Joulu on pakanoille!!!!

karppa

Joulun alkuperä on pakanallinen kuten varmaan jokainen tietää. Siksi kristityt eivät vietä suurta pakanajuhlaa.

15

295

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedetään!

Niinhän se on ja tietääkö kukaan mistä "joulu-pukki" tulee?

• Yhrenkerran kanssa!

>>Legendan mukaan Pyhä Nikolaus kohdisti paljon huomiota lapsiin, jonka vuoksi häntä pidettiin keskiajalla lasten suojelijana. Esimerkiksi Hollannissa lapsille jaettiin lahjoja Nikolauksen päivänä 6. joulukuuta. Tapa levisi hollantilaisten protestanttien mukana Pohjois-Amerikkaan, jossa vuosisatojen kuluessa Nikolaoksen legendasta muodostui yhdysvaltalainen joulupukki-hahmo, engl. Santa Claus. Nimensä Santa Claus sai hollannin Sinterklaas-nimestä, joka puolestaan polveutui Nikolauksesta.

On huomattava, että alun perin Pyhä Nikolaus ei alun perin ollut pukki, vaan hän kulki joulun aikaan kahlehditun pukin kanssa. Pukki kuvasi saatanaa, jonka Kristus oli tullut kahlehtimaan. Myöhemmin Nikolaus itse alettiin kuvata pukkina eikä hyväntekijänä, ja pikku hiljaa kahlehdittu paholainen sai hyväntekijän nimen joulupukkina. (Lähde: Nykyaika 45/2003)

Sidottu (Saatana) tuo lahjoja lapsille joulunanne!

Voi yhrenkerran?

• joulun taikaa

Minusta on samantekevää mikä joulujuhlan alkuperä on. Vietän sen perheeni ja läheisteni kanssa. Meillä on kuusi ja kynttilät, koristelemme kotimme ja valmistamme hyvää jouluruokaa. Lahjojakin annamme ja saamme. Kaikkein ihaninta on saada olla ihan rauhassa rakkaiden kanssa ja maisema on valkoinen ja luminen.

• Silläsipuli.

Juu teitä!

Ei kiinnosta, mitäväliä tyyppejä on maailma täynnä?
        Teittii viiään ku pässii narusta ja ennen kuin huomaattekaan, lopussa seisoo yllätys.

• joulu tulee lopettaa

Nimimerkki joulun taikaa, siis sulle on aivan sama kuinka pakanallinen joulu on. Kuulut enemmistöön jotka eivät piittaa muusta kuin omasta navasta.

• Robotti!
        joulu tulee lopettaa kirjoitti:

Nimimerkki joulun taikaa, siis sulle on aivan sama kuinka pakanallinen joulu on. Kuulut enemmistöön jotka eivät piittaa muusta kuin omasta navasta.

Onko!

Oman-navan vaaliminen sitä, kun sanoo...? Aivan-sama tai mitä-väliä. Tässä ajatuksessa mennään virranmukana se tuntuu äkkiseltään helpolta?

Eikö se kuitenkin ole sitä mikä ei ole ollenkkaan omaa-napaa vaan jotakin muuta yleisesti hyväksyttyä napaa? (En välitä, olen hyväksynyt mulle esitetyn tavan sitä kyseenalaistamatta!)

Robotti käytäntö.

• EI joulua

Aloittaja on oikeassa. Joulun alkuperä on paholaisesta, ja tosi kristityt eivät vietä pakanallista sekä mässäily ja juoppojuhla joulua.

• Vastaaja!

Aloittaja on oikeassa.))))))))))))

Ovatko myös vastaajat?

• Mielenkiintoinen?

Hyvää tietoa josta en ollut ollenkaan edes tietoinen .

• Vastaaja!
        Mielenkiintoinen? kirjoitti:

Hyvää tietoa josta en ollut ollenkaan edes tietoinen .

(((((((((((((((en ollut ollenkaan edes tietoinen .)))))))))))))))

Kukapa olisi! tällainenkin tieto pidetään puskissa, kuin paljon muutakin mitä ihmiset ei osaa aavistaakkaan?

• Skutsku

Vitut siitä. Ite oot pakana!

• pakana joulu

Joulu tullaan lopettamaan. Kukaan ei tule enää viettämään joulua.

• Vainko jouluisin

Ei lopeteta vaan jatketaan.Ehdotan loputonta joulua. Joulu voisi olla joka päivä.
        Aina olisi runsaasti ruokaa ja leivonnaisia ja saisi lahjoja ja olisi tunnelmallista ja olisi ainainen joulurauha, rauhan rikkomista rankaistaisiin, koska olisi julistettu julistamalla se rauha.Rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto vuodesta toiseen.
        Muulloinkin kuin vain jouluna.
        Miksi kaikki muuttuu vaan hetkeksi muutaman joulukuisen päivän vuoksi?
        Tarkoitan tällä nimenomaan jouluihmisiä, jotka innostuvat vain jouluisin olemaan muuta mitä ovat muulloin ja toivomaan muuta näiltä muutamalta päivältä.
        Joulun jälkeen ei taas rauhalla ja muulla ole niin väliä.

• Lolz :D

Voi pakanan pakana jäikö se meidän kissa sinne mikroaaltouuniin, miks ne ei tee sisäpuolelle kahvoja, josta sen sais auki voi pakanan pakana....

• waterlilly

Kyllä mulle on koulussa opetettu, että joulu on alunperin nimenomaan kristuksen syntymän juhla, ja joulupukki on astunut kuvioihin myöhemmin.

Taidan kuulua tähän "aivan-sama-kastiin", koska odotan joulunpyhiä kovasti täysin itsekeskeisistä syistä. Saan olla lasten kanssa kotona rauhassa kokonaista kolme päivää. ...se on yksinyrittäjälle ylellisyyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      133
      4859
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3296
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      113
      2654
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      2241
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      261
      1771
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      47
      1709
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1577
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1526
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1500
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1221
    Aihe