On ollut nyt n. puoli vuotta vuokralainen jolla vuokrat viimeisen 3-4kk ajan automaattisesti kuukauden myöhässä. Sossu maksaa hänen vuokran minulle vain hakemuksesta joten ainoastaan sen takia ne myöhästelee kun toinen ei jaksa aiemmin käydä täyttämässä lappuja. Aikaisemmin kun olen kuun lopussa kysellyt vuokran perään niin on mennyt pari päivää ja vuokra napsahtaa tilille, mutta ei tuollaista oikeasti jaksaisi! Viime kuussa sanoin tälle että uutta varoitusta tai kyselyä ei enää tule, seuraavasta myöhästymisestä tulee sitten häätö. Tässähän on huomenna se 2 kk vuokrat rästissä kun joulukuukin erääntyy eli silloin olisi minulla oikeus sopimuksen Purkamiseen.
Miten purkaminen sitten käytännössä etenee? Annan purkamisilmoituksen hänelle todistettavasti käteen, niin mitä sitten? Käräjäoikeuteen? Vai voiko siinä purkuilmoituksessa määrittää tyyliin häätöpäivänkin jo?
Vuokralaisen häätäminen askel askeleelta
4
446
Vastaukset
- 3+5
Tuolta 8. luku
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950481
66 §
Vuokrasopimuksen purkamisilmoitus
Vuokranantajan tai vuokralaisen, joka haluaa käyttää tässä laissa säädettyä oikeutta purkaa vuokrasopimus, on annettava kirjallinen purkamisilmoitus. Siinä on mainittava purkamisperuste ja vuokrasuhteen päättymisen ajankohta, jos vuokrasuhde halutaan päättyväksi myöhemmin kuin välittömästi purkamisilmoituksen tiedoksiannosta. Purkamisilmoituksesta käy myös sellainen haaste, jossa vuokrasuhde vaaditaan purettavaksi.
Purkamisilmoitus on annettava tiedoksi todistettavasti. Purkamisilmoitus on myös asianmukaisesti annettu tiedoksi silloin, kun sen tiedoksiannossa on noudatettu, mitä haasteen tiedoksiannosta on voimassa. - kyllästynyt1
Kiitosta, tuosta olen tietoinen mutta miten tuon jälkeen? Onko purkaminen tuolla ilmoituksella lainvoimainen vai pitääkö se viedä vielä käräjille tms?
- 3+5
Purkaminen on lainvoimainen, jos se on tehty kuten laki edellyttää.
Jos vuokralainen ei lähde asunnosta vapaaehtoisesti niin sitten pitää hakea häätö käräjäoikeudelta.
Pistä googleen hakusanaksi "häätö", niin kyllä sieltä ohjeita löytyy.
- kyllästynyt1
Laitoin nyt suoraan käräjäoikeuteen tuon purku -,korvaus -ja häätöpaperin menemään. Mites nyt tuo tiedoksianto haastemiehillä, onko tämä asia niin kauan jäissä kunnes vuokralainen tavoitetaan vai onko heillä/käräjäoikeudella keinot saada vuokralainen ulos nopeammin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389