kerokaa kummiudesta

maisuli

3

526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pappi

      Mielestäni on tärkeä muistaa, että kummi ei sitoudu esim. (kalliiseen) lahjanostorumbaan vuosiksi. Kummius käsitetään nykyään helposti liian materiaalisesti. Tärkeintä on, että kummi rukoilisi kummilapsensa puolesta eli olisi esirukoilija. Jos on luontevaa, kummi voisi myös joskus käydä esim. perhekirkossa kummilapsensa kanssa. Parikin kertaa voi olla hyvin merkittävä kokemus ja muisto lapselle sopivassa iässä. Joskus kummi on eräänlainen luottoaikuinen, jonka kanssa voi jakaa asioita paremmin kuin omien vanhempiensa kanssa varsinkin murrosiän kynnyksellä. On hienoa, jos rippilapsi voi tarvittaessa luottamuksellisesti turvautua kummiinsa. Hyvä, laadukas kirja on aina hyvä lahja. Tasokkaan rukouskirjan (esim. Raittila-Collins: 2000 rukouksen vuotta) voi ostaa kaste- tai konfirmaatiolahjaksi, sellaisen arvo on pysyvä. Olisi tärkeää myös se, että kummi osallistuisi rippilapsensa konfirmaatiomessuun ja -juhlaan.

      • kummi

        Olisi myös hienoa, jos lapsen vanhemmat pitäisivät yhteyttä lapsensa kummiin. On ikävää olla pelkkä lahjoja osteleva kasvoton, lapselle täysin tuntematon hahmo. Vai jätänkö ne lahjat ostamatta kahdesti vuodessa? Enhän saa edes kiitosta koskaan - en teidä, kelpasiko ne. En myöskään tiedä kamalan tarkkaan millainen kummilapseni on. Mitä hän tarvitsee, mitämissään nimessä ei kannata ostaa yms.

        Välimatkaa on paljon, mutta ymmärsin, että perhe käy täällä päin ainakin kerran vuodessa. Meille asti ei aika riitä. Ymmärrän sen. Mutta voitaisihan sitä tavata vaikka linnanmäellä? Mutta ilmeisesti se lahja ei sitten mieluinen ollutkaan?

        Yhteydenpito on siis sitä, että minä lähetän ne paketit 2 x vuodessa, ja ajattelen, että jos ei kelpaa, jos ei tykkää, niin nakatkoon vaikka roskiin...


      • pappi
        kummi kirjoitti:

        Olisi myös hienoa, jos lapsen vanhemmat pitäisivät yhteyttä lapsensa kummiin. On ikävää olla pelkkä lahjoja osteleva kasvoton, lapselle täysin tuntematon hahmo. Vai jätänkö ne lahjat ostamatta kahdesti vuodessa? Enhän saa edes kiitosta koskaan - en teidä, kelpasiko ne. En myöskään tiedä kamalan tarkkaan millainen kummilapseni on. Mitä hän tarvitsee, mitämissään nimessä ei kannata ostaa yms.

        Välimatkaa on paljon, mutta ymmärsin, että perhe käy täällä päin ainakin kerran vuodessa. Meille asti ei aika riitä. Ymmärrän sen. Mutta voitaisihan sitä tavata vaikka linnanmäellä? Mutta ilmeisesti se lahja ei sitten mieluinen ollutkaan?

        Yhteydenpito on siis sitä, että minä lähetän ne paketit 2 x vuodessa, ja ajattelen, että jos ei kelpaa, jos ei tykkää, niin nakatkoon vaikka roskiin...

        Hei! On totta, että etäisyys voi vaikeuttaa kummiutta ja jos kummilapsen vanhemmat ovat asenteiltaan etäisiä, yhteydenpito voi vaikeutua senkin takia. Mielestäni voisit ilman muuta jättää ostamisen vähemmälle, koska se ei ole oleellisinta kummiudessa (ks. edellinen vastaukseni). Jos haluat ostaa jotain, osta vain kerran vuodessa (tai harvemmin) ja valitse esim. joko joulu tai syntymäpäivä ja pidä huoli siitä, että lapsi ymmärtää, että lahja on nimenomaan KUMMItädiltä -sedältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe