Mitä kärpänen haluaa minusta?

Mikko

Olen tänään ihmetellyt erästä asiaa. Huoneessani on kärpänen, joka katselee minua ja sitten tulee luokseni ja kävelee ihollani. Välillä se pelästyy, menee takaisin pc-näytön ääreen katselemaan, ja tulee taas sitten iholleni kävelemään. Äsken se surrasi korvani vieressä.
Yrittääkö kärpänen sanoa jotakin? Tällä hetkellä se on olallani. En ole kovin taikauskoinen, mutta jonkun ihmeen takia kiinnostan kärpästä.

Neuvoja, kiitos. En viitsi tappaa sitä, yleensä nuo otukset tapan kärpäslätkällä.

8

4933

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itikka

No se haluu nörtin hiestä suolaa!

• Jaakko

Heh
      No minullahan oli kesy kärpänen yhden talven töissä. Istui näytöllä ja katseli kun tein töitä :)
      Laitoin pöydälle sokeriplan ja se rupesi sitä heti syömään. Lopputalvesta se oli jo niin kesy että lensi kädelleni josta siirsin sen sitten syömään...
      Ai eläintenystäväkö? No kyllä :)

• Ale

..syövät ihmisten kuollutta ihoa ja hikeä.

• kärpänen
        Ale kirjoitti:

ei kärpäset syö ihoa,eivät ne edes pystyisi sillä niillä vain imukärsä,ei kunnon suuta(leukoja). Sekoitat varmaan siihen pölypunkkiin joka asuu ihmisten sängyissä..

Kärpäset enemmänkin kiinostuneet vain hiestä, ja sen hajusta. Pahanhajuiset ihmiset vetävät niitä puoleensa..Kärpänen yrittää imeä kärsällään sitä hikeä vaikka eihän se mitään ravintoa ole..haju sitä huokuttaa..Ihmiset ovat kärpäselle lämmin ja hyvänhajuinen istuualusta.Jos ei hikeä löydy kärpänen lämmittelee iholla,putsaa rajojaan ja puhaltelee sylkikuplan suustaan..voi sitä kärpäsen elämää...ottakaa myös huomioon kun annatte kärpästen istua ihollanne, että ne ovat todennäköisesti juuri käyneet jonkin eläimen paskassa istumassa ja imeskelemässä..joten ei miten kovinkaan hygieenistä, vai haluatko kädellesi koiran paskassa kykkineen kärpäsen..

Kärpäset pitää lätkiä hengiltä!

• lämmön perusteella
        Ale kirjoitti:

Eli ihmisen ihosta hohkaa lämpöä, jonka kärpänen aistii, ja lentää aina lämpöa (ja valoa) kohti.
        Eli lentää ihmisen iholle lämpöä etsimään (ehkä lämmintä munimispaikkaa ;) )
        Ja tämä on fakta.

• mit?! ihana kärpänen

kärpäset elää vain pari viikkoa et Ö.ö miksi yrität väittää tuollai??
        Olen mökillä ja ihmettelin, että miksi eräs kärpänen ei paennut vaikkayritinkin pelotella. Hain muovisen purkin, ja yritin napata häntä siihen, mutta ei.. hänhän vain käveli itsekseen purkkiin.. en tarvinnut edes kantta. no otin pullonkorkin ja laitoin siihen vettä ja laitoin muovi purkkiin kärpäselle. otin myös kärpäselle sokeria syötäväksi ^^ kärpänen on tietääkseni tyytyväinen vaikka kaiken varaan laitoinkin siihen kannen johon tein veitsellä ilma reijät että hän saisi happea!
        siinä totuus

• Mene

Se on sen merkki, että edellisestä suihkussakäynnistäsi on liian pitkä aika.

• Jouzer

Mun pöydällä on kärpänen :) Pörräs eka tossa ympäriinsä ja sit vedin sit "turpaa" ni se tipahti mut nouski pystyy... aattelin säästää sen, nyt se on ihan kiva ku ei se pysty lentää ni se vaa vaeltaa ympäri mun pöytää... Mitäköhän se syö..? :) Ois kiva jos se ois viel huomenki täs... mut sit on kyl kiva ku lähtee luikertelee ja heräät aamul sen paskaset jalat naamalas.. :/ vähän kakspiippunen juttu mut en mä viel viitti tappaa sit. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      201
      4224
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      244
      3374
    3. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      1
      2831
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      2295
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      85
      1963
    6. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1609
    7. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1270
    8. Onko Kuhmossa salapareja

Eli varattuja joilla salasuhde tai suhteita
      Kuhmo
      15
      1228
    9. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1208
    10. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1131
    Aihe