pahasta nettiriippuvuudesta irti? miten?

apuahetinyt

Eiköän se ollut tuossa yksinkertaisesti sanottuna! Olen 24-vuotias ja tämä on karannut todella käsistäni. Vietän päivät ja yöt koneella, Opiskelupaikka mulla on mutta en pysty enää opiskelemaan. Konetta en voi heittää koulusyistä huitsinnevadaan tai katkaista yhteytä koska silloin ne opiskelut vasta poikki menisi? Miten mä järkkään elämäni kuntoon? Television kanssa sama ongelma? Josei konetta niin sitten tv auki? Miten mä pääsne tästä oikeasti eroon? Onko olemassa mitään tukiryhmiä tälläisen hoitoon?

75

2581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18-v netissä

      terve! täällä on toinen jolla koneen käyttö on karannut yksinkertaisesti käsistä. Itellä on vähän sama ongelma, olen itse 18-v vasta ja en oikein itsekään pysty enää kunnolla opiskelemaan. olen melkein kaikki vapaapäivät koneella. kone pitäis pikkuhiljaa saada kiinni, kun mulla alkaa lähestyä nämä yo-kirjoitukset uhkaavasti ja haluaisin saada kolmesta aineesta mitä kirjoitan vielä kevääällä, niin kahdesta vähintään Magnan tai Eximian mutt ei oikein onnistu jos en heti ala lukee.
      löytyykö sun paikkakunnaltas jotain tukiryhmää tai jotain? ite en oo löytänyt täältä omalta paikkakunnalta.
      netti pitäis varmasti vaan lopettaa hetkeks, ei siinä muu auta. tai sitten oikeesti vaan rajusti koneen käytön rajoittaminen. vähennät alkuun vaan vaikka kahteen, kolmeen tuntiin päivässä. ja lopulta enemmän, jos sulla on mahdollista, niin käytät kirjaston koneita tai koululla koneita. oon harkinnu ite et myyn vielä tuon tv:n pois, ja katkasen netin. ja katella itelleen joku harrastus tai useempi.

      • Jos aikoo kirjoittaa, niin ihan ensimmäisenä suosittelin kirjoittamisen opettelua. Harjoittele vaikka netissä!


      • Elämäriippuvainen :D
        siilisimo kirjoitti:

        Jos aikoo kirjoittaa, niin ihan ensimmäisenä suosittelin kirjoittamisen opettelua. Harjoittele vaikka netissä!

        Jep. Porukat ovat oppineet netin käytön vaan eivät kirjoittamisesta edes alkeita.


      • hehihehehiheh
        siilisimo kirjoitti:

        Jos aikoo kirjoittaa, niin ihan ensimmäisenä suosittelin kirjoittamisen opettelua. Harjoittele vaikka netissä!

        Erinomaisesti sanottu!


      • pappa 57
        siilisimo kirjoitti:

        Jos aikoo kirjoittaa, niin ihan ensimmäisenä suosittelin kirjoittamisen opettelua. Harjoittele vaikka netissä!

        nyky aikana netti on elämää.sillä tehdään töitä ajasta ja paikasta riippumatta.illalla aamulla päivällä yöllä.jos ei olisi nettiä eipä olisi töitäkään,voi ostaa ja myydä kellon ympäri.itä naapurin rahoilla olen 260 neliöisen tiilitalon ja erillisen 4 auton tallin hankkinut.velaton.netti on gool itse käytän päivittäin vaikka oli muutama vuosi takaperin vaikeaa opetella netillä töitä.nyt olisin valmis maksamaan netistä 50000 euroa on se sellanen kauppaväline ei tarvitse matkustaa vuorokausi sotalla ympäri siperiaa ja kalliita lentoja mongooliaan.netti gool yuup


      • pilk
        siilisimo kirjoitti:

        Jos aikoo kirjoittaa, niin ihan ensimmäisenä suosittelin kirjoittamisen opettelua. Harjoittele vaikka netissä!

        nussi pilkkus jossaki muualla


      • diipadaapa1111
        Elämäriippuvainen :D kirjoitti:

        Jep. Porukat ovat oppineet netin käytön vaan eivät kirjoittamisesta edes alkeita.

        eikö se ole pääasia että saa kirjoitettua tekstin niin että pystyy lukemaan?


      • et'Silleen
        Elämäriippuvainen :D kirjoitti:

        Jep. Porukat ovat oppineet netin käytön vaan eivät kirjoittamisesta edes alkeita.

        Cmabridgen yilopitson tuktimusken muakan ei ole väilä, msisä
         jäjretsyksessä sanan kijraimet ovat, aiona täkreä aisa on,
        että esnimmäinen ja viimienen kijarin ovat oikelila piakioilla.
        Lpout voiavt olla läehs msisä äjretsyskessä tahasna ja imhinen
        voi sitli lkuea tesktin ongemlitta, koksa aiovt eiävt lue
        jokaitsa kijrainta eriskeen, vain sanan kokoniasuuetna.

        Osaatko laitaa koneeseesi tuon kielenkorjaus toiminnon tulee punainen viiva alle kun on väärin kirjoitettu. Silmä kehittyy siinä huomaamaan koska on väärin.


      • Yleensä tietokoneessa on "nappi" niin siitä vain painat, tai kohdasta sulje. Se on niin hel...vetin yksinkertaista.


      • et'Silleen kirjoitti:

        Cmabridgen yilopitson tuktimusken muakan ei ole väilä, msisä
         jäjretsyksessä sanan kijraimet ovat, aiona täkreä aisa on,
        että esnimmäinen ja viimienen kijarin ovat oikelila piakioilla.
        Lpout voiavt olla läehs msisä äjretsyskessä tahasna ja imhinen
        voi sitli lkuea tesktin ongemlitta, koksa aiovt eiävt lue
        jokaitsa kijrainta eriskeen, vain sanan kokoniasuuetna.

        Osaatko laitaa koneeseesi tuon kielenkorjaus toiminnon tulee punainen viiva alle kun on väärin kirjoitettu. Silmä kehittyy siinä huomaamaan koska on väärin.

        :D


      • 13+4
        et'Silleen kirjoitti:

        Cmabridgen yilopitson tuktimusken muakan ei ole väilä, msisä
         jäjretsyksessä sanan kijraimet ovat, aiona täkreä aisa on,
        että esnimmäinen ja viimienen kijarin ovat oikelila piakioilla.
        Lpout voiavt olla läehs msisä äjretsyskessä tahasna ja imhinen
        voi sitli lkuea tesktin ongemlitta, koksa aiovt eiävt lue
        jokaitsa kijrainta eriskeen, vain sanan kokoniasuuetna.

        Osaatko laitaa koneeseesi tuon kielenkorjaus toiminnon tulee punainen viiva alle kun on väärin kirjoitettu. Silmä kehittyy siinä huomaamaan koska on väärin.

        Hvyä, tstää oeln luneunkt aismkiamein.


    • sama.tilanne.

      ei se nettiriippuvuus niin paha-asia ole. Aika kuluu mukavasti, ja oppii kaikkea uutta.

    • puliukkkoo

      juo alkoholia niin et tarvitse nettiä

      • puliakka nro 4

        Pienessä viinipöhnässä se vasta onkin ihanaa...
        siis keskustella s24 sivuilla...

        Aloittajalle: ehdottomasti kone heti kiinni tai vie se kaverille. Opiskelujutut pystyt varmasti hoitamaan koulun tai kirjaston koneilla, niinkuin joku edellä jo sulle kertoi.
        Nyt äkkiä etsimään jotain liikunnallisia harrastuksia joka päivälle!
        Tiedän kokemuksesta, että ongelma on vakava.


      • tehokas keino

        Mutta krapulassa ei huvita ensinkään. Kunnon kännäys ehkäisee netinkäytön. Ja sitten onkin kannettava tietokone myyntiin.

        Tehokasta.


    • hmmm...

      Itsekin olen koukussa tietouteen. Paras apuväline tähän on internet. Jatkuvasti googlaan uusia sanoja ja asioita joita en tiedä. Ei todellakaan ihan turhaa, sen sijaan teevee-addiktiosta ei kauheasti sivisty :)

    • myy kone?

      • yiiu

        Voihan sen viedä vaikka vanhempien luo tai jonnekin muualle, kunnes tuntee taas hallitsevansa netinkäyttöään. Kannattaa myös hankkia jotain muuta kiinnostavaa tekemistä/ajateltavaa.


    • nettionelämä

      Mul on melkein samanlailla että kaiket päivät netissä. Mutta yöt nukun koska jos ei yötä nuku niin on hirveän väsynyt päivällä. Onkohan tosiaan mitään keinoa. Joten olen tässä asiassa kuunteluoppilaana jos jollain olisi hyviä neuvoja.

    • Mitä sitten.

      Kaikki riippuvuudet oli se sitten: Irc tai Fb, tupakka, heroiini, viina..
      Kaikki on aina tahdosta ensin ja viimeksi kiinni,
      itse kuulun sukupolveen joka veteli sillä 15 000 markan modeemilla
      nettiin ja imeskeli mp3 tiedostoa 12 tuntia (hyvällä tuurilla se tuli) yhdellä sessiolla.

      Koulu..Pistin netin etusijalle ja siksi jäin kelkasta,
      nyt en ole mitään. Olen työtön ollut koko ikäni ja netittänyt..
      Ei kait siinä, se on miten kukakin haluaa tämän AINUAN
      elämänsä viettää! Jos haluat jotain muuta elämältä kuin
      loputtoman sarjan pettymyksiä ja uskot, että opiskelusta on
      jotain hyötyä tai ylipäätään jos haluat jostain ihmeen syystä
      opiskella, niin lopeta netittäminen..Niin yksinkertaista se on.

      • puliakka nro4

        No huh huh!
        Kai ihminen jotain muutakin tarvitsee, kuin vain virtuaalielämää? Ihmissuhteita?


      • ögl bögl göö
        puliakka nro4 kirjoitti:

        No huh huh!
        Kai ihminen jotain muutakin tarvitsee, kuin vain virtuaalielämää? Ihmissuhteita?

        Nettikaverit?


      • Mitä sitten.
        puliakka nro4 kirjoitti:

        No huh huh!
        Kai ihminen jotain muutakin tarvitsee, kuin vain virtuaalielämää? Ihmissuhteita?

        Lue uudestaan


      • Mitä sitten.
        ögl bögl göö kirjoitti:

        Nettikaverit?

        Lue nyt sinäkin.


    • tepa3

      lopatat vaan sen netissä seikkailun yksinkertaisesti niin kuin tupakan polton tai rahan palaamisen vk kolmeen vk ni alkaa jo helpottaa etkä tarvi konetta kaikki riippuú siis sinusta itsestäsi. ole vahva

    • Keisarie

      Mitä teet tietokoneella? Tietokoneella ja netissä vietetty aika ei välttämättä ole pahasta, jos "opiskelee" itsenäisesti. Tai käyttää sen ajan hyödyllisesti. Silti tottakai, liika on liikaa. Jos sosiaalinen elämä ja ihmissuhteet kärsivät, on syytä miettiä mihin vetää raja. Tuntiin ,kahteen.. vai ei ollenkaan, yksilökohtainen asia. Riippuvuus on aina riippuvuuus. Voit olla riippuvainen alkoholista, tupakista, seksistä, rahasta, voitosta, saamisesta jne..

      • Kultaa ja huulipunaa

        Ensin oli nettihäät ja nyt odotan innolla.Hmm, esimmäistä nettiraskauttani:)


      • tuleva kummitäti
        Kultaa ja huulipunaa kirjoitti:

        Ensin oli nettihäät ja nyt odotan innolla.Hmm, esimmäistä nettiraskauttani:)

        Oi, miten ihanaa! Onnittelen!
        Toivottavasti perustat virtuaalisynnytyssairaalan ja -lastentarhan, että me kaikki voimme leikkiä kanssasi?


    • jaah?!

      Jos olet sellainen p*skapää, jolla on "nettiriippuvuus", niin sitten takuulla kuulut vaikkapa Facebookiin. Lälläl lää: miltäs susta kuulostaa, kun mä kerron , etten koskaan elämässäni ole edes käynyt Facebookissa, enkä ole sellaisesta edes kiinnostunut? En myöskään omaa/ ole koskaan omannut nimimerkkiä tähän tampioon Suomi24:n. Ihan tavis elämä on kaikesta paras!

      En tiedä puolittujen tekemisiä, n mistään huitsin veetä ja se on erittäin mukavaa. Toivotavasti nekään ei vainoa minua netissä, joilla on nettiriippuvuus, koska mun nimellä olevaan kännykkään voi kyllä soittaa ja kysyä, että olenko netissä henkilö ja en ole.

      • ???

        Hmmm.... Mitenhän ihmeessä olet sitten eksynyt nettiriippuvaisten viestiketjuun...


    • Lutku Luhtala

      joo subu,kossu,kalja ja muut päihteet panee sut katkolle linnaan jossain vaiheessa mutta netti ei mut onks se riippuvuus muille kun opintojensa takia ongelmisssa oleville.
      mun poika joutu lopettaa AKKn mut sillä oli sentään datanomin paperit vaikka alan hommia ei ookkaan löytynyt mut muita on,hoitakaa JOKU koulutus tai sit teistä tulee 50v. eläkeläinen,sosiaali tai työkkäritapaus jonka tulot riittää pelaamiseen yksiössä mut ei muuhun,jos tyytyy siihen ni mikäs siinä mut mä näin sentään maapallon ennen nettiä ympäri ämpäri et voi vanhoja muistella mut kyl pari kertaa vuodessa pitäis tuulettua etelässä,ei tää niin hauskaa ole ja onhan etelässäkin netti,valinta on sinun jos voimat riittää.

      • puliakka nro4

        Hieno kommentti Lutkulta!
        Nykyisin on nuoria, jotka eivät haluakaan tehdä töitä, kuvittelevat, että me vanhat duunarit elätetään heidätkin? Miten seuraava sukupolvi?


    • apuajustnyt

      "potku perseelle" ja nyt ryhdistäydyt. Neuvo on aiemman psykiatrin ja todella tarpeellinen. Pois vatvominen ja eteen uusi elämä! Toimi.

    • rohkeasti apua
    • IRTAUDU

      SAMA ASIA KU LIIKA RUNKKAAMINEN...LOPETA SE HETKEX NI TAJUAT MUUTAKI ELÄMÄSTÄ...RIITTÄÄ KU LUKEE UUTISET JA MEILIT KERRA PÄIVÄS...MUL HAJOS JUST 3 PÄIVÄÄ SIT TELKKU....MIKÄ IHANA RAUHA ONKAA KÄMPÄS NY...ODOTAN ET HAJOIS TÄÄ VANHA LÄPPÄRIKI..NII SI OLISI RADION VARAS...MIETI SÄKIN....

      • Suosittelen

        Sä voit hei avustaa hieman ja pamauttaa se romu läppäris seinään tai lattiaan, kovaa. Sen jälkeen sä voisit LAKATA HUUTAMASTA ja opetella kirjoittamaan. Sen voit tehdä näppärästi ruutupaperilla ja lyijykynällä.


    • Katkaisuhoito

      Mene katkolle,jos ne vaikka osais auttaa.Riippuvuus kuin riippuvuus, eihän ne eroa paljon toisistaan

    • nykyinen insinörtti

      Oman vastaavan kokemukseni pohjalta kysyisin lähinnä, että mitä asiaa sinä omassa elämässäsi pakenet sinne netin ja telkun maailmaan? Niin kauan kun et saa tuota oikeaa ongelmaa korjattua, niin tulet aina vain oireilemaan löytämällä uusia addiktioita pakopaikoiksi todellisuudelta ja elämältäsi. Minut alkuun tuossa ongelman selvittelyssä auttoi se, että minulle annettiin pyytämättäni oman alani harjoittelu- ja myöhemmin työpaikka, jonka kautta sain työtä tekemällä itsetuntoni kuntoon niin, että sain rohkeuttaa käydä varsinaisten ongelmieni kimppuun. Voin tietysti myös kuvitella, että vertaistuki voi olla avuksi, jos siitä saa rohkaisua ja voimaa lopettaa se pakeneminen ja sen sijaan taistella asiat kuntoon. Ei kukaan kuitenkaan korjaa niitä asioita sinun puolestasi. Itsekin sain opinnot päätökseen työn sivussa, kun vain oikeasti pystyin aktivoitumaan niiden hoitamiseen. Eikä kestänyt kuin noin vuosikymmen niissä sitten lopulta.

      • puliakka nro 4

        Insnörttikin kertoi asiaa;
        Nettielämä on pakoa todellisuudesta, reaalielämästä, mikä ei aina ole niin hauskaa...
        Elettävää kuitenkin, "kun sen oikein oivaltaa", ehkä vain harrastuksia ja ihmissuhteita puuttuu?


    • IMHo

      Helpoin tapa on varmaankin ottaa etäisyyttä koneeseen esim. harrastamalla jotakin niin, että aikataulusta saa löysät pois. Loppu vapaa-aika on helpompi siten käyttää asioihin, jotka vievät itseä eteenpäin. Tätä helpottaa se, että kirjaa ylös kalenteriin tai vastaavaan mitä tarttis tehrä. Kirjoituksiin lukevalle paras tapa lienee rauhoittaa oma lukupaikka, lukusalit kirjastoissa ovat loistavia, kun turhia ärsykkeitä on vähän.

    • Toinen tohelo

      Moikka ystävä! Täällä kirjoittaa toinen tohelo!! Kiitos avoimuudesta. En halua olla loukkaukseksi, vaikka joudun puhumaan uskon asioista, jotka joillekkin voivat olla ymmärrettivistä syistä aiheuttamassa pelkkää ahdistusta.

      Olen itsekin opiskelija ja minulla on vastaavanlaisia ongelmia ja monia muitakin ongelmia. Minulle usko Jeesukseen on tuonut sen avun, että kaikki asiat, jotka minua elämässä meinaavat hallita minua, menettävät viehätysvoimaansa kun luen Raamattua ja annan sen puhua minulle. Vaikka se ei poista elämästä vaikeuksia, Jumalan laki antaa todellisen, (minunkin elämässä monien monien koettelumusten kestäneen) pohjan ja hyväksi havaitun suunnan elämälle. Ja jos lain täyttäminen tuntuu mahdottomalta, sitten voi ruveta tutkimaan, mitä varten Jeesus kuoli ristillä. Ja sitten jos rohkeutta riittävästi kertyy, jopa kokeilla rukoilla Jeesus- nimeä avuksi. Jeesukselle on väistämättä annettava kunnia siitä, että opintoni ovat aivan pientä ponnistusta vaille valmis ja mielenterveys ja vointi on kohdallaan. Mutta tämä ei ole mikään tyrkytys. Tärkeintä, että saisit nyt avun ongelmaasi. Tai toivottavasti olet sen jo saanut.

      • 8+7

        Onnea sinulle,
        mutta kai ymmärrät, ettei jeesus opiskellut puolestasi, vaan sinä ihan itse.
        Itseluottamukseltaan heikko ihminen tarvitsee aina tukea,
        voi jopa kuvitella henkivoimien auttavan itseään.


      • toinen tohelo
        8+7 kirjoitti:

        Onnea sinulle,
        mutta kai ymmärrät, ettei jeesus opiskellut puolestasi, vaan sinä ihan itse.
        Itseluottamukseltaan heikko ihminen tarvitsee aina tukea,
        voi jopa kuvitella henkivoimien auttavan itseään.

        Näin se vaan menee meikäläisen kohdalla. Käpälät vaan ristiin ja pyytämään voimia Häneltä, joka kutsuu sanansa mukaisesti kaikkia "työn ja kuormien uuvuttamia" luokseen. Häneltä, joka hallitsee kaikkea ja jolla on hyvä tahto ihmisiä kohtaan.

        Miten se on vahvalla itsetunnolla varustetun niin vaikea olla netistä pois, luulisi sen auttavan siihenkin.


      • toinen tohelo
        toinen tohelo kirjoitti:

        Näin se vaan menee meikäläisen kohdalla. Käpälät vaan ristiin ja pyytämään voimia Häneltä, joka kutsuu sanansa mukaisesti kaikkia "työn ja kuormien uuvuttamia" luokseen. Häneltä, joka hallitsee kaikkea ja jolla on hyvä tahto ihmisiä kohtaan.

        Miten se on vahvalla itsetunnolla varustetun niin vaikea olla netistä pois, luulisi sen auttavan siihenkin.

        anteeksi tuo viimeinen virke, kun tuli vähän tuomitseva. Itse en ole parempi, vaan kaikki puutteet löytyy ihan oman puseron alta, vaikka Jeesukseen turvaudunkin.


      • toinen tohelo
        toinen tohelo kirjoitti:

        anteeksi tuo viimeinen virke, kun tuli vähän tuomitseva. Itse en ole parempi, vaan kaikki puutteet löytyy ihan oman puseron alta, vaikka Jeesukseen turvaudunkin.

        jos jotakin lukijaa Jeesus kiinnostaa, häntä haluan vilpittömästi suositella! Jokaista Jeesus todella rakastaa. On vain nöyrryttävä ottamaan vastaan hänen rakkautensa ja auttamishalunsa. Sitä vastaanottamista, kun todella vilpittömästi käännymme Jeesuksen puoleen koko elämämme kanssa Jeesus itse kutsuu mm. ahtaaksi portiksi ja toisessa kohtaa uudestisyntymiseksi. Uudestisyntymisestä saa lisätietoa tästä: http://www.youtube.com/watch?v=8GeMWmnuXa4&feature=share


    • Lassiter

      Yritä 2h per pv. Mulla kaikki alkoholi,tupakka,netti,tv.

      • Leipää ja leveyttä

        Tuota voisi kutsua jo.Hmm.Omavaraisuudeksikin.


    • riippuvainen.totta

      On elämää ilman nettiä ,mutta jokapäivä oon siltikin netissä, siellä on elämää :)

    • netti hyväksi

      Kyllähän netti on hyvä vaihtoehto esim. YLE:n nykyiseen ohjelmatarjontaan. Silloin kun olisi lomien takia aikaa katsella YLE:n ohjelmia, niin uusintoja tulee koko ajan. Olisi aika alaston olo, jos nettiä ei olisi ja silloin joutui etsimään aukon täyttävää seuraa epätoivoisesti edellisen pääministerin tapaan.

      Lapsien nettikäyttäytymistä tietenkin pitää valvoa ja rajoja laittaa, että ei menisi överiksi ja koulun käynti kärsisi. Tämä on meidän aikusten velvollisuus, tehdä lapsistamme parempia, kuin itse olemme. Pitää laittaa itsellekin netinkäyttöaikaraja ja tämä toimii ainakin itseni kohdalla. Ulkoilen, hiihdän ja hoidan kuntoani, mutta käyn myös netissä kurkkailemassa mitä kansa puuhastelee ja mitä mieltä on maailmanmenosta.

    • auttoi ainakin mulla

      Netin käyttöajat helpottaa....eli laittaa vaiks niin että netti kiinni kello 9.00 ja aukeaa vasta kello 17.00.
      Sit täytyy keksiä jotain muuta tekemistä muuksi ajaksi. Ja telkun voi antaa/myydä pois. MItä telkkarilla enää tekee kun netistä näkee kaikki tarvittavat ohjelmat ja monitoria voi käyttää, kun pelaa konsolipelejä.

      • auttoi ainakin mulla

        Siis tarkotin et kiinni kello 21.00 :)


      • Pikku-Saana
        auttoi ainakin mulla kirjoitti:

        Siis tarkotin et kiinni kello 21.00 :)

        Hai,eihän pelimiehelle yksi pelikään riitä.


    • Live-elämä

      Nettiriippuvuus on todella paha ja vakava asia, harva riippuvuutensa vaan pystyy myöntämään eli ongelmana vähän samanlainen kuin esim.alkoholismi. Se tuhoaa ihmissuhteita kun koneesta tulee paras ystävä, ihminen kuvittelee ettei tarvitse muita ihmisiä, virtuaalimaailma riittää. Tiedän ihmisen kenellä on tapana avata kone heti herättyään ja kiinni se laitetaan nukkumaan käydessä. Nyt vielä kun koneet on entistä pienempiä, niitä on helppo kantaa mukana ja niinpä töissäkään ei voi olla kurkistelematta. Ja siinä vaiheessa kun aletaan selittämään, että netin eri sivustot on sosiaalista mediaa ja verrataan kaiken maailman deittisivustoja naamakirjaan, on riippuvuus jo todella paha. Nettiriippuvuus tuo mukanaan epärehellisyyden kun ei voida myöntää riippuvuutta vaan selitellään jos jonkinlaisilla syillä sitä, että kone on liimattuna syliin. Omalla kohdallanikin meinasi riippuvuus saada otteen, mutta nyt on ollut jo monta kuukautta käytäntö että kone on auki vapaa-aikana max.kaksi tuntia. Hieman vaati "opettelua", mutta nyt on hyvä olla, ihmissuhteet ja normaali kanssakäymiset ovat päässeet taas niille kuuluvalle paikalle elämässä ja tosi hyvältä tuntuu.

    • Facebook5

      Kun selaa suomi24 sivuja niin helposti pääsee eroon, ei ole pelkoa nettiriippuvuudesta

    • 20+15

      Eikö sinulla ole kaikki hyvin, kerta myönnätkin asian?
      Nyt vain odottelemaan ja tekemään jotain asialle.

    • mietiää

      nussikkee ei tarvihe nettiä ennää sen tiään

    • tuutor

      Ensiksi pysähdy. Näpit irti kirjaimilta ja hiireltä. Hengitä syvään. Muistele miltä tuntui itsekuri ja mitä sait sillä aikaan. Itsekuri on oman himon kieltämistä. Kun olet kieltänyt himosi tarpeeksi monta kertaa, se laimenee. Kyse on aina käsillä olevasta hetkestä, ei mistään valtaisasta ongelmavyyhtipallosta. Sinun on taisteltava silloin, kun himo on päällä. Voita itsesi sekunnista toiseen!

    • ruskea koira

      Kyllä voit opiskeluiltasi jättää koneen vanhemmillesi, samoin kuin tv:si.

      Koulusi kirjastossa pystyt tekemään ne tehtävät jotka on koulussa tehtävä.

      Tukiryhmiä löytyy varmasti A-klinikan kautta. Hakusana vain goolleen, nettiriippuvainen

      Ihan hieno homma, että olet ymärrätänyt asian

    • Rakkaudella neuvoja.

      Ei siitä enää eroon pääsekkään.
      Kun on kerran jäänyt nettiin kiinni, on lopun elämää netin vanki.
      Näin se vain menee ja näin monet psykologitkin ovat todenneet.
      Maailmamme rakentuu netin ympärille ja jo pelkästään yhteiskuntammekin jo edellyttää, että jokaisen on käytettävä nettiä.
      Ajat kato muuttuvat. Ennen saattoi olla sanomalehtiriippuvuutta, eli ihmisten oli pakko tilata lehtiä, kun olivat niin riippuvaisia uutisten lukemisesta.
      Sitten kun tuli luurikat, ihmiset eivät enää tulleet toimeen ilman niitä.
      Lopulta luurikat tulivat jokaisen taskuun ja yhä useamman kännykkäkin sisältää jo netin.

      Sanonkin sinulle näin rakkaudella:
      Älä pyrikkään pääsemään netistä irti. Opi olemaan sinut nettiriippuvuutesi kanssa. Älä anna sen kuitenkaan liiaksi häiritä elämääsi, vaan hanki muitakin riippuvuuksia. Vähintään yhden riippuvuuden olisi hyvä pitää huolta kunnosta. Hanki siis jokin oikein mieluisa liikuntalaji itelle. Sellainen, johon on helppo koukuttua.

      Jokainen meistä joutuu olemaan riippuvainen myös ruokaan. Tätäkin riippuvuutta kannattaa tarkkailla siinä määrin, että pyrkii syömään mahdollisimman terveellisesti.

      Hankkiudu eroon vain niistä riippuvuuksista, joita ilmankin tulee toimeen, mutta jotka häiritsevät elämääsi. Näitä voivat olla mm. liiallinen alkoholin käyttö, uhkapelit, pikavipit yms.

    • Reemu.

      Todennäköisesti sulla on jokin muu ongelma, kuin nettiriippuvuus.
      Ongelmasi oire vain on se, että jäät roikkumaan helposti nettiin, tai toljottamaan telviissoria. Jos sulta vietäis netti tietokoneineen ja telviissori veke, niin todennäköisesti tilalle tulis sitten joku muu. Ehkä radio. Jäisit ehkä kuuntelee musaakkia.
      Jos sulta vietäis radiokin, tulisit ehkä levottomaksi ja koukuttuisit päihteisiin tms.
      Selvitä ongelmasi ja hoidata se kuntoon. Kun sen saat kuntoon, netin ja television käyttö normalisoituu.

    • Tuikku murheeseen

      Ainakaan et ole yksin ongelmasi kanssa, minä kolmekymppinen nainen olen myös riippuvainen niin monista asioista. Netti aamusta iltaan ja ruoka maistuu, painan melkein sata kiloa. Olen myös riippuvainen vanhemmistani.Työttömyyskin vaivaa. Tiedostan ongelmani, mutta tuntuu etten pääse elämässäni eteenpäin. Joku täällä neuvoi nussimaan, luulen että se vasta masentaa...

    • pankitvoi

      60 tuskin tulisin ilman toimeen, koska talous pyörii sillä, pankkikonttorit voi kaikki lopettaa.

      Musiikki myös (spotify)

      Samoin voi huulta huvikseen heittää puhumalla ja kirjoittamalla.

      • remover*

        Täällä on tosi paljon riippuvaisia, jotka tumputtaa ja surfaa.
        Ilmeisemmin kaiken valveilla olo aikansa.

        http://yle.fi/uutiset/kokemuksia_nuorten_komeroitumisesta/6385281
        http://yle.fi/uutiset/kuvagalleria_yha_useampi_nuori_komeroituu_kotiin/6383531#

        Kommeroitunut?
        Vaikka jauhaisit vain bullshit parempi käydä keskusteluja netissä, kuin vain pelata, siinä katoaa todellisuus ja lopulta elät pelejä erottamatta niitä todellisuudesta.

        http://www.city.fi/artikkeli/Pelimania/535/

        Himopelaajan oireet

        Peliaddikti kärsii unihäiriöistä ja epäsäännöllisistä ruokailutavoista. Ruudun tuijottelu aiheuttaa niska- ja selkäkipuja. Lisäksi näppäimistön ja peliohjaimen jatkuva käsittely voi pahimmillaan aiheuttaa niin sanotun karpaaltunnelisyndrooman, ranteen hermovaurion. Oireena on kihelmöintiä tai polttava tunne sormissa. Tunto saattaa hävitä kämmenestä kokonaan. Vaurio johtuu ranteen väärästä asennosta ja liiallisesta rasituksesta, jotka ärsyttävät hermoteitä. Sairaus vaatii normaalisti muutaman kuukauden hoidon, pahimmillaan leikkauksen.
        Silmät ärtyvät pelatessa. Niiden kuivuminen ja punaisuus ovat yleisiä oireita paljon pelaavilla. Silmät voivat kuivua niin paljon, että räpyttely ei onnistu normaalisti. Tämä saattaa aiheuttaa pahoja migreenikohtauksia. Vaarana on myös cyberdisease, näköaistin välityksellä syntyvä matkapahoinvointia muistuttava tila.
        Lähde: Psychiatric Times, A-klinikkasäätiö.
        TÄMÄ EI OLE ENÄÄ LEIKKIÄ.


    • Ainakin tekemistä..

      Onko välttämättä niinkään ongelma siinä että netistä riippuvainen vaiko se ettei ole muuta tekemistä.
      Itselläni päivä alkaa sillä että kahvinkeitin päälle ja tietokone auki......

    • tekniikka1

      Pidä tauko tai muuta tekemistä... Käännä tuoli poispäin koneesta (sivulle) ja katse, mieti hetki ja sammuta kone. Tee jotain muuta. Palaa myöhemmin koneelle jos siltä tuntuu. Mutta tarvittaessa on tekniikka jolla keskeyttää koneella olo. Eikä sitä tuijota kuin nuotiota...

    • Noella..............

      Nykyaika on kaikin puolin niin paskaa, että tarvimme nettiä, kun elämä kodin ulkopuolellakin on paskaa eikä ole paljon muuta tekemistä kuin tuijottaa konetta ja yrittää saada edes jotain virikettä. Mediassa puhutaan vain politiikkaa, ja ihmiset purkavat pahaa fiilistään milloin mihinkin raskaaseen aiheeseen. Enää ei ole sitä samaa iloa ja jännitystä, mikä oli vielä 90-luvulla, jolloin ihmiset ELIVÄT eivätkä vain roikkuneet koneen ääressä ja näytelleet tissejään/lihaksiaan facebookissa.

      Nykymeininki on niin säälittävää. Vanhoja aikoja ei saa takaisin, mutta en olisi varmaan paljoakaan menettänyt, jos olisin päässyt tästä maailmasta pois vuonna 99 ja olisi jäänyt paska 2000-luku näkemättä.

    • blaahssss

      Nykyään tuollaisen takia voi päästä myös hoitoon

    • Kato vaikka

      Netistä on sekä hyötyä että haittaa. Haitta on just se jos addiktoituu siihen,eli istuu päivät ja illat vain netissä. Silloin todellinen elämä menee sivu suun. Ainoa paikka missä on todellista elämää, on ulkona, tarkoittamatta kuitenkaan pelkästään baareja . Virtuaalieläma ei ole oikeaa elämää,vaan pitkänpäälle turruttavaa,jopa invalisidoivaa elämää.

    • .................

      Ota netistä hyöty irti ja opiskele netin kautta, tietoa löytyy joka lähtöön. Niitä on kaikenlaisia kursseja olemassa.

    • vcxvcxvcxvcxvxc

      Kokeile tehdä itsellesi aikataulu jota noudatat. Älä laita siihen pelkästään opiskeluun liittyviä asioita, vaan myös kavereiden tapaamisia, juoksulenkkejä, ruuanlaittoa yms. Noudata tätä ohjelmaa mahdollisimman tarkasti pari kuukautta niin opit olemaan pois koneelta.

      Ongelmanahan on oikeasti liika vapaa-aika eikä varsinaisesti tietokoneella istuminen, joka vain venyy? Jos keksit itsellesi niin paljon tekemistä ettei koneelle jää juurikaan aikaa niin silloin koneella istuminenkin vähenee.

      Ajoita koneella oleminen iltaan ja laita itsellesi ehdoton aikaraja, johon mennessä koneesi suljet. Keksi itsellesi joku rangaistus tai palkinto tuon rajan rikkomisesta tai noudattamisesta.

    • Voi helvetti

      Voi v.t.u Tietokoneet sais KAIKKI heittää hevon helvettiin. Niitä ei tarvittas lainkaan ja kännykät p.rk..e perässä. Ne s..tana pilaa kaikkien elämän.

      • Rima72

        Peliriippuvaisten hoidossa saattaisi olla ratkaisu...On samantyyppistä.Ja kaikki riippuvuudet vaikeuttavat arkielämää ja ahdistavat. Olen valtavan surullinen että sinulla on tuollainen tilanne,mutta älä menetä toivoasi.Varmasti selviät!!Avun hakeminenkin vaatii voimia,mutta kannattaa.Voit aloittaa myös lääkärillä käynnistä.Ja vertaistuki on aina hyvä.Ole yhteydessä myös ystäviin- tunnusta tilanteesi ja juttele heille.Älä jää yksin!Toivon elämääsi toivoa ja luottamusta- selviät!


    • Mää en konetta vaihtais mihinkään, töllö mulla on aina kiinni koska sieltä ei tule mitään, leffat netistä imutellaan ja foorumeita päivitellään, ennemmin istun koneella 24/7 kun ulkona mulkkujen ihmisten seassa, himas saan olla yksin omine ajatuksineni oman koneen äärellä, koneella aion istua tulevaisuudessakin 24/7 tai aina kun vaan mahdollista istun koneella.

      Miks jättäisin kalliin koneen ja nettiyhteyden käyttämättä? Eihän siinä ole mitään järkeä xD Pitää ottaa täysi hyöty irti moisesta kapineesta istumalla sen äärellä 24/7 silmät soikeena, namnamnam tätä elämää.

    • Piti vielä mainita:

      Netin avulla voitin juuri tänään 38e rahaa, että onko netti muka turha häh?

    • batti

      On tuo nettiriippuvuus parempi kun tupakkariippuvuus tai alkoholiriippuvuus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe