Vuokralaisen häätäminen askel askeleelta

kyllästynyt1

On ollut nyt n. puoli vuotta vuokralainen jolla vuokrat viimeisen 3-4kk ajan automaattisesti kuukauden myöhässä. Sossu maksaa hänen vuokran minulle vain hakemuksesta joten ainoastaan sen takia ne myöhästelee kun toinen ei jaksa aiemmin käydä täyttämässä lappuja. Aikaisemmin kun olen kuun lopussa kysellyt vuokran perään niin on mennyt pari päivää ja vuokra napsahtaa tilille, mutta ei tuollaista oikeasti jaksaisi! Viime kuussa sanoin tälle että uutta varoitusta tai kyselyä ei enää tule, seuraavasta myöhästymisestä tulee sitten häätö. Tässähän on huomenna se 2 kk vuokrat rästissä kun joulukuukin erääntyy eli silloin olisi minulla oikeus sopimuksen Purkamiseen.

Miten purkaminen sitten käytännössä etenee? Annan purkamisilmoituksen hänelle todistettavasti käteen, niin mitä sitten? Käräjäoikeuteen? Vai voiko siinä purkuilmoituksessa määrittää tyyliin häätöpäivänkin jo?

4

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+5

      Tuolta 8. luku

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950481

      66 §

      Vuokrasopimuksen purkamisilmoitus

      Vuokranantajan tai vuokralaisen, joka haluaa käyttää tässä laissa säädettyä oikeutta purkaa vuokrasopimus, on annettava kirjallinen purkamisilmoitus. Siinä on mainittava purkamisperuste ja vuokrasuhteen päättymisen ajankohta, jos vuokrasuhde halutaan päättyväksi myöhemmin kuin välittömästi purkamisilmoituksen tiedoksiannosta. Purkamisilmoituksesta käy myös sellainen haaste, jossa vuokrasuhde vaaditaan purettavaksi.

      Purkamisilmoitus on annettava tiedoksi todistettavasti. Purkamisilmoitus on myös asianmukaisesti annettu tiedoksi silloin, kun sen tiedoksiannossa on noudatettu, mitä haasteen tiedoksiannosta on voimassa.

    • kyllästynyt1

      Kiitosta, tuosta olen tietoinen mutta miten tuon jälkeen? Onko purkaminen tuolla ilmoituksella lainvoimainen vai pitääkö se viedä vielä käräjille tms?

      • 3+5

        Purkaminen on lainvoimainen, jos se on tehty kuten laki edellyttää.

        Jos vuokralainen ei lähde asunnosta vapaaehtoisesti niin sitten pitää hakea häätö käräjäoikeudelta.

        Pistä googleen hakusanaksi "häätö", niin kyllä sieltä ohjeita löytyy.


    • kyllästynyt1

      Laitoin nyt suoraan käräjäoikeuteen tuon purku -,korvaus -ja häätöpaperin menemään. Mites nyt tuo tiedoksianto haastemiehillä, onko tämä asia niin kauan jäissä kunnes vuokralainen tavoitetaan vai onko heillä/käräjäoikeudella keinot saada vuokralainen ulos nopeammin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      109
      2179
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      120
      1642
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      120
      1152
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1080
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      48
      978
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      907
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      834
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      32
      806
    9. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      186
      799
    10. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      52
      773
    Aihe