Tuntilista asiaa, ilta ja yötunnit laskettuna

Tohelolle apua!!

Teen itselleni tuntilistaa, joka laskee työpäiväni tunnit. Kaikki muut on ok, paitsi se, että en saa exceliä laskemaan minulle iltatunteja ja yötunteja. Meillä iltatunneiksi lasketaan klo 18-24 välisenä aikana ja yötunneiksi 24-06 välisenä aikana olevat tunnit.
Taulukossani on nyt esim kohdassa B5 työn aloitus aika ja kohdassa C5 työn lopetusaika. Kohtaan D5 tulee tehdyt tunnit. Ja nyt yritän saada kohtaan E5 iltatunnit, eli tuntimäärän joka on tehty klo 18-24 välisenä aikana. Ja kohtaan F5 tuntimäärä, joka on tehty 24-06 välisenä aikana. Millä kaavalla saisin excelin laskemaan tuon tuntimäärän? Oon yrittänyt SUMMA.JOS, LASKE.JOS, TLASKE, ym ja lukee muiden kokemuksia mutta ku ei onnaa!! Auttakee miestä mäessä! :)
Eli esim kun on vuoro 23-07 niin iltatunteihin pitäs saada 1 tunti (23-24) ja yötunteihin 6 tuntia (24-06).
Tai sit ku on vuoro 15-23 niin se sais laskee noi 5 iltatuntia.

Olikohan tarpeeks epäselvästi kerrottu? ;) Kaikki apu tervettullutta, kiitos paljon!
Selvennän myös tota tarvittaessa! :)

15

1597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "raipen kädet"

      D5=JOS(C5="";"";C5-B5 (C518/24;B524/24;24/1;D5 B5)-JOS(B524/24;B530/24;30/24;D5 B5)-JOS(B5

      • "raipen kädet"

        Jahas jätti taas pois osan tekstistä. Ja näkyy olevan ihan vinksallaan nuo muutkin.

        Työaika D5=JOS(C5="";"";C5-B5 (C518/24;B524/24;24/1;D5 B5)-JOS(B5


      • sammapåhär
        "raipen kädet" kirjoitti:

        Jahas jätti taas pois osan tekstistä. Ja näkyy olevan ihan vinksallaan nuo muutkin.

        Työaika D5=JOS(C5="";"";C5-B5 (C518/24;B524/24;24/1;D5 B5)-JOS(B5

        Ei näköjään pelaa. Käy katsomassa tuolta mainutulta sivulta ohjeita. Siinä pitää vain muuttaa ne kaavat omille aikajaksoillesi sopiviksi.


    • Tohelo aloittaja

      Kiitos avuistanne, mutta juuri tuolta aikasemmasta keskustelusta yritin kaavoja jo kokeilla, mutta mä en niitä saa toimimaan. No nyt kun mulle valkeni toi että kaavaan ei voi laittaa esim: 6:00 vaan se on ilmoitettu muodossa 6/24, autto jo jonku verran. No, sen avulla nyt sitten yritin ja vanhasta keskustelusta kopioin alla olevan kaavan, johon laitoin mielestäni oikeat, omat ajat... No aluksi, näytti vaan nollaa mut sit muutaman kirosanan ja kaavan muuton jälkeen sain sen muodostamaan numeroita... MUTTA nyt; jos mulla on työaika esim 14-22, se heittää iltatunneiksi kaksi(2) tuntia, eli ne tunnit, jotka on työajan lopusta puoleen yöhon... (22-24) Ja jos työaika esim 11-19, se laittaa iltatunteihin viisi(5) tuntia, eli ton ajan työajan lopusta puoleen yöhön... ! Ärsyttää! XD Ku ei tästä nyt tule mittään. XD

      Ja tällä kaavalla toi ajan vääristymä tulee, mikä siinä on väärin ja miten saan sen toimimaan niin kuin ensimmäisessä viestissäni toivoin...? Oon niin huono muuttamaan toiselle suunniteltuja kaavoja omaan käyttöön ku sit niissä käy juuri tälleen...
      Mut tässä tää kaava: Osaatteko korjata?
      =JOS(C5="";"";JOS(JA(C5 B5>18/24;C524/24;24/24;B5 C5)-JOS(C5

    • "raipen kädet"

      Aluksi se joka jäi pois. Eli kokonaistyötunnit
      D5=JOS(C5="";"";C5-B5 (C518/24;B524/24;24/1;D5 B5)-JOS(B524/24;B530/24;30/24;D5 B5)-JOS(B5

      • sammapåhär

        Ei sitten onnaa taaskaan
        Kokonaistunnit
        D5=JOS(C5="";"";C5-B5 (C5


      • taas1
        sammapåhär kirjoitti:

        Ei sitten onnaa taaskaan
        Kokonaistunnit
        D5=JOS(C5="";"";C5-B5 (C5

        ei kun taas
        D5=JOS(C5="";"";C5-B5 (C5


    • voi pujut.

      Oi, mä en ole mikään neropatti, mutta kova puuhailemaan. Olen tämä ongelman kanssa nyt askarrellut itsenäisyyspäivänä ainakin 4 tuntia jo.

      Kokonaistunnit osaan laskea. Ja aloin jo saamaan iltatuntejakin, mutta kun aloin kokeilemaan, jos työaika alkaakin vasta 19:30 ja jatkuu vaikka 23.30, niin mitäs sitten. Tai jos tekee niin päättömän työpäivän että aloittaa 21.30 ja lopettaa seuraavana päivänä 14:00, tässä taas rupes yks toimiva kaava tökkimään...

      No, siirrytään yötunteihin. Ja tyydytään siihen, että kukaan ei tuota viimeistä tee.

      Haluutko tämän: Mulla on iltatunnin alkuraja solussa H11 ja yötunnin I11 (kellonajat tielläni 18 ja 22).
      =JOS(B19$H$11;$I$11-A19;JOS(B19

      • voi pujut

        Kokonaistunnit kaavalla: =B15-A15 (A15>B15)

        Eli tuo laskee oikein esim. 21 aloitus ja päättö klo 6. Mutta tässä kohtaa ei sitten tuo iltatuntien kaava toimi.


      • jep jep.
        voi pujut kirjoitti:

        Kokonaistunnit kaavalla: =B15-A15 (A15>B15)

        Eli tuo laskee oikein esim. 21 aloitus ja päättö klo 6. Mutta tässä kohtaa ei sitten tuo iltatuntien kaava toimi.

        Kyl toi yksinkertainen laskee myös vuorokauden yli menevät tunnit, ihan oikein.

        Mutta kun pitää niitä iltatunteja laskea, niin jos joku tekee aivan päättömiä tunteja, eli tulee ja menee vähän niin kuin sattuu, sen sijaan että tekis tasaista vuoroa niin, silloin tuo voi pujut kaava laskee väärin iltatunnit, mutta oikein jos vuorot on tasasesti esim. 14-22. Jolloin tosiaan ei edes tarvitsisi mitään suurempia jossitteluja.

        Ja yövuorotkin menee ihan helposti jos ne on tasaseti 22-6 esim.


    • nyt firefoxilla

      Kokonaistunnit: laskee myös vrk vaihtumisen
      D5=JOS(C5="";"";C5-B5 (C518/24;B524/24;24/1;D5 B5)-JOS(B524/24;B530/24;30/24;D5 B5)-JOS(B5

      • "raipe"

        Ei, kyllä mulla ainakin sotkee nuo kaavat kaikilla selaimilla.
        Jos on oikein kova tarve, kysyjä voisi antaa jonkun sähköpostiosoitteen, niin lähetän toimivat kaavat.
        Tuossa viimeisessä nyt ainakin tuo "Yövuoro" tuli loppuun asti.


      • jos-jos-jos-jos

        Kuinka monta JOS-lausetta voi olla sisäkkäin? Mulla ainakin 2010 Excel rupesi ilmoittelemaan liiallisesta määrästä, kun yritin jossitella enemmän.


      • ToheloAloittaja
        "raipe" kirjoitti:

        Ei, kyllä mulla ainakin sotkee nuo kaavat kaikilla selaimilla.
        Jos on oikein kova tarve, kysyjä voisi antaa jonkun sähköpostiosoitteen, niin lähetän toimivat kaavat.
        Tuossa viimeisessä nyt ainakin tuo "Yövuoro" tuli loppuun asti.

        On mulla kova tarve kun tahdon saada homman toimimaan! :D Ootko kovakin ammattilainen näissä kaavoissa? Tietää sitten tulevaisuudessakin turvautua... ;)
        Mutta jos viitsit laittaa tohon osotteeseen sen toimivan kaavan? :)

        iitulilja at suomi24.fi

        Kiitos sinulle suuresti!


    • tee VBA:lla oma käyttäjä funktio ja homma toimii...

      Keep EXCELing
      @Kunde

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      148
      2845
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      94
      1569
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      140
      1474
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      361
      1360
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      117
      1314
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1165
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      15
      881
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      840
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      254
      787
    10. 55
      754
    Aihe