Voiko olla mahdollista?

Sandra_87

Olen tässä jo jonkin aikaa miettinyt että voisiko minulla olla bulimia?
Näin lyhyesti kun yritän tämän selittää niin syön todella epäsäännöllisesti ja yritän mieluusti olla syömättä ollenkaan.Kuitenkin joskus kun tulee todella kova nälkä tai himo ruokaan syön aivan holtittomasti mielettömiäkin määriä ruokia....ja ihan mitä vain...
Sitten seuraa vaihe että yritän oksentaa (en kuitenkaan kovin usein onnistu siinä)Tulee huono olo ja tekee mieli itkeä ja jopa välillä tekee mieli tappaa itsensä...

Ottaisin mielelläni vastaan TERVEELLISIÄ laihdutus vaihtoehtojakin....Sillä oli tämä sitten mitä hyvänsä niin mukavaa tämä ei ole...

Entä mitä mieltä painostani.... 165 cm, ja 61 kg?

Olkaa kilttejä ja vastatkaa ihan mitää vain osaatte vastata...jos nevaikka jotenkin voisivat helpottaa oloa...

KIITOS!

2

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • afronea

Ensinnäkin sun mitat kuulostaa täysin normaaleilta. Mutta tuo tieto ei luultavasti saa sua yrittään lopettaa laihdutusta ja ruuan miettimistä... Jos siis mielesi toimii yhtään samalla tavalla kuin omani.
      Niin, siis mulla on kuulemma bulimia ( anoreksian ja BED:n oireita, mutta diagnoosi kuitenin bulimia).
      Kirjoituksestasi saa kyllä sellaisen kuvan, että ajattelet paljon syömistä ja ruokaa, mikä saattaa jo itsessään olla merkki jostain syömishäiriöstä... Ja sitten vielä nuo oksentamisyrityksesi. Mielestäni sinun kannattaisi mennä puhumaan asiasta vaikka lääkärille tai terkalle (jos koulusi terkka on normaali ihminen, toisin kuin meidän), sillä vain asiantuntijat osaavat vastata siihen, että onko sinulla mahdollisesti jokin syömishäiriö...
      Itselläni oli kaikenlaisia oireita ja nyt olen käynyt neljä kuukautta nuorten psykiatrisella poliklinikalla (ei ole niin paha kuin miltä kuulostaa) ja siellä on diagnosoitu masennus ja syömishäiriöt... Muutenkin puhuminen on auttanut (juuri itkukohtauksiin, paniikkikohtauksiin, itseni vahingoittamiseen, kuoleman ajatuksiin jne.) vaikka ensin tuntuikin oudolta puhua vieraille ihmisille. Kerta kerralta se on kuitenkin helpompaa.
      Suosittelen keskustelemista jonkun kanssa, joka osaa asiansa ja tietää mistä puhuu.
      Toivottavasti saat asiasi selvitettyä.

• liselle

kuulostaa todella tutulta.
      suosittelisin myös juuri terkkaria tai lääkäriä. myös joku tuttu voisi auttaa. tiedän että pyyntö saattaa kuulostaa mahdottomalta, mutta ole kiltti äläkä enää yritä oksentaa. siitä ei seuraa mitään hyvää. ja jos syöminen tuottaa ongelmia niin yritä syödä "kevyitä" paloja useasti (hedelmiä, vihanneksia jne)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      47
      2192
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      191
      2009
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      879
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      45
      857
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      835
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      736
    Aihe