Olen miettinyt usein että miten pitäisi nukkua.Ekaa lasta odottelen rv 22 ja lempiasentoni on mahallaan nukkuminen.yleensä yölää kierähdän nukkumaan mahalleen,kun olen yrittänyt vältellä asentoa ettei kohtuun painaisi liikaa.
Mietin myös usein että minkälaisia housuja pitäisi käyttää,Farkut on lempparini ja niitä käytän usein vaikka ovatkin tiukat koska mahani ei ole juurikaan kasvanut raskauden myötä,ei ainakaan vielä.Voiko kireät farkut painaa kohtua?
Aika pöllöjä kysymyksiä mut enyway..
Nukkumisasento ja paino?
4
846
Vastaukset
- .....
Nukut niikuin hyvältä tuntuu. Kyllä sinä unissasi mahaltasi kierähdät pois jos se pahalta tuntuu. Ite en ole sen jälkeen mahallani voinut nukkua kun raskaaksi tulin, eka oli rinnat niin arat ja nyt onkin sitten maha-asukki jo niin iso että monoa tulee jo puolimahallaa. Tuntuu sen verran ilkeeltä että pakkohan sitä asentoa on vaihtaa.
Sama juttu housuissa, jos ne painaa myös muutenvaan niin onhan se mukavampi olla sellaisissa housuissa mitkä ei paina :) - :-)
Itse nukuin mahallani tosi myöhäiseen vaiheeseen eli siihen asti kunnes mahallaan nukkuminen alkoi tuntumaan pahalle tai siihen ei pystynyt. Kyllä elimistösi ja vauvasi kertoo milloin on syytä vaihtaa asentoa :)
Mielestäni kireissä housuissa saattaa vaan itsestä tuntua tukalalle, mutta ei kai niistä varsinaista haittaa ole. - 38+3
Itse ennen raskautta tykkäsin nukkua mahallaan, tuli niin rento olo. Mut se unohtui sit rv14, koska alkoi tulla siitä pahaolo.. mut nyt en vois ees kuvitellakaan että nukkuisin mahallani, nimittäin viikkoja on jo kertynyt 38 3 eli maha on jo iso.
Selälteen nukkuminen on hankalaa, vaikka usein siihen asentoon olen mennyt yön aikana.. tulee pahaolo tuosta asennosta, eli pakko nukkua kyljelteen vaikkei haluiskaan.
Ja noista housuista.. itse käytän vieläkin housuja joita käytin ennen raskautta, ne on vyötärömalliset (ei farkku), mutta onneks ne ei kireet ole.
En vois kyl ajatellakaan pitäväni farkkuja raskauden aikana, siis tiukkoja muutenkaan, tulis takuulla tukalat oltavat. Sit kun mahasi kasvaa lisää, voit tietenkin ostaa mammafarkut.. Mul on yhet semmoset kun sain tutulta, mut enpä ole käyttänyt.. mieluummin tutut ja turvalliset. :) - 38+4 and nurse.
Nukkumisasentoa vaihtaa aika varmasti siinävaiheessa kun se rupeaa tuntumaan mahassa pahalta.N. puolivälissä raskautta ei kuitenkaan suositella selällään makaamista vaan pitäisi asentaa tyynyjä seläntaakse varmistaakseen ettei kierahdä selälleen....vauva on jo silloin senverran kookas että painaa kohdussa suuria verisuonia ja ehkäpä istukkaa myös jolloin sydämmensyke saattaa hidastua eikä istukan läpi kulkeudu tarpeeksi happea lapselle.Mahallaan nukkuminen ei ole kamalan viisasta jos on istukka etu seinässä tai vatsa sen verran pyöreä ettei sen "päälle" pääse enää.Puolittain maha/kylkiasennossa nukuin itse aika pitkälle.Tyyny jalkojenvälissä alempi jalka suoraksi ja päälijalka koukkuun on aika hyvä asento!=)
Kireät housut rupeaa tuntumaan ahdistavilta ja sattumaan vatsaan kun maha kasvaa....olemassa on ihan ok näkösiä äitiysfarkkujakin tai sitten matalavyötäröisiä farkkuja jotka ei ulotu mahaan asti mutta tietty jos ei paina eikä purista niin miksipäs ei voisi käyttää normaalejakin farkkuja.Äitiys housuissa on etuja kun maha kasvaa ne hieman tukee vatsaa ettei se "roiku" niin välttyy selkäkivuilta.(Kylmillä keleillä kannattaa ajatella ettei selkä paljaana kuljeksi koska saattaa saada virtsatieinfektion, joka ei ole kovinkaan suositeltavaa sairastaa raskauden aikana.)
Jos tulee tunnetta että tarvitsee ruveta haukomaan happea esim. istuessaan pitkään niin suosittelisin löysempien housujen vaihtoa jalkaa...jaloittelua tai jalkojen suoristamista...vauvan hapensaanti ei ole riittävä silloin!=)
Onnellista odottamista kaikille!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1512496Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot97999- 64871
- 60753
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18677Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637