Usasta tilaaminen

shoppah

Mitä ylimääräisiä kustannuksia tulee postikulujen lisäksi, jos tilaan USA:sta 20$ arvoisen muistitikun? Yritin katsoa tullin sivuilta, mutta eihän siitä ota pirukaan tolkkua!

13

5287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ebayjaajaa

Tällä hetkellä taitaa vielä olla voimassa sääntö, että alle 43€ maksavat EU:n ulkopuolelta tulevat tuotteet ovat verovapaita. Muistaakseni tämä ei kuitenkaan koskenut kaikkia tuoteryhmiä.
      Vuoden vaihteessa se taisi kuitenkin muuttua niin, että alle 22€ maksavat ovat verovapaita.

Itse olen tilannut jonkun verran tavaraa USA:sta, joskus lähelläkin tuota 43€ maagista rajaa, mutta ei ole koskaan ollut mitään ongelmia.

• xxxxyyyyzzzz

Juu, muista laskea myös postikulut tavaran myyntihinnan päälle.
      Painavimmilla tavaroilla jo postikulut ovat usein 40 USD tai 60 USD.
      Muistitikku ei paina oikein mitään. Silti ei taida postikuluja useinkaan esiintyä alle 10 USD:n, ellei sitten ole joku iso nettikauppa kyseessä.

Lisäyksenä edelliseen: Arvonlisävero nousee vuoden alussa 23:sta 24 %:iin.
      Kirjoilla se on vähemmän.
      Tämäkin vaikuttaa osaltaan verottoman tuotteen ylärajan tippumiseen.
      DX.COM:sta (HongKong) on helppo ostaa, koska yli 99% tapauksissa postimaksut sisältyvät hintaan. Eikö se vuodenvaihteessa pienin tullimaksu ole vain 5 €, joka peritään kun vielä tänä vuonna raja on 10 €.
      Tänä vuonna postimaksut tavara yht. olkoon x euroa.
      Tällöin 1,23 x = 9,99 (€) josta saadaan tavaralle kalleusraja 43,43 € muistaakseni. Lisäksi kannattaa ottaa huomioon USD:n valuuttakurssin heittely eli ostaa hieman varovaisemmin jos sattuisi USD vahvistumaan euroon nähden (tullaushetki on myöhempi kuin nettikaupuppaan maksamispäivä).

• Ferrarimies

Kosmetiikkaa olen tilannut jenkeistä maailman suurimmasta outlet-myymälästä fraqranceX.comista. Ongelmia ei ole ollut. Väliin on tullut postiluukusta kotiin tai postista on saanut noutaa. Koskaan ei ole mennyt mitään veroja, vaikka kalleimmilaan on ostokset ollut 7-80 taalaa.
      Kerran piti noutaa paketti tullista, mutta mitään tulliveroa ei mennyt siitäkään. Tsekkasivat ilmeisesti vaan, että kyseessä oli mitä sanoin, koska pyysivät avaamaan paketin. Virkailijakin lupasi tilata itselleen samaa eau colognea, kun oli niin halpaa.

Kun valitsee halvimman rahtimuodon, jossa ei seurantamahdollisuutta, kuluu aikaa 3-5 viikkoa, mutta kulut jäävät todella pieniksi. Suosittelen kaikille.

• 7+11

Vuodenvaihteessa tilanne muuttuu.

Kirjoja ulkomailta tilaavana tiedän, että....

Ennen arvonlisäveron joutui maksamaan vasta 10 euron ylittävästä arvonlisäverosta, mutta ensi vuonna arvonlisävero peritään jo 5 eurosta ylöspäin.

Kirjojen arvonlisäveroprosentti nousee 9 %:sta 10 %:iin. Eli periaatteessa postimaksuineen yli 50 euroa maksavasta kirjatilauksesta joutuu ensi vuonna maksamaan arvonlisäveron.

Ja todellakin nuo postimaksut lasketaan tilauksen loppusummaan ja niistäkin maksetaan arvonlisävro tilatun tuotteen arvonlisäveroprosentilla.

• nettishoppaaja

Itse tein tilauksen USA:sta 16.11. Eilen näyttää saapuneen Suomeen. Meni siis 20 päivää. Myyjä postitti 17.11. Lähetystapa oli halvin eli First-Class Mail International rekisteröitynä,

Tapaus kertoo, että USA:sta hitaimmilla lähetystavoilla ei välttämättä enää ehdi tämän vuoden puolella Suomeen. Ensi vuoden puolella saapuminen tarkoittaa yli 21 euron tilauksilla mahdollista arvonlisäveron maksua. Tänä vuonnahan raja on vielä 43 euroa.

Joulukuussa tullin käyttämä valuutanvaihtokurssi on 1,2655. Tammikuun kurssin näkee tullin sivuilta joulukuun loppupuolella.

• Massateini..

Moi! Itse ajattelin tilata Hollisterilta tavaraa nyt kun siellä saa yli 100€ tilauksen ilman postikuluja (postikulut normaalisti 25€). Tilaukseni arvo olisi 102.90€. Kuinka paljon tähän tulisi sitten tullimaksuja päälle? Itse en ymmärrä tullin sivuista mitään, joten toivottavasti joku osaa auttaa :)

• 7+17

Jos tullin sivut ei sinulle valkene, kannattaa vaattetkin ostaa vaikka Anttilasta.

• näin

102.90€. ja arvonlisävero 24 %:ia niin laskutoimitus menee:

102,90 * 0,24 = 24,70

arvonlisävero 102,90 euron tilauksesta 23 %:lla on 23,67 euroa.

Minä tilasin Amazon.com:sta kirjan ja kirjan kulkuaika suomeen oli yli kuukausi. Ja koko sen ajan kirjaa oli mitä ilmeisemmin nakeltu kuin heittopussia ja kirja oli myös sen kuntoinen.

Minkä tahansa tuotteen pitää olla todella edullinen, että viitsisin odottaa yli kuukauden ja vastaanottaa palautuskelvotonta roskaa.

• Kunnollinentulli
      • joulurahaa enemmän

ei edes aina mene tullia.Ihmettelin juuri kun uusi teltta ja muut tuli suoraan postiin eikä mitään tullilta tullut.Maksoi sentään 1200 dollaria.Eli kaikki paketit ei jää tulliin vaikka tulliraja menisikin rahallisesti rikki.

• loikjn
        joulurahaa enemmän kirjoitti:

ei edes aina mene tullia.Ihmettelin juuri kun uusi teltta ja muut tuli suoraan postiin eikä mitään tullilta tullut.Maksoi sentään 1200 dollaria.Eli kaikki paketit ei jää tulliin vaikka tulliraja menisikin rahallisesti rikki.

Rehellisenä kansalaisenahan tietysti maksat alvin ja tullin nyt jälkeenpäin.

• gsgrhbt
    • 10-13 tötterö

Auton varaosat USA:sta. Muutaman kympin varaosan myyntihinta kolminkertaistui postikulujen ja tullin perimän ALVin vuoksi, mutta kokonaishinta jäi siltikin reilusti edullisemmaksi kuin marmoritiskiltä. Tavara USA:sta suomen tulliin vajaassa viikossa economy-luokan kuriirikuljetuksena FedExillä.

Karkeasti ottaen USA:n tuontitavaran hinta muodostuu näin:

tavaranhinta
      rahti
      tulli tavaran hinnasta
      ALV sekä tavaran hinnasta että rahdista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe