Diesel-moottorissa tunnustettu valmistusvirhe

Itsekin kehveli

http://www.teknikensvarld.se/2012/11/08/35965/fabrikationsfel-pa-subarus-dieselmotor/

Kertokaahan kehvelit miten Laakkonen asiaan suhtautunut.

44

24440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • buhaahahaa

      Laakkonen kusettaa tietty asiakkaan rahat, niinhän se on aina tehny. Silleen sitä pisnestä tehään....

    • jdhk

      Voisitte kertoa myös ketutuksen määrän, kun aikapommi tikittää konepellin alla.

      • Boxerin mörinää

        Ajatko vga tuotteella?


    • subbstral

      No mikä se virhe on ja esiintyykö kaikissa vm.07lähtien?

      • 2.5D 220hv 450nm

        No käytä google kääntäjää niin huomaat että alkusarjan autoissa. "Virhe silikonilla pisaroita kampikammiossa eliminoitu toukokuussa 2008 niin se vain vaikuttaa tuotannon alkupuoliskolla.Mallit sitten oli dieselmoottorit olivat Legacy ja Outback.
        - Toinen virhe oli pieni vika moottorin kampiakselin. Ne tehtiin liian tiukka pienempiä, kertoo Thomas Possling."

        Eli ei enää ole ja tuo tiukkuus on voinut hävitä ajossa jos on mennyt riittävän väljäksi. Jos nyt ostaa dieselin lienee jo kaikki lastentaudit poissa.
        Odottelen 2.5 dieseliä en tuolla 2 l jaksaa körötellä ,vääntö on kivaa jota ei löydy 2l dieselistä millään merkillä riittävästi ns katumaasturissa. semmosiat railakasta vetoa. Ja kansan auto tasossa eikä mitään virityksiä.


      • Comfort diesel
        2.5D 220hv 450nm kirjoitti:

        No käytä google kääntäjää niin huomaat että alkusarjan autoissa. "Virhe silikonilla pisaroita kampikammiossa eliminoitu toukokuussa 2008 niin se vain vaikuttaa tuotannon alkupuoliskolla.Mallit sitten oli dieselmoottorit olivat Legacy ja Outback.
        - Toinen virhe oli pieni vika moottorin kampiakselin. Ne tehtiin liian tiukka pienempiä, kertoo Thomas Possling."

        Eli ei enää ole ja tuo tiukkuus on voinut hävitä ajossa jos on mennyt riittävän väljäksi. Jos nyt ostaa dieselin lienee jo kaikki lastentaudit poissa.
        Odottelen 2.5 dieseliä en tuolla 2 l jaksaa körötellä ,vääntö on kivaa jota ei löydy 2l dieselistä millään merkillä riittävästi ns katumaasturissa. semmosiat railakasta vetoa. Ja kansan auto tasossa eikä mitään virityksiä.

        Muuta vikaa tuossa Subarun dieselissä kyllä sitten riittääkin. Taas vilkkuvat vikavalot kuin joulukuusessa, ehkäpä alkaneen joulukuun kunniaksi... Regeneroivat huollossa hiukkassuodattimen (ja yrittivät vielä laskuttaakin siitä), mutta vikavalo syttyi muutaman kilometrin ajon jälkeen uudelleen. No, parin viikon sisällä saan uuden kiesin. Se ei todellakaan ole Subaru.


      • matic batik
        Comfort diesel kirjoitti:

        Muuta vikaa tuossa Subarun dieselissä kyllä sitten riittääkin. Taas vilkkuvat vikavalot kuin joulukuusessa, ehkäpä alkaneen joulukuun kunniaksi... Regeneroivat huollossa hiukkassuodattimen (ja yrittivät vielä laskuttaakin siitä), mutta vikavalo syttyi muutaman kilometrin ajon jälkeen uudelleen. No, parin viikon sisällä saan uuden kiesin. Se ei todellakaan ole Subaru.

        Onnea uudelle Skodalle


      • Obsub
        Comfort diesel kirjoitti:

        Muuta vikaa tuossa Subarun dieselissä kyllä sitten riittääkin. Taas vilkkuvat vikavalot kuin joulukuusessa, ehkäpä alkaneen joulukuun kunniaksi... Regeneroivat huollossa hiukkassuodattimen (ja yrittivät vielä laskuttaakin siitä), mutta vikavalo syttyi muutaman kilometrin ajon jälkeen uudelleen. No, parin viikon sisällä saan uuden kiesin. Se ei todellakaan ole Subaru.

        Ootkos varma, että koneessa ei ole liikaa öljyä? Samat oireet vaivasivat mullakin toista kuukautta, huolto oli hiukka mokannut öljyn lisäyksen kanssa...


      • Szubaru

        Artikkelin mukaan kyllä esiintyy. Artikkelissa mainitaan että virheitä on neljä:

        1) Moottorilohkoa tiivistäessä moottorin kokoajilla on ollut käytössänsä väärin säädettyjä silikonipyssyjä. Silikonitiivisteen annosteluvirheen seurauksena silikonia on joutunut kampikammioon, jossa silikooni on tukkinut ölypumpun imusiivilän.

        2) Kampiaksilan laakereiden alarajan välysten alarajatoleranssit ovat olleet liian tiukkoja. Laakerit korkkaa ennen aikojaan ja tulee (ei-niin-ihan-halpaa) asiaa pajalle.

        3) Viidennestä laakeriliuskasta on puuttunut öljyura ja öljyreikä.

        4) Öljynsuodatin sijaitsee moottorin yläpuolella, mutta ei ole tiivis, vaan päästää suodattimessa olevan öljyn valumaan pois kun moottori on sammutettu. Tästä seuraa se että startin jälkeen moottori pyörii ilman painevoitelua ensimmäisten 10-15 sek ajan.


      • "forre"
        Szubaru kirjoitti:

        Artikkelin mukaan kyllä esiintyy. Artikkelissa mainitaan että virheitä on neljä:

        1) Moottorilohkoa tiivistäessä moottorin kokoajilla on ollut käytössänsä väärin säädettyjä silikonipyssyjä. Silikonitiivisteen annosteluvirheen seurauksena silikonia on joutunut kampikammioon, jossa silikooni on tukkinut ölypumpun imusiivilän.

        2) Kampiaksilan laakereiden alarajan välysten alarajatoleranssit ovat olleet liian tiukkoja. Laakerit korkkaa ennen aikojaan ja tulee (ei-niin-ihan-halpaa) asiaa pajalle.

        3) Viidennestä laakeriliuskasta on puuttunut öljyura ja öljyreikä.

        4) Öljynsuodatin sijaitsee moottorin yläpuolella, mutta ei ole tiivis, vaan päästää suodattimessa olevan öljyn valumaan pois kun moottori on sammutettu. Tästä seuraa se että startin jälkeen moottori pyörii ilman painevoitelua ensimmäisten 10-15 sek ajan.

        Totta vai tarua...
        Kun moottorin kokoamisesta vastaa ihminen joka ymmärtää jotakin, ei hän laita sellaista laakeriliuskaa mistä puuttuu, öljyura ja reikä, paitsi jos tekee hommia silmät kiinni. Toinen satu tai taru on että pienen kahvikupin kokoinen öljynsuodatin kestäisi täyttyä 10-15 sek.
        Terkkuja Tarulle!


      • Szubaru
        "forre" kirjoitti:

        Totta vai tarua...
        Kun moottorin kokoamisesta vastaa ihminen joka ymmärtää jotakin, ei hän laita sellaista laakeriliuskaa mistä puuttuu, öljyura ja reikä, paitsi jos tekee hommia silmät kiinni. Toinen satu tai taru on että pienen kahvikupin kokoinen öljynsuodatin kestäisi täyttyä 10-15 sek.
        Terkkuja Tarulle!

        Mikä olisi ollut Forren ratkaisu moottoria kootessa kun kun työnantaja on ohjeistanut että viidenteen kaulaan laitetaan erilainen laakeriliuska kuin muihin kauloihin?

        Artikkelin mukaan konstruktiota on sittemmin muutettu ja vaikka artikkelissa ei suoraan sanottu, ymmärsin että nykyään Szubaru käyttää öljyurallista laakeriliuskaa myös viidennessä kaulassa.

        Kukaan ei väittänyt että öljynsuodattimen täyttyminen kestäisi 10-15 sek. Jos suodatin on valunut tyhjäksi öljystä, öljynpaineen nousu moottorin kaikille laakereille voi hyvinkin kestää sen 10-15 sekuntia. Talvella eritoten.


      • 1+20
        Szubaru kirjoitti:

        Mikä olisi ollut Forren ratkaisu moottoria kootessa kun kun työnantaja on ohjeistanut että viidenteen kaulaan laitetaan erilainen laakeriliuska kuin muihin kauloihin?

        Artikkelin mukaan konstruktiota on sittemmin muutettu ja vaikka artikkelissa ei suoraan sanottu, ymmärsin että nykyään Szubaru käyttää öljyurallista laakeriliuskaa myös viidennessä kaulassa.

        Kukaan ei väittänyt että öljynsuodattimen täyttyminen kestäisi 10-15 sek. Jos suodatin on valunut tyhjäksi öljystä, öljynpaineen nousu moottorin kaikille laakereille voi hyvinkin kestää sen 10-15 sekuntia. Talvella eritoten.

        Minusta tuossa laakerissa ei ole ihmeellistä,vaikka öljyreikä puuttuukin keskeltä liukulaakeri puolikasta. .Kirjoituksen kuvaa suurentamala näkyy laakeripuolikkaan päässä vekki,josta öljy pääsee vaihtumaan.Urallinen liukulaakeri on jossain mielessä jopa heikompi ottamaan iskuja vastaan.Paremminkin öljyn laadulla on merkitystä.Ja kuika pitkä öljynvaihtoväli on.Itse vaihdan 7500km välen öljyt.Nokinen öljy muodostaa ennen pitkää pikeä.Piki tukkii öljykanavat ja estää muutenkin öljyn kulkua.Piki samalla siis kuumentaa kriittisiä kohtia.Jopa liiaksi.Öljysuodattimissa on suuria eroja.Siinä missä toista voi puhaltaa kuin tyhjää ilmaa läpi,toinen suodatin ei päästä ilmaa läpi juuri lainkaan.Helppo kokeilla markettien öljysuodattimista.Öljysuodattimessa kuuluu olla oikeanlainen vastapaine.Niillä joilla on 2008 mallin dieselsubbe,voivat ajaa minusta aivan huoletta.Kunhan moottoriöljy ja suodatin pidetään toimivana.Vaihteistoöljylläkin on merkitystä moottorin ja kytkimen säilymisenä kunnossa.


      • Esa213
        Obsub kirjoitti:

        Ootkos varma, että koneessa ei ole liikaa öljyä? Samat oireet vaivasivat mullakin toista kuukautta, huolto oli hiukka mokannut öljyn lisäyksen kanssa...

        Se tuskin on huollon vika, vaan öljymäärä tuppaa lisääntymään Subarun dieselmoottorissa, näin ainakin minulla vm. 2010 Outbackissa. Öljyyn siis sekoittuu polttoainetta..


      • fysiikan lait
        Esa213 kirjoitti:

        Se tuskin on huollon vika, vaan öljymäärä tuppaa lisääntymään Subarun dieselmoottorissa, näin ainakin minulla vm. 2010 Outbackissa. Öljyyn siis sekoittuu polttoainetta..

        Jos öljymäärä kasvaa niin se on normaali ongelam joka moottorissa jolla ajetaan lyhyttä matkaa , myös bensakoneissa.


      • maalla on mukavaa
        Comfort diesel kirjoitti:

        Muuta vikaa tuossa Subarun dieselissä kyllä sitten riittääkin. Taas vilkkuvat vikavalot kuin joulukuusessa, ehkäpä alkaneen joulukuun kunniaksi... Regeneroivat huollossa hiukkassuodattimen (ja yrittivät vielä laskuttaakin siitä), mutta vikavalo syttyi muutaman kilometrin ajon jälkeen uudelleen. No, parin viikon sisällä saan uuden kiesin. Se ei todellakaan ole Subaru.

        Sana regenerointi löytyi seuraavista sanakirjoista:
        Käännökset suomenkieliselle termille regenerointi:
        englanniksi: regeneration
        suomeksi: elpyminen, elvyttäminen, regeneraatio, regenerointi, uudistaminen, uudistuminen, uusiminen, uusiutuminen

        Hiukkassuodattimen polttojakson teko ilmeisesti kyseessä.
        Viitaa kaupunkiajoon hmm käytä bussia tai aja maantie ajoa. Lähtee öljynseasta polttoainekkin. Autotei tykkää kun niillä ei ajeta. Kaupunkiajo kylmässä ilmassa kaasulta jatkuvasti jalka pois joten ei kuormaa ei lämpöä ei polttoa ei ihmisen paikka elää.


      • DPF poistettu
        Comfort diesel kirjoitti:

        Muuta vikaa tuossa Subarun dieselissä kyllä sitten riittääkin. Taas vilkkuvat vikavalot kuin joulukuusessa, ehkäpä alkaneen joulukuun kunniaksi... Regeneroivat huollossa hiukkassuodattimen (ja yrittivät vielä laskuttaakin siitä), mutta vikavalo syttyi muutaman kilometrin ajon jälkeen uudelleen. No, parin viikon sisällä saan uuden kiesin. Se ei todellakaan ole Subaru.

        Eli yksi vika jonka voi poistaa ikuisiksi ajoiksi toiminnasta! DPF voi tyhjätä ja vikoja ei tule enää koskaan. Samalla polttoaineen kulutus laskee. Osaava ohjelmoija tekee asian.
        Aiotko mennä todellakin autokouluun ? onnea inssiin.

        Vetoja tuli selekeästi lisää ohjelmonnin ja dpf tyjäyksen jälkeen . Vääntää heti tyhjäkäynnistä alkaen .

        Nyt on ollut kortti pian sinull a2 v oletan joten miten se vag on toiminut? vikavaloja täynnä ja unelmoit edelleen aidosta diesel boxerista....


      • Anonyymi
        "forre" kirjoitti:

        Totta vai tarua...
        Kun moottorin kokoamisesta vastaa ihminen joka ymmärtää jotakin, ei hän laita sellaista laakeriliuskaa mistä puuttuu, öljyura ja reikä, paitsi jos tekee hommia silmät kiinni. Toinen satu tai taru on että pienen kahvikupin kokoinen öljynsuodatin kestäisi täyttyä 10-15 sek.
        Terkkuja Tarulle!

        Kyllä tuo öljyura homma on totta,se on todettu muissakin maissa !!!


      • Anonyymi
        fysiikan lait kirjoitti:

        Jos öljymäärä kasvaa niin se on normaali ongelam joka moottorissa jolla ajetaan lyhyttä matkaa , myös bensakoneissa.

        Jos öljymäärä k....: enpä sanoisi noin dieselistä, vain bensakoneissa !!


      • Anonyymi
        fysiikan lait kirjoitti:

        Jos öljymäärä kasvaa niin se on normaali ongelam joka moottorissa jolla ajetaan lyhyttä matkaa , myös bensakoneissa.

        Jos öljymäärä kasvaa: Kyllä se on dieseleissä aina polttoainevuoto öljytilaan joka kasvattaa öljypintaa tai jos jäähjytin neste sekoittuu öljyyn mutta se on helpommin nähtävissä . Lyhyillä ajomatkoilla dieseleissä ei ole mitään tekemistä tuon asian kanssa , Hiukkas suodattimet saattaa tukkeutua siitä edestä !!!!!


    • huehuehuehue

      SE ON SITÄ JAAPPANIN LAATUA SE!!!!!

      • Japanista laatua

        huehuehuehue nimimerkinen, toivottavsti et vinoilumielessä kirjoittanut tuota sepustustasi sillä japanissa nimeneomaan on laatua. Se voit tarkistaa autojen luotettavuus listoista.

        YMMÄRSITKÖ????


    • huijareita

      Epäilen etteivät suostu korvaamaan mitään, kokemusta on laakkoselta ostetun auton moottoririkon jälkeen. Oli ajettu 90000 km ja diesel kone poksahti. Kaikki huollot tehty asianmukaisesti.

    • ouppendoora

      kun tätä palstaa seuraa, tuntuu että joka toisella on erinomainen peli ja toisilla taas täyttä sutta? itse kuulun ensinmainittuihin. ainoa mistä motkotan on OB takaluukun sulkeutuminen siinä valmistus/ suunnitteluvirhe! Ihmeelistä totta tosiaan?

    • urabus2

      no tänään sytty vikavalo arsenaali kun käynnistin auton toistamiseen, 2tunnin seisonnan jälkeen, mootorielektroniikan, ajohallinnan ja käsijarrun varoitusvalot palaa jatkuvasti. ei auta kun tilata aika diisseli subarun huoltoon:( saa nähdä missä vika? tuntuu ne vikavalot palavan silloin tällöin, ajossa en huomannut mitään erikoista, liekö talvesta johtuvaa?

    • PuSe

      Kyllähän tuo dbf:n anturin tukkeutumiseen viittaa...

    • urabus2

      no niin tänään huollossa, erg jumissa, uusi tilalle, hinta rapiat 300e ja työt päälle että noin 600e huki!! elämä halpa auto kallis! voiskohan sen putsata jotenkin? susi keksintö koko erg ja hiukkasloukku! onko kukaan poistattanut tai ohittanut?

      • 850 € parannus ++++

        Vie subaru uudelleen ohjelmointipaikkaan . Kuopiossa on saku jauhiainen artec power mm eiköhän loukku pelaa sen jälkeen.
        Muuttuu myös joku muukin .....


      • urabus2
        850 € parannus ++++ kirjoitti:

        Vie subaru uudelleen ohjelmointipaikkaan . Kuopiossa on saku jauhiainen artec power mm eiköhän loukku pelaa sen jälkeen.
        Muuttuu myös joku muukin .....

        Kiitos tiedosta!


    • Nokileka2010

      Minulla oli pari kuukautta sitten juuri tuo sama ongelma 2010 diesel-legacyssä. Ajonvakautuksen, käsijarrun ja moottorinohjauksen varoitusvalot paloivat ja käytin huollossa, jossa nollasivat ja sanoivat, että jos vielä syttyy niin pitäisi egr-venttiili vaihtaa tai puhdistaa. Samalla siis ajonvakautus hävisi -10 diesel-legacysta ja pääsin kokeilemaan tätä uudempaakin korimallia ilman espiä taustalla), mikä oli hauska juttu. Vanhemmassa mallissa tuon ESPinhän vielä sai kokonaan pois päältä.

      No, valot syttyivät uudelleen ja otin akun kengät irti --> nollaantuivat. ja jouduin tekemään tämän pari kertaa muutaman päivän aikana. Samalla sain tankin ajettua tyhjäksi ABC:n dieselistä ja tankkasin täyteen Nesteen Prodieseliä. Ja ihme juttu, ongelma hävisi, eikä ole pariin kuukauteen takaisin tullut. Muuta dieseliä en ole nyt sitten tankkiin laittanut.

      Voiko tämä olla mahdollista? Tiedän kyllä, että tuo Nesteen aine täyttää tiukemman WWCF-sertifikaatin ja on sellaista tavaraa, mitä nykyiset hiukkassuodatindieselit tavallaan vaatisivatkin.

      Muuten ei minunkaan autossani ole ongelmia ollut, paitsi huonosti sulkeutuva takaluukku (en tiennytkään, että tämä on yleinen vaiva) ja radion säätönappulat ratissa. Edellisessä diesel legassa ei ollut tämänkään vertaisia murheita. Sillä ajelin 120 tuhatta ja nykyisellä nyt menossa 90 tonnia.

    • daggadjg

      Voi olla. Minulla oli pari vuotta dieseli Forre ja kone toimi erittäin hyvin tuolla ProDieselin edeltäjällä, Green Dieselillä. Käynti oli erittäin tasainen ja mitään näitä poltto ym ongelmia ei ollut.

    • urabus 2

      Mielenkiintoinen tuo nesteen diisseli asia, pitääkin kokeilla omassa autossa. Ei silti hyvin se muillakin pelannut, paitsi tuo ERG-venttiilin jumiutuminen. Vaihdon jälkeen oon ruvennut käyttämään pienenpiä vaihteita, siten että en käytä juuri nelosta isompaa. Se riittää hyvin näin talvella satkuun asti. kumma juttu kun tuo kulutus ei ole noussut yhtään vaikka ajelen pienemmillä vaihteilla? Takaluukusta sen verran että voima ei auta yhtään, parempi kuin rauhallisesti napauttaa luukun kiinni, oikeastaan vika vaivaa vain kovilla pakkasilla. Taitaa se kumitutti olla jäykkä siellä luukussa? Pitää vielä laittaa se maskisuoja niin auttaa sekin koneen lämmitykseen nopeuttavasti.

    • Ölölöl

      Mun nakissa on reikä keskellä

      • herkkuhousu

        Nam...


    • Anonyymi

      Ensimmäisen sukupolven diiseli itsellä 08 vuodelta, mittarissa tällä hetkellä 315tkm ja mitään ei ole tehty kuin öljyjä vaihdettu.

      Hieman jännittää vieläkin koska luin että on niitä kampia mennyt paskaksi näinkin paljon ajetuista vehkeistä.

      • Anonyymi

        Onko ollut sinulla uudesta alkaen?


      • Anonyymi

        2008- pitäisi olevan jo parempaa laatua D. moottoriltaan !!


    • Anonyymi

      HaluanVainKysyäEttä onko subaru kokonaisuudessaan yksi iso valmistusvirhe?

      • Anonyymi

        Ei ole vikaa missään kotaa. Kannattaa huollattaa määräajoin huolto-ohjelman mukaan.
        T: Subaruman


      • Anonyymi

        HaluanVainKysyäEttä onko subaru kokonaisuudessaan yksi iso valmistusvirhe?

        Sinä idiootti et ymmärrä olla kirjoittelematta noita kusipään kirjoituksia vieläkään. Sinin siitos oli iso virhe mieti ja kannattako enää kirjoitella.


    • Anonyymi

      https://www.moottorihiomo.fi/oljynkulutus/

      löytyykö tuolta?

    • Anonyymi

      Tähän kun lisätään se, että maahantuoja yrittää kaikin keinoin kiemurrella takuu-asioista. Kolmas Subaru meidän taloudessa ja varmasti viimeinen. Vika, jonka korjaus kustantaisi 1600 euroa, niin yksi ukko ajelee toiselta puolelta Suomea ja tutkii asiaa viikkokausia. Ei riitä huumorintaju.

      • Anonyymi

        Varmaan kannattaa jatkossa ostaa vag dieseleitä ne on kuuluisia dsg vaihteistoista ja moottoreistaan.
        Harmi että subaru korjasi valmistus ongelmat silloin yli 10v sitten ja nykyiset on hyviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan kannattaa jatkossa ostaa vag dieseleitä ne on kuuluisia dsg vaihteistoista ja moottoreistaan.
        Harmi että subaru korjasi valmistus ongelmat silloin yli 10v sitten ja nykyiset on hyviä.

        Mitkä nykyiset. Viimeiset diesel tekeleet taidettiin myydä 2 vuotta sitten.
        Nyt poikii 2010-2012 valmistettuja.
        Tuli tuo sekoilu subarulle tosi kalliiksi.
        Vaikka eivät takuuseen suostu korvaamaan.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe