VAPAUTEEN Kristus vapautti meidät

Iloitse hedelmätön

Paavali varoittaa meitä vakavasti antautumasta orjuuden ikeen vetämiseen.

Gal. 4:26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.

Gal. 4:27 Sillä kirjoitettu on:

"Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä,

riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja.

Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
__

Mehän olemme oppineet esikoislestadiolaisuudessa aivan päinvastoin mitä Raamattu opettaa, - että syntyvillä pitää olla kova kipu.

Ja synnyttyään uudesti kristityn pitää pysyä (ainakin ihmisten edessä) poraavana ja valittavana, epäilevänä, itsesäälissä, itsensä mitätöijänä, pelossa ja häpeässä koko loppukänsä, jos mielii pelastua. Jos kristitty alkaisi iloitsemaan kiittämään ja ylistämään Jumalaa joka päivä hänen lahjoittamastaan autuudesta, niin paukahtaa leima otsaan jossa lukee, "kuollutuskoinen", "kaidalta tieltä pois eksynyt", "omavanhurskas" ,"vääräuskoinen", "kirkkouskovainen".

Näin piru on kääntänyt hyvin monien esikoislestadiolaisten silmät pois Kristuksesta ja Jumalan lasten vanhurskaudesta, uskomaan kristillisyyteen, eli hajaannusten jälkeiseen "vain me" ja "hyvä me" perinteeseen.

31

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lahjaksi saat, ota

riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

Me Kristityt olemme uudestisyntyneet USKON kautta vedestä ja Hengestä. JEESUKSEN KRISTUKSEN
      - KIVULLA
      - VAIVALLA
      - KÄRSIMYKSELLÄ
      - KUOLEMALLA
      - KUOLLEISTA YLÖSNOUSEMISELLA

(tuon yksinäisen josta Raamattu puhuu, tuon jolla on paljon enemmän lapsia kun sillä jolla on mies).

Emme me omilla kärsimyksillämme uudestisynny, emmekä me voi valituksillamme ja voivottuksillamme Kristuksen vanhurskauteen tienata mitään lisäarvoa. Päinvastoin jos Jumalan armo ja vanhurskaus eivät kelpaa lahjana me voimme hukata Jeesuksen kokonaan pois elämästämme ja ryhtyä palvomaan omavanhurskautta, tuota omilla kivuilla ja valituksilla itse tienattua "vanhurskautta".

• ^^muuttolintu^^

Amen. Voi kun tämä kirkastuisi jokaiselle matkamiehelle!

• Ota lahja vastaan

Gal. 4:28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.

Gal. 4:29 Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
        Gal. 4:30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."

Gal. 4:31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.
        Gal. 5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
        ______

Orjatar kuvaa sitä vanhurskautta, jota ihminen tienaa itse, poru kurkussa ja peräsuoli pitkällään - ponnistellen.

Saaran lapset ovat vapaita, heidän autuutensa on taivaasta tuotu lahjaksi JUMALAN LUPAUKSEN MUKAISESTI. Ja he ovat tuon Jumalan lahjan ottaneet uskossa vastaan, iloiten ja ylistäen Jumalaa saamastaan lahjasta. Hallelujaa kiitos Jeesus!

Itse autuuttaan tienaavat ovat, vastoin omia luulojaan, lihan mukaan syntyneitä.
        He pitävät "hommaa hanskassa" omien ponnistelujensa voimalla. JA VAATIVAT toisiakin ponnistelemaan omalla tavallaan. Ja kun huomaavat että toinen sai autuutensa lahjana Jumalalta ilman omia ansioitaan ja iloitsee siitä, niin he suuttuvat ja alkavat vainota vapaana syntynyttä.

He mitätöivät vanhurskaan uskon, nimittelevät Jumalan vanhurskaudella puettuja monelaisilla pilkkanimillä, ja vetoavat siihen kuinka he ponnistelevat joka päivä pysyäkseen autuaina.

Esikoislestadiolaisuudessa tilanne on kärjistynyt lakikenkisen johtorymän painostuksessa. Kristus-uskoa saarnaavia saarnaajia alettiin vainoamaan ja erottamaan tehtävistään, tavalla ja toisella. Ei saanut enää luottaa Jumalan pettämättömiin lupauksiin, vaan piti luottaa ruotsinlappiin, sen lakihenkiseen erehtymättömään johtoon. Uskotaan ja ajatellaan joukkoja pidettävän koossa tällaisella meiningillä.

Yksikään Jeesuksen lammas ei kauan savisessa läätissä elä,
        jossa ei ole tuoretta vainoheinää ei tilaa eikä happea hengittää.

En sano että tätä kukaan tekee ilkeydessä ja pahuudessa, vaan hengellisessä sokeudessa. Kun uskosta tuleva vanhurskaus ei avaudu niin ei. Jos ihmisellä on vähänkin itse ansaittua vanhurskautta, niin ei siihen tilaan mahdu Kristuksen lahjavanhurskaus, - joka on kaikki tai ei mitään. Jeesuksen vanhurskautta ei voi jatkaa taikka lyhentää, se on KOKONAINEN! Ota taikka jätä.

• ^^muuttolintu^^
        Ota lahja vastaan kirjoitti:

Gal. 4:28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.

Gal. 4:29 Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
        Gal. 4:30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."

Gal. 4:31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.
        Gal. 5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
        ______

Orjatar kuvaa sitä vanhurskautta, jota ihminen tienaa itse, poru kurkussa ja peräsuoli pitkällään - ponnistellen.

Saaran lapset ovat vapaita, heidän autuutensa on taivaasta tuotu lahjaksi JUMALAN LUPAUKSEN MUKAISESTI. Ja he ovat tuon Jumalan lahjan ottaneet uskossa vastaan, iloiten ja ylistäen Jumalaa saamastaan lahjasta. Hallelujaa kiitos Jeesus!

Itse autuuttaan tienaavat ovat, vastoin omia luulojaan, lihan mukaan syntyneitä.
        He pitävät "hommaa hanskassa" omien ponnistelujensa voimalla. JA VAATIVAT toisiakin ponnistelemaan omalla tavallaan. Ja kun huomaavat että toinen sai autuutensa lahjana Jumalalta ilman omia ansioitaan ja iloitsee siitä, niin he suuttuvat ja alkavat vainota vapaana syntynyttä.

He mitätöivät vanhurskaan uskon, nimittelevät Jumalan vanhurskaudella puettuja monelaisilla pilkkanimillä, ja vetoavat siihen kuinka he ponnistelevat joka päivä pysyäkseen autuaina.

Esikoislestadiolaisuudessa tilanne on kärjistynyt lakikenkisen johtorymän painostuksessa. Kristus-uskoa saarnaavia saarnaajia alettiin vainoamaan ja erottamaan tehtävistään, tavalla ja toisella. Ei saanut enää luottaa Jumalan pettämättömiin lupauksiin, vaan piti luottaa ruotsinlappiin, sen lakihenkiseen erehtymättömään johtoon. Uskotaan ja ajatellaan joukkoja pidettävän koossa tällaisella meiningillä.

Yksikään Jeesuksen lammas ei kauan savisessa läätissä elä,
        jossa ei ole tuoretta vainoheinää ei tilaa eikä happea hengittää.

En sano että tätä kukaan tekee ilkeydessä ja pahuudessa, vaan hengellisessä sokeudessa. Kun uskosta tuleva vanhurskaus ei avaudu niin ei. Jos ihmisellä on vähänkin itse ansaittua vanhurskautta, niin ei siihen tilaan mahdu Kristuksen lahjavanhurskaus, - joka on kaikki tai ei mitään. Jeesuksen vanhurskautta ei voi jatkaa taikka lyhentää, se on KOKONAINEN! Ota taikka jätä.

Emme me omilla kärsimyksillämme uudestisynny, emmekä me voi valituksillamme ja voivottuksillamme Kristuksen vanhurskauteen tienata mitään lisäarvoa. -lahjaksi saat-

Tähän olen monesti törmännyt. Eipä lapsi kovin suuresti syntyessään kärsi. Synnyttäjällä on suurempi tuska ja vaiva. Näin luonnollisessa syntymässä. Vaan sitkeässä on tuo uudestisyntymä -oppi, että syntyjällä on vaiva ja kipu. Yhtä tiukassa on tämäkin: Tarvitaan nämä kolme , omantunnon-, Pyhän Hengen- ja seurakunnan todistus, jotta olet taivaskelpoinen.

Raamatussa selvästi lukee. nämä kolme on jotka todistavat: Vesi, Veri ja Henki.

• Pyhä Kaste raamatuss

Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko , se tuomitaan kadotukseen. Mk.16:16 . Kaste pelastaa. Jumala antaa kasteessa syntien anteeksiantamuksen ja Pyhän Hengen lahjan. Jumala uudestisynnyttää kasteessa ihmisen lapsekseen. Huom! Uudesti syntyminen tapahtuu kasteessa. Lestadiuksella babtistinen kastekäsitys. Tästä kait johtunee, se että es.lest. korostavat uudestisyntymisen tapahtuvan, silloin kun katuu syntejään. Tämä on kasteen armoliittoon palaamista. Eli vanhurskauttaminen, Pyhän Hengen lahja ja uudesti syntyminen tapahtuu kasteessa, aina uskon kautta.

• jaikal.se/fi
        Pyhä Kaste raamatuss kirjoitti:

Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko , se tuomitaan kadotukseen. Mk.16:16 . Kaste pelastaa. Jumala antaa kasteessa syntien anteeksiantamuksen ja Pyhän Hengen lahjan. Jumala uudestisynnyttää kasteessa ihmisen lapsekseen. Huom! Uudesti syntyminen tapahtuu kasteessa. Lestadiuksella babtistinen kastekäsitys. Tästä kait johtunee, se että es.lest. korostavat uudestisyntymisen tapahtuvan, silloin kun katuu syntejään. Tämä on kasteen armoliittoon palaamista. Eli vanhurskauttaminen, Pyhän Hengen lahja ja uudesti syntyminen tapahtuu kasteessa, aina uskon kautta.

Minä olen nähnyt ja kokenut nämä asiat Raamatussa ja omassa elämässäni
        eri tavalla. Oppini anteeksisaamisesta ja vanhurskauttamisesta on "kantapään kautta" saatua. En puhu teoreettisista asioista. Uskoni ei siis perustu minulle opetettuihin asioihin. Uskon niin kuin olen itse löytänyt nämä asiat Raamatusta ja olen itse kokenut ne http://www.jaikal.se/48683146

• Kristuksen armo
        jaikal.se/fi kirjoitti:

Minä olen nähnyt ja kokenut nämä asiat Raamatussa ja omassa elämässäni
        eri tavalla. Oppini anteeksisaamisesta ja vanhurskauttamisesta on "kantapään kautta" saatua. En puhu teoreettisista asioista. Uskoni ei siis perustu minulle opetettuihin asioihin. Uskon niin kuin olen itse löytänyt nämä asiat Raamatusta ja olen itse kokenut ne http://www.jaikal.se/48683146

Kristitty ei ole vapaa synnistä, johtuen geneettisestä perimästämme. Vasta kuolema vapauttaa meidät kokonaan synnistä. Epäusko erottaa Jumalasta.

Jos ihmisellä ei ole elävää uskoa Kristuksen sovitukseen niin
        hän joutuu syntiensä vuoksi kadotukseen. Jos hän väittää ettei
        hänellä ole enää syntiä, niin hän ei tunne Jumalaa.

Joh. 16:8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi
        synnin
        ja vanhurskauden
        ja tuomion:

Joh. 16:9 synnin, ***) ... koska he eivät usko minuun;
        Joh. 16:10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
        Joh. 16:11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.

Mutta kun ihminen on Jeesuksessa Kristuksessa vanhurskautettuna hän on syntinen, mutta puettuna KRISTUKSEN VANHURSKAUDELLA. Tästä syystä jumala ei näe meidän syntejämme sillä hän katsoo Pikansa Jeesuksen
        Kristuksen ansioon.

Room. 7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        Room. 8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille,

***) ... jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

***) Room. 8:2-4 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan,

***) ... vaan Hengen.

• teu.
        Kristuksen armo kirjoitti:

Kristitty ei ole vapaa synnistä, johtuen geneettisestä perimästämme. Vasta kuolema vapauttaa meidät kokonaan synnistä. Epäusko erottaa Jumalasta.

Jos ihmisellä ei ole elävää uskoa Kristuksen sovitukseen niin
        hän joutuu syntiensä vuoksi kadotukseen. Jos hän väittää ettei
        hänellä ole enää syntiä, niin hän ei tunne Jumalaa.

Joh. 16:8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi
        synnin
        ja vanhurskauden
        ja tuomion:

Joh. 16:9 synnin, ***) ... koska he eivät usko minuun;
        Joh. 16:10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
        Joh. 16:11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.

Mutta kun ihminen on Jeesuksessa Kristuksessa vanhurskautettuna hän on syntinen, mutta puettuna KRISTUKSEN VANHURSKAUDELLA. Tästä syystä jumala ei näe meidän syntejämme sillä hän katsoo Pikansa Jeesuksen
        Kristuksen ansioon.

Room. 7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        Room. 8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille,

***) ... jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

***) Room. 8:2-4 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan,

***) ... vaan Hengen.

Johanneksen Evankelium kirjoitettiin n.70. jKr.
        Roomalaisille kirje , valmistui n.57 jKr.
        kirje Galattalaisille syyriasta .49jKr.
        I II Tessalonikkalaisille . 50-51 jKr
        Efessoon , kirje n. 56. jKr.
        Ja niin pois päin ,,olet itse sanonut , että tulevat ajat on iäisyyttä ihmeellisempiä
        ja aika kuluu, kuin sitä ei huomaakkaan , onko noin kerro kun ehdit , katsotaan
        kuinka asiat liikkuu ,,, tietenkin Jumala teki , lähettämällä oman Poikansa syntisen
        lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa , että lain
        vanhurskaus tätätettäisiin meissä , jotka emme vaella lihan mukaan .

LIHAN MIELI. Paremmat jakeet olis 8:6-7. Leue kuitenkin 8:1-14.

sel. Lihan mieli voi ilmetä Joko Jumalan sanan ja käskyjen hylkäämisenä sekä
        synnillisten himojen ja maailman tapojenn noudattamisena TAI pyrkimyksenä kelvata Jumalalle omilla saavutuksilla ja ansioilla lainnoudattamisyritysten tiellä , tehden
        tämän kuitenkin ilmaan sydämen rakkautta ja halua , . HENGEN MIELI on sitä , että Ihminen Pyhän hengen vaikutuksesta uskoo Evankeliumin lupaukset armosta Kristuksessa sekä tämän Armon vaikutuksesta ja voimin kilvoittelee kokosydämisen Jumalan sanan kuuliaisuuteen . LAIN VAATIMA VANHURSKAUS TULEE HÄNESSÄ
        TÄYTETYKSI VANHURSKAUTTAMIEN KANNALTA. , SITEN ETTÄ jUMALA LUKEE HÄNEN HYVÄKSEEN kRISTUKSEN KUULIAISUUDEN JA SOVITUS TYÄKSN:
        PYHITYKSEN KANNALTA se tulee hänessä täytetyksi Pyhän Hengen vaikuttamassa halukkaassa kuuliaisuudessa Jumalan tahdolle , tosin vielä
        vajaavaisesti..

• teuta

Gal. 4:26. kerrotaan Jerusalemista , joka on ylhäällä , on vapaa , ja se on meidän äitimme. ks. Ps.87:6.; Jes. 2:2.;Hebr. 12:22,; Ilm. 3:12,;21:2,10.
      sel. tästä on , "JERUSALEMILLA TERKOITETAAN , SE KAUPUNKI JOKA ON YLHÄÄLLÄ ", PAAVALI TARKOITTAA KRISTUKSEN TOSI SEURAKUNTAA.
      Se synnyttää evankeliumilla Jumalan aitoja Armolapsia , joita se sitten piirissään myös hoitaa ja kasvattaa . Hebr.k puhuu Jerusalemista samassa merkitykessä .
      Jumalan Hengellisenä kaupunkina. , "Lupauksen lapset " ovat evankeliumin Armolupausten uskomisen kautta Jumalan Lapsiksi uudestisyntyneitä ihmisiä. .

Sitten jae 27 ei selitetä mitnkään , eikä 28-31. koko luvun loppu on tekstin varassa.

"Jesaja 54:1. sel. Irael on ollut valtaosaltaan HENGELLISESTI HEDELMÄTÖN . Sen
      käännytyä (Googin sodan jälkeen HENGEN VUODATUKSEN VAIKUTTUKSESTA .
      SANOO ,hES, 37. -39 LUVUISSA jotain , ;Sak. 12 luvussa .) Kristuskeen uskoviksi
      lukuisista israelilaista tulee Hänen eläviä kristittyjä /todistajiaan, evankelistoja ja lähetyssaaraanajia, Israelilla on oleva paljon evankeliumilla synnyttytettyjä Hengel-
      lisiä lapsia, armahdettuja ihmisiä, joilla on sydämessään Hänen Rauhansa . Sitä vastaan kyllä hyökätään sekä harhojen että vainojen asein , mutta ne ovat tehottomia . Uskovilla on Herran lahjana SAATU VANHURSKAUS , JA HÄNEN
      RAUHANLIITTONSA , heidän kanssaan on horjumarton . Ennen armoitusta ihmiset saavat kokea JUMALAN VIHAA , heränneessä omassatunnossaan , mutta siitä seuraa iankaikkisen ARMON OSALLISUUS . Siihen päässeet ovat Jumalan armoliitossa , ja he elävät Hänen sanassaan viitoitetulla tiellä..

Tässä oli koko luvun selitys , en vähennä , koska en siihen pysty..

• Avaajan terveiset

Raamattuhan sanoo teuta ihan selvästi, iloitse SINÄ hedelmätön.

Gookin sotia jossakin hamaassa tulevaisuudessa on tähän ihan turha sekoittaa. Sanoma koskee sinua ja minua jo tänään, siis iloitse, hallelujaa kiitos Jeesus!!

• teu.

Minä kirjoitin täst aiheesta , noin kolmevuotta sitten , ja siksi ihmettlen
        kannanottoa silloin , ja niin ihmettelen nytkin , jos sinä oli sit joku örvelö
        mää ihmettelisin eri lailla , .
        Et varmaan ole nytkään lukenut kun otsikon , , kannattaisi.

• teu.

Siksi toiseksi , minä en ole millillä kään kieltänyt iloitsemasta
        Siksi ihmettelen vastausta ,
        Tietenkin meidän tulee iloita , kirkkovuosi on vaihtunut uusi on alkanut
        Tuomiosunnuntai on takana , onko niin että silloin saamennä vain
        Tuomiokirkkoon , sulla se on suhtkhot lähellä .

• Evankeliumi tänään
        teu. kirjoitti:

Et ole kieltänyt iloitsemasta ny
        utta en kuullut yklistyshuutojasi lainkaan!
        Ota huomioon että kirje on lähetetty kristityille 0060 luvun alkupuolella. Ja sen sanoma kuuluu meille tänään ja tässä.

Vertauksen vetäminen Koogin sotaan, joka tapahtuu joskus tulevaisuudessa, ei hyödytä sinua eikä minua yhtään. Paavali puhui sen päivän kristityille tämän sanoman, eikä mistään Koogin sodasta.

Ei parane lähteä teologien hömpötyksiä kopioimaan kirjasta tänne. - Sellaiset spekulatiiviset höpinät eivät hyödytä ketään.

Yksinäinen on Jeesus Kristus vapahtajamme. Ja hänen lapsitaan me tänään tässä avauksessani puhumme. Puhumme myös siitä kuinka ne kukkoilevat parhaillaan joita omavanhurskaus on nostanut temppelin harjalle seurakunnan johtoryhmässä.

• l,.lkj,.
        teu. kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
        24:1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        24:2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        24:3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        24:7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        24:8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        24:9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        24:10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        24:13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        24:15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
        24:16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        24:17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        24:18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        24:19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        24:20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        24:21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        /jatkuu

• .ul.btt
        l,.lkj,. kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
        24:1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        24:2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        24:3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        24:7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        24:8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        24:9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        24:10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        24:13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        24:15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
        24:16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        24:17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        24:18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        24:19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        24:20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        24:21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        /jatkuu

24:22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
        24:28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
        24:29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
        24:32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
        24:33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
        24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
        24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
        24:36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        24:37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        24:38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
        24:39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        24:40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        24:41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        24:42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
        24:43 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
        24:44 Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.
        24:45 Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
        24:46 Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
        24:47 Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.
        24:48 Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy',
        24:49 ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
        24:50 niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
        24:51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

• 11x7

Opettaako esikoiset samoin kuin vl:kin, että uusi Jerusalem on jo laskettu maan päälle, että se tarkoittaa lähinnä esikoisten seurakuntaa ja samoin uskovien yhteyttä?

• Ei tule plänttejä

Kuinka hyvin sinä nimimerkki 11x7 tunnet vanhoillislestadiolaisten opetukset?

Heidän opistaan ja opetuksistaan kiinnostuneiden palsta on vanhoillislestadiolaisuus.

Leo Meller odottaa Hämeenläänin kokoista plänttiä tippuvaksi taivaalta tässä lähitulevaisuudessa, sellaistako sinäkin odotat?

Jeesus toi taivaasta pelastuksen jo 2000 vuotta sitten, ja jossakin vaiheessa tämä Jeesuksen perustama uuden liiton seurakunta (kaikki ne jotka Jeesuksen Herrakseen tunnustavat ja häneen pelastuksensa toivon ovat panneet), temmataan ylös.

• 20x12

Luonnollisesti tunnen, koska olen syntynyt vl-perheeseen. Ihmettelen vain, mikä sinun pipoa oikein kiristää, jos joku haluaa kysyä asiasta :-(. Mellerin uskosta voit mennä keskustelemaan hänen foorumeillaan.

- Joten alahan laputtaa, niin kuin täällä tavataan sanoa vääräuskoisille :))

• Ei tule plänttejä

Ei se vielä mitään todista sinusta että on syntynyt vl-perheeseen. Siinäkin liikkeessä on yhtä monta mieltä ja opetusta, kun on opettajiakin. Pelkkä ydinperheen ilmapiiri
      on jo paljon muokkaavampi persoonalle kun herätysliikkeen opetus.

Esimerkki: VL palstoilla kirjoittaa paljon sellaisia henkilöitä, jotka eivät ymmärrä mitään kuulemastaan. Tämä kävi ilmi katsottuani netistä erästä TV ohjelman jossa oli haastateltavina mm. liikkeen pääsihteeri pari rouvaa ja tuo nuori Johannes pappi.

Kun luin palautevistejä tästä TV ohjelmasta havaitsin että moni kirjoittaja ei ymmärtänyt sanaakaan tuon pääsihteerin asiallisesta puheesta. Minäkin ymmärsin enemmän,vaikka olen esikoislestadiolainen.

Kerrot nyt nimimerkki 11x7 ihan ensimmäiseksi miten sinä uskot, palataan sen jälkeen tähän tärkeään asiaan, taivaasta alas laskettuun uuteen Jerusalemiin.

Päästään itse asiaan ettei tarvitse tyhjää jauhaa enempää.

Kiitos.

Kun alat tarkemmin perehtymään kommunikaation saloihin, niin huomaat että ihminen kuulee puheista sen mitä hän haluaa kuulla, ja mitä hän kykenee kuulemaan. Tarpeeksi rikkinäinen ihminen ei kuule puheista mitään muuta kun syyttelyä ja tuomiota itselleen. Ehjä ihminen jättää kypsästi tilaa toistenkin ajatuksille vaikka ne eivät vastaisi omia käsityksiä. Puhun nyt seurakuntaruumiista ja siellä kuullusta opetuksesta.

• "Kerrot nyt nimimerkki 11x7 ihan ensimmäiseksi miten sinä uskot, palataan sen jälkeen tähän tärkeään asiaan, taivaasta alas laskettuun uuteen Jerusalemiin. "

Juu, parempi totella tätä palstan keskustelujohtajaa koska hänen sanansa on täällä laki, ainakin hänen omasta mielestään.

Hän jakaa puheenvuorot ja määrittelee, ketkä palstalla saavat keskustella. Minut hän on määrännyt poistumaan jo useampaan kertaan. Kovat näkyy pojalla olevan saarnahalut.

• 19x13

"Ehjä ihminen jättää kypsästi tilaa toistenkin ajatuksille vaikka ne eivät vastaisi omia käsityksiä."

Jatkan mielummin alkuperäisestä asiasta josta tein kysymyksen:

Uusi taivas ja uusi maa
        1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. ENSIMMÄINEN taivas ja ensimmäinen maa olivat KADONNEET, eikä merta ollut enää. [Jes. 65:17, Jes. 66:22; 2. Piet. 3:13]
        2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. [Jes. 52:1; Gal. 4:26; Hepr. 12:22; Ilm. 3:12 | 2. Kor. 11:2; Ilm. 19:7]
        3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, [3. Moos. 26:11,12; Hes. 37:27; Sak. 2:14; Joh. 1:14; Ilm. 7:15]
        4 ja hän PYYHKII heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. KUOLEMAA ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki ENTINEN ON KADONNUT." [Jes. 25:8; Ilm. 7:17]
        5 Valtaistuimella istuva lausui: "UUDEKSI minä teen kaiken." Hän sanoi: "Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet." [Jes. 43:19 | Ilm. 19:9]

Opettaako esikoiset samoin kuin vl:kin, että uusi Jerusalem on jo laskettu maan päälle, että se tarkoittaa lähinnä esikoisten seurakuntaa ja samoin uskovien yhteyttä?

• pysyppä asiassa
        19x13 kirjoitti:

"Ehjä ihminen jättää kypsästi tilaa toistenkin ajatuksille vaikka ne eivät vastaisi omia käsityksiä."

Jatkan mielummin alkuperäisestä asiasta josta tein kysymyksen:

Uusi taivas ja uusi maa
        1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. ENSIMMÄINEN taivas ja ensimmäinen maa olivat KADONNEET, eikä merta ollut enää. [Jes. 65:17, Jes. 66:22; 2. Piet. 3:13]
        2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. [Jes. 52:1; Gal. 4:26; Hepr. 12:22; Ilm. 3:12 | 2. Kor. 11:2; Ilm. 19:7]
        3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, [3. Moos. 26:11,12; Hes. 37:27; Sak. 2:14; Joh. 1:14; Ilm. 7:15]
        4 ja hän PYYHKII heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. KUOLEMAA ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki ENTINEN ON KADONNUT." [Jes. 25:8; Ilm. 7:17]
        5 Valtaistuimella istuva lausui: "UUDEKSI minä teen kaiken." Hän sanoi: "Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet." [Jes. 43:19 | Ilm. 19:9]

Vastausta nimimerkille 19x13

Tuo sana "ehjä" tarkoittaa USKON KAUTTA Kristuksen vanhurskaudella puettua. Tämä selvennykseksi. Ja vastaukseni oli tarkoitettu eri kysymykseen ja eri henkilölle, ymmärtääkseni esikoislestadiolaiselle.

Osaatko sinä lukea nimimerkki 19x13? Mikäli osaat lukea ja ymmärrät lukemaasi tekstiä tiedät ettei asiassa ole mitään epäselvää.

"Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. ENSIMMÄINEN taivas ja ensimmäinen maa olivat KADONNEET, eikä merta ollut enää."

• pysyppä asiassa
        pysyppä asiassa kirjoitti:

Vastausta nimimerkille 19x13

Tuo sana "ehjä" tarkoittaa USKON KAUTTA Kristuksen vanhurskaudella puettua. Tämä selvennykseksi. Ja vastaukseni oli tarkoitettu eri kysymykseen ja eri henkilölle, ymmärtääkseni esikoislestadiolaiselle.

Osaatko sinä lukea nimimerkki 19x13? Mikäli osaat lukea ja ymmärrät lukemaasi tekstiä tiedät ettei asiassa ole mitään epäselvää.

"Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. ENSIMMÄINEN taivas ja ensimmäinen maa olivat KADONNEET, eikä merta ollut enää."

Nimimerkille 19x13

Avaukseni aihe on, Vapauteen Kristus vapautti meidät.

• YKSI mahdollisuus

^^muuttolinnulle^^ Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen sanat:

Matt. 12:25 Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille:

"Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä.

Matt. 12:26 Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?
      Matt. 12:27 Ja jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Niinpä he tulevat olemaan teidän tuomarinne.
      ____
      ***) Matt. 12:28 Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
      ____

Matt. 12:29 Taikka kuinka voi kukaan tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.

***) Matt. 12:30 Joka ei ole minun kanssani,
      se on minua vastaan; ...

... ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Jokainen lukutaitoinen voi lukea Raamatustaan sanat Jumalan valtakunta. Jumalan sana takoittaa juuri sitä mitä siinä sanotaan, Jumalan valtakunta on siis Jumalan valtakunta.

Jumalan valtakunnan portti on Jeesus Kristus.

Sitä porttia kutsutaan myös ahtaaksi portiksi, koska siitä ei itseensä tykästynyt ja kauppaa käyvä vanha-aatami pääse sisälle ollenkaan.

Vain alastomana ja tyhjänä pääsee siitä portista sisälle. Portti itse pukee kulkijat ja tie joka on Jeesus kuljettaa sillä kulkevat ITSE perille.

• ^^muuttolintu^^

YKSI mahdollisuus:

Raamatussa sanotaan, että taivaan valtakunta ei tule näkyvällä tavalla, vaan se on sisällisisti uskovissa. Mielestäni myös tämä kuvaa sitä: "Yksi otetaan ja toinen jätetään".

Onko tuo ylläoleva kirjoitukseni ristiriidassa sinun sanomasi kanssa?

• Yksi mahdollisuus
        ^^muuttolintu^^ kirjoitti:

YKSI mahdollisuus:

Raamatussa sanotaan, että taivaan valtakunta ei tule näkyvällä tavalla, vaan se on sisällisisti uskovissa. Mielestäni myös tämä kuvaa sitä: "Yksi otetaan ja toinen jätetään".

Onko tuo ylläoleva kirjoitukseni ristiriidassa sinun sanomasi kanssa?

Ei, kuinka niin? :-)

Kenet armoon otetaan ja kuka jää sitä vaille, onkin jo sitten meille ihmisille (onneksi) mahdoton spekuloitava.

Ihmissilmin arvioiden tulemme hyvin helposti vääriin johtopäätöksiin, vain Jumala tuntee meidän sydämemme tilan, jokaisen ihan yksilöllisesti kuten oli puhe. JUmala tietää olemmeko Jeesuksen morsiamia, vai mahdollisesti jonkun muun!?

Room. 9:14-25

Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se! Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."

Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen. Sillä Raamattu sanoo faraolle:
        "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."

*) Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        _____

Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"

Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?" Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, ...

... on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön, ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän
        on edeltävalmistanut kirkkauteen?

Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista, niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo:

***) "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.

• ^^muuttolintu^^
        Yksi mahdollisuus kirjoitti:

Ei, kuinka niin? :-)

Kenet armoon otetaan ja kuka jää sitä vaille, onkin jo sitten meille ihmisille (onneksi) mahdoton spekuloitava.

Ihmissilmin arvioiden tulemme hyvin helposti vääriin johtopäätöksiin, vain Jumala tuntee meidän sydämemme tilan, jokaisen ihan yksilöllisesti kuten oli puhe. JUmala tietää olemmeko Jeesuksen morsiamia, vai mahdollisesti jonkun muun!?

Room. 9:14-25

Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se! Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."

Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen. Sillä Raamattu sanoo faraolle:
        "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."

*) Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        _____

Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"

Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?" Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, ...

... on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön, ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän
        on edeltävalmistanut kirkkauteen?

Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista, niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo:

***) "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.

:-))
        Ajattelin, että on vain yksi mahdollisuus 1000000000, että niin olisi käynyt :D

• saastat fariseukset

Joh. 8:34 Jeesus vastasi heille:

"Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

Joh. 8:35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
      Joh. 8:36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

Joh. 8:37 Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, ...

***) ... koska minun sanani ei saa tilaa teissä.

_______
      Joh. 8:38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."
      _______

Joh. 8:39 He vastasivat ja sanoivat hänelle:

"Aabraham on meidän isämme."

Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.

Joh. 8:40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, ...

***) ... miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.

Heti kun puhutaan siitä vanhurskaudesta joka tulee USKON KAUTTA Jumalalta lahjana, ilman ihmisen omia tekoja, niin
      heti alkaa kova sota fariseusten kanssa.

Fariseukset toimivat ja vaikuttavat kaikkialla, ei vähiten eri seurakunnissa joita kristityiksi kutsutaan.

Ja aina sama peli, usko Kristukseen ei riitä, ansioita pitää olla kelvatakseen näille fariseuksille.

• teu.

Joh. 8:33-36. sel. Eläessään vailla uskoa Jeesukseen Ihminen on synnin orja , vaikka hän hän kuvitteleekinsitä vapaudeksi , koska noudattaa lihansa mielitekoja omasta
        halustaan . Päätstessään Jeesuksen armon osallisuuteen ihminen vapaututuu sekä synnoin syyllisyydestä että sen orjuudesta . Hän alkaa pelätä ja kavahtaa synnin tekemistä ja pyrkii kaikessa Jumalan sanan kuuliaisuuteen , tehden sen vapaasta halustaan , Pyhän Hengen vaikutuksesta . näin Kristus tekee ihmisen todellisesti vapaaksi . Tämä on kuitenkin samalla kilvoituksen asia , koska uskovassa on vielä
        " vanha ihminen " , joka on taipuvainen syntiin . ks. Room. 6:11-23: 7:15-24..

Joh. 37-40. sel. Jeesuksen omat ovat armosta vanhurskautettuja uskon kautta , kuten Abraham oli . Hänen tavallaan he myös pyrkivät vaeltamaan vanhurskaasti eli Jumalan kuuliaisuudessa Näin he ovat hengellisessä merkityksessä "Aabrahamin -
        lapsia " . Epäuskoiset Israelilaiset saattavat olla luonnollisessa merkityksessä ,
        Aabrahamin jälkeläisiä , Mutta hengellisesti he ovat per ke leen lapsia. Sillä he tekevät sitä , mitä ovat kuulleet,, toisten välityksellä , "omalta isältään "..

• Eitoisteuskolpelastu
        teu. kirjoitti:

Joh. 8:33-36. sel. Eläessään vailla uskoa Jeesukseen Ihminen on synnin orja , vaikka hän hän kuvitteleekinsitä vapaudeksi , koska noudattaa lihansa mielitekoja omasta
        halustaan . Päätstessään Jeesuksen armon osallisuuteen ihminen vapaututuu sekä synnoin syyllisyydestä että sen orjuudesta . Hän alkaa pelätä ja kavahtaa synnin tekemistä ja pyrkii kaikessa Jumalan sanan kuuliaisuuteen , tehden sen vapaasta halustaan , Pyhän Hengen vaikutuksesta . näin Kristus tekee ihmisen todellisesti vapaaksi . Tämä on kuitenkin samalla kilvoituksen asia , koska uskovassa on vielä
        " vanha ihminen " , joka on taipuvainen syntiin . ks. Room. 6:11-23: 7:15-24..

Joh. 37-40. sel. Jeesuksen omat ovat armosta vanhurskautettuja uskon kautta , kuten Abraham oli . Hänen tavallaan he myös pyrkivät vaeltamaan vanhurskaasti eli Jumalan kuuliaisuudessa Näin he ovat hengellisessä merkityksessä "Aabrahamin -
        lapsia " . Epäuskoiset Israelilaiset saattavat olla luonnollisessa merkityksessä ,
        Aabrahamin jälkeläisiä , Mutta hengellisesti he ovat per ke leen lapsia. Sillä he tekevät sitä , mitä ovat kuulleet,, toisten välityksellä , "omalta isältään "..

Ei muiden laatimia selityksiä, vaan sana sellaisena kun se on Raamattuun kirjoitettu.

Silloin totuus alkaa kirkastumaan kun Pyhä Henki selittää sanaa juuri ITSELLE, - omakohtaisesti.

• teu.
        Eitoisteuskolpelastu kirjoitti:

Ei muiden laatimia selityksiä, vaan sana sellaisena kun se on Raamattuun kirjoitettu.

Silloin totuus alkaa kirkastumaan kun Pyhä Henki selittää sanaa juuri ITSELLE, - omakohtaisesti.

Ei niin minä uskonkin Jeesukseen Kristukseen , Tällä uskolla pelastuu kaikki

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5187
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4066
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2179
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1907
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1795
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1444
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1250
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1046
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe