14 vuotiaana äidiksi? miten menetellä

<tyttö98

Olen 14 vuotias tyttö ja viidennellä viikolla. Lapsen isä on poikaystäväni. Käytimme ehkäisyä joka petti kuitenkin. Kerroin äidilleni ja hän sanoi että minun kannattaa tehdä abortti koska olen vielä koulussa. Mitä kokemuksia?

13

1066

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samassa jamassa!

Olen itse 13 (kohta 14) ja raskaana exsälleni. Hän erosi minusta kuullessaan raskaudesta. Käytimme kondomia joka kuitenkin petti. Älä kuitenkaan ota aborttia poikkiksesi takia. Hän ei ole kunnon poika jos ei pystyisi ottamaan vastuuta omasta teostaan! Itse pidän lapsen. Mutta sinun kannattaa miettiä oletko valmis taloudellisesti ja henkisesti omaan vauvaan.

• eilapsialapsille

Teet abortin ja käyt koulusi loppuun, kuten muutkin fiksut ihmiset tekevät.

• Teiniäityli

Kuuleppa, abortti ei oo ratkasu, se on murha ! Ihan tällee btw, ittekki oon 15wee ja raskaana enkä aio tehdä aborttia vaikka kaikki painostaaki. Tee sinä aborttis äläkä valita toisille (:

• Raskaana 15v

Olen myös 15 vuotta ja pidän lapseni koska mietin mitä pahaa se on tehnyt ja yks hailee koulusta!!!

• eilapsialapsille

Se ei ole lapsi vaan solumöykky ja koulu tarttet siihen, että pääset joskus töihinkin

• voi hyvänen aika

"ja yks hailee koulusta!!!"

Varmaan näyttää työnantajan silmissä aivan HELVETIN hyvältä, kun CV:ssä komeilee, että ei ole mitään koulutusta. :) Varsinkin kun sellaista ihmistä ei lain mukaan saa ottaa edes päätoimiseen työhön, jos ei ole edes peruskoulu suoritettuna. Eikä kyllä pelkällä peruskoulullakaan pääse nykyään paljon mihinkään töihin.

Etkä sinä ainakaan peruskoululta pakoon pääse. Suomessa kun on laissa määrätty oppivelvollisuus.

• 13+13

hai, mut oot siit miettyny, kuka siut ja siun lapseis elettää?
        siun tuleva lapseis ei oo tehny mittää pahhaa, mut sie oot jo nyt!
        hyi sinnuu!

• ÄITI84

Jokaisen oma päätös mutta kehottaisin miettimään miljoona kertaa ennen kuin teette lapsen. Olette itsekin lapsia ja kerkeette tehdä lapsia myöhemminkin. Abortti ei ole rikos eikä hengen riistäminen. Itselläni on kaksi lasta ja toisen sain 19 vuotiaana. Vauvat on ihania ja suloisia mutta hoitaminen on RANKKAA varsinkin yksin! Vaikka teille kuinka ystävät ym sanoisivat että auttavat vauvan kanssa jne, se ei siltikään ole helppoa. Ise olen tehnyt myös abortinkin. Se ei ole helppoa mutta olen ollut tyytyväinen päätökseeni!!

Jaksatko vauvaa kun se itkee yöt? Jaksatko jos vauva ei hiljene vaikka vaippa puhdas, ei ole nälkä tms? Ymmärrätkö tällä hetkellä miksi omat vanhempasi laittavat sinulle rajoja jotka eivät kuitenkaan sinulle sovi? Mistä saat rahaa kun äitiyspvä raha on 300 euroa kk ja lapsilisä 100e ja vuokra omassa yksiössä 500euroa?
      Kun haluaisit mennä kavereidesi kanssa ulos tai bileisiin mutta et pääse koska on vauva?
      Vauva on AINA sinulla, sitä ei voi antaa pois kun ei jaksa enää.

KANNATTAA PUNTAROIDA ASIOITA ENNEN KUN TEKEE PÄÄTÖKSEN!!!

• muistakaa koulu.

Lapsen voit pitää jos olet varma ETTÄ PIDÄT HUOLEN LAPSESTASI ! mutta koulut pitää käydä ! itsekin olen teiniäiti ja kouluja käyn !

• Vapaus valita

Jos todella ajattelet tulevaisuuttasi valitset näistä : lapsi koulu tai abortti koulu.

Koulutus ja sivistys tekee Sinusta vapaan. Maailmassa on AIVAN LIIKAA naisia jotka ovat raskaana ennen kuin osaavat edes lukea tai kirjoittaa. Monilla heistä ei ole mahdollisuutta minkäänlaiseen koulutukseen = vapauteen. Sinä voit valita.

Ja jos ajattelet lastasi, on hänelläkin paremmat eväät elämässä kun Sinä et jätä kouluasi kesken. Olitpa yksinhuoltaja tai et, koulutettuna naisena mahdollisuutesi elämässä ovat moninkertaiset.

• oma valinta!

Sinuna pitäisin pikkusen! Mut oma päätös.. Voisitte harkita kotiopetusta?

• Hanna T

Eikö oikein raksuta? Aloitus tehtu joulukuun alus. EHKÄPÄ juttu on jo ratkaistu.

• Älkää uskoko trollei...

Nauran näil ketkä usko tän jutun XD XD! Siis miten vois ees olla et noin monta nuorta tyttöö olis raskaana samaa aikaa ja ei se kondomi noin usein petä! XD miks sit ees harrastetaa seksii jos aina noin kävis?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      19
      1299
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1211
    3. 64
      1200
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      98
      1134
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1029
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      989
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      947
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      903
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      80
      821
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      43
      814
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      781
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      666
    13. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      643
    14. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      636
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      636
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      618
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      588
    18. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      544
    19. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      534
    20. Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?

Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi
      Luterilaisuus
      300
      531
    Aihe