Kun tänä aamuna (08.12.12) EK:n uusi puheenjohtaja Ilpo Kokkila oli lauantaiaamun televisiohaastattelussa, hän esitti kriittisen kantansa yritysten perintöverotukseen. Jos sukupolvenvaihdostilanteessa perintöverotusta kevennettäisiin tai se kokonaan poistettaisiin, niin yrityksen uuden ja nuoremman johdon olisi helpompi jatkaa toimintaa ja tehdä investointeja. Jos taas yritys myytäisiin, niin siinä tilanteessa vero maksettaisiin täysimääräisesti.
Tämä Kokkilan ja monen muunkin yritysjohtajan esittämä kanta on tuttu jo ennestään. Asetelmassa aika lailla ihmetyttää kuitenkin jo neljännesvuosisadan vallinnut tilanne, jossa Kokoomus on ollut valtiovallan kahvassa varsin tiuhaan tahtiin. Ja käsittääkseni Ison Rahan yritysjohtajat samoin kuin keskikoisten yritysten ja paljolti pienempienkin yritysten omistajat ja johtajat ovat äänestäneet ja äänestävät vaaleissa sankkoina joukkoina Kokoomusta.
Minä näen tässä ristiriidan. Eikä talouselämällä olekaan Kokoomuksessa vaikutusvaltaa? Vai onko tuo vallanpitäjien moitiskelu pelkkää teatteria, bluffia?
EK:n uusi johto moittii perintöverotusta
2
66
Vastaukset
Suosituksena tarjoan ilman konsulttipalkkiota ja vapaati käytettäväksi seuraavaa ehdostusta:
- Hallituksen ja samalla Kokoomuksen linjaan tyytymättömät iso- ja pienikenkäiset voivat perustaa oman puolueen ja kirjoittaa sille puolueohjelman oman mielensä mukaisesti. Vaaliuurnien äärellä sitten äänestäjät saisivat tilaisuuden päästä kannattamaan järkevää poliittista toimintalinjaa. Parempi kertarytinä kuin alituinen kitinä. Ja toisena vaihtoehtona vaaleissa on tarjolla myös muita äänestämisen vaihtoehtoja Kokoomuksen ohella eli mm. Perussuomalaiset, mikä puolue ei ole suonivöitään myöten vanhan politiikan tekemisen poispääsemättömässä suossa.- John Perkins-
Et taida ymmärtää sitä tosiasiaa, ettei kokoomus aja yrittäjien asiaa.
He ovat globaaleiden yritysten monopolimiehiä.
Tarkoitus on nimenomaan tappaa kaikki pk yritykset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322275- 792168
- 951976
- 351775
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329