Ålands-tidningenin sivut eivät loista Itsenäisyyspäivän

8520

juhlinnasta! Kyllä kysymys kuuluu, että onko Ahvenanmaa osa Suomea? Tasavallan presidentti myönsi maan korkeimman kirjallisuuspalkinnon, Finlandiapalkinnon ahvenanmaalaiselle Ulla-Lena Lundbergille. Nyt tämä samainen maakunta jonne palkinto on myönnetty ei edes halua kuulua Suomeen ja kieltäytyy vuosi toisensa jälkeen juhlimasta Suomen itsenäisyyttä ja Itsenäisyyspäivää.
Maakunnan lehden sivuilta ei löydy ainoatataan mainintaa emomaan juhlinnasta.

http://www.alandstidningen.com/

21

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymys?

      Myöntäiskö Ahneidenmaa edes teoreettisesti kenellekkään aitosuomalaiselle palkintoa?

    • Totuus on tuossa

      Ei myöntäis sillä Ahvenanmaalla vihataan Suomalaisia.

    • Millä perusteilla

      Pitää vain ihmetellä sitä, miten monia Ahvenanmaalaisia, joka vuosi
      kutsutaan itsenäisyyspäivän linnanjuhliin?
      Katsokaa tuolta lehdestä miten Ahvenanmaalaiset olivat edustettuina
      presidentinlinnassa.

      http://www.alandstidningen.com

    • 1+1
    • fhgjhhkj

      Perussuomalaisia kansanedustajia ja kunnan valtuutettuja oli linnassa mun laskujen mukaan, jotka juontajat mainitsivat noin 10 kpl

      • Selvää ruotsitusta

        YLE:n ruotsimielinen ja luultavasti RKP:n ohjeistamaTv ohjaaja osasi
        rajoittaa ketä hän suvaitsi näyttää kansalle ja RKP:n edustajat mainittiin
        hyvin tarkasti.


    • hehe,

      Heh minäkin kävin tarkistamassa aikaisemmin päivällä ja tarkassahan se on, ettei vihjata ollenkaan siihen suuntaan, että ollaan virallisesti osa Suomen valtiota :D:D

      Ahvenanmaan edustajallakin oli linnassa käsilaukussa ahvenanmaan lippu, selostaja puhui jostain "maakuntarakkaudesta", tosiasiassa haluttiin viestittää, ettei olla osa Suomea.

      Pitäisi varmaan muutamat sotaharjoitukset pitää vanhoilla suomenkielisillä alueilla, ettei pääse unohtumaan. Siitähän vasta itku saataisiin.

    • myyyers

      Naucler tuli röyhkeästi nimenomaan AHNEIDENMAAN lippu käsilaukussaan porsastelemaan.

      • ahvennainen

        Jos joku muu kansanedustaja olisi keksinyt liittää pukuunsa jotain oman maakuntansa symboleita, sitä olisi pidetty täällä hienona ideana. Mutta kun sen teki Ahvenanmaan edustaja, niin silloin sitä pidetään porsasteluna.
        Ja kun nyt kehutte, että RKP:n edustajat mainittiin tarkasti, niin Ahvenamaan edustajien kohdalla kuulemma jopa ruotsinkieliset selostajat sekoilivat. Väittivät puhemiestä maaherran vaimoksi (vaimo ei ollut edes paikalla) ja maaneuvosta puhemieheksi. Eivät tosin edusta rkp:tä, joten ehkä se sitten oli syynä:)


      • landkrabban

        Det får Naucler ett stort plus för,men skall visa vad man representerar.


      • Ahneinen!
        ahvennainen kirjoitti:

        Jos joku muu kansanedustaja olisi keksinyt liittää pukuunsa jotain oman maakuntansa symboleita, sitä olisi pidetty täällä hienona ideana. Mutta kun sen teki Ahvenanmaan edustaja, niin silloin sitä pidetään porsasteluna.
        Ja kun nyt kehutte, että RKP:n edustajat mainittiin tarkasti, niin Ahvenamaan edustajien kohdalla kuulemma jopa ruotsinkieliset selostajat sekoilivat. Väittivät puhemiestä maaherran vaimoksi (vaimo ei ollut edes paikalla) ja maaneuvosta puhemieheksi. Eivät tosin edusta rkp:tä, joten ehkä se sitten oli syynä:)

        Mutta kun Ahneidenmaa on aivan eri asia. Muilla maakunnilla EI ole itsehallintoa, eikä siten mitään omaa lippuakaan Tottakai affenoiden pitää liputtaa Suomen lipulla, jos kerran tulevat SUOMEN itsenäisyysjuhliin.

        RKP on tunnetusti affenoiden edunajaja eduskunnassa, Brysselissä ja muuallakin. Turha on muuta väittää.

        Ahneidenmaan oma luopiopalkkasveko tuli taas puolustelemaan affenoiden härskiyttä...


      • J.Sundblom
        ahvennainen kirjoitti:

        Jos joku muu kansanedustaja olisi keksinyt liittää pukuunsa jotain oman maakuntansa symboleita, sitä olisi pidetty täällä hienona ideana. Mutta kun sen teki Ahvenanmaan edustaja, niin silloin sitä pidetään porsasteluna.
        Ja kun nyt kehutte, että RKP:n edustajat mainittiin tarkasti, niin Ahvenamaan edustajien kohdalla kuulemma jopa ruotsinkieliset selostajat sekoilivat. Väittivät puhemiestä maaherran vaimoksi (vaimo ei ollut edes paikalla) ja maaneuvosta puhemieheksi. Eivät tosin edusta rkp:tä, joten ehkä se sitten oli syynä:)

        Mutta ku ne maakunnat ovat osa Suomea, eikä mikään erikoisoikeuksilla varustettu punkkiparasiitti.


      • Totuus on tuossa
        ahvennainen kirjoitti:

        Jos joku muu kansanedustaja olisi keksinyt liittää pukuunsa jotain oman maakuntansa symboleita, sitä olisi pidetty täällä hienona ideana. Mutta kun sen teki Ahvenanmaan edustaja, niin silloin sitä pidetään porsasteluna.
        Ja kun nyt kehutte, että RKP:n edustajat mainittiin tarkasti, niin Ahvenamaan edustajien kohdalla kuulemma jopa ruotsinkieliset selostajat sekoilivat. Väittivät puhemiestä maaherran vaimoksi (vaimo ei ollut edes paikalla) ja maaneuvosta puhemieheksi. Eivät tosin edusta rkp:tä, joten ehkä se sitten oli syynä:)

        Suomenkielisiin kohdistuva syrjintä on tosi porsastelua
        miten sitä voi kukaan muuna pitää. Ahvenanmaa pitäisi
        taloussaartaa tuon rasisminsa takia.
        RKP toimii Ahvenanmaalla mutta tunnetusti nämä
        suomenruotsalaiset ja Ålandiloiset ovat kieroja, luihuja ja
        kaksinaamaisia valehtelijoita kaikki.


      • NoLoser
        Ahneinen! kirjoitti:

        Mutta kun Ahneidenmaa on aivan eri asia. Muilla maakunnilla EI ole itsehallintoa, eikä siten mitään omaa lippuakaan Tottakai affenoiden pitää liputtaa Suomen lipulla, jos kerran tulevat SUOMEN itsenäisyysjuhliin.

        RKP on tunnetusti affenoiden edunajaja eduskunnassa, Brysselissä ja muuallakin. Turha on muuta väittää.

        Ahneidenmaan oma luopiopalkkasveko tuli taas puolustelemaan affenoiden härskiyttä...

        Mitä saatanan luusereita täällä on itkemässä siitä että Ahvenanmaan edustaja ylpeänä kantaa maakuntansa tunnuksia? Se että Ahvenanmaalla on oma lippunsa on entistä parempi syy tuoda sitä esille!


      • Separatistitunnuksia
        NoLoser kirjoitti:

        Mitä saatanan luusereita täällä on itkemässä siitä että Ahvenanmaan edustaja ylpeänä kantaa maakuntansa tunnuksia? Se että Ahvenanmaalla on oma lippunsa on entistä parempi syy tuoda sitä esille!

        .

        Ei missään muissakaan maissa esitellä separatistitunnuksia valtion tilaisuuksissa

        .


      • Totuus on tuossa kirjoitti:

        Suomenkielisiin kohdistuva syrjintä on tosi porsastelua
        miten sitä voi kukaan muuna pitää. Ahvenanmaa pitäisi
        taloussaartaa tuon rasisminsa takia.
        RKP toimii Ahvenanmaalla mutta tunnetusti nämä
        suomenruotsalaiset ja Ålandiloiset ovat kieroja, luihuja ja
        kaksinaamaisia valehtelijoita kaikki.

        Eli jos on ylpeä omasta kotiseudustaan, niin porsastele. Nettifennologiikkaa? Jos rkp toimii täällä Ahvenanmaalla, niin sanopa nyt joku rkp:läinen, joka on Ahvenamaan maakuntapäivien jäsen. Maakuntapäivät on tarkein poliittinen elin täällä, jossa täällä toimivilla puolueilla on omat edustajansa. Jostain syystä yhtään rkp:n jäsentä ei tule mieleen. Sosiaalidemokraatteja, maltillisia, keskustalaisia, sitoutumattomia (obunden samling) löytyy, samoin liberaaleja ja kolme Ålands Framtidin edestajaa. Joten kuka valehtelee?


      • NoLoser
        Separatistitunnuksia kirjoitti:

        .

        Ei missään muissakaan maissa esitellä separatistitunnuksia valtion tilaisuuksissa

        .

        Ahvenanmaan lippu ei ole mikään separatistitunnus sillä se ja alueen itsehallinto yleensäkin ovat Suomen laissa kirjattuja.

        Keksi jotain parempaa!


    • Sinikeltapuna lippu

      Oikeusministeri Anna-Maja Henriksson välytti aikanaan mahdolliosuutta, että Ahvenanmaa jopa irrottautuisi Suomesta. Tämän hän sanoi Folktingetin puheenjohtajana, mutta nyt hänellä olisi mahdollisuus toteuttaa tämä aikeensa, joka jo silloin sai suomalaisita niin suuren kannatuksen, että ruotsinkieliset raivostuivat. Itsenäisenä valtiona Ahvenanmaa voisi anoa EU:n jäsenyyttä, joskin veroton viinanmyynti silloin loppuisi, tai sitten liittyä Ruotsiin, Venäjään, Saksaan tai muualle minne mieli tekee. Nykyisin geopolitiikalla ei ole suurtakaan merkitystä, kun ajatellaan alueen turvallisuutta - ilmassa koneet kulkevat nopeasti.
      - Enemmän kuin Ahvenanmaan mahdollinen itsenäistyminen huolestuttaa samankokoisen Riihimäen kaupungin asema: entäpå jos sielläkin halutaan omaa EU-edustajaa ja mahdollisesti eroa muusta Suomesta! Kauhistus!

      • Ei eroa!

        Ahneidenmaa ei eroa omasta aloitteestaan Suomesta, koska siltä loppuisi suomalaisten maksamat tukirahat.

        Ja Ruotsi ei koskaan suostuisi maksamaan kruunuakaan enempää affenoille kuin muullekaan maalle.

        Eli molemmissa tapauksissa Ahneidenmaa köyhtyisi.

        Kaiken lisäksi itsenäisenä tai Ruotsin alaisuudessa sillä ei olisi oikeutta sortaa suomenkielistä väestöään.

        JOTEN Suomen pitää väkisin erottaa mokoma parasiittialue kyljestään!


    • lukisitte joskus

      Finlandia-palkinto

      Finlandia-palkinto on Suomen Kirjasäätiön jakama tunnustus ansiokkaasta suomalaisesta romaanista. Palkinto on suuruudeltaan 30 000 euroa. Palkintosumma on valtiovarainministeriön päätöksellä veroton.

      Suomen Kirjasäätiö asettaa vuosittain kolmejäsenisen valintalautakunnan, jonka tehtävänä on nimetä vähintään kolme ja enintään kuusi ehdokasta palkinnonsaajaksi.

      Eli tuo palkinto on vain yksittäisen säätiön myöntämä ei valtion tai tasavallan presidentin.

      Taas on nostettu typerä meteli asiasta, kun ei ole tiedetty asiasta mitään.

    • laiska vaan

      Tarja Halonen ei olekaan suomalainen, hän on juuri samanlainen otus,kun Paavo Lippanen os, Lipponen,
      Tarja halonen vois muuttaa ruotsiin sielä hänkin vois änkyttää sitä det kiva spårket, hänenkin ääntäminen on jostakin kuusimetsätä revitty,
      Tarja ei osaa kunnioittaa suomalaisuutta ollenkaan.

      Sano että ei ollu vielä saannu kotia siihen kuntoon mitä pitäs olla, hän sanoin sen itsenäisyyspäivänä taitaa olla laiska osaamaton, kun nyt joutuu itse tekeen jotain, niin peukalo onkin kämmenen selkäpuolella hiihiiii

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1890
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe