14 vuotiaana äidiksi? miten menetellä

<tyttö98

Olen 14 vuotias tyttö ja viidennellä viikolla. Lapsen isä on poikaystäväni. Käytimme ehkäisyä joka petti kuitenkin. Kerroin äidilleni ja hän sanoi että minun kannattaa tehdä abortti koska olen vielä koulussa. Mitä kokemuksia?

13

880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samassa jamassa!

      Olen itse 13 (kohta 14) ja raskaana exsälleni. Hän erosi minusta kuullessaan raskaudesta. Käytimme kondomia joka kuitenkin petti. Älä kuitenkaan ota aborttia poikkiksesi takia. Hän ei ole kunnon poika jos ei pystyisi ottamaan vastuuta omasta teostaan! Itse pidän lapsen. Mutta sinun kannattaa miettiä oletko valmis taloudellisesti ja henkisesti omaan vauvaan.

    • eilapsialapsille

      Teet abortin ja käyt koulusi loppuun, kuten muutkin fiksut ihmiset tekevät.

      • Teiniäityli

        Kuuleppa, abortti ei oo ratkasu, se on murha ! Ihan tällee btw, ittekki oon 15wee ja raskaana enkä aio tehdä aborttia vaikka kaikki painostaaki. Tee sinä aborttis äläkä valita toisille (:


    • Raskaana 15v

      Olen myös 15 vuotta ja pidän lapseni koska mietin mitä pahaa se on tehnyt ja yks hailee koulusta!!!

      • eilapsialapsille

        Se ei ole lapsi vaan solumöykky ja koulu tarttet siihen, että pääset joskus töihinkin


      • voi hyvänen aika

        "ja yks hailee koulusta!!!"

        Varmaan näyttää työnantajan silmissä aivan HELVETIN hyvältä, kun CV:ssä komeilee, että ei ole mitään koulutusta. :) Varsinkin kun sellaista ihmistä ei lain mukaan saa ottaa edes päätoimiseen työhön, jos ei ole edes peruskoulu suoritettuna. Eikä kyllä pelkällä peruskoulullakaan pääse nykyään paljon mihinkään töihin.

        Etkä sinä ainakaan peruskoululta pakoon pääse. Suomessa kun on laissa määrätty oppivelvollisuus.


      • 13+13

        hai, mut oot siit miettyny, kuka siut ja siun lapseis elettää?
        siun tuleva lapseis ei oo tehny mittää pahhaa, mut sie oot jo nyt!
        hyi sinnuu!


    • ÄITI84

      Jokaisen oma päätös mutta kehottaisin miettimään miljoona kertaa ennen kuin teette lapsen. Olette itsekin lapsia ja kerkeette tehdä lapsia myöhemminkin. Abortti ei ole rikos eikä hengen riistäminen. Itselläni on kaksi lasta ja toisen sain 19 vuotiaana. Vauvat on ihania ja suloisia mutta hoitaminen on RANKKAA varsinkin yksin! Vaikka teille kuinka ystävät ym sanoisivat että auttavat vauvan kanssa jne, se ei siltikään ole helppoa. Ise olen tehnyt myös abortinkin. Se ei ole helppoa mutta olen ollut tyytyväinen päätökseeni!!

      Jaksatko vauvaa kun se itkee yöt? Jaksatko jos vauva ei hiljene vaikka vaippa puhdas, ei ole nälkä tms? Ymmärrätkö tällä hetkellä miksi omat vanhempasi laittavat sinulle rajoja jotka eivät kuitenkaan sinulle sovi? Mistä saat rahaa kun äitiyspvä raha on 300 euroa kk ja lapsilisä 100e ja vuokra omassa yksiössä 500euroa?
      Kun haluaisit mennä kavereidesi kanssa ulos tai bileisiin mutta et pääse koska on vauva?
      Vauva on AINA sinulla, sitä ei voi antaa pois kun ei jaksa enää.

      KANNATTAA PUNTAROIDA ASIOITA ENNEN KUN TEKEE PÄÄTÖKSEN!!!

    • muistakaa koulu.

      Lapsen voit pitää jos olet varma ETTÄ PIDÄT HUOLEN LAPSESTASI ! mutta koulut pitää käydä ! itsekin olen teiniäiti ja kouluja käyn !

    • Vapaus valita

      Jos todella ajattelet tulevaisuuttasi valitset näistä : lapsi koulu tai abortti koulu.

      Koulutus ja sivistys tekee Sinusta vapaan. Maailmassa on AIVAN LIIKAA naisia jotka ovat raskaana ennen kuin osaavat edes lukea tai kirjoittaa. Monilla heistä ei ole mahdollisuutta minkäänlaiseen koulutukseen = vapauteen. Sinä voit valita.

      Ja jos ajattelet lastasi, on hänelläkin paremmat eväät elämässä kun Sinä et jätä kouluasi kesken. Olitpa yksinhuoltaja tai et, koulutettuna naisena mahdollisuutesi elämässä ovat moninkertaiset.

    • oma valinta!

      Sinuna pitäisin pikkusen! Mut oma päätös.. Voisitte harkita kotiopetusta?

    • Hanna T

      Eikö oikein raksuta? Aloitus tehtu joulukuun alus. EHKÄPÄ juttu on jo ratkaistu.

      • Älkää uskoko trollei...

        Nauran näil ketkä usko tän jutun XD XD! Siis miten vois ees olla et noin monta nuorta tyttöö olis raskaana samaa aikaa ja ei se kondomi noin usein petä! XD miks sit ees harrastetaa seksii jos aina noin kävis?!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe