen välissä lumitöissä mitä eivät hallitse...?? ja kriisi-ajan Ukkopekat myyty romuksi !! ei Suomi selviä,tai VR,jolleivat siirry takaisin diesel-vetureihin koska sähkövetäjät jää matkalle!
Niin sillon joskus kun radan kapasiteetista oli 4% käytössä kun nykyään se on melkein 100%. Asiaan vaikuttaa myös se että sillon oli paljon väljemmät aikataulut.
Ainavain ihmettelen ihmisten tyhmyyttä. Mistä sitä riittääkin? - osujcjhdj
Haista vittu, ryssän perseen nuolija. Ihan tiedoksi sulle, että ryssät itse asiassa ostaa Suomesta junia. Ne paskat ei nimittäin itse osaa mitään.
- tiny.cc/94sjow
osujcjhdj kirjoitti:
Haista vittu, ryssän perseen nuolija. Ihan tiedoksi sulle, että ryssät itse asiassa ostaa Suomesta junia. Ne paskat ei nimittäin itse osaa mitään.
tiny.cc/94sjow
- ocdorkako
ocjgfghfj kirjoitti:
Niin sillon joskus kun radan kapasiteetista oli 4% käytössä kun nykyään se on melkein 100%. Asiaan vaikuttaa myös se että sillon oli paljon väljemmät aikataulut.
Ainavain ihmettelen ihmisten tyhmyyttä. Mistä sitä riittääkin?toope,tossahan just sanottiin että ratapihat olivat väljempiä,oli paikoja mihin lapioida,reittejä joilla kuljettaa lunta pois kun ei ollut joka rata käytössä eikä liikennettä kuin ennenvanhaan...ja kyllä ruskit osaa pakkasen kestäviä koneita tehdä,hyvä esimerkki oli mun LADA,mersu,jopa volvo-kuskit kaapeleiden kanssa pakkas aamulla odottelemassa virtaskaa...
- valivalivalivalivali
Ihminen ei koskaan pärjää luonnonvoimille. Pitäisi olla varmasti kaikki suomalaiset harjaamassa rataa, että olisit tyytyväinen.
- ilomantsin nuoriso
http://www.riemurasia.net/jylppy/110188/Talvi ei enaa yllata
- Masturboija Marko
Kerran masturboin VR junan vessassa ja hetin lastin seinille. Mitäs on niin paska firma. Ulkomailla junaillessa masturboin aina veskipaperiin.
- TaunoKano
VR = Venaa Rauhassa
- VanhaVitsi666666
IHAN ITSEKKÖ KEKSEIT??
- TaunoKano
VanhaVitsi666666 kirjoitti:
IHAN ITSEKKÖ KEKSEIT??
Ota rauhassa, menikö hiekkaa vaginaan?
- ovjrbchd
Yllätti myös laivaliikenteen ja joku rekkaki siellä oli poikittain kyljellään tiellä. Jengihän tietysti haluaa länkyttää jostain VR:stä ku se on muotia vain sen takia ku iltapäivä-roskalehdet niin kirjottelee. Vr:n jatkuva kritisointi on kokenu pahan inflaation ihmisten tajutessa, ettei se Raimon kuppanen Corollakaan liiku kinoksessa :D
Sitäpaitsi ongelma on vaihteissa, ei kalustossa.- liikenne seis!
Minä aloittaja tarkoitin sitä, että olisi ollut parempi VR:n ukon lausahtamatta mitään sellaista, että enää ei käy kuin parina edellisenä talvena. Kun kuitenkin kävi ja kyllä matkustajatkin sen tietää. Ensimmäinen lumisade ja kaikki liikenne "polvillaan". En ole nähnyt yhdenkään linja-autoyhtiön erdustajan lausahtaneen, että lumisade ei vaikeuta liikennettä. Kun kaikki tietää, että se vaikeuttaa!
- Xxxx
Liikennevirastolle kuuluu ratojen hoito ei käyttäjille.
- Mersmies
Minä en ainakaan haluaisi maksaa työläis-kommunisteille palkkaa radan siivoamisesta, ajelen mieluummin mersulla.
- eiautoa
Kuka ne autotiet pitää puhtaana eli aurauskalusteet ajajineen aloittaa myös työt aamuyöstä aina kun on tarvis et mersullakaan siellä ajelisi ilman ahkeria työmiehiä ja naisia.Ainakin voisit jäädä tienpäälle jossakin kohtaa ja hidastaisi matkantekoasi
- oijbjhg
eiautoa kirjoitti:
Kuka ne autotiet pitää puhtaana eli aurauskalusteet ajajineen aloittaa myös työt aamuyöstä aina kun on tarvis et mersullakaan siellä ajelisi ilman ahkeria työmiehiä ja naisia.Ainakin voisit jäädä tienpäälle jossakin kohtaa ja hidastaisi matkantekoasi
Valtio ja kunnat ostaa auraukset enimmälti yksityisiltä, eli te kommarit ette hyödy siitä. Ette saa ylimääräistä homeista leivänpalaa palveluksesta suurelle johtajalle tavja havoselle.
- 0+0=0
Mersmies,
ajele vaan mersullasi, jos teitä ei ole aurattu. Toivottavasti Sinulla on lumilinko?
Tiedätkö, mikäli teet verollista työtä Suomessa, maksat myös meidän ja mersusi teiden auraamisesta, junanradoista puhumattakaan. - jeeps.
oijbjhg kirjoitti:
Valtio ja kunnat ostaa auraukset enimmälti yksityisiltä, eli te kommarit ette hyödy siitä. Ette saa ylimääräistä homeista leivänpalaa palveluksesta suurelle johtajalle tavja havoselle.
ja kaikki yksityisfirmojen työntekijät ovat kapitalistisikoja.
- hietaas
s´oon tuoo luontoo sellaanen,että se teköö mitä haluaa,siinä jää VR toiseks...!
- talviyllätti
Eikös liikenneministeri luvannut yksivuosi sitten että jos ei löydy miehiä luudanvarteen vaihteita putsaan niin hän lähtee putsaan? Vaikka en tiedä jos hän tälläkin hetkellä on putsaamassa.
- EI KIINNOSTA
Onko joka talvi pakko täyttää kaikki uutiset näistä vr jutuista?! ketään ei kiinnosta
- kiinnosta ei
nimimerkille EI KIINNOSTA. Ei ole pakko täyttää, se on vapaaehtoista. Sen verran sinuakin on kiinnostanut, että olet kommentoinut asiaa. Etkä voi muiden puolesta sanoa, että ketään ei kiinnosta.
- Ei oppi ojaan kaada
Kyllä se yleensä on vika noissa vaihteissa vakka kalustokin on suunniteltu enemmän Italian oloihin kuin Suomen. Kait sitä lunta sataa muissakin maissa, joten kannatta varmaan käydä opintomatkalla vaikka Kanadassa, jos vaikka siellä olisi opittu tekemään semmoisia vaihteita, jotka ei heti mene jumiin kun lunta sataa :)
- automatig
mulla on automaatti vaihde eikä niissä ole ollut ongelmia.ottakaa mallia
- hyppelee
veit sanat suusta.mulla on tollanen manu laatikko siinä on pakki ja viisivaihdetta eteen päin,300240 km ajettu eikä vaihteissa ole koskaan ollut vikaa yksi kytkin levy on huollossa vaihdettu.talvella on kylmä kuin iklussa mutta karvahattu rukkaset ja lämpöhaalarit niin ja turkis saappaat villasukilla niin tarkenee ja välillä seisattaa auton ja hyppelee ulkona että taas parikymmentä kilometriä tarkenee ajella.ja ulos hyppelee
- !!!
VR on vain raiteiden vuokralainen.Puhtaanapito kuuluu liikennevirastolle,siis ihan eri firmalle.VR ei vastaa lumenpoistosta vaihteista.
Työttömiähän meillä riittää.. joten radanvarteen kaikki työtä vieroksuvat.. jos ei hyvällä niin pahalla..
- 8+19
rva_auervaara kirjoitti:
Työttömiähän meillä riittää.. joten radanvarteen kaikki työtä vieroksuvat.. jos ei hyvällä niin pahalla..
Kerrankin rouvalla asiaa:
Miksi veronmaksajat elättävät työtätekemättömiä laiskimuksia:
Kaikki työttömät lumitalkoisiin!
Mitään avustuksia ei tule, jos ette tee mitään!
Tämä maa olisi pian puhdas, mikäli kaikki kunnanelätit tekisivät edes jotain pientä ilmaisen leipänsä eteen.
- Reiska 59
MITÄS SIINÄ JOUTILAANA KÄVELET ! oTA KAUNIISTI HARJA KÄTÖSIIS JA MENE PUTSAAMAAN "NIVELIÄ" JOTTA VAIHTEET LIIKKUISIVAT. TURHA TUOLLAINEN ITKEMINEN RADAN VARRESSA.
- ...
raiteilla hilluminen on kiellettyä.
- olli
se on sitten fiksu toi VR kun vuokraa kaikki mitä junaliikenteeseen kuuluu,niin silloin on turha haukkua VR:ää
noh johan mennään ruotsin tyyliin,et,ku lunta on ni junatkaan ei kulje eiks suomes oo iin hyvä kalusto et saadaan junat kulkee ite tulin junalla j;kylään ja juna oli puoltoist tuntii myöhäs ja junan piti tulla suoraan sit oliki vaihto tampereella et johan on mallissamites,ku tule oikee talvi
- no haloo
jos lunta tulee niin että kiskot peittyy paksun kerroksen alle, niin onko ihme???? Paikallaan seistessä juna jäätyy aika lahjakkaasti. Parasta olisi ettei junat kulkis ollenkaan pakkasilla ja tuiskeessa, ainakaan aktiivisesti.
- myrsky
Ihmettelen aloittajan kommenttia ei ihminen kertakiaikkiaan voi mitään luonnonvoimille aina teitä valittajia eikö ole mitään muuta elämässäsi kuin puuttua toisten ihmisten mollaamiseen ei maailma kaadu jos jostain myöhästyy ja turvallisuus ennen kaikkea niin raiteilla kuin maanteillä!! Valittajat lapiot käteen ja töihin!!
- aikataulussa
jos joku uskoo humpuukiin.miksi yksityinen höyry juna kulkee minutin tarkkuudella raiteilla.ja valtion rautateiden omistama ei kulje syötetään puppua että tuuli ym vaikeuttaa rata liikennettä.myydään yksityiselle niin kulkee aikataulun mukaan niinkuin kulki tänäänki pieksämäeltä kouvolaan.uskokoon jos joku haluaa joulusatuihin.miksi linja-auto kulkee aikataulun mukaan en ole koskaan myöhästynyt kun olen ollut kyydissä.samoin en koskaan ole myöhästynyt kun itse olen linja-autoa ajanut aikataulun mukaan.ihmettelen tätä puppua mitä meille syötetään.
- joku tekee töitä
Luonnonvoimille ihminen ei todellakaan voi mitään,
mutta miksi luonto joka vuosi aina yllättää ,
ainakin rataliikenteen?
Tietysti kaikki työttömät ja asevelvolliset
voisi valtuuttaa seisomaan aseet kädessä
putsaamaan raiteita aamuisin,
että työtätekevät , heidätkin elättävät,
pääsisivät ajoissa töihin?
Edelliselle tiedoksi:jossain töissä on
pakko olla ajoissa! - ---
aikataulussa kirjoitti:
jos joku uskoo humpuukiin.miksi yksityinen höyry juna kulkee minutin tarkkuudella raiteilla.ja valtion rautateiden omistama ei kulje syötetään puppua että tuuli ym vaikeuttaa rata liikennettä.myydään yksityiselle niin kulkee aikataulun mukaan niinkuin kulki tänäänki pieksämäeltä kouvolaan.uskokoon jos joku haluaa joulusatuihin.miksi linja-auto kulkee aikataulun mukaan en ole koskaan myöhästynyt kun olen ollut kyydissä.samoin en koskaan ole myöhästynyt kun itse olen linja-autoa ajanut aikataulun mukaan.ihmettelen tätä puppua mitä meille syötetään.
Severi Suhonenko se siellä kirjoittelee?
- Pientä alkua
Ja joku kaupunkilainen koirankusettaja täällä taas valittamassa, miksei joku muu tee jotakin. Koettakaa jaksaa päästä telkun äärstä jääkaapille tai mäkkäriin, ettette kuole nälkään. Sitten kun tulee oikea kriisi, katkeaa netti, sammuvat valot, patterit kylmenevät eikä vettä tule hanasta. Mitäs sitten teette heh heh?
- alkuun pientä
Pienelle alulle,
asun Helsingissä, mutta meillä ei ole melkein mitään ns. nykyajan mukavuuksia.
Sähköstä olemme kyllä aika riippuvaisia: on jääkaappi ja pakastin, sähköhella, sähkövalot, läppärikin. Kaikki muut ns. mukavuudet puuttuvat. On meillä vanha radio.
Asunnon lämmityksestä en tiedä, ehkä palellumme tänne, kun sähköt katkeaa.
Vettä saa Keravanjoesta, sitä on juotukin. Teltta ja nuotio pihalle, sitten villivihannesten jälkeen metsästetään kaikki rusakot, kanit ja fasaanit. Voiko kettuja syödä?
- pyry 1
Älkää hätäilkö,kunhan taas haalittaan kokoon Rovaniemeä myöten,
eiköhän sit luuta ala taas heilua :) Tämä Vr pyrokratia ottaa aina aikansa !! - humpuukia koko juttu
on se ihmeellinen asia junat myöhässä.pieksämäeltä lähti höyryjuna ukko pekka klo 13.18,ja saapui 14.38 mikkeliin aikataulun ilmoituksen mukaan,pysähdys 2 minuttia ja matka jatkui aikataulun mukaan kouvolaan,saapui ilmoitetussa aikataulussa kouvolaan.ihmettelen kun yksityinen juna kulkee aikataulun mukaan ja muut junat tökkii.olisko vaihdettava valtion omistamat yksityisiin niin kulkevat minutin tarkkuudella aikataulussa.on keksitty tietokoneet joilla junat ohjelmoidaan kulkemaan aikataulun mukaan.tuollainen tuuli ei pitäisi olla ongelma myöhästymisiin,taitaa olla humpuukia mitä meille syötetään.kulkeehan linja-autokin aikataulun mukaan miksi sitten ei junakin,ihmettelen kovasti tätä ja sitä syötetään meille että myöhässä siksi ja siksi.
- ihanvaanyhtäpötköä
Oletko ajatellut opiskella kirjallista ilmaisua?
- Stadin ihme
Voi juma,pysyyhän facebook kummiski pystyssä vaikka pikkukengillä en pääse ulos?
- suski
Ainaista valitusta kun lumen tulon takia liikenne takkuaa. Miten ihmiset voi olla niin tyhmiä.
Viime talvena kovan lumimyrskyn aikaan vanhempi naishenkilö papatti lakkaamatta pysäkillä että kun bussit ei mee ajallaan. Yritin huomauttaa ilmasta mutta se ei häneen tehonnut. - Täysijärkinen
Ajelin viime Tapaninpäivänä tällaisen myrskyn jälkeen Helsingistä ykköstietä kotiin päin eikä koko matkalla ollut edes sähköjä, kuin parin kymmenen kilometrin matkalla. Kukaan täysijärkinen ei voi vähätellä tällaista pelkäksi ensimmäiseksi lumisateeksi.
- KalakukkoSavonia
VR ei ehkä opi selviämään talvesta, mutta sen edeltäjä eli Valtionrautatiet pärjäsi lumessa aivan eri tavalla. Ei ollut sähkövaihteita, jotka toimivat nappia painamalla vaan ihan oikea vaihdemies. Ja luutakin oli vaihteitten putsaamista varten.
Tekniikka ja nykyaika?- Järki hoi, älä jätä
On se vaan kumma, että tämä Suomen kansa on niin tyhmää ettei vieläkään ymmärrä yhtä perustavaa laatua olevaa asiaa. Mikä on liikennöitsijän ja kunnossapitäjän ero? Jos Savonlinjan bussi juuttuu kinokseen auraamattomien teiden vuoksi, ei kukaan hauku liikennöitsijää vaan teiden kunnossapitäjää (Destia tai Tielaitos tai mikä se nykyään onkaan). Jos VR:n juna juuttuu taipaleelle tukossa olevien vaihteiden vuoksi, syy on tyhmän kansan mielestä VR:n vaikka kunnia kuuluu kokonaan Liikennevirastolle (puhtaanapidosta vastaava viranomainen).
- KOK-myyntiyhtiö**
Tää VR-kritiiki ja jatkuva nekatiivinen uutisointi asian esilläolo on pohjustusta junaliikenteen yksityistämistavoitteille, jota Kokoomuspiirit ajaa..
Se on tarkoitushakuista suurten massojen tajuntaan vaikuttamista.
Yksiystämisen autuudesta, siitähän on surkeita kokemuksia Thatcerin Englannista,
Kokoomus on erikoistunut yhteisen Valtionomaisuuden kenkkäämisessä alihintaan, jopa lahjoituksina yksityisille, kuten kaivosteollisuus,Outokumpu, Autokatsastus, metsäteollisuuden valtonomistus osakkeet..
Nyt vuorossa on Destia, Finnair,,kohta raideliikenne..jne..
Toki kyllä Kokoomuksessa ostaan vaatia lunnaita, vaalirahoituksenmuodossa.
Se on raakaa kaupankäyntiä, tyyliin Italian Berlusconi, laillisuuden rimaa hipoen.
Jokainen voi päätellä miten epäisänmaallisia Kokoomusoikeisto ja sen poliittiset hännystelijät ovat, jotka voi tunnistaa nykyisestä hallituksesta.
Nykyhallitukselle on näemmä tärkeämpää tukea Kreikan valtiota, josta valuu tukea sikäläiselle telakkateollisuudelle kuin esim Suomen telakkateollisuutta.. - kuopion kunikksi
Niimpä niin taas tulee asiaa eihän vr vastaa lumen aurauksesta/vaihteista millään tavalla se vain on liikenteen harhoittaja. Hittooko te vr:ää haukutte sehän ajaa junia jos baana on kunnossa. Liikennevirasto vastaa lumitöistä pahvit ei vr.
- :DD
Valtio pyörittää kumpaakin joten aivan sama kumpaa syyttää, oikeaan tahoon se lopulta menee joka tapauksessa eli valtio on syyllinen.
- Sääli on
edelleen sairautta.
Miksi näet vaivan junien liikkumisesta tai liikkumattomuudesta kun et sellaista itse käytä?
Oliko muita säähän liittyviä ongelmia. - en myöhästynyt
Turha tässä on yksin VRää syyttää, vaan meitä kaikkia kiireisiä ihmisiä, jotka haluamme sekunnissa paikasta toiseen ja melkein ilmaiseksi. Siispä kaikki mahdollinen asia pitää hoitaa sähköllä, joka näissä pohjolan oloissa ei ole aina satavarmaa.
Ennen junat oli puuta ja miehet rautaa, nyt on päinvastoin.
Eli miehet ovat kilometritehtaalla, koska se on halvempaa, luulevat päättäjät hallitusta myöden niin. Määrärahoja leikataan, koska emme halua maksaa enemmän veroja ja rahaakin pitää antaa et-eurooppaan.
Muistan lapsuudestani sen, että jalkapatikassakin 3.6 kilometrin matka lumessa ja tuiskussa kesti puolet enemmän, kuin poudalla ja tuulettomalla säällä.
Helsingin päässä pääasema pitäisi muuttaa Pasilaan, jolloin ei olisi sitä ahdasta väylää ja määrätöntä määrää vaihteita, jotka eivät toimi pakkasella ja lumipyryllä.
Palataanko vanhoihin höyryvetureihin ja miestyövoimaan, niin junat kulkevat ajallaan, näin muistaisin lapsuudessani junien kulkeneen.
meidän ihmisten vaan pitäisi ottaa sää- ja lumitiedotukset tosissaan ja laittaa itsemme ajoissa liikkeelle, niin ei myöhästytä, eikä tule stressiä.- j000234
suomalaiset on maailman tunnollisin kansa ja lauhkein lammaskarja. Ei voi muuta sanoa. Ja hirveän tosikkoja.
Kyllä kreikkalainen sanoisi tuossa tuiskeessa, ettei lähde tänään ulos ovesta ollenkaan. Manjana manjana!!!!! Työ saa odottaa..... ;D Voisin enemmän jopa samaistua kreikkalaisten asenteeseen. - 12+19
Minäkään en myöhästynyt töistä, koska sään huomioiden lähdin ajoissa.
Ei voi syyttää liikenneyhtiöitä keliolosuhteista.
- ---
Juniin pitäisi saada kauko-ohjaustoiminto. Kuski hyppäis huonossa kelissä pihalle ja huutais että kaikki jotka haluaa edetä jää junaan. Ja sit vaan 200 tauluun ja sormet ristiin.
- ei se vr:n vika ole
Mitäs oppimista VR:llä on??
Vai onko se sinun vika, jos myöhästyt autolla jostain, koska tiet on auraamatta??
Liikennevirasto hoitaa ratojen kunnossapidon, eli se on kilpailuttanut sen ja destia tai joku muu alihankkija hoitaa auraukset. - Ei oo konnarin vika
Tuota suuri osa ongelmaa lienee siinä ettei VR todellakaan vastaa rataverkon kunnosta?
Vaan se toiminto on nk."ulkoistettu" eräälle toiselle toimijalle jonka nimeä en nyt
sattumalta muista?
Kyse lienee kumminkin rahan jaosta ja budjetista.
Joten VeeÄrrää on turha moittia koska syytön se siihen on jos ei raiteet toimi.
VR vaan ajaa junalla niillä raiteilla joilla se voi ajaa nykyään.- ,,,
miksi VR lupaa ettei talvi tule haittaamaan junaliikennettä jos se kerran ei voi asialle mitään? Enhän minäkään lupaa että pankkiautomaatit toimivat huomenna moitteettomasti koska minulla ei ole niiden ylläpidon kanssa mitään tekemistä?
- afdsatyr
Onneks bussit kulkee aina pääkaupunkiseudulla, vaikkakin joskus pari minuuttia myöhässä, mutta ei se haittaa! :)
- kaaggipöksyjä ootte
Muu liikenne sen sijaan toimi moitteettomasti?? Laivat ja lentokoneet sekä sporat kulki hyvin??
Voin kertoa salaisuuden:
-se yksityisen junakaan ei sen paremmin kulkisi, koska vaihteet oli pasila-hki välillä aika lumen tukkimat.
Ihmiset luulee, että se on vr:n vika. Eihän teidenkään auraus ole autoilijan kontolla.
Siitä lähtien, kun vr poisti allennukset toimittajilta, että lehdistö kortilla sai alen junalipusta, on riittänyt paskaa uutisointia vr:stä. Tais osua ja upota jöyrnälistien etujen pois ottaminen, tosin lapsellista kostaa se koko ajan kirjottamalla paskaa vr:stä.
Sattanan paskaperseet, ootte vaan liian hyvälle oppinu, kitinää ja natinaa jos ei ole kaikki mulle nyt heti!!- aikaa tarvitaan enem
Sattana,
paljastit itsesi; olet VR:llä töissä. Älä nyt ota itseesi, mutta bussit kuitenkin kulkee lumimyrskyssäkin, siksi vaihdoin eilen bussiin, kun kolme junaa oli peruttu.
Matka vähän piteni, mutta mitäs siitä.Talvi kuitenkin tulee joka vuosi näillä leveysasteilla, se täytyy kaikkien hyväksyä.
Toivon kärsivällisyyttä ja ajantajua kaikille kanssamatkustajille jatkossakin!
- vellihousuille......
En muuten sattana ole vr:llä töissä, enkä ota itseeni, kerron vain totuuden.
Satun nyt vaan tietämään asioita muuta kautta.
Totuus on tuossa aiemmin kirjoittamassani. - perkko hattula
harvoin tulee vr:n paskoilla matkusteltua. mielummin kuljen jalkasin.
- ogjrifff
Kyllä te etelän paskantärkeät pikkuhintit kerkeätte sitä facebookkia päivittää vaikka vähän myöhästyisitteki.
Neidit
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835