Olen tänään ihmetellyt erästä asiaa. Huoneessani on kärpänen, joka katselee minua ja sitten tulee luokseni ja kävelee ihollani. Välillä se pelästyy, menee takaisin pc-näytön ääreen katselemaan, ja tulee taas sitten iholleni kävelemään. Äsken se surrasi korvani vieressä.
Yrittääkö kärpänen sanoa jotakin? Tällä hetkellä se on olallani. En ole kovin taikauskoinen, mutta jonkun ihmeen takia kiinnostan kärpästä.
Neuvoja, kiitos. En viitsi tappaa sitä, yleensä nuo otukset tapan kärpäslätkällä.
Mitä kärpänen haluaa minusta?
8
4933
Vastaukset
- itikka
No se haluu nörtin hiestä suolaa!
- Jaakko
Heh
No minullahan oli kesy kärpänen yhden talven töissä. Istui näytöllä ja katseli kun tein töitä :)
Laitoin pöydälle sokeriplan ja se rupesi sitä heti syömään. Lopputalvesta se oli jo niin kesy että lensi kädelleni josta siirsin sen sitten syömään...
Ai eläintenystäväkö? No kyllä :)- Ale
..syövät ihmisten kuollutta ihoa ja hikeä.
- kärpänen
Ale kirjoitti:
ei kärpäset syö ihoa,eivät ne edes pystyisi sillä niillä vain imukärsä,ei kunnon suuta(leukoja). Sekoitat varmaan siihen pölypunkkiin joka asuu ihmisten sängyissä..
Kärpäset enemmänkin kiinostuneet vain hiestä, ja sen hajusta. Pahanhajuiset ihmiset vetävät niitä puoleensa..Kärpänen yrittää imeä kärsällään sitä hikeä vaikka eihän se mitään ravintoa ole..haju sitä huokuttaa..Ihmiset ovat kärpäselle lämmin ja hyvänhajuinen istuualusta.Jos ei hikeä löydy kärpänen lämmittelee iholla,putsaa rajojaan ja puhaltelee sylkikuplan suustaan..voi sitä kärpäsen elämää...ottakaa myös huomioon kun annatte kärpästen istua ihollanne, että ne ovat todennäköisesti juuri käyneet jonkin eläimen paskassa istumassa ja imeskelemässä..joten ei miten kovinkaan hygieenistä, vai haluatko kädellesi koiran paskassa kykkineen kärpäsen..
Kärpäset pitää lätkiä hengiltä! - lämmön perusteella
Ale kirjoitti:
Eli ihmisen ihosta hohkaa lämpöä, jonka kärpänen aistii, ja lentää aina lämpöa (ja valoa) kohti.
Eli lentää ihmisen iholle lämpöä etsimään (ehkä lämmintä munimispaikkaa ;) )
Ja tämä on fakta. - mit?! ihana kärpänen
kärpäset elää vain pari viikkoa et Ö.ö miksi yrität väittää tuollai??
Olen mökillä ja ihmettelin, että miksi eräs kärpänen ei paennut vaikkayritinkin pelotella. Hain muovisen purkin, ja yritin napata häntä siihen, mutta ei.. hänhän vain käveli itsekseen purkkiin.. en tarvinnut edes kantta. no otin pullonkorkin ja laitoin siihen vettä ja laitoin muovi purkkiin kärpäselle. otin myös kärpäselle sokeria syötäväksi ^^ kärpänen on tietääkseni tyytyväinen vaikka kaiken varaan laitoinkin siihen kannen johon tein veitsellä ilma reijät että hän saisi happea!
siinä totuus
- Mene
Se on sen merkki, että edellisestä suihkussakäynnistäsi on liian pitkä aika.
- Jouzer
Mun pöydällä on kärpänen :) Pörräs eka tossa ympäriinsä ja sit vedin sit "turpaa" ni se tipahti mut nouski pystyy... aattelin säästää sen, nyt se on ihan kiva ku ei se pysty lentää ni se vaa vaeltaa ympäri mun pöytää... Mitäköhän se syö..? :) Ois kiva jos se ois viel huomenki täs... mut sit on kyl kiva ku lähtee luikertelee ja heräät aamul sen paskaset jalat naamalas.. :/ vähän kakspiippunen juttu mut en mä viel viitti tappaa sit. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2014224- 2443374
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12831En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792295Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851963Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391609- 1381270
- 151228
- 481208
- 991131