Eli,olen rv 23 nyt tai siis alkamassa huomenna ja mulla tulee noin 15-30 minsan välein semmosia kamalan makuisia röyhtäilyjä.Maistuisi ihan että mahahapot tulisi kurkkuun.tosi karsee ja viiltävä maku.
Syön terveellisesti mutta nyt vasta tällä viikolla on alkanut tuntuu tollasia ja johtuu varmaan raskaudesta koska tavallisesti en röyhtäile.
Tosi omituista jotenkin ja onko muilla samanlaisia ongelmia?
Mahahapot ja röyhtäily?
3
628
Vastaukset
- .....
Kuuluu asiaan. Vauva alkaa kasvamaan ja vie näin tilaa mahalta ja lisäksi tais jotkut hormoonitkin olla osasyyllisiä tohon närästykseen.
Kannattaa yrittää välttää happamia tuotteita. Maito auttaa hetken. Ite olen kokeillu mitkä ruoka-aineet pahentaa ja mitkä helpottaa. Mutta välillä ei auta mikään vaan on "kestettävä". Rasvanen ruoka on mulla ainakin se pahin aiheuttaja. Jotkut ovat rennietä käyttäneet, mutta ite en ole sitä kokeillut.
Eiku vaan kokeilemaan mitkä sun oloa helppottaa ja saat varmaan lisää vinkkejä muilta :) - Rv10
Olen vastan viikolla 10 ja kärsin todella voimakkaista närästyksestä. Happamia röyhtäisyjä, viiltelyä ja pistoksia rintalastassa, maha kramppeja ja kipuja, ilmavaivoja jne.
Rennie ei auta minulla.
Avun olen löytänyt siitä että syön tavallista ruokaa aina todella vähän kerrallaan, juon piimää, maitoa en voi juoda koska rupeaa kramppaamaan mahassa, kun en siedä "raakaa" maitoa hyvin. Myös raiaksta vettä kannattaa juoda. Vältä huomattavan happamia juomia, rasvaisia ja maustettuja ruokia, suklaata ja salmiakkia.- rennietä isoissa laatikoissa
Meillä kului niitä 3-4 yössä. laita tyynyn alle, poimit niitä sieltä lopuksi niin, ettet edes herää ottamiseen. Ei kannata murehtia vaan neutraloida antasideilla ruokatorveen nouseva hapan ruokasula. (peruskemiaa esim. lukiossa toi antasidi-asia. vrt.ruokasoodan vaikutus)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432140Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1751915- 1161342
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711160- 96962
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73909Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki44845Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931792- 54691