Närästys, pahoinvointi, mahahappoja suuhun..?

Kirjoitin tämän jo kilpirauhasenpiikkiin palstalle.. mutta en ole aivan varma mitä tämä on.. Joten tässä olisi muutamia oireita:

- Lisääntynyt virtsaamisen tarve (pissattaa välillä kokoajan ja välillä olo menee pois) => loppuvirtsaa joutuu "puskemaan" ulos pakosta, koska rakko ei tyhjene kunnolla..? (tuntuu kuin olisi virtsarakontulehdus ilman kipuja ja verta.. ja niin pakonomaista virtsaamisen tarvetta.. Sain 5pv lääkekuurin virtsarakontulehduslääkkeillä.. ei kovin auttanut.. voiko johtua rautatableteista, joita syön?)
- Ripulia/ummetusta => ulostaminen välillä vaikeaa
- Kurkussa (kilpirauhasten kohdalla) palan tunne
- Pahoinvointia aina syömisen jälkeen
- Hiukset kuivuvat
- Ääni kähentynyt => välillä kurkku ja suu kuivuvat
- Tolkutonta väsymystä, keskittymisen puute
- Paleltaa jatkuvasti, iho kalpea ja kuiva
- Kerran mahahapot ovat nousseet suuhun asti
!!! (Minulla EI OLE kuitenkaan mitään kipuja, paitsi hetken rakon kohdalla, mutta se oli ehkä kuukautiskipu?, joka meni nopeasti ohi)

Jos ei liity kilpirauhaseen tai syömiini vitamiineihin (multivita, D-vitaamini.. rauta), niin onko kenelläkään havaintoa mikä on vikana? Pahoinvoinnit, palan tunteet kurkussa, palelu ja väsymys ovat jatkuneet vähän yli 2vkon ajan.. Loput oireet ovat tulleet tällä viikolla, kun oli kk ja kun ne loppuivat. Aloitin tällä viikolla myös kunnolla raudan syönnin (obsidan (aiheutti ripulia) => vaihdoin johonkin vastaavaan laktoosittomaan ja pureskeltavaan rautatabuun, mutta aivan yhtä sekaisin menee maha.. Mutta lopetin raudan syönnin pariksi päiväksi ja oireet hieman helpottivat.. Mikä on vikana? APUA! :(
42550
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Ja ainiin pahoinvoinnin ja palan tunteen yhteydessä "röyhtäyttää"..

Äänestä

Rautatabletit kai heikentävät antibioottien tehoa ja tulehdus on voinut jäädä vaivaamaan. Rauta aiheuttaa kyllä helposti tuonkaltaisia oireita mutta olisi kai syytä käydä vielä lääkärissä noitten mahavaivojenkin vuoksi. Luultavasti saisit happolääkekuurin noihin refluksioireisiin. Voit toki itsekin kokeilla esim. zolt- tai losec-kuuria, josko siitä olisi apua mutta kysy tosiaan lääkäriltä, voitko keskeyttää raudansyönnin toistaiseksi.

Äänestä

Refluksi ihan selkeesti!

Äänestä

Viljat tai maitotuotteet pois vähintään 4 viikoksi. Kokeile kumpi oireet aiheuttaa.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm

Raudan puute aiheuttaa anemiaa, josta kärsii noin 30% maailman väestöstä.

Lisäksi C-vitamiinia ja D-vitamiinia tarvii purkista.

C- ja D-vitamiinin puute on maailman yleisin ravitsemuksellinen puutos.

C-vitamiinin riittävä saanti on erittäin tärkeä mm. luustolle ja verisuoniterveydelle.

C-vitamiinia 500-1000mg / vrk
D-vitamiinia 50-100µg / vrk

Äänestä

Kommentoi aloitusta


amiskoira kirjoitti:

Kirjoitin tämän jo kilpirauhasenpiikkiin palstalle.. mutta en ole aivan varma mitä tämä on.. Joten tässä olisi muutamia oireita:

- Lisääntynyt virtsaamisen tarve (pissattaa välillä kokoajan ja välillä olo menee pois) => loppuvirtsaa joutuu "puskemaan" ulos pakosta, koska rakko ei tyhjene kunnolla..? (tuntuu kuin olisi virtsarakontulehdus ilman kipuja ja verta.. ja niin pakonomaista virtsaamisen tarvetta.. Sain 5pv lääkekuurin virtsarakontulehduslääkkeillä.. ei kovin auttanut.. voiko johtua rautatableteista, joita syön?)
- Ripulia/ummetusta => ulostaminen välillä vaikeaa
- Kurkussa (kilpirauhasten kohdalla) palan tunne
- Pahoinvointia aina syömisen jälkeen
- Hiukset kuivuvat
- Ääni kähentynyt => välillä kurkku ja suu kuivuvat
- Tolkutonta väsymystä, keskittymisen puute
- Paleltaa jatkuvasti, iho kalpea ja kuiva
- Kerran mahahapot ovat nousseet suuhun asti
!!! (Minulla EI OLE kuitenkaan mitään kipuja, paitsi hetken rakon kohdalla, mutta se oli ehkä kuukautiskipu?, joka meni nopeasti ohi)

Jos ei liity kilpirauhaseen tai syömiini vitamiineihin (multivita, D-vitaamini.. rauta), niin onko kenelläkään havaintoa mikä on vikana? Pahoinvoinnit, palan tunteet kurkussa, palelu ja väsymys ovat jatkuneet vähän yli 2vkon ajan.. Loput oireet ovat tulleet tällä viikolla, kun oli kk ja kun ne loppuivat. Aloitin tällä viikolla myös kunnolla raudan syönnin (obsidan (aiheutti ripulia) => vaihdoin johonkin vastaavaan laktoosittomaan ja pureskeltavaan rautatabuun, mutta aivan yhtä sekaisin menee maha.. Mutta lopetin raudan syönnin pariksi päiväksi ja oireet hieman helpottivat.. Mikä on vikana? APUA! :(

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu